Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla arkunkantajat?

Vierailija
22.09.2022 |

Katsoin netistä Pirkko Lahden haastattelun. Pirkon mielestä ihmisellä pitää olla sen verran ystäviä, että löytyy arkunkantajat.

Onko sulla?

Mulla ei oo ystäviä, eikä sukua. Kolme kantajaa osaisin nimetä, en enempää. Onneksi on polttohautaus.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on

Vierailija
2/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään perheestä jo löytyisi jos nyt kupsahtaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut hautaan saatellaan, se on varma se,

Vierailija
4/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli ja kaksi poikaani. Kai kavereiden/ystävien miehistä löytyisi kolme lisää. 

Vierailija
5/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä suvusta löytyisi.

Vierailija
6/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10 sisarusta ja 13 sisarusten lasta. Uskon, että kantajat löytyisi tuosta joukosta. Ystäviä en tähän tehtävään tarvi.

Vierailija
7/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne omasta ja puolison suvusta löytyisivät. En näkisi että juuri lähimpien ystävien pitäisi olla kantajina.

Vierailija
8/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytyisi. Mulla ei ole ketään.

Vierailija
9/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoittaa, että nuoria tai muuten reippaita ystäviä pitää olla. Minulla on rakkaita ystäviä, muttei heistä ole arkunkantajiksi. Rakkain ystäväni on pyörätuolissa, toisella on reuma, kolmannella polvivaiva ja jos ikää suodaan, ne viimeisetkin raihnaistuu.

Vierailija
10/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä edes mahtuisi niin paljoa kuin painon puolesta tarvittaisiin. Olen siis alkanut kaveerata Pekka Niskan kanssa.

Vierailija
11/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 veljeä, mies ja kaksi poikaa. Toki jos elän vielä pidempään niin voi olla että kohta veljistä ei ole enää kaatajiksi no olen luvannut miehelleni että jos ei kantajia helpolla löydy niin kippaa vaikka traktorilla minut hautaan. Ei tartte tehdä asiasta ongelmaa. Ja kyllä veljien lapsista ym löytyisi lisää kantajia tarvittaessa.

Vierailija
12/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä. Jos kuolen vanhana, niin ei ole.

Vierailija
13/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolen vaikkapa 80-vuotiaana, niin en usko monenkaan ystäväni olevan enää kantokunnossa. Pitäisiköhän tätä silmällä pitäen alkaa tutustua itseäni 20 vuotta nuorempiin.

Vierailija
14/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta en tarvitsekaan, koska minulle ei tule hautajaisia. Tuhkat sirotellaan omalle maalle, sen jaksaa tehdä kuka tahansa.

Vertaus on ihan hyvä idea, ystäviä tarvitaan, mutta onhan se vähän vanhentunut jo, kun tuskin kukaan kuuluu kirkkoon.

Vierailija
15/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä edes mahtuisi niin paljoa kuin painon puolesta tarvittaisiin. Olen siis alkanut kaveerata Pekka Niskan kanssa.

Eikös hän ole siellä tuolla puolen jo.

Tuskin sieltä pääsee enää vaikuttamaan.

Vierailija
16/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuolisin niin joo, jos elän vanhaksi niin ei varmaan. Lapsia ei ole eikä tule, välit perheeseen on niin ja näin. Ystäviä on muutama, mutta kuolevat varmaan ennen mua.

Vierailija
17/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei pidetä mitään kuoppabileitä, vain poltto ja tuhkat vaikka molokkiin.

Vierailija
18/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole, ei riittäisi mies (jos olisi elossakaan) ja 2 poikaani.

Vierailija
19/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo kuin veljenpoika, hän tuskin yksin jaksaa arkkuani kantaa. Tuhkaus se kuitenkin tulee olemaan. Ei isänikään hautajaisissa ollut yhtään hänen ystävää. Hänellä oli vain yksi ja sekin sattui olemaan just silloin krapulassa. Hänenkin hautajaisissaan oli kuitenkin enemmän porukkaa kuin mitä mun hautajaisissa tulee olemaan.

Vierailija
20/81 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta eiköhän joku ongelman hoida, ketään ei hautaamatta jätetä. Aion kyllä erota kirkosta joten voi olla että tuikkaavat uuniin, vaikka sitä erityisesti vastustan.