Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vihki/kihlasormuksesta?
Kyselen ihan vain uteliaisuudesta. Luin juuri artikkelin, jonka mukaan vihkisormuksen hinta Yhdysvalloissa on keskimäärin 6000 dollaria. Usein kuulemma maksetaan 10 000 -25 000 dollariakin. Sitten on se (Amerikkalainen) sanonta, jonka mukaan sormuksen pitäisi maksaa kolmen kuukauden palkan verran (💸💸💸)
En ole naimisissa, mutta toivoin ettei Suomessa olla näin hulluja. Itse olisin sormuksesta valmis maksamaan ehkä 100 euroa, jos sellainen olisi pakko hankkia. Jalokiviä ei tarvitsisi olla. Niiden arvohan vain romahtaa ja jäisi kiinni neuleisiin jne.
Kuinka paljon olisit valmis sormuksesta maksamaan? Tai kuinka arvokas sinun sormuksesi on?
Kommentit (126)
Kihlasormus 1000€, vihkisormus n. 3000€.
Vihkisormukseni maksoi jotain 300-400€, valkokultaa ja pieni timantti keskellä. Mieheni sanoi sormuksia katsellessamme ettei hinnalla ole väliä kunhan vaan löytyy mieleinen. Huvin vuoksi kokeilin niitä prameita yli tonnin maksavia timanttisormuksia, mutta eivät ollenkaan sopineet tyyliini tai tuntuneet mitenkään omalta. Omalla kohdalla ainakin yksinkertaisin oli se kaunein.
Kihla maksoi 250€, siitä muunneltiin vihkisormus + 400€ eli 650€. Olisin kyllä ollut valmis maksamaan enemmänkin, mutta tällä sain sen mitä halusin.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti minulle 3000 euron kihlasormuksen ja 5000 euron vihkisormuksen. Laadukkaita timantteja ja valkokultaa.
Nyt niiden yhteisarvo on 11 vuoden jälkeen yli 15 000 euroa, eli on samalla sijoitus.
Päivän hauskin..
Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa.
Kihla on 2000 e ja vihki 1000 e. Platinaa ja timantteja. Ei ökyt, tyylikkäät. Mies maksoi. Hänen mattasileä kultasormus maksoi 1300. Sen minä maksoin. Joka päivä sormessa olleet jo 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi kantaa kädessä yli 2000e sormusta. Pelottaisi että häviää tai varastetaan.
Kun katselen näyteikkunoiden sormuksia niin harvoin ne kalleimmat on kauneimpia. Usein asettuu n. 500 tienoille ne mistä pidän.
Olen samaa mieltä. Sellaisessa saattaisi myös olla jo semmoinen kivenmöllykkä, joka kokoajan olisi tiellä ja saisi sen irtoamista pelätä.
Joko Amerikkalainen tuttuni joskus selitti, että siitä kaallista sormuksesta tehdään halpa lasikopio, jota pidetään sormessa arkisin. Aito on turvassa kotona kassakaapissa. Tuota en voi ymmärtää. Miksei sitten vain hanki sitä halppista? Voi vaikka halutessaan kertoa kavereille, että juu oikea timantti on kotona piilossa. Ei ole myöskään hyvä sijoitus, kun arvo vain tippuu oston jälkeen kuin autossa.
Eli travel rings.
https://www.pricescope.com/community/threads/show-me-the-travel-rings.2…
Ihan viisasta minusta. Toki arjessa normaalisti käytetään enemmän aitoja, luulen. Kyllä laatusormus myös säilyttää arvonsa hyvin.
Minun kihlasormus maksoi nelisen sataa. Vihkisormus taisi olla samoissa hinnoissa mutta siitä en aivan varma. Sormuksia tulee vain pidettyä tosi vähän kun töissä ei saa pitää ja niinä päivinä jätän aina kotiin. Helposti jää vapaapäivinäkin pois sormesta. Puolisolla sama juttu ja useimpina päivinä sormuksemme nököttävät kotona. Halvemmatkin olisivat siis riittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen alkaa penäämään kalliita sormuksia niin pistän naisen takaisin kiertoon. Kyseessä on golddiggeri joka ei minua rakasta vaan tärkeintä on hälle oma lompsa.
Jep. Sormeen löysästi istuva messinkirinkula saa luvan riittää.
6 x kuukauden bruttoliksa on minimi per sormus.
Pyysin, että mies pysyy alle 500e ja kuulemma tiukkaa teki, mutta kunnioitti toivettani😅 Vihkisormus maksoi about saman verran. Ahdistaisi kantaa liian kalliita sormuksia.
Minun punakultainen kihlasormukseni morganiitilla ja reunustettuna 17 pienellä timantilla maksoi ilman alennuksia 360€ mutta alennusten kanssa 260€.
Tuleva vihkisormus tulee maksamaan n. 750-950€ riippuen mistä tulemme sen hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurikysymyksiä. Jenkeissä kallis sormus on ylpeyden aihe, ei häpeä. Suomessa ihmiset tyyliin kilpailee kenellä on halvin, kun se on sitten sitä aitoa rakkautta jne. Ihan oikeasti odotan että joku tulee tähänkin ketjuun kohta kertomaan, miten heidän oikea aito rakkautensa sinetöitiin risusta tehdyllä renkaalla, ja sitä sitten ihastellaan. Toinen vakio on Kauhea sentään, yli 1000€ sormuksessa on varmasti niin iso timantti että on sitten koko ajan tiellä! Vinkkinä: Niin suuren timantin hankkimiseen vaaditaan varmaan sellainen 100000€, tuhannella eurolla et isoa timanttia saa vaikka päälläsi seisoisit.
Oma kihlasormukseni maksoi reilun tonnin. Pieniä kiviä rivissä. Vihkistä maksoimme muistaakseni noin 4500€, ovh oli lähemmäs 8000€. Hinnasta huolimatta kivi on vain 0,5ct eli jenkkimittapuulla pieni. Halusin laadukkaan kiven suomalaiselta huippubrändiltä. Halusin myös aidon timantin (ei labra), mutta kuitenkin vastuullisuusstandardit täyttävän. Ikinä en voisi omalla naamalla kertoa että sormus maksoi näinkään paljon, koska suomalaisittain on jotenkin tosi väärin käyttää sormukseen rahaa. Vaikka hassuahan se on, kun omia rahoja tässä käytetään eikä kenenkään muun. Haluan myös käyttää tätä samaa sormusta toivottavasti hautaan saakka, enkä mitään upgradea 10v hääpäivänä tms. Tämä toivottavasti jää lapsille perintönä. Arvonnousuun en usko, mutta arvottomaksi tämä ei varmasti jää! Ainakin timantti säilyttää arvonsa. Tämä on minulla joka päivä sormessa ja tärkein asusteeni. Saakin olla kalliimpi kuin yksikään asusteeni tai muu koruni (näin olen myös lukenut että sormuksen tulisi olla naisen arvokkain koru). Arvostan koruja yleensäkin, ja käytän rahaa mieluummin elinikäiseen jalometallikoruun, kuin vaikka kenkiin joita käytetään muutama vuosi.
Ajattelen juuri samoin.
Olen myös huomannut, että Suomessa on ylpeilynaihe, ettei koruihin laiteta rahaa. Jollain kummalla tavalla sen nöhdään varmistavan liiton kestävyyden. Samoin kuin senkin, ettei ole isoja häitä. Moni oikeasti uskoo, että maistraattivihkiminen kesken työpäivän = hyvä, onnellinen liitto. Isot häät = riitaisa ja lyhyt avioliitto.
Max 500 euroa, mutta joku 300 € voisi olla realistinen. Olen katsellut etsystä sormuksia. Haluan jonkun siron, jossa on ohut kultainen rengas ja keskellä pieniä timantteja n. 1-7 kpl vähän riippuen mallista.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan tykkää koruista ja sulla olis varaa maksaa? Eikö sekään käy että nainen ostaa itse itselleen sormuksen? Pelkäisit että joku luulee sun sen ostaneen ja tuhlanneen?
Vihki 4500e, kihla 7299e. Tyytyväinen olen ollut ja mukava nähdä, että mies arvostaa.
Tärkeintä on, että sormus on mieleinen. Itsellä on tosi sirot sormet, joten joku iso sormus näyttäisi todella omituiselta. Sirot, pienet sormukset ovat halvempia. Löysin täydelliset kihla- ja vihkisormukset, molemmat alle viidensadan.
Siis miksi edes ostaa sormusta? Eikö voisi laittaa rahaa mieluummin johonkin sentimentaaliseen juttuun parilla kympillä? Esim. vaikka valokuva-albumiin tai vaikka samanlaisiin hattuihin?
En haluaisi sormusta tai muuta jolla mies voi osoittaa omistavansa minut. En tarvitse mitään polttomerkkiä, kiitos.
Täällä myös yksi korujen krooninen hävittäjä. Mikä tuskanhiki nousee ajatuksestakin, että olisi viisinumeroinen summa sormuksessa kiinni. 😳 Ei sinänsä muuten mitään kalliita tavaroita vastaan. En tiedä paljonko mun kihlasormukseni maksoi, mutta toivottavasti ei kovin paljon.