Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?

Vierailija
23.09.2022 |

Että on hakenut töitä ja olisi otettu?

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratöihin otetaan työttömiä.

Jännä että vuokratyöntekijänä kelpaa muttei työttömänä.

Tarkoitin, että työttömänä pääsee vuokratöihin.

Vierailija
62/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.

Eli orjatyötä. Kyllä sinun kuuluu saada työpanoksestasi ihan asiankuuluva palkka ja muut edut mitä muutkin samaa työtä tekevät. En mene minun ymmärrykseeni, kuinka vielä nykyäänkin voidaan hyväksikäyttää ihmisiä.

Enkä minä ymmärrä, kuinka jotkut voivat suostua ja menevät ilmaistöihin. Hyödylliset idiootit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo esim. itseni. Olin tosin lasten kanssa kotona mutta virallisesti työtön jonkun 9kk, ennen kuin sopiva työpaikka osui kohdalle. Eka johon tosissaan hain ja siihen pääsin.

Vierailija
64/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Meillä. Muutama kuukausi katseltu. Ei oikein ole vieläkään ymmärtänyt mitä työnteko tarkoittaa.

Vierailija
65/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.

Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!

Ai, sullon facessa 875 työtöntä kaveria. Kiinnostavaa.

Työttömän on järjettömän vaikea työllistyä. Pahenee vaan, mitä pitemmäksi työttömyys venyy, koska sitten ollaan epäluuloisia, että mikä tuossa ihmisessä on pielessä kun ei työllisty. Toivoton oravanpyörä, jota monen on vaikea tajuta.  

Vierailija
66/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.

Miksi teet työtä ilmaiseksi? Miksi pidät ilmaistyövoiman käyttöä yllä ja osallistut tähän lailliseen orjuutukseen?

Jos ilmaistöitä ei olisi niin tosi moni makaisi vain sohvalla. Tästä syystä työkkäri ohjaa erityisesti nuoret työttömät ja pitkäaikaistyöttömät ilmaistyöhön. Liika passiivisuus ei ole hyväksi ihmiselle.

Näistä töistä pitäisi maksaa myös palkka. Niin kauan kuin työpaikoilla on tekemistä näille työkokeilijoille, niin silloin he tekevät työtä josta kuuluu maksaa palkka, ei työttömyyskorvaus.

Vierailija
67/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta. Yksinään tuttuni, joka on töitä halunnut, ei ole jäänyt ilman työpaikkaa. Pisin työttömyysaika taisi olla 2 viikkoa. Töitä löytyy kyllä.

Vierailija
68/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman työttömän. Kaikilla työn saaminen on tyssännyt siihen, että eivät ole edes hakeneet töitä.

Tämä ei ole työttömien parjaamista, vaan totuudenmukainen käsitykseni asiasta.

Vierailija
69/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtään ihmistä, joka ei ole saanut töitä. Jopa tuntemani vajaakuntoinen mielenterveyspotilas sai ihan hyvän työpaikan.

Taitaa olla ryccätrollien puhetta tämä että ei muka töitä löydy.

Vierailija
70/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli työttömänä 10 vuotta ja tänä vuonna työllistyi sitten yllättäen täysi-aikaisesti, yli 60 v ihminen . Täytyy sanoa että itsekin yllätyin. Eikä kyseessä edes ole mikään työvoimapulan ala .

Vierailija
71/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella alalla työt on nykyisin erilaisia projekteja tai muuten määräaikaisuuksia eikä ole mitenkään harvinaista, että kahden projektin/määräaikaisuuden välissä on myös työttömyysjakso. 

Minkä alan? Millä alalla palkataan projektiin työtön?

Esimerkiksi yrityspalveluorganisaatioiden ja oppilaistosten vetämissä kehittämishankkeissa on tyypillistä, että joskus hankerahoitus tärppää ja työt jatkuu heti edellisen perään, joskus taas ei tärppää ja tulee katko ennenkuin seuraava projekti saadaan alkamaan. Sama pätevä tekijä kuitenkin mielellään palkataan uudelleen. Ja työ on myös sellaista että tekijä mielellään on välillä hetken poissa työelämästä, varsinkin kun hanketöissä lomat joutuu pitämään hankkeiden totautusaikojen puitteissa tipoittain pitkin vuotta, eikä yhtenäisiä lomia muuten ole.

Olen itse tehnyt alalla töitä viitisentoista vuotta ja pisin työttömyysjakso on ollut kuusi kuukautta. Ei ole ollut mikään este työllistymiselle myöskään uuteen organisaatioon, varsinkin kun olen aina pidempinä työttömyysjaksoina hankkinut jonkin uuden osaamisen tai pätevyyden.

Vierailija
72/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunne yhtään ihmistä, joka ei ole saanut töitä. Jopa tuntemani vajaakuntoinen mielenterveyspotilas sai ihan hyvän työpaikan.

Taitaa olla ryccätrollien puhetta tämä että ei muka töitä löydy.

No mä olen ollut 3v työtön. En ole päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
73/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.

Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!

Ja kaikki siis työttömiä, jotka saaneet töitä. Olet varmaan työvoimatoimistossa itse töissä?

Vierailija
74/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai? Oma mies sekä vanhempani muun muassa. Mies oli pari vuotta työttömänä ja nyt sai viime vuonna vakipaikan alalta, jolle oli opiskellut 10 vuotta aiemmin.

Vierailija
75/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän palkkaaminen on niin iso riski, että yleensä työnantajat lähtevät siihen lähinnä vuokratyön tai kaikkein lyhyimpien sairaslomasijaisuuksien (esim. 1-2 päivää) muodossa. Nykypäivän työmarkkinoilla ei työttömille ole valitettavasti sijaa, minkä vuoksi jouduttiin ottamaan käyttöön myös nämä ilmaistyöt ja pupukerhot, jotta työttömillä olisi edes joku paikka mihin mennä.

Vierailija
76/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän palkkaaminen on niin iso riski, että yleensä työnantajat lähtevät siihen lähinnä vuokratyön tai kaikkein lyhyimpien sairaslomasijaisuuksien (esim. 1-2 päivää) muodossa. Nykypäivän työmarkkinoilla ei työttömille ole valitettavasti sijaa, minkä vuoksi jouduttiin ottamaan käyttöön myös nämä ilmaistyöt ja pupukerhot, jotta työttömillä olisi edes joku paikka mihin mennä.

Työtön älä ota mitään pupukerhotyötä. Jos työpaikassa on tarjolla työtä, siitä pitää maksaa palkkaa. Jos työpaikalla on vain ilmaistyötä tarjolla, voi mennä istumaan ja katsomaan palkkatyöntekoa ilmaiseksi, jos se voittaa kotisohvalla makaamisen.

Työstä pitää maksaa palkkaa.

Vierailija
77/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan kyse on työhaluttomuudesta. Suomessa jokainen työtön on vapaa menemään opiskelemaan esimerkiksi lähihoitajaksi, mikä tekee heistä työnantajien kannalta kiinnostavia ja siten kelvollisia palkattaviksi.

Vierailija
78/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan kyse on työhaluttomuudesta. Suomessa jokainen työtön on vapaa menemään opiskelemaan esimerkiksi lähihoitajaksi, mikä tekee heistä työnantajien kannalta kiinnostavia ja siten kelvollisia palkattaviksi.

Ja jokainen työtönhän soveltuu lähihoitajaksi?

Vierailija
79/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi soveltuu kuka vain. Palstan mukaan se työ on kahvittelua ja juoruilua. Jos ei osaa valmiiksi niin viikossa sen jo oppii. Palkka on työttömyys rahaan verrattuna hyvä.

Vierailija
80/205 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaksi soveltuu kuka vain. Palstan mukaan se työ on kahvittelua ja juoruilua. Jos ei osaa valmiiksi niin viikossa sen jo oppii. Palkka on työttömyys rahaan verrattuna hyvä.

Lähihoitaja tekee vaativaa terveydenhoito- ja sosiaalialan asiantuntijatyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä