Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa kun en laihdu

Vierailija
21.09.2022 |

Mulla on ruokavalio ravitsemusterapeutin suunnittelema ja kävelen tunnin verran päivässä. Muutenkin olen pienessä liikkeessä pitkin päivää. Vesisateella en mene ulos vapaaehtoisesti, se johtuu vain siitä, että entisen työni vuoksi jouduin olemaan ulkona säässä kuin säässä. Sellaisia sisäpäiviä on kuitenkin tosi harvoin, melkein aina on joku väli, kun ei sada. Lumisade ei haittaa, päinvastoin.

Olen 160cm pitkä ja painan 72kg. Kaikki läski vatsan kohdalla.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus jossa ei kerrota mitä ja paljonko päivässä tulee syötyä. Liikuntahan ei laihduta.

Aloituksessa jo kerroin, että ruokavalion on laatinut ravitsemusterapeutti. Tälläiset on ohjeet yhden päivän osalta. Ruokalajit tietty vahtuu, ei samaa syödä joka päivä.

-aamupala: puuroa mehukeitolla ja raejuustoa, täysjyväleipä keijulla ja kurkkuviipaleilla

-välipala: hedelmä

-lounas: kana-kasviskeitto, 2 täysjyväleipää keijulla ja 5% juustolla, lasillinen rasvatonta maitoa

-välipala: hedelmä, proteiinijogurtti

-päivällinen: jauhelihapihvi, 2 perunaa, porkkanaraastetta, lasillinen rasvatonta maitoa

-iltapala: 2 täysjyväleipää, keijua, jotain kasvista, teetä.

Liikaa hiilihydraattia, vähän rasvaa. Puuron kanssa leipää, mitä en käsitä ja perunaa, hedelmää ja lisää leipää.

Toi on ylipäätään ihan tosi paljon ruokaa jokaiseen päivään, ainakin jos kyse vaikkapa yli 40v naisesta, jonka aineenvaihdunta jo hidastunut paljon nuoruusvuosista (oliko ap:n ikä tiedossa?). Siis miksi kaksi leipää lounaskeiton kanssa? Eiköhän riittäisi pelkkä keitto, jos liikunta on tasoa yksi kävelylenkki päivässä. Ja mikä ihmeen hedelmä aamupalan ja lounaan välissä. Välipalaksi riittää joko hedelmä tai jogurtti. Vain yksi peruna, iltapalalle yksi leipä jne.

Kuitenkin 160cm ihminen, niin ei nyt puhuta mistään 2-metrisestä, jonka kulutus ehkä suurempaa. Ja vieläpä liikunta vain tunnin kävelylenkki.

Et tainnut lukea aloitusta lainkaan, jos vähättelet ap:n liikuntaa.

Vierailija
62/127 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus jossa ei kerrota mitä ja paljonko päivässä tulee syötyä. Liikuntahan ei laihduta.

Aloituksessa jo kerroin, että ruokavalion on laatinut ravitsemusterapeutti. Tälläiset on ohjeet yhden päivän osalta. Ruokalajit tietty vahtuu, ei samaa syödä joka päivä.

-aamupala: puuroa mehukeitolla ja raejuustoa, täysjyväleipä keijulla ja kurkkuviipaleilla

-lounas: kana-kasviskeitto, 2 täysjyväleipää keijulla ja 5% juustolla, lasillinen rasvatonta maitoa

-päivällinen: jauhelihapihvi, 2 perunaa, porkkanaraastetta, lasillinen rasvatonta maitoa

Olen reilusti ylipainoisempi kuin ap (165cm ja 83kg oli lähtöpaino)

Nyt kaksi kuukautta mennyt niin, että olen pitänyt päivän kalorit alle 1000kcal. On päiviä kun kcal jääneet 500.

Olen viimeiset 15 vuotta harrastanut spinning pyöräilyä 3-5x/vko, salitreenit tuohon päälle isoilla painoilla. Päivittäin askeleita tulee vähintään 7000.

Olen 53v nainen, vaihdevuodet alkoivat 10 vuotta sitten, tämän jälkeen paino nousi 65 > 83kg.

Olen kahden kuukauden aikana laihtunut 800grammaa. Puoliso alkuun myös toitotti että on fysiikan lakien vastaista jos painoni putoa. Lopulta oli hiljaa kun näki miten syön eikä paino putoa.

Jos söisin päivittäin tämän määrä mitä tässä listassa on, painaisin varmasti 100kg.

Pa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koske minkäänlaisiin hiilihydraatteihin niin alat laihtua.     

Ainakin sun pitäisi varmaan alkuun päästä

insuliini resistanssista eroon että ravinteet imeytyy soluihin.         

Voitko ottaa D vitamiinia ravintolisänä niin pajjon kun löytyy vaan suurin annos koko kaupasta?       

esim. 100im  tai enemmän jos uskallat     

Dvit tosi tärkeä lauhtymisessa

Vierailija
64/127 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilusti ylipainoisempi kuin ap (165cm ja 83kg oli lähtöpaino)

Nyt kaksi kuukautta mennyt niin, että olen pitänyt päivän kalorit alle 1000kcal. On päiviä kun kcal jääneet 500.

Olen viimeiset 15 vuotta harrastanut spinning pyöräilyä 3-5x/vko, salitreenit tuohon päälle isoilla painoilla. Päivittäin askeleita tulee vähintään 7000.

Olen 53v nainen, vaihdevuodet alkoivat 10 vuotta sitten, tämän jälkeen paino nousi 65 > 83kg.

Olen kahden kuukauden aikana laihtunut 800grammaa. Puoliso alkuun myös toitotti että on fysiikan lakien vastaista jos painoni putoa. Lopulta oli hiljaa kun näki miten syön eikä paino putoa.

Jos söisin päivittäin tämän määrä mitä tässä listassa on, painaisin varmasti 100kg.

Pa

Tuolla systeemillä et laihdu, terveytesi kyllä menetät.

Vierailija
65/127 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa hiilihydraattia, vähän rasvaa. Puuron kanssa leipää, mitä en käsitä ja perunaa, hedelmää ja lisää leipää.

Toi on ylipäätään ihan tosi paljon ruokaa jokaiseen päivään, ainakin jos kyse vaikkapa yli 40v naisesta, jonka aineenvaihdunta jo hidastunut paljon nuoruusvuosista (oliko ap:n ikä tiedossa?). Siis miksi kaksi leipää lounaskeiton kanssa? Eiköhän riittäisi pelkkä keitto, jos liikunta on tasoa yksi kävelylenkki päivässä. Ja mikä ihmeen hedelmä aamupalan ja lounaan välissä. Välipalaksi riittää joko hedelmä tai jogurtti. Vain yksi peruna, iltapalalle yksi leipä jne.

Kuitenkin 160cm ihminen, niin ei nyt puhuta mistään 2-metrisestä, jonka kulutus ehkä suurempaa. Ja vieläpä liikunta vain tunnin kävelylenkki.

Et tainnut lukea aloitusta lainkaan, jos vähättelet ap:n liikuntaa.

Ai se, että kävelylenkin lisäksi on pienessä liikkeessä, jotenkin muuttaisi tilannetta, että tuo on ihan hirveä määrä ruokaa 160cm aikuiselle? 5 leipää kaiken maailman puurojen, proteiinijogurttien ja kahden lämpimän aterian lisäksi? Tuolla määrällä aikuinen nainen tekisi todella raskasta, fyysistä työtä 10h/päivä.

Vierailija
66/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verrokkina omat syömiseni. Aamupalalla puuroa ilman mehukeittoa tai raejuustoa. Ei leipää tai maitoa kaverina. Ei välipalaa ennen lounasta. Lounaalla ei leipää. Ei välipalaa ennen illallista.  Mutuna sanoisin sinulla tulevan aikalailla kaloreita noilla syömisillä. 

