Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA. Onko varmaa että oma Kannan kirjauksia voi piilottaa?

Vierailija
22.09.2022 |

Eli, onko se VARMA että jos latat sen ruksin siellä OmaKannassa muutamien käyntien kohdalle niin ne myös varmasti ei näy? Mulla on nyt kyse että kävin yksityislääkärillä (ei Terveystalo, mutta vähän vastaava) hän oli kirjoittanut minusta mielestäni vääriä tietoja, ihan puuta heinää mitä en ollut sanonut. Haluan nyt varmuuden ettei nämä yksityislääkäreiden takemät kirjaukset näy julkisella puolella kenellekkään. Onko se varma että pelkkä yksi ruksi riittää? Pitikö olla joku muu lupa kielletty? Voisi tietty yrittää saada se korjaamaan sen kirjoituksen tai poistamaan kokonaan, mutta se on hidas ja vaikea tie, muutenkin pelkään että ennen sitä joku lukee sen kirjauksen, se on ihan puuta heinää.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ja hoitajat saavat katsoa vain tietoja potilaasta joihin heillä on hoitosuhde. Hoitaja ei saa katsoa myöskään omia tai sukulaisten tietoja. Pistokokeita tietojen katselusta tehdään jatkuvasti. Eli esim. otetaan satunnaisesti joku hoitaja ja tarkistetaan kenen tietoja hoitaja on käynyt katsomassa viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kaikista katseluista jää jälki tietoihin, päivämäärät, millä sivuilla on käyty, kellonaika kuinka pitkään on katsottu. Nämä tiedot käydään hoitajan kanssa läpi. Sama koskee lääkäreitä. Näiden tarkastuksien ansioista jää helposti kiinni jos luvatta tietoja käydään katsomassa. Jokaisella on oikeus pyytää tietoa kuka on omia tietoja käynyt katsomassa tietyssä hoitoyksikössä.

T. Hoitaja

Eli onko sinulla oikeus tutkia 4 vuoden takaisia masennus asioitani, vaikka hoitaisit kipeää jalkaani?

Ja miten näet piilotetut kohdat, onko jokin huomautus?

Ei niitä tietoja sieltä huvikseen katsella ja kaikkea selata läpi jokaisen pikkuvaivan yhteydessä. Mutta jos esim. tulet valittamaan selittämättömiä kipuja lääkäriin (vaikkapa jalkaa särkee ilman ulkoista vammaa tai muuta selkeää selitystä), tuo masennusdiagnoosi voi olla tärkeä taustatieto, sillä osalla ihmisistä masennus oireilee myös selittämättöminä fyysisinä kiputiloina. Niitä tietoja katsotaan oiekasti, jotta sinä saisit parhaan ja oikeimman mahdollisen hoidon heti ensimäisellä käynnillä, eikä joka kerta tarvitsisi aloittaa sitä selvitystyötä alusta, jos et vaikka itse jotain asiaa muista, tai osaa sitä vanhaa juttua tähän uuteen vaivaan yhdistää, tai et halua kertoa jotain mielestäsi noloa tai yksityistä, jolla voi olla paljonkin merkitystä.

Vierailija
82/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat syyt, joita itsellenikin tulee mieleen näiden tietojen hysteeriseen salaustarpeeseen, on juurikin mielenterveyspotilaat, jotka eivät itse usko olevansa sairaita ja kyse on vain lääkäreiden salaliitosta ja kiusaamisesta, ja sitten lääkkeiden väärinkäyttäjät, jotka eivät halua, että lääkäri näkee tyypin ravanneen jo kaikki muut yksityiset ja julkisen puolen läpi lääkkeitä kerjäämässä, ennen kuin tulee sille omalle vastaanotolle. Miksi kukaan muuten haluaisi, ettei lääkäri saa parasta mahdollista tietoa terveyden taustoista hoitoa päättäessään.

On ihan tutkimuksissa todettu, että mielenterveyspotilaat saa huonommin hoitoa fyysisiin sairauksiinsa kuin muut. On siis ihan hyvä syy haluta piilottaa mielenterveysjutut kun käy muissa asioissa lääkärissä.

On todettu useammissa tutkimuksissa, että masentuneen fyysisiä sairauksia ei hoideta, eikä ole mahdollista, että henkilöllä olisi muita hoitoa vaativia sairauksia. Lisäksi mielenterveyspotilaat kuolevat ennenaikaisesti verrattuna ikätovereihin. Heidän muita sairauksiaan ei todeta. Myös hoitohenkilökunnan asenne on varautunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuspotilas ei saa hoidettua vaivojaan. Mielenterveyspotilaat eivät saa muuta hoitoa. Tämä on todellisuutta. Tasa-arvoinen Suomi?

Vierailija
85/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois varmaan myöntää paranoia-diagnoosin suoraan jokaiselle joka viettää riittävästi aikaansa yrittämässä piilotella diagnoosejaan terveydenhoitohenkilöstöltä.

Toinen vaihtoehto on narkkari hakemassa sopivaa lääkereseptiä useammasta lääkäristä.

Samaa jäin miettimään. Kunnon vainoharhaisten hörhöjen kokoontumisajot tässä ketjussa vissiin käynnissä.

Ainoat syyt, joita itsellenikin tulee mieleen näiden tietojen hysteeriseen salaustarpeeseen, on juurikin mielenterveyspotilaat, jotka eivät itse usko olevansa sairaita ja kyse on vain lääkäreiden salaliitosta ja kiusaamisesta, ja sitten lääkkeiden väärinkäyttäjät, jotka eivät halua, että lääkäri näkee tyypin ravanneen jo kaikki muut yksityiset ja julkisen puolen läpi lääkkeitä kerjäämässä, ennen kuin tulee sille omalle vastaanotolle. Miksi kukaan muuten haluaisi, ettei lääkäri saa parasta mahdollista tietoa terveyden taustoista hoitoa päättäessään.

Jos siellä oikeasti on jotain virheellistä, eikä kyse ole vain siitä, että ei suostuta uskomaan saatua diagnoosia tai mieli pahoittuu siitä, että lääkäri on kirjannut potilaan olleen vastaanotolla sekava ja kommunikointikyvytön, tai selvästi väärinkäyttäjä, niin sitten ne tiedot kannattaa pyytää päivittämään, että seuraavia hoitokertoja varten on taustatiedot kohdillaan.

Vainoharhaa ehkä itsellesi, mutta ei kaikille.

Olkoon kuinka terveydenhuollon ammattilaisia, niin en valitettavasti koe, että kaikki asiat kuuluu kaikille!

Ja voi niitä muitakin syitä ihmisillä olla, kuin mt ongelmat mitä salataan . Tiedän yhden kaverin, jolla joka paikassa pomppaa masennusdiagnoosi silmiin ja joka kerralla vedotaan masennukseen. kerran kun hänellä oli jalkakipuja , tiedoista katsottiin, että masennus , ja kerrottiin, että masennus aiheuttaa kipuja.

Itse en tuo mt ongelmiani esiin, jos koen, että hoito voi olla sen vuoksi epäasiallista. Olen myös ihminen, joka osaa hakea apua ongelmiinsa.

Eli siis parempi, että syötetään turhaan tulehduskipulääkettä kuin että hoidetaan siellä taustalla olevaa masennusta, koska masennus on noloa?

Vierailija
86/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois varmaan myöntää paranoia-diagnoosin suoraan jokaiselle joka viettää riittävästi aikaansa yrittämässä piilotella diagnoosejaan terveydenhoitohenkilöstöltä.

Toinen vaihtoehto on narkkari hakemassa sopivaa lääkereseptiä useammasta lääkäristä.

Samaa jäin miettimään. Kunnon vainoharhaisten hörhöjen kokoontumisajot tässä ketjussa vissiin käynnissä.

Jos siellä oikeasti on jotain virheellistä, eikä kyse ole vain siitä, että ei suostuta uskomaan saatua diagnoosia tai mieli pahoittuu siitä, että lääkäri on kirjannut potilaan olleen vastaanotolla sekava ja kommunikointikyvytön, tai selvästi väärinkäyttäjä, niin sitten ne tiedot kannattaa pyytää päivittämään, että seuraavia hoitokertoja varten on taustatiedot kohdillaan.

Vainoharhaa ehkä itsellesi, mutta ei kaikille.

Olkoon kuinka terveydenhuollon ammattilaisia, niin en valitettavasti koe, että kaikki asiat kuuluu kaikille!

Ja voi niitä muitakin syitä ihmisillä olla, kuin mt ongelmat mitä salataan . Tiedän yhden kaverin, jolla joka paikassa pomppaa masennusdiagnoosi silmiin ja joka kerralla vedotaan masennukseen. kerran kun hänellä oli jalkakipuja , tiedoista katsottiin, että masennus , ja kerrottiin, että masennus aiheuttaa kipuja.

Itse en tuo mt ongelmiani esiin, jos koen, että hoito voi olla sen vuoksi epäasiallista. Olen myös ihminen, joka osaa hakea apua ongelmiinsa.

Eli siis parempi, että syötetään turhaan tulehduskipulääkettä kuin että hoidetaan siellä taustalla olevaa masennusta, koska masennus on noloa?

Ei, myös masentuneella on muita sairauksia. Hän on vailla hoitoa, koska asenne.

Vierailija
87/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hoitohenkilökunta kirjoittaa tietoihin, että masennuslääkkeet olleet käytössä jos tästä on vuosia aikaa, eikä nyt tarvetta

Vierailija
88/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ole ongelma eikä mikään. Pahempi olisi jos siellä lukisi jossain salatuilla ei näkyvillä sivustoilla jotain, mikä ei pitäisi ollenkaan paikkaansa eli jotain lääkityksiä, diagnooseja tai käyntejä, mitä ei ole edes ollut. Jos tarkoituksella, sehän olisi jo vakava rikos. Voihan se olla toisinpäinkin eli asiakkaalle ei näy, mutta joillekin toisille näkyy. Sehön olisi surkuhupaisaa: onko sulla lääkityksiä; ei ole. Ja lääkäri on juuri lukaissut jotain muuta, paitsi hei, kai sen lääkärin moraalinen velvollisuus olisi sitten sanoa jotain.

Vierailija
89/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tiedän että musta on valehdeltu kaikenlaista. Osa uskoo niihin mutta on paljon niiitäkin jotka tietää sen valehtelijajoukon.

Vierailija
90/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kerran apua vaivaani. Minut passitettiin kotiin ja oli kirjattu, että olen tehnyt googlediagnoosin itselleni... Kamala vaiva olisi ollut pyytää korjaamaan kirjaus, siinä elämäntilanteessa ei ollut jaksua. Piilotin kirjauksen, enkä asioi enää kyseisessä paikassa. Ikinä.

Kyse ei aina ole mt ongelmista. Sinne voidaan kirjata ihan puuta heinää.

Vierailija
91/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut kerran apua vaivaani. Minut passitettiin kotiin ja oli kirjattu, että olen tehnyt googlediagnoosin itselleni... Kamala vaiva olisi ollut pyytää korjaamaan kirjaus, siinä elämäntilanteessa ei ollut jaksua. Piilotin kirjauksen, enkä asioi enää kyseisessä paikassa. Ikinä.

Törkeää. Tuosta pitäisi valittaa. Onneksi on valinnanvapaus. Yksityinen on hyvä vaihtoehto, jos ei ole pienituloinen.

Vierailija
92/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää. Tuosta pitäisi valittaa. Onneksi on valinnanvapaus. Yksityinen on hyvä vaihtoehto, jos ei ole pienituloinen.

Olen välillä miettinyt, että tekisin valituksen vielä jälkeenpäin, mutta onko myöhäistä... Vuosi aikaa

Vierailija
93/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä miettinyt, että tekisin valituksen vielä jälkeenpäin, mutta onko myöhäistä... Vuosi aikaa

Ei ole myöhäistä. Kannattaa, lääkäreitä on joka lähtöön ja selvä virhe on tehty hoidon tarpeesta. Netin kauttakin onnistuu.

Vierailija
94/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöhäistä. Kannattaa, lääkäreitä on joka lähtöön ja selvä virhe on tehty hoidon tarpeesta. Netin kauttakin onnistuu.

Kyseessä oli vieläpä sairaanhoitaja

Vierailija
95/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että lässyttävät vanhoista asioista. Itse olen joskus epäillyt että olisi jotain, mutta tuskin koska ei kukaan ole koskaan sanonut mitään. Joten ei ole. Täsdähän om eletty jo ihan miten huvittaa, vaikka tiefän lyllä että kaikenlaisia tirsk huuuja on ollut. Mä olen sellanen valivoimainen henkilö että herätän hirveästi huomiota ja keskustelua, supattelua ja muutakin. No huvittavaa ja no joo joskus ihan jännääkin.

Vierailija
96/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vain öhöm kirjoitti:

No hyvä että lässyttävät vanhoista asioista. Itse olen joskus epäillyt että olisi jotain, mutta tuskin koska ei kukaan ole koskaan sanonut mitään. Joten ei ole. Täsdähän om eletty jo ihan miten huvittaa, vaikka tiefän lyllä että kaikenlaisia tirsk huuuja on ollut. Mä olen sellanen valivoimainen henkilö että herätän hirveästi huomiota ja keskustelua, supattelua ja muutakin. No huvittavaa ja no joo joskus ihan jännääkin.

?

Vierailija
97/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin enemmän suoraa puhetta. Mimiikka on sairasta. Mikäköhän tarkoitus sillä pitäisi olla.

Vierailija
98/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet vain öhöm kirjoitti:

?

Rautalangasta vääntäen, tiedän että terv. huollon ammattilaiset ovat osallistuneet valehteluun ja rikoksiin joten siinä mielessä epäily siitä, että kannassa ei ole kaikki niin kuin pitää on ihan aiheellinen. Mutta ehkä niin päin, että sieltä on jätetty pois jotain.

Vierailija
99/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman masennustaustan sai hoitaja selville reseptin kautta. Alkoi kyselemään, että onkos mulla joku lääke.... Sanoin, että oli joskus, muttei enää. Eli ihan lääketietoja kaivellessa saa asioita selville

Vierailija
100/108 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään ei ole kyllä oikeasti a) kiinnostusta ja b) aikaa kytätä jonkun vanhoja käyntejä tai lääkityksiä, jos et niitä itse tuo esille. Pääasia on saada liukuhihna pyörimään ja sinut äkkiä pihalle huoneesta ja seuraava sisälle. Lääkäri huokaa aina helpotuksesta, jos ei tarvi avata mitään tietoja mistään ja etenkään alkaa kaivaa jotain Kannasta, jota yleensä ei kukaan edes käytä...

Niin eli se äkkiä pihalle tarkoittaa myös sitä, että katsotaan onko potilaalla ollut koskaan nuorenakaan masennusdiagnossia ja jos on niin kaikki vaivat johtuu masennuksesta. Sitten voi kirjata taas että potilaalla selvä masennus, kun on joskus ennenkin ollut. Että jos menee seuraavalle lääkärille, niin tämäkin näkee heti heittää pihalle moisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi