Onko sulla arkunkantajat?
Katsoin netistä Pirkko Lahden haastattelun. Pirkon mielestä ihmisellä pitää olla sen verran ystäviä, että löytyy arkunkantajat.
Onko sulla?
Mulla ei oo ystäviä, eikä sukua. Kolme kantajaa osaisin nimetä, en enempää. Onneksi on polttohautaus.
Kommentit (81)
Veli ja kaksi poikaani. Kai kavereiden/ystävien miehistä löytyisi kolme lisää.
Mulla on 10 sisarusta ja 13 sisarusten lasta. Uskon, että kantajat löytyisi tuosta joukosta. Ystäviä en tähän tehtävään tarvi.
Kyllä ne omasta ja puolison suvusta löytyisivät. En näkisi että juuri lähimpien ystävien pitäisi olla kantajina.
Hän tarkoittaa, että nuoria tai muuten reippaita ystäviä pitää olla. Minulla on rakkaita ystäviä, muttei heistä ole arkunkantajiksi. Rakkain ystäväni on pyörätuolissa, toisella on reuma, kolmannella polvivaiva ja jos ikää suodaan, ne viimeisetkin raihnaistuu.
Ei niitä edes mahtuisi niin paljoa kuin painon puolesta tarvittaisiin. Olen siis alkanut kaveerata Pekka Niskan kanssa.
3 veljeä, mies ja kaksi poikaa. Toki jos elän vielä pidempään niin voi olla että kohta veljistä ei ole enää kaatajiksi no olen luvannut miehelleni että jos ei kantajia helpolla löydy niin kippaa vaikka traktorilla minut hautaan. Ei tartte tehdä asiasta ongelmaa. Ja kyllä veljien lapsista ym löytyisi lisää kantajia tarvittaessa.
Jos kuolen vaikkapa 80-vuotiaana, niin en usko monenkaan ystäväni olevan enää kantokunnossa. Pitäisiköhän tätä silmällä pitäen alkaa tutustua itseäni 20 vuotta nuorempiin.
Ei, mutta en tarvitsekaan, koska minulle ei tule hautajaisia. Tuhkat sirotellaan omalle maalle, sen jaksaa tehdä kuka tahansa.
Vertaus on ihan hyvä idea, ystäviä tarvitaan, mutta onhan se vähän vanhentunut jo, kun tuskin kukaan kuuluu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä edes mahtuisi niin paljoa kuin painon puolesta tarvittaisiin. Olen siis alkanut kaveerata Pekka Niskan kanssa.
Eikös hän ole siellä tuolla puolen jo.
Tuskin sieltä pääsee enää vaikuttamaan.
Jos nyt kuolisin niin joo, jos elän vanhaksi niin ei varmaan. Lapsia ei ole eikä tule, välit perheeseen on niin ja näin. Ystäviä on muutama, mutta kuolevat varmaan ennen mua.
Ei ole, ei pidetä mitään kuoppabileitä, vain poltto ja tuhkat vaikka molokkiin.
Ei mulla oo kuin veljenpoika, hän tuskin yksin jaksaa arkkuani kantaa. Tuhkaus se kuitenkin tulee olemaan. Ei isänikään hautajaisissa ollut yhtään hänen ystävää. Hänellä oli vain yksi ja sekin sattui olemaan just silloin krapulassa. Hänenkin hautajaisissaan oli kuitenkin enemmän porukkaa kuin mitä mun hautajaisissa tulee olemaan.
Ei ole mutta eiköhän joku ongelman hoida, ketään ei hautaamatta jätetä. Aion kyllä erota kirkosta joten voi olla että tuikkaavat uuniin, vaikka sitä erityisesti vastustan.
on