Vierailija
67/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkuvaa muuttamatta kaikki tulokset ovat määräaikaisia.

Mielessäni minä olen xxx ja siitä mielikuvasta johtuu se, että olen xxx.

Vierailija
68/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten on jo todettu, aivan liikaa hiilareita. Insuliinitaso nousee, eikä keho pysty polttamaan rasvaa vyötäröltä.

Ottaisin ensimmäisenä välipalat ja leivät pois ja vaihtaisin rasvan voihin tai oivariiniin. Aterian yhteydessä voi syödä yhden hapankorpun päällyksillä, jos ei leivästä halua kokonaan luopua. Hapankorpussa on n. 5 g hiilareita/pala, ruisleivässä kaksinkertainen määrä. Kolme ateriaa päivässä. Jää keholle aikaa poltella rasvaa aterioiden välissä.

Tsemppiä!

Vierailija
69/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on liian kevyttä. On se jännä miten liikkuminen on tänä päivänä nuorille kauhistus. Pitää liikkua niin että tulee kunnolla hiki ja tarpeeksi kauan, mikään pikku kävely ei riitä jos työsikin on kevyttä. Et vain kuluta syömääsi ruokamäärää ja siksi lihot. Vähintään tunnin lenkki reipasta juoksua kuluttaa kaloreita noin parin aterian verran.

Vierailija
70/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini tähän:

Järkyttävää leivän mättämistä! Miksi!?! Tosi vähän kasviksia. Miksi maitoa aikuiselle?

Itse nyt tilanteessa että laihdun n puoli kg viikossa. Ruokavaliotani: Leipää ei edes joka päivä, jos syön niin ruisleipää. Syön kasviksia todella runsaasti. Ei mitään sokerituotteita. Peruna/pasta/riisilisäke joko tosi pieni tai korvattu lämpimillä kasviksilla. En juuri syö punaista lihaa. Ym ym.

Vierailija
71/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuinen tarvitse kahta ateriaa ja koko ajan välipaloja, tuo ruokavalio sopii ammattiurheilijalle. Syö aamupala, yksi ateria ja illalla leipää, se riittää normaalille aikuiselle ja kilot lähtee taatusti. Nälkään niitä hedelmiä.

Vierailija
72/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani ongelmana on että saisin syödä niin vähän että joutuisin olemaan nälässä koko ajan.

Juuri olin 4kk nälässä päivät pitkät, enkä laihtunut yhtään. Olen siis päättänyt että olen mieluummin ylipainoinen (en kuitenkaan mikään obeesi ole) kuin että viettäisin loppuelämäni nälässä.

Sitten on asioita joiden kanssa pystyn hyvin elämään, kuten esimerkiksi se että kaikki herkut (pullat, keksit, kakut, sipsit, suklaat, karkit, limsat, mehut sun muut) olen jättänyt pois jo yli 8 vuotta sitten. 

Sama koskee monia muitakin päätöksiä mitä elämässä joutuu tekemään. Pitää päättää minkä kanssa pystyy elämään ja minkä ei, ja mennä sen mukaan. 

Syön suurinpiirtein näin

Aamulla banaani, jukurtti(sokeriton, mutta rasvaa on) 2 riisikakkua juustolla, sekä kananmuna

Lounas Kasviskeitto, päällä raejuustoa

Päivällinen salaattia, kaali-kesäkurpitsapaistosta, kanafile kurkumakookoskastikkeella(kastiketta pari ruokalusikallista

iltapalaksi 2 maissikakkua voilla juustolla ja paprikalla, jukurtti.

Vierailija
73/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. Puolita annoksesi.   On turha kuvitella, että läskit tulevat ilmasta.

Vierailija
74/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus muutama