Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kakkonen otti yhteyttä

Vierailija
23.09.2022 |

Mieheni kakkosnainen päätti tänään lähettää minulle viestin, jossa neuvoi, kuinka minun kuuluisi elää ja kuinka olisi minun onneni mukaista päästää irti, hyvinkin monisanaisesti ja ylimieliseen sävyyn. Viestin päätti sydänemojiin.

Ja hän kuulemma antaa minulle anteeksi, ei kyllä suostunut kertomaan minkä asian.

Mistä tämmöinen kumpuaa? Pelosta, että ei saa miestäni itselleen? Onko tämä tyypillistä kakkosille?

Täytyy sanoa, että olen melkoisen yllättynyt, en käsitä miksi näkee tarpeelliseksi olla minuun yhteydessä.

Kommentit (762)

Vierailija
501/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä kuviota, kun toinen nainen neuvoo "päästämään irti" miehestä. Eiköhän ole ihan miehen päätettävissä, lähteekö vai ei. Ei halua lähteä.

Mietin vaan, että ei tuossa tilanteessa, kun pettäminen paljastunut, ole mitenkään helppoa olla kotona. Ainakaan normaalin omantunnon omaavalla. Ja itse jos olisin vaimona tuossa tilanteessa, niin en nyt mitenkään luontevasti samassa sängyssä nukkuisi...

Ymmärrän pointtisi, ja en ymmärrä. Tuollainen laske irti -kehoitus voisi tulla siinä ajatuksessa, että voisiko Ap laskea irti parisuhteesta miehen kanssa ja silti vaikkapa nyt säilyttää asialliset välit yhteisten lasten vanhempina. Minusta tämä viittaa siihen, että miehensä toinen naisystävä uskoo Ap.n pitävän väkisin miestä parisuhteessa jonkinlaisilla uhkavaatimuksilla. Ap varmaan itse osaa sanoa paremmin minkälaisilla, jos millään.

Vierailija
502/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tykkään ap:n asenteesta. Jos mies haluaa lähteä, saa asian hoitaa. Ap ei tee tätä työtä hänen puolestaan. 

Minun isäni  oli ehkä vähän tuollainen kuin tuo mies. Oli hankkinut sivusuhteen, josta haki itselleen ihailua, samalla oireili jotain  traumojaan suhteessa omaan naistemies-isäänsä. Oli kierroksessa jo toinen avioliitto, ja molemmissa liitoissa pettäminen alkoi aika tarkalleen siinä kohtaa, kun yhteinen lapsi on tietyssä iässä.

Mielenkiintoista oli, että hän halusi selvästi vaimonsa pelastavan hänet. Että vaimo ei päästäisi häntä menemään, ja ajaisi toisen naisen pois, vaikka itse sabotoi omaa liittoaan. 

Lopulta siinä sitten kävikin niin. Isäni jäi vaimonsa luo, ja ovat onnellisesti eläneet yhdessä jo yli 30 vuotta. Hän myös otti asiakseen ratkoa pään sisäisiä ongelmiaan ja kohdata omasta lapsuudenperheestään siirtyneitä malleja. 

Tämä ei ole mikään ohje kenellekään, eikä kenenkään naisen tehtävä ole fasilitoda miehen elämää, joka pettää, välttelee ja loukkaa. Pointtini on, että joskus elämä on monimutkaista, ja jotenkin ymmärrän miestä, joka on lähtevinään, mutta ei lähde, ja naista, joka ei automaattisesti heitä tätä ulos.

Naisena en olisi niin onnellinen seuraavaa 30 vuotta kun tietäisin mieheni olettaisi minun pelastavan hänet vierailta naisilta ja ajavan ne pois. Eihän se nyt vaimon tehtävä olla paimentaa miestä ja olla huoltajana ja hätistelijänä aikuisessa suhteessa.

Kyllä olisi taustalla ajatus, että koskahan taas ilmestyy se seuraava nainen, joka "vie" mieheni kuin tuliaispussin ja jälleen kerran minun pitäisi olla se pelastava ritari. En vaan jaksaisi.

Vaikka jotkut miehet "lopulta jäävätkin" sitten ykkösvaimojensa luo niin ei se ole kummoinenkaan palkinto vaimon sitkeydestä ja siitä kaikesta muusta mitä taustalla on ollut ja mitä taustalle edelleen jää. On yleensä sitten joku sopimusjuttu millä tyylillä ja millä ehdoilla liittoa jatketaan. Yleensä vaimo haluaa, että mies on nöyrää poikaa niin rahallisesti kuin muissakin kodin päätöksissä sen miehensä naisilta pelästamisen jälkeen.

Yleensä nämä miehet rauhoittuvat vasta kun terveys tai ikä tulee vastaan. Monella se vastaantuleva ikä saattaa olla aika korkeakin jos muuten pelit ja pää toimii.

Varsinkin silloin jos kakkossuhde on ollut jo pitkään.

Ei tietenkään ole naisen tehtävä. On ehdottomasti väärin sekä pettää että olla niin avuton, että jättää päätökset muiden kuin itsensä tehtäväksi. Ja olet luultavasti siinäkin oikeassa, että on ihmisiä, jotka mukavuussyistä jäävät pitkään liittoon, ja hiukan esittävät "tuhmaa koiraa, joka vastedes lupaa olla kiltisti" saavutetuista eduista kiinni pitääkseen.

Isäni kohdalla ei kuitenkaan ollut ihan noin, vaan hänellä ihan oikeasti oli joku sisäinen vamma, joka pisti hajottamaan kaiken, mitä oikeasti rakastaa. Kun hän lopulta kyseenalaisti toistamansa kaavan, aviopuolisoiden elämä ja kanssakäyminen muuttui siten, että kotona alettiin puhua suoraan ja omia tarpeita 

ilmaista. Puolisot perustivat yhteisen bisneksen, jota pyörittävät yhä, sparraavat toinen toisiaan ja heillä on ilmeisesti yhä aika intohimoinen meininki (tämän tiedän, vaikka en haluaisi tietää). Siksi uskallan puhua 30 onnellisesta vuodesta.

Eli siis on ihmisiä, jotka tekevät itselleen ja rakastamilleen ihmisille pahaa, koska heillä on itsensä kanssa käsittelemättömiä asioita. Joskus ne voi myös ratkaista.

Siihen asti kun nämä asiat kohtaa on vain munaton, selkärangaton pettäjä, joka ei uskalla nostaa kissaa pöydälle eikä päättää mitä oikeasti haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että aloittaja ei kerro kaikkia. Saattaahan olla, että hän esimerkiksi uhkailee, että hankaloittaa lasten tapaamisia tai mies pelkää, että vaimo manipuloi lasten ja isän välejä jos mies eroaa.

Emmehän me tiedä mitä kuohuja ja riitoja on ollut kotona, aloittaja nyt kertoo vain osan.

"Irti päästäminen" voi tarkoittaa montaa asiaa.

Kakkosnainen voi tarkoittaa, että päästä irti ja lopeta lasten kautta pelaaminen.

Kakkosnaisen anteeksi antaminen ykköselle voi myös tarkoittaa, että ykkönen on käyttänyt naisesta rumaa kieltä (hyvin yleistä toimintaa), puhunut perättömiä (hyvin yleistä toimintaa) tai lähetellyt epäasiallisia viestejä (hyvin yleistä toimintaa).

Tms.

Että päästä irti, annan sinulle anteeksi epäasialliset puheet ja käytöksen.

Vierailija
504/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että aloittaja ei kerro kaikkia. Saattaahan olla, että hän esimerkiksi uhkailee, että hankaloittaa lasten tapaamisia tai mies pelkää, että vaimo manipuloi lasten ja isän välejä jos mies eroaa.

Emmehän me tiedä mitä kuohuja ja riitoja on ollut kotona, aloittaja nyt kertoo vain osan.

Kakkosnainen voi tarkoittaa, että päästä irti ja lopeta lasten kautta pelaaminen.

Kakkosnaisen anteeksi antaminen ykköselle voi myös tarkoittaa, että ykkönen on käyttänyt naisesta rumaa kieltä (hyvin yleistä toimintaa), puhunut perättömiä (hyvin yleistä toimintaa) tai lähetellyt epäasiallisia viestejä (hyvin yleistä toimintaa).

Tms.

Ei voi tietää ei, mutta ap:n kuvauksen perusteella:

-pariskunta on ollut yhdessä jo niin kauan (alk 1997), että on hyvin epätodennäköistä, että kotona olisi pieniä lapsia. Lapset ovat tod näk jo omillaan, tai ainakin niin isoja, että päättävät itse, miten vanhampaansa tapaavat. 

-kakkosnaiselta tullut yhteydenotto on ensimmäinen suora kontakti heidän välillään. Mitä ikinä ovat toisistaan kuulleetkaan, sen ovat kuulleet mieheltä.

Eli en pidä todennäköisenä arvelemiasi asioita.

Vierailija
505/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli ap. Tuskin se toinen nainen haluaa alkaa pyykkäämään ukon paskaisia kalsareita. Kätevämpää kaikille kun sinä toimit kodinhoitajana.

Jep ehkä se tarkoittikin kirjoittaa, et hän pyytää anteeksi et sun pitää vielä passata ja pyykätä ja kestää miestä ja hän saa rusinat pullasta, kirsikat kakun päältä. Itse en keksi muuta syytä. Ykkönenhän se on, mies hyppää kuitenkin sen pillin mukaan, eikä sen tarvi edes siivota tai kestää miehen perseilyjä.

Vierailija
506/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten hämmästytti, että hän antaa minulle anteeksi.

En pysty vaan käsittämään mitä.

-ap

Sen varmaan antaa anteeksi,että sä roikut miehessäni,etkä älyä erota.

Jos se onkin mies joka ei älyä erota? Jos vaimolle passaa moinen järjestely, että ukko pitää toista naista, eikä vaimoa haittaa, kun saa elää rauhassa omaa elämäänsä?

Vierailija
507/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jäisin korkeintaan siksi, että saisi sillä sitten pilattua miehen ja sen kakkosen suhteen. Esittäisin ihanaa jne. Kun kakkossuhde on pilattu, heivaisin ukon. Siinähän jäisi yksin.

Tää on muuten oikeasti yleinen syy jäädä suhteeseen, jossa toisella osapuolella on ollut sivusuhde. On pienempi paha jatkaa yhteistä elämää vihasta ja katkeruudesta huolimatta, kuin antaa kilpailijalle luovutusvoittoa. Noin vuoden päästä sitten erotaan ja syy on siinä, että joko ei ole pystytty unohtamaan tehtyä loukkausta tai pettäjä on aloittanut uuden suhteen. Suhteen ongelmat ei yleensä korjautuneetkaan siten, että pyritään pitämään kaikki väkisin ennallaan.

Vierailija
508/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten hämmästytti, että hän antaa minulle anteeksi.

En pysty vaan käsittämään mitä.

-ap

Miehesi on varmaan kertonut kekseliäitä juttuja siitä miten kamala olet, ja siksi hän ei uskalla jättää sinua.

Tämä. Voi harmi kun naiset on niin naiveja. Nytkin ap istuu kotona muka voittajana vaikkei vieläkään ole päässyt pettäjäluuserista eroon vaan toimii tämän selkärangattoman vätyksen kodinhoitajana ja äitinä ja mahdollistaa kuvion. Toinen nainen tässä on se ykkönen ja saa just sen mitä haluaakin. Kannattaako tuollaisesta miehestä nyt tosissaan taistella.

Vierailija
509/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä kuviota, kun toinen nainen neuvoo "päästämään irti" miehestä. Eiköhän ole ihan miehen päätettävissä, lähteekö vai ei. Ei halua lähteä.

Mietin vaan, että ei tuossa tilanteessa, kun pettäminen paljastunut, ole mitenkään helppoa olla kotona. Ainakaan normaalin omantunnon omaavalla. Ja itse jos olisin vaimona tuossa tilanteessa, niin en nyt mitenkään luontevasti samassa sängyssä nukkuisi...

Ymmärrän pointtisi, ja en ymmärrä. Tuollainen laske irti -kehoitus voisi tulla siinä ajatuksessa, että voisiko Ap laskea irti parisuhteesta miehen kanssa ja silti vaikkapa nyt säilyttää asialliset välit yhteisten lasten vanhempina. Minusta tämä viittaa siihen, että miehensä toinen naisystävä uskoo Ap.n pitävän väkisin miestä parisuhteessa jonkinlaisilla uhkavaatimuksilla. Ap varmaan itse osaa sanoa paremmin minkälaisilla, jos millään.

tässä ketjussa kun on puhuttu eräästä kamalalla tavalla päättyneestä kolmiodraamasta; käsittääkseni siinä miehellä oli taloudellisesti menetettävää jos olisi ottanut avioeron. Kun miehen rakastajatar vaati vaimoa laskemaan irti, niin kai hänen toiveensa oli, että vaimo lähtisi vähin äänin ja jättäisi miehelle talon ja pankkitilin sisällön. Kun tällaiseen sopimukseen ei päästy, valitsi mies jarruttaa eroa, ettei joudu taloudellisiin vaikeuksiin. Melkoinen saalis tämä mies mistä taisteltiin kuolemaan saakka..

Vierailija
510/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoiselämää:

Suhde kahteen naiseen on valheiden verkko. Valehtelen vaimolle, valehtelen rakastajalle, kummallekin omat valheensa. Valehtelen jatkuvasti.

Kerron vaimolle, mitä vaimo haluaa kuulla ja rakastajalle vedän sitä roolia, mistä hän pitää. Hänen ei tarvitse kuulla, että vaikka hän on erilainen kuin vaimoni, hän ei ole sen kummempi. Monessa asiassa jopa huonompi.

Rakastaja soitti tänään monta kertaa. En vastannut. En jaksanut jankata mitä teen, koska tulen ja kuunnella tyhjänpäiväistä kuulustelua ja jauhamista vain jauhamisen vuoksi, "koska on niin ikävä".

Oli pakko vastata, ettei hän vaan soita vaimolle koska "on muka huolissaan" että minulle on sattunut jotain. Hän sirkuttaa joutavuuksia, mutta vaistoan äänessä paniikkia.

Minulla on kaksi vaimoa. Vietän kahta eri arkea. En pysty jättämään vaimoani. Tiedän että se murskaisi hänet. En pysty jättämään rakastajaani koska se murskaisi hänet ja hänestä olisi ehkä "oikeudenmukaista" että vaimoni kuulisi asiasta että vaimonikin murskautuisi. Yritän säilyttää hänen illuusionsa, että hän on ykkönen ja vaimoni kakkonen.

Toivon että jompikumpi kuolisi tai löytäisi jonkun ja rakastuisi.

Elämä kummankin kanssa on parisuhdearkea johon kumpaankaan en tunne kuuluvani.

Oletko koskaan miettinyt, mikä alkujaan ajoi sinut siihen, että aloit lirkutella ihmisille valheita, joita arvelet heidän haluavan kuulla?

Sinähän sen voit ratkaista. Taakka voi keventyä, kun kokeilee totuutta. Ja vaikka kaikkiin sattuu, kukaan ei siihen tuhoudu.

Vierailija
511/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kakkosnainen tietää asioista enemmän kuin se ykkönen. Ainakin silloin jos ykkönen ei tiedä suhteesta. Kakkosnainen voi keskustella miehen toisesta elämästä vapaasti.

Nyt tässä on tilanne, että ykkönen tietää. Ja kilpailee miehestä kakkosen kanssa. Me tiedämme, mitä ykkönen miettii ja toimii, eli ei toimi mitenkään.

Mutta me emme tiedä mikä on miehen ja kakkosnaisen tilanne ja mitä ovat puhuneet. Ei mies ole välttämättä valehdellut asioista.

Itsellä on esimerkiksi kakkosnaisena tilanne, että en edes haluaisi miestä kokoaikaiseksi. Ykkönen hoitakoon ja kestököön sen arjen.

Tunnen miehen ja itseni niin hyvin, että välimme pysyvät parempina kun vain tapailemme ja emme joudu ratkomaan käytännön asioita. Myös en jaksaisi sitä souvia mitä syntyisi kun vaimo saisi tietää.

Minä en kilpaile ns. ykköspaikasta ja vaimolle on tärkeää, että on se ykkönen.

Tämä sopii meille ihan hyvin ja ehkä sopii myös tälle ko. miehelle ja tälle kakkosnaiselle.

Ja höpöä, kakkosvaimolla ei ole aavistustakaan miehen todellisesta luonteesta.

Hän ei tiedä mitään haisevista sukista, miehen aamuäreydestä, tämän ilmavaivoista, rasittavasta jankutuksesta ja siitä, että tämä normioloissa rakastaa omaa ääntään ja jaksaa pitää parin tunnin luennon itseään kiinnostavasta aiheesta tai siitä, että tonni tietokoneeseen ja muuhun tekniikkaan ei ole "paljon" mutta 100€ kampaajalle 2x vuodessa on "paljon".

Näet hänestä vain sen siloitellun "paremman puolen" mutta kun saat hänet kokonaan omaksesi ja teille tulee joku naurettava riita, niin kelle hän soittaa? Exälleen.

Aluksi hän kysyy miten lapset voivat, ja sen jälkeen hän alkaa purkaa mieltään, koska exä on ollut kuitenkin hänen uskottunsa monta vuotta.

Mitä höpöä, kun vastaaja juuri kertoi, että hänellä ei ole aikomustakaan ottaa tuota arkea itselleen? Mitä sä luettelet niitä huonoja puolia, kun kaikki aikuiset sen tietää. Ollapa "ykkönen" ja ottaa ne huonot puolet itselleen? Normaalissa parisuhteessa ne kuitataan niillä hyvillä hetkillä, mutta te "ykköset" otatte vaan sen arjen, mutta mitä saatte tilalle? Ette mitään. "Kakkonen" on se jolle mies antaa parastaan. Kumpi on säälittävä?

Itse pitäisin itseäni säälittävänä, jos mies rakastelun jälkeen vain kiskoisi housut jalkaan ja häipyisi kiireesti toisen luo jättäen mut yksin.

On ihan parasta rakastelun jälkeen käpertyä miehen kainaloon ja nukahtaa.

On ihanaa nukkua rakkaan kainalossa ja herätä tämän vierestä, juoda yhdessä aamukahvia.

Yhteiset sieniretket, yhteiset jouluvalmistelut, yhteiset juhlat, yhteiset tavoitteet ja yhteenhiileenpuhaltaminen.

Yhteisen tarinan kirjoittaminen.

En kestäisi, että joutuisin "varaamaan ajan": "pääsetkö poikkeamaan tänään?"

-En pääse tänään, kun mennään vaimon kanssa konserttiin enkä pääse huomenna kun tulee ystäväperhe kylään enkä pääse käymään ensiviikolla kun vaimon loma alkoi ja mennään Kanarialle. Älä suutu, yritän poiketa jossain välissä, ole kuulolla, hyvää kannattaa odottaa baby, äläkä soita ja tekstaa mulle koko aikaa, vaimo tulee epäluuloiseksi. Mielummin niin, että mä otan yhteyttä silloin kun on hyvä aika.

Kuka helkkarin toope haluaa sieniretkille, valmistella joulua ja juoda yhdessä aamukahvit selkärangattoman olion kanssa joka just rakasteli toista paljaalla ja kysyi vielä että mennääkö riskillä kun ei ole ehkäisyä. Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
512/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinmiten toisen naisen asema ja kohtalo herättää sääliä häntä kohtaan.

Siitä on romantiikka ja herkkyys monesti aika kaukana mitä on seuraillut .

Salasuhteisiin kun ajautuu yleensä miehet jotka eivät arvosta naista pätkääkään, vaan oma itsekkyys on se aa ja oo. 

Se toinen nainen manipuoloidaan kauniin puhein aluksi (ellei nainen itse ota työvoitolla itselleen jotain ukkoa "rakastajakseen") jalkavaimon osaan jonka jälkeen ei tarvi panostaa. Monet tällaiset naiset maksavat mm omat hotellihuoneeneensa ja laivaristeilynsä, ettei vaan "kuitesta paljastu vaimoille laksun summasta mitään".

Armaansa hemmottelun sijaan , pikapanin jälkeen, nämä miehet alkavat muitta mutkitta käyttää naista ilmaisen terapeuttina jolle avaudutaan työpaineista, lasten koulutuspohdinnoista ja vaimon vasaravarvas-leikkauksesta.

Ja salapano silittää miehen hiuksia ymmärtäväisenä. Koska hänen mielestään tuo on sitä rakkautta, läheisyyttä ja tunnesidettä. Vaikka todellisuudessa mennään miehen ehdoilla ja hän itse jää sisältä tyhjäksi, saamatta mitään.

Näistä tapauksista on surullisia esimerkkejä, kun mies on yllättäin katkaissut suhteen koska "vaimo epäilee jotain". Sinne valui kukkeimmat vuodet toiselta naiselta. Toivottavasti oli edes hauskaa että kannatti. 

Mä taas ajattelen, että vaimon osa tuollaisen miehen kanssa on huonompi. On avioitunt, sitoutunut ja ehkä saanut lapsiakin huonon miehen kanssa. Vuosikymmeniä elämästään hassannut mieheen, joka ei olisi ollut sitoutumisen arvoinen.

Tämä. Olisi surullisempaa ollut luottaa sellaiseen kaikessa elämässään, joka ei alkuunkaan olisi ollut minkään luottamuksen arvoinen.

Vierailija
513/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä porukkaa, ihan kaikki. Myös se vaimo, kun katselee tuollaista limanuljaskaa.

Vierailija
514/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tms.

-pariskunta on ollut yhdessä jo niin kauan (alk 1997), että on hyvin epätodennäköistä, että kotona olisi pieniä lapsia. Lapset ovat tod näk jo omillaan, tai ainakin niin isoja, että päättävät itse, miten vanhampaansa tapaavat. 

-kakkosnaiselta tullut yhteydenotto on ensimmäinen suora kontakti heidän välillään. Mitä ikinä ovat toisistaan kuulleetkaan, sen ovat kuulleet mieheltä.

Lasten kautta voi manipuloida myös aikuisia lapsia.

Mies voi myös pelätä, että lapset hylkäävät tai lasten ja latenlasten tapaamiset ja perhejuhlat hankaloitusivat jos hän eroaa lasten äidistä ja äiti heittäytyy marttyyriksi.

Emme tiedä myöskään oliko ensimmäinen kontakti heidän välillään.

Näissä kuvioissa on usein syitä niin sysissä kuin sepissäkin ja soppa on hankala, sekava ja tunnepitoinen.

Olivat ne tunteet mitä tahansa, niin usein voimakkaita ja toimitaan joskus hyvinkin epärationaalisesti.

Hyvin järkeväkin ihminen saattaa toimia järjettömästi.

Vaikka aloittaja nyt antaakin kuvan, ettei tuo kakkosen olemassaolo nyt häntä niin hetkauta niin tulee varmaan hetkiä, jolloin se hetkauttaa ja silloin voi toimia hyvinkin spontaanisti ja esimerkiksi laittaa vihaisen viestin miehelle, jossa naisesta ja suhteesta puhutaan epäasialliseen sävyyn.

Ei tarvitse siis välttämättä suoraan naiselle viestiä tai puhelua laittaa.

Mutta mies kyllä ne viestit kakkoselle on näyttänyt ja yleensä vihaiset puhelut tulevat sillä volyymillä, että ne tahtomattaankin myös kakkonen kuulee.

Vierailija
515/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"SE N.ssii SE TOISEN KANSSA HEI" ?

Vierailija
516/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tms.

Lasten kautta voi manipuloida myös aikuisia lapsia.

Mies voi myös pelätä, että lapset hylkäävät tai lasten ja latenlasten tapaamiset ja perhejuhlat hankaloitusivat jos hän eroaa lasten äidistä ja äiti heittäytyy marttyyriksi.

Emme tiedä myöskään oliko ensimmäinen kontakti heidän välillään.

Näissä kuvioissa on usein syitä niin sysissä kuin sepissäkin ja soppa on hankala, sekava ja tunnepitoinen.

Olivat ne tunteet mitä tahansa, niin usein voimakkaita ja toimitaan joskus hyvinkin epärationaalisesti.

Hyvin järkeväkin ihminen saattaa toimia järjettömästi.

Vaikka aloittaja nyt antaakin kuvan, ettei tuo kakkosen olemassaolo nyt häntä niin hetkauta niin tulee varmaan hetkiä, jolloin se hetkauttaa ja silloin voi toimia hyvinkin spontaanisti ja esimerkiksi laittaa vihaisen viestin miehelle, jossa naisesta ja suhteesta puhutaan epäasialliseen sävyyn.

Ei tarvitse siis välttämättä suoraan naiselle viestiä tai puhelua laittaa.

Mutta mies kyllä ne viestit kakkoselle on näyttänyt ja yleensä vihaiset puhelut tulevat sillä volyymillä, että ne tahtomattaankin myös kakkonen kuulee.

"Annan sinulle anteeksi, että olet vihainen miehellesi siitä, että hän panee minua" Nyt on kyllä loogisen ajattelun huippu :D.

Kerrotun perusteella tuskin on kyse mistään muusta kuin siitä, että rakastajatar reagoi miehen hätävalheisiin, joissa se, ettei mies ole jo lopettanut liittoaan, on laitettu vaimon syyksi.

Vierailija
517/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla tällainen ihan yksinkertainen syy, miksi pettäjämies pysyy ykkösen luona. Aika peruskaava, miten miesnäkökulmasta homma toimii :

Kaksi varattua ryhtyy salasuhteeseen. Homma pyörii seksin ympärillä ja tuo jännitystä arkeen. Siis "turvallinen" suhde, selvät säännöt kun kummallakin sama parisuhdetilanne taustalla, ei tarvitse pelätä että toinen osapuoli alkaa kiristämään suhteen paljastamisella tai vaatimaan liikoja.

Mutta sitten käy niin, että toinen/nainen rakastuu (tai hän onkin jo alusta asti lähtenyt suhteeseen vakavammilla tunteilla) ja eroaa vakisuhteestaan, kuten tässäkin tapauksessa nainen erosi.

Salasuhteeseen tuleekin silloin ihan eri tilanne, liikaa vaatimuksia ja uhka paljastumisesta. Suhteenhan ei pitänyt johtaa mihinkään muutokseen. Nyt sinkku-osapuoli voi painostaa ja miehelle valkenee millaiseen tilanteeseen leikki johti. Tarkoitushan alunperin oli vain päästellä paineita ja saada mielihyvää.

Vierailija
518/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman monella pettävällä miehellä taitaa olla tää vakiotarina mikä sisältää raivohullun/mielenterveyshäiriöistä kärsivän/itsariherkän vaimon siellä kotona. Voi raasua, varmaan kamalaa....

Kyllä, ja tyttöystävä on usein helposti höynäytettävä ja uskoo kritiikittä miehen sepitykset.

Tuo yksikin, joka oikeasti luulee tuntevansa sen miehen ja sen perheasiat jopa vaimoa paremmin.

Ei ymmärrä, että se mies todennäköisesti valehtelee ja manipuloi. On harjaantunut valehtelija kuin pahin poliitikko. Sepittää surkutarinoita vaimostaan ja maalaa kuvaa 2.naisesta jonain sielunkumppanina.

Nyt alkoi oikein kiinnostaa, että kun niin hyvin tiedät suhteemme niin kerrohan nyt minullekin mitä se mies valehtelee ja miten hän minua manipuloi?

Hän ei sepitä surkutarinoita vaimostaan. Sen mitä vaimosta juttelemme on neutraalia keskustelua ja liittyy johonkin tilanteeseen. Emme juorua juoruamisen vuoksi. Tiedän vaimon ja tiedän miten he asuvat jne.

Mies elää kotonaan normaalia arkea, tietenkin. Kuten minä elän omassa kodissani. Näistä pystymme keskustelemaan neutraalisti. Ei miehen tarvitse salailla kotielämäänsä.

Miehen ei tarvitse valehdella, että on eroamassa. Tiesin jo ennen suhdettamme, että mies on naimisissa, hän ei valehdellut silloinkaan. Koska tunsimme jo ennestään taustoistamme.

Kun kerroin, että voimme purkaa toisillemme mieltämme tai voimme itkeä toistemme nähden ei liity miehen surkutteluun omasta elämästään ja vaimostaan tai minun siihen, että itkisin kun mies ei nyt vaan eroa. Tms.

En oikeastaan itse keksi mitään mistä miehen täytyisi minulle valehdella. Tai minun miehelle. Emme ole kummatkaan manipuloivaa tyyppiä, miksi tekisimme sitä tässä suhteessa.

Ja missä asioissa edes manipulointia tarvitsisimme.

Vierailija
519/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tms.

En oikein ymmärrä puhetta ykkösestä tai kakkosesta. Ne on naisia kummatkin ja niillä on erilainen suhde samaan mieheen.

Vierailija
520/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman monella pettävällä miehellä taitaa olla tää vakiotarina mikä sisältää raivohullun/mielenterveyshäiriöistä kärsivän/itsariherkän vaimon siellä kotona. Voi raasua, varmaan kamalaa....

Kyllä, ja tyttöystävä on usein helposti höynäytettävä ja uskoo kritiikittä miehen sepitykset.

Tuo yksikin, joka oikeasti luulee tuntevansa sen miehen ja sen perheasiat jopa vaimoa paremmin.

Ei ymmärrä, että se mies todennäköisesti valehtelee ja manipuloi. On harjaantunut valehtelija kuin pahin poliitikko. Sepittää surkutarinoita vaimostaan ja maalaa kuvaa 2.naisesta jonain sielunkumppanina.

Nyt alkoi oikein kiinnostaa, että kun niin hyvin tiedät suhteemme niin kerrohan nyt minullekin mitä se mies valehtelee ja miten hän minua manipuloi?

Hän ei sepitä surkutarinoita vaimostaan. Sen mitä vaimosta juttelemme on neutraalia keskustelua ja liittyy johonkin tilanteeseen. Emme juorua juoruamisen vuoksi. Tiedän vaimon ja tiedän miten he asuvat jne.

Mies elää kotonaan normaalia arkea, tietenkin. Kuten minä elän omassa kodissani. Näistä pystymme keskustelemaan neutraalisti. Ei miehen tarvitse salailla kotielämäänsä.

Miehen ei tarvitse valehdella, että on eroamassa. Tiesin jo ennen suhdettamme, että mies on naimisissa, hän ei valehdellut silloinkaan. Koska tunsimme jo ennestään taustoistamme.

Kun kerroin, että voimme purkaa toisillemme mieltämme tai voimme itkeä toistemme nähden ei liity miehen surkutteluun omasta elämästään ja vaimostaan tai minun siihen, että itkisin kun mies ei nyt vaan eroa. Tms.

En oikeastaan itse keksi mitään mistä miehen täytyisi minulle valehdella. Tai minun miehelle. Emme ole kummatkaan manipuloivaa tyyppiä, miksi tekisimme sitä tässä suhteessa.

Ja missä asioissa edes manipulointia tarvitsisimme.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kuulostat kyllä todella sinisilmäiseltä ja naiivilta. Se mies valehtelee silmät suut täyteen, ei pelkästään vaimolleen, vaan myös samalla lapsilleen, vanhemmilleen, sisaruksilleen jne. Mutta sinulla on vakaa usko omaan paremmuuteesi, oikeasti ajattelet että tällainen patologinen valehtelija olisi sinulle rehellinen? Voimme purkaa toisillemme mieltämme? Haloo!