Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA. Onko varmaa että oma Kannan kirjauksia voi piilottaa?

Vierailija
22.09.2022 |

Eli, onko se VARMA että jos latat sen ruksin siellä OmaKannassa muutamien käyntien kohdalle niin ne myös varmasti ei näy? Mulla on nyt kyse että kävin yksityislääkärillä (ei Terveystalo, mutta vähän vastaava) hän oli kirjoittanut minusta mielestäni vääriä tietoja, ihan puuta heinää mitä en ollut sanonut. Haluan nyt varmuuden ettei nämä yksityislääkäreiden takemät kirjaukset näy julkisella puolella kenellekkään. Onko se varma että pelkkä yksi ruksi riittää? Pitikö olla joku muu lupa kielletty? Voisi tietty yrittää saada se korjaamaan sen kirjoituksen tai poistamaan kokonaan, mutta se on hidas ja vaikea tie, muutenkin pelkään että ennen sitä joku lukee sen kirjauksen, se on ihan puuta heinää.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kirjoitat tänne ihan puuta heinää?

Vierailija
2/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedot on täysin pielessä, niin kyllä niiden korjausta kannattaa pyytää. Mutta voit piilottaa joko yksittäisten käyntien tiedot tai kaikki valittujen yksiköiden tiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Olen koittanut piilottaa ja sieltä on kaivettu tutkittavaksi tekstejä vuosien takaa toisista sairaanhoitopiireistä ja lopetetuista hoidoista ja vieläpä oman alansa ulkopuolelta.

Vierailija
4/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Olen koittanut piilottaa ja sieltä on kaivettu tutkittavaksi tekstejä vuosien takaa toisista sairaanhoitopiireistä ja lopetetuista hoidoista ja vieläpä oman alansa ulkopuolelta.

miten tää on mahdollista?

No mut kuitenkin, yksityislääkäriaseman tietoja kai ei pitäisi näkyä jos on se ruksi, vai?

voisiko joku terveydenhuollossa töissä oleva varmistaa?

Vierailija
5/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö lääkärit missä tahansa vaikka on piilotettu? Eli koskeeko heitä?

Vierailija
6/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ilmeisesti kaikki menee omakantaan, myös yksityiseltä. Se on outoa. Pyysin tavallista optikkoliikettä poistamaan tiedot ja tuli vastaus että säilytetään 12 vuotta ja lisäksi voidaan luovuttaa terveydenhuollon käyttöön.

Vierailija
7/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö lääkärit missä tahansa vaikka on piilotettu? Eli koskeeko heitä?

Harvemmin lääkärit edes katsoo sieltä tietoja. Ja jos piilotat jotain, sitä ei näe kuin esim. saman lääkäriaseman työntekijä ja hänkin todennäköisemmin katsoo sen potilastietojärjestelmästä.

Vierailija
8/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö itähelsinki noin typeräksi?

Vierailija
9/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väärää tietoa niin ota yhteyttä nopeasti niin on vielä tuoreessa muistissa käynti ja voi muokata.

Se kannattaa huomata että lääkärikäynneillä ole varattu tuntitolkulla aikaa per potilas niin että luettaisiin mahdollisesti kymmeniä sivuja vanhoja käyntikertomuksia.

Sinne ne vanhat tekstit ikään kuin hukkuu.

Vierailija
10/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaisi kieltää lailla koko kyttäys kanta. Aletaan lässyttää aina jostain 10 vuoden takaisista asioista ja se vaikuttaa nykyhetken hoitoasioihin aina kielteisesti. M37

Vierailija
11/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että jossain oli kysymys, että antaa potilastietoihin luvan myös muista sairaanhoitopiireistä.

Jos vaikka käy yksityisellä ja hakee jotain lääkettä, se tulee merkityksi vaan sinne. Jos menee terveyskeskukseen ja hakee taas samaan vaivaan lääkettä niin läkärin tulisi tietää mitä lääkkeitä on aikasemmin käyttänyt.

Eihän niissä omissa tiedoissa ole yleensä salattavaa. Lääkärit tutkii tietoja vain sen verran, kuin se sairauden toteamiseksi ja hoidon määräämisen vuoksi on tarpeen.

Täällä ainakin merkittaään kaikki hammaslääkärikäynnit omakantaan, samoin silmätutkimukset ja lasimääräykset, kaikki näkyy sieltä omakannassa.

Vierailija
12/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos väärää tietoa niin ota yhteyttä nopeasti niin on vielä tuoreessa muistissa käynti ja voi muokata.

Se kannattaa huomata että lääkärikäynneillä ole varattu tuntitolkulla aikaa per potilas niin että luettaisiin mahdollisesti kymmeniä sivuja vanhoja käyntikertomuksia.

Sinne ne vanhat tekstit ikään kuin hukkuu.

Muilla on tuo sama tilanne kuin aloittajalla, mutta kunnan lekurit kirjoitelleet soopaa. Erikoislääkäriltäkin virheet onnistuvat.

Vierailija
13/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu, ole huoleti:) Mulle kävi jokseenkin samalla tavalla, mutta sain kaiken piiloon. En tosin enää muista, miten sen tein, mutta kukaan lääkäri ei enää maininnut mulle sen jälkeen kyseisestä aiheesta.

Vierailija
14/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on määrätty PTJ- eli huumausaineluokan lääkkeet, niin et saa kirjauksia korjattua.

Tätäkin huiputusreittiä addiktit yrittävät käyttää moittimalla kirjauksia vääriksi. Enää ei onnistu kuin paperireseptien aikaan.

Vierailija
15/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ole antanut jotakin suostumusta ja olen ymmärtänyt , että perus TK ei näe yksityisen korjauksia.

Etusivulla heti lukee, että et ole antanut vielä lupaa johonkin. Enkä muuten annakaan. Reseptitietoja ei saa piilotettua. Joskus joku huomannut vanhoja lääkityksiäni ja saattanut kysellä niistä jotain. Olen vain sanonut, että vanhoja juttuja

Vierailija
16/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalon tekstit saat kiellettyä näkymästä julkisella. Mutta Terveystalon sisällä näkevät kyllä. Täähän ratkeaa sillä ettet asioi enää Terveystalossa.

Vierailija
17/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten että kumpi näyttää epäilyttävämmältä - että on lukittuna tekstejä ja kieltää tietojen luovuttamisen vai että antaa niiden vain olla.

Vierailija
18/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs eroa muuten näillä on?

Mulla lukee

Et ole vielä antanut potilastietojen luovutuslupaa.

Eli en ole antanut lupaa luovutuslupaa potilastietoihin. Olen aina luullut, että tämä tarkoittaa, että julkinen ei näe yksityisen tekstejä. Nyt sitten huomasin kannassa tekstin, etten olisi asettanut luovutuslupaa ja saisin ruksattua sieltä näitä. En ihan ymmärrä mitä tämä nyt meinaa

Vierailija
19/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sitten että kumpi näyttää epäilyttävämmältä - että on lukittuna tekstejä ja kieltää tietojen luovuttamisen vai että antaa niiden vain olla.

Terveystiedot ovat salassa pidettäviä, henkilökohtaisia tietoja. Itsekin laitan ruksin käynteihin. Käyn yksityisellä. Se on jokaisen oikeus. Epäilköön kuka haluaa.

Vierailija
20/108 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs eroa muuten näillä on?

Mulla lukee

Et ole vielä antanut potilastietojen luovutuslupaa.

Eli en ole antanut lupaa luovutuslupaa potilastietoihin. Olen aina luullut, että tämä tarkoittaa, että julkinen ei näe yksityisen tekstejä. Nyt sitten huomasin kannassa tekstin, etten olisi asettanut luovutuslupaa ja saisin ruksattua sieltä näitä. En ihan ymmärrä mitä tämä nyt meinaa

Sinun pitää laittaa ruksi joka käynnin kohdalle, jonka haluat salata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme