Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA. Onko varmaa että oma Kannan kirjauksia voi piilottaa?

Vierailija
22.09.2022 |

Eli, onko se VARMA että jos latat sen ruksin siellä OmaKannassa muutamien käyntien kohdalle niin ne myös varmasti ei näy? Mulla on nyt kyse että kävin yksityislääkärillä (ei Terveystalo, mutta vähän vastaava) hän oli kirjoittanut minusta mielestäni vääriä tietoja, ihan puuta heinää mitä en ollut sanonut. Haluan nyt varmuuden ettei nämä yksityislääkäreiden takemät kirjaukset näy julkisella puolella kenellekkään. Onko se varma että pelkkä yksi ruksi riittää? Pitikö olla joku muu lupa kielletty? Voisi tietty yrittää saada se korjaamaan sen kirjoituksen tai poistamaan kokonaan, mutta se on hidas ja vaikea tie, muutenkin pelkään että ennen sitä joku lukee sen kirjauksen, se on ihan puuta heinää.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä on ihan omat potilasrekisterit sunkin tiedoista.

Oma Kannassa on ihan se ja sama mitä salailet sieltä.

Lääkäreiden katsomat omat potilasrekisterit on sulta salattu, etkä tule saamaan tietoja mitä skeidaa susta sinne on kirjoitettu :D

joo,mä olen huomannut kyllä tämän.Heillä on Effica. Mutta, luulisi kuitenkin ettei julkisen puolen hoitajat ja lääkäri pysty lukemaan erillisen yksityislääkäriaseman kirjoittamina asioita, vaikka ne näkyykin mulle Omakannassa. Eihän ne sinne Efficaan kirjota mitään kun eivät ole julkisella puolella töissä?...

ap

Koita nyt jo tajuta että omakanta ei kiinnosta ketään hoitohenkilökunnasta, joten se on se ja sama mitä siellä lukee. Se kanta minne SINUA ei päästetä sitä lääkärit lukevat. Buahahahaa mitähän pelkäät että paljastuu - turha pelätä se on jo kaikkien lääkärien tiedossa.

Tämä on kyllä rumasti sanottu. Oletko oikea lääkäri? Tiettyjä potilaskirjauksia kaikki ei saa lukea. 

Kyllähän tuo kuulostaa ulosannin perusteella olevan oikea lääkäri. Niissä on älyttömästi just tuollaisia ylimielisiä, jotka haluaa leimata kaikki potilaat mt-ongelmaisiksi, alkoholisteiksi ja muuksi ettei tarvi ikinä hoitaa ja että saavat tuntea itsensä hurjan paljon paremmiksi. 

sivusta

Ei kyllä kuulosta lääkäriltä. Sorppa, mutta ei mene läpi.

Mitä järkeä kinata tuollaisesta. Keskittykää otsikkoon ja aiheeseen.

Onhan siinä järkeä. Fiksu oikaisisi asian. Laki on yksiselitteinen. Luvatonta.

Vierailija
42/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden katsomat omat potilasrekisterit on sulta salattu, etkä tule saamaan tietoja mitä skeidaa susta sinne on kirjoitettu :D

joo,mä olen huomannut kyllä tämän.Heillä on Effica. Mutta, luulisi kuitenkin ettei julkisen puolen hoitajat ja lääkäri pysty lukemaan erillisen yksityislääkäriaseman kirjoittamina asioita, vaikka ne näkyykin mulle Omakannassa. Eihän ne sinne Efficaan kirjota mitään kun eivät ole julkisella puolella töissä?...

ap

Koita nyt jo tajuta että omakanta ei kiinnosta ketään hoitohenkilökunnasta, joten se on se ja sama mitä siellä lukee. Se kanta minne SINUA ei päästetä sitä lääkärit lukevat. Buahahahaa mitähän pelkäät että paljastuu - turha pelätä se on jo kaikkien lääkärien tiedossa.

Tämä on kyllä rumasti sanottu. Oletko oikea lääkäri? Tiettyjä potilaskirjauksia kaikki ei saa lukea. 

Kyllähän tuo kuulostaa ulosannin perusteella olevan oikea lääkäri. Niissä on älyttömästi just tuollaisia ylimielisiä, jotka haluaa leimata kaikki potilaat mt-ongelmaisiksi, alkoholisteiksi ja muuksi ettei tarvi ikinä hoitaa ja että saavat tuntea itsensä hurjan paljon paremmiksi. 

sivusta

En usko lääkäriksi. Kirjoitustyyli paljastaa. Olen kirjoittanut työkseni lääkäreiden saneluita. Ei ole lääkäri lainkaan.

Meinaatko että ne on töissä ja nettipalstoilla samanlaisia? Eiköhän ne saneluissa pyri ilmaisemaan haukut asiallisemmin "totuuksina". Esim. tuokin varmaan kirjoittaisi että "Potilas vaikuttaisi kärsivän vainoharhaisuudesta..."

Nettipalstoillakin säilyy tietynlainen tyyli. Et ole lääketieteen asiantuntija. Harjoitat luvatonta ammatinharjoittamista, jos niin annat ymmärtää. Laki ei ymmärrä huumoria.

Enhän minä, jolle vastasit, ole väittänytkään olevani lääketieteen asiantuntija. Mutta lääkäreitä kyllä olen tavannut aika paljon ja heistä löytyy valitettavan paljon n a r s i s te ja. Sellaisen tunnistaa taviskin. Tuo buahahaa-tyyppi vaikuttaa ihan n a r s i s t i lta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ensinnäkin omaKanta on eri asia kuin Kanta. Sit on vielä potilastietojärjestelmät. Sulta kysytään lupa laittaa Kantaan tiedot, jos annat luban, sun täytyy jatkossa yksittäiset tiedot salata. Kannassa olevat tiedot näkyvät kaikille. Lääkärikeskuksen omat potilastietojärjestelmät eivät näy kellekään.

Kanta on ikäänkuin kaikkien yhteinen potilastietojärjestelmä, joka on luotu tiedonsiirtoon. OmaKanta on se mistä sä näet sun tiedot, siellä ei ole kaikkea kirjattua tietoa.

Vierailija
44/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku menee lääkäriin jos haluaa pitää terveytensä ja lääkityksensä salassa lääkäriltä?

En ymmärrä. Luulen että tulen paremmin hoidettua kun kaikki lääkkeet ja toimenpiteet on lääkärin tiedossa.

Olipa abortti tai sukupuolitauti, esim. Naisten kohdalla.

Vierailija
45/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy monenlaisia persoonoita. Buahhhahhaa ei sovi kuvioon.

Vierailija
46/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedot on täysin pielessä, niin kyllä niiden korjausta kannattaa pyytää. Mutta voit piilottaa joko yksittäisten käyntien tiedot tai kaikki valittujen yksiköiden tiedot.

Diagnooseja ei voi piilottaa.

Vierailija
47/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu koskaan ylimääräisiä lääkärissä, olen asiallinen. Siksi mun epikriiseissä lukee asiallinen rouva, obesia jne. Tosiasioita.

Itseänihän saisin syyttää jos siellä lukisi tasapainoton, hössöttävä, alkava dementia jne

Vierailija
48/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ensinnäkin omaKanta on eri asia kuin Kanta. Sit on vielä potilastietojärjestelmät. Sulta kysytään lupa laittaa Kantaan tiedot, jos annat luban, sun täytyy jatkossa yksittäiset tiedot salata. Kannassa olevat tiedot näkyvät kaikille. Lääkärikeskuksen omat potilastietojärjestelmät eivät näy kellekään.

Kanta on ikäänkuin kaikkien yhteinen potilastietojärjestelmä, joka on luotu tiedonsiirtoon. OmaKanta on se mistä sä näet sun tiedot, siellä ei ole kaikkea kirjattua tietoa.

Mulle on uskoteltu että Kanta on sama kuin OmaKanta. Vai ei se ookaan. Pitääpä kyllä käydä itsekin ruksimassa kaikki mahdolliset eri terveydenhoitoyksikköjen väliset tietojen luovutukset kieltoon. Joskus siitä valitettiinkin, kun en ollut sallinut niitä, mutta eipä näköjään ois kannattanut sallia. Juorukerhoille vaan menevät nekin tiedot.

eri

Vierailija
49/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulle on uskoteltu että Kanta on sama kuin OmaKanta. Vai ei se ookaan. Pitääpä kyllä käydä itsekin ruksimassa kaikki mahdolliset eri terveydenhoitoyksikköjen väliset tietojen luovutukset kieltoon. Joskus siitä valitettiinkin, kun en ollut sallinut niitä, mutta eipä näköjään ois kannattanut sallia. Juorukerhoille vaan menevät nekin tiedot.

eri

Älä käy lääkärissä niin eivät saa sinusta mitään tietoja.

Vierailija
50/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku vääntää vielä rautalangasta: eli. Olen käynyt Terveystalossa ja Mehiläisessä ja olen laittanut luovutuslupakiellon voimaan. Näkeekö oma terveyskeskukseni nämä tekstit?

Vai pitääkö minun vielä mennä ruksimaan niitä itse jostakin piiloon

Vierailija
51/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne menee, omakaatopaikkaan. Kostonhimoiset voi tehdä mitä vaan, kuten vetää vanhat tiedot "päivitettynä".

T. Se osastolla ollut...

Vierailija
52/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että eri tahot voivat katsella tietojani.

Vierailija
53/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Olen koittanut piilottaa ja sieltä on kaivettu tutkittavaksi tekstejä vuosien takaa toisista sairaanhoitopiireistä ja lopetetuista hoidoista ja vieläpä oman alansa ulkopuolelta.

miten tää on mahdollista?

No mut kuitenkin, yksityislääkäriaseman tietoja kai ei pitäisi näkyä jos on se ruksi, vai?

voisiko joku terveydenhuollossa töissä oleva varmistaa?

En tiedä. En luottaisi mihinkään. Ainakin yksityinen voi kaivella sinun tietojasi mistä vain.

Vierailija
54/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää, että ihminen ei voi estää tietojen kertymistä omakantaan. Vaikka kuinka piilottaa itse tietoja, niin seuraava vastaamo odottaa nurkan takana.

Itse olen rastittanut kaikki kiellot päälle.

Kannattaa myös seurata omakannasta, missä ja milloin tietoja katsottu =kaikista epäilyttävistä tietopyyntö ko. yksikön tietosuojayksikköön.

Vierailija
55/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois varmaan myöntää paranoia-diagnoosin suoraan jokaiselle joka viettää riittävästi aikaansa yrittämässä piilotella diagnoosejaan terveydenhoitohenkilöstöltä.

Toinen vaihtoehto on narkkari hakemassa sopivaa lääkereseptiä useammasta lääkäristä.

Vierailija
56/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän näen ongelmana, ettei kukaan lue niitä tekstejä, kaksi kertaa nyt syksyn aikana moni sairaan ihmisen kohdalla on käynyt näin ja inhimilliset kärsimykset ovat olleet vakavia, turhia kipuja ja pelkoja, jopa kuolemasta.

Vierailija
57/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne menee, omakaatopaikkaan. Kostonhimoiset voi tehdä mitä vaan, kuten vetää vanhat tiedot "päivitettynä".

T. Se osastolla ollut...

No onneks kaikki näkyvät lokeissa ja asiattomista katsomisista/päivityksistä saa potkut.

Vierailija
58/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku vääntää vielä rautalangasta: eli. Olen käynyt Terveystalossa ja Mehiläisessä ja olen laittanut luovutuslupakiellon voimaan. Näkeekö oma terveyskeskukseni nämä tekstit?

Vaikka on luovutuslupakielto, niin haet nuo käynnit yksityisellä ja laitat näiden käyntien kohdalle ruksin. Luovutuslupa koskee tilanteita, että tietoja pyydetään.

Vierailija
59/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Sairaanhoitopiirien omien järjestelmien korjaukset siirtyvät sellaisenasn omakantaan (joka vain ns. tilastointijärjestelmä). Ellei kyseessä joku muinainen paperikynä-järjestelmä.

Vierailija
60/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on luovutuslupakielto, niin haet nuo käynnit yksityisellä ja laitat näiden käyntien kohdalle ruksin. Luovutuslupa koskee tilanteita, että tietoja pyydetään.

Jos nyt siis ruksaan nämä, näkeekö hoitajat, että olen laittanut kieltoja? Herättääkö epäilyksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme