Netflixin uusi "Dahmer-hirviön tarina"-sarja. Kuulemma ihmisille tullut fyysisesti huono olo siitä. Joko katsoit?
Minä en, kun ei ole Netflixiä. Ensi viikolla menen siskon luo niin ehkä katson siellä.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi hyvä sarja. Itselläni päällimmäinen tunne Dahmeria kohtaan on sääli kuin viha. Minusta hän ei vaikuta pahalta, vaan yksinkertaisesti vain todella sairaalta.
Sama. En tiedä kuinka totuudenmukaisesti sarjassa kuvattiin Dahmerin tuntoja kun hän oli jäänyt kiinni. Mutta ainakin hän suhtautui asiallisemmin kuin se JohnWayne Cacy, joka sarjassa (ja muistaakseni oikeastikin) viimetöikseen vielä haistatteli ihmisille. Ja väitti viimeiseen asti olleensa syytön.
Kaikkein säälittävän oli oikeasti se 14 v aasialainen poika, joka pakeni POLIISIASEMALLLE aivot porattuina ja Dahmer sai hakea idiootin poikakaverinsa takaisin poliisien naureskellessa. Uhri oli ihan lapsen näköinen.
Katsoin. Pitkästä aikaa hyvin näytelty ja tehty mielenkiintoinen sarja. Toki aihe on ahdistava mutta tykkäsin sarjasta kyllä eikä tullut fyysisesti huono olo, surullinen kylläkin.
Mä katsoin tätä kaksi tai kolme jaksoa, hyvin oli tehty ja pääosan esittäjä oli kyllä tosi creepy. Mutta sitten mietin että haluanko mä viettää aikaani tällaisen "viihteen" parissa ja totesin että en.
Tyypillistä sliipattua netflixroskaa
Tykkäsin. Hyvät näyttelijät ja mukaansa tempaava. Katsoin muutamassa päivässä koko sarjan.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan se yksi uhri Steven Tuomi suomensukuinen?
oli
Mitä tässä sarjassa oli sellaista mitä todellisuudessa ei tapahtunut?
Evan Peters näyttelee Dahmeria järisyttävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sarja toi esiin paitsi rasismin myös homofobian. Se huumattu teinipoika joka palautettiin Dahmerin asunnolle kuoli, koska poliisit eivät uskaltaneet astua kunnolla sisään asuntoon tai koskea valokuviin joita Dahmer ojensi että katsokaa nyt, hän on poikaystäväni. Poliisit vaan halusi äkkiä pois ja pesulle.
Olisikohan häntä voitu muutenkaan pelastaa siinä vaiheessa, vaikka poliisit olisivatkin huomanneet tilanteen oikean laidan, kun sillä pojallahan vissiin oli jo se porattu reikä päässä. Mutta ainakin ois siihen tullu jo stoppi koko hommalle, eikä lisää uhreja, jos poliisit oisivat hoitaneet työnsä kunnolla ja oikein
Mistäpä ihmisille ei nykypöivänä tulis jotain oireita. näytelty sarja ja oireita
Kaikki true crime fanit ja sen tekijät ansaitsisivat tietää miltä tuntuisi kun kyse olisi oman läheisen kuolemasta.
Mun mielestä tää Dahmer on vaan jotenki mielenkiintosempi tapaus kun monet muut sarjamurhaajat. Jotenkin poikkeaa monista muista ja on niin monisyinen ja kaikkea. Sympaattinenkin vaikka teot olivatkin hirveitä ja tuntuu todella epätodelliselta, että joku tekee tuommoista. Ja ne poliisipuhelut oli ihan kauheita kun kyseessä oli se 14v. poika :( se oli ihan liikaa kyllä.
Todella surullinen ja traaginen keissi kaikkien kannalta. Kun on paljon haastatteluja myös hänen isältään ja äidiltään ja äitipuoleltaan niin ne ovat todella mielenkiintoisia myös. Siinäkin tulee esille se että jokainen ihminen on tärkeä jollekin ja varsinkin oma lapsi on aina rakas, kaikesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin tätä kaksi tai kolme jaksoa, hyvin oli tehty ja pääosan esittäjä oli kyllä tosi creepy. Mutta sitten mietin että haluanko mä viettää aikaani tällaisen "viihteen" parissa ja totesin että en.
Mun mielestä pääosan esittäjällä meni se outous vähän yli, ei Dahmer ollut todellisuudessa sellainen, että koko ajan outo ja creepy ilme päällä, puhuu ja liikkuu hitaasti. Eihän hän muuten olisi saanut houkuteltua kaikkia niitä miehiä ja poikia kämpilleen, jos olisi huokunut sarjamurhaaja viboja jo kilometrien päähän.
Esim. tässä Dahmerin haastattelussa mies on melko tavallisen ja fiksun oloinen, jopa pinnallisen "hurmaava", vaikka toki kaikki mitä hän puhuu, on aivan järkyttävän brutaalia. Eikä näytä liikuttavan miestä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki true crime fanit ja sen tekijät ansaitsisivat tietää miltä tuntuisi kun kyse olisi oman läheisen kuolemasta.
Onhan se varmasti vaikeaa käsitellä niitä asioita kun niitä nostetaan pinnalle ja mediaan. Mutta ne ovat osa rikoshistoriaa ja ihmiset ovat aina olleet kiinnostuneita tämmöisistä äärimmäisistä ilmiöistä ja pahuudesta, siitä millainen ihminen se on joka pystyy tuollaisiin tekoihin
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi hyvä sarja. Itselläni päällimmäinen tunne Dahmeria kohtaan on sääli kuin viha. Minusta hän ei vaikuta pahalta, vaan yksinkertaisesti vain todella sairaalta.
Dahmer ei oikeasti ansaitse sääliä, vaan yksinomaan hänen uhrinsa, joille hän teki karmeita tekoja, vaikka ymmärsi sen olevan väärin. Toki hänen olisi pitänyt päästä hoitoon jo nuorella iällä, ehkä se olisi voinut osaltaan estää hänen tekonsa. Mutta aika oli eri eikä hänen vanhempansakaan olleet siitä parhaasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies jätti kesken kun sanoi ettei kestä sitä homostelua, mua se ei häirinnyt etenkin kun Dahmer nyt sattui olemaan homoseksuaali.
Eli jos kyseessä olisi ollut naisia tappanut ja syönyt tyyppi niin sellaisesta kertovaa sarjaa olisi voinut katsoa?
Mutta joo, en kyllä halua katsella sarjoja mistään kannibaalimurhaajista.
7.10 tulee netflixiin joku uus dokkari Dahmerista
Katsoin sarjan ja tykkäsin. Te vänkääjät, jotka olette sitä mieltä, että oli muuteltu asioita, niin kertokaa ihmeessä mikä kohta ei paikkaansa pitänyt vaan oli fiktiota? Perustelkaa väittämänne!
Olinko ainoa joka nautti siitä ku Jeffrey sai saalistettuu uusia uhreja?
Mua harmitti ku se yks musta mies pääs karkuun.