Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla arkunkantajat?

Vierailija
22.09.2022 |

Katsoin netistä Pirkko Lahden haastattelun. Pirkon mielestä ihmisellä pitää olla sen verran ystäviä, että löytyy arkunkantajat.

Onko sulla?

Mulla ei oo ystäviä, eikä sukua. Kolme kantajaa osaisin nimetä, en enempää. Onneksi on polttohautaus.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse arkunkantajia. Haluan tuhkauksen.

Vierailija
22/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolisin nyt niin puolet kantajista puuttuisi. Toivon että saan elää pitkään ja omat pojat ehtii kasvaa aikuisiksi ja suvussa paljon muitakin poikia kasvamassa miehiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän jo ennakoinut, siksi tuhkaus. Uurna kulkee vaikka yksissä käsissä, pidempi matka menee selkärepussa. Sukuhaudassa on pystypaikkoja vapaana, ei arkulle.

Vierailija
24/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 50+, joten arkunkantajat löytyisi. Jos kuolen noin 80-vuotiaana, niin en usko, että on. Ne sukulaiset ja ystävät vanhenee samaa tahtia.

Vierailija
25/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pitänyt pirkko Lahdesta on sellainen " näin asioitten pitäisi olla "tyyppi, kun se elämä ei ole juuri koskaan niinkuin pitäisi. Ahdistava nainen. Vallanhimo paistaa.

Vierailija
26/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Katsoin saman haastattelun, ja ennennin olen kuullut puhuttavan termillä "arkunkantajat".

Mutta siis oikeastiko luulitte että sillä sanonnalla tarkoitetaan kirjaimellisesti arkunkantajia hautajaisissa :D :D

Tiedoksi, termillä tarkoitetaan läheisiä ihmisiä, ystäviä, tukiverkostoa, ihmisiä joille voi puhua ongelmistaan.

Vierailija
27/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisi, mutta ei riittävästi.

Vierailija
28/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arkku menee suoraan ruumishuoneelta krematorioon ja kantajaa tarvitaan vain uurnalle, joka lasketaan veneestä järven pohjaan.

Vierailija
29/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä arkun kantajia.

En halua polttohautausta.

Haluan että lähipiiri näkee : tuossa se mummo lepää.

Kokonaisena.

Ja muutenkin haluan että minut laitetaan maahan kokonaisena .

Jokainen omalla tavallaan.

Tässä yhtenä päivänä ( ei ole montakaan päivää) laitoimmw mieheni kanssa omille papereillemme että minkälaiset hautajaiset haluamme.

Valitsimme virret ja laulut.

Vieraat.

Tarjottavat.,..ym.

Vierailija
30/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä. Jos kuolen vanhana.  niin ei ole.

Jos jään leskeksi, löydyn muumiana, ellei haju portaikossa paljasta, Jos p:so jää leskeksi, niin häntä kaivataan. Minusta ei oikeastaan kukaan muu kuin r:va pidä. - Kun sukupuuttomme etenee ja kiihtyy,  niin kuolemat sairaaloiden ja hoitoloiden ulkopuolella yleistyvat.  -Riistäjävallan voitto tuottaa vihdoin totaalisen murhenäytelmän.

Vierailija
31/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Puoliso ja neljä lasta, jotka pystyisivät kantamaan. Kuudes kantaja tarvittaisi vielä. Sisaruksistani tuskin kukaan joutaa hautajaisiini. On muita, tärkeämpiä menoja jokaisella silloin. Puolison veli saattaa ehkä tulla.

Ja siis en ole kuolemaa tekemässä tässä juuri nyt. Mutta jos sattuisi käymään niin että kuolisin lähiaikoina.

Vierailija
32/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli ahdistavasti sanottu. Ei mulla ole kuutta ystävää. Mutta kai sukulaisista tms saisi sen kasaan. Tuli paha mieli.

Vierailija
33/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas. Katsoin saman haastattelun, ja ennennin olen kuullut puhuttavan termillä "arkunkantajat".

Mutta siis oikeastiko luulitte että sillä sanonnalla tarkoitetaan kirjaimellisesti arkunkantajia hautajaisissa :D :D

Tiedoksi, termillä tarkoitetaan läheisiä ihmisiä, ystäviä, tukiverkostoa, ihmisiä joille voi puhua ongelmistaan.

Ymmärsin kyllä mutta syyllinen olo tuli. Miten olen epäonnistunut, kun ei tuota määrää ystäviä ole :(

Vierailija
34/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Hietaniemessä arkku toimitetaan valmiiksi paikoilleen. Seremonian jälkeen se lipuu avautuvien ovien taakse. Sieltä se toimitetaan tuhkaukseen ja aikanaan joku toimittaa uurnan Honkanummelle. Kolme tyttöä on, eiköhän se hoida uurnan hautaan.

Näin meni ainakin mieheni hautajaisissa 4v sitten.

Vierailija
35/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jestas. En ole koskaan kuullut tukiverkostosta käytettävän sanaa arkunkantajat. Onpas ankea tapa ilmaista asia. "Lapsi syntymässä ja arkunkantajista puute", aika valoisaa.

Vierailija
36/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo oli ahdistavasti sanottu. Ei mulla ole kuutta ystävää. Mutta kai sukulaisista tms saisi sen kasaan. Tuli paha mieli.

Tää Pirkko on aina ollut tällainen ahdistava vaatija, sen kanssa tuntuu aina kuin olisi jossain nappi irti. En ikinään olisi ystävänsä.

Vierailija
37/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi. En edes kuulu kirkkoon. Jossain pahvilaatikossa tuhkat johonkin.

Vierailija
38/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne ystäviä jotka innoikkaita kantamaan sut hautaan :D!

Vierailija
39/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi. En edes kuulu kirkkoon. Jossain pahvilaatikossa tuhkat johonkin.

No tilaat vaan pizzalaatikon ilman pizzaa. Tai syöt ensin sen pizzan, Siinä laatikko.

Vierailija
40/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perhettä ja kavereita. Eiköhän sieltä kantajat löytyisi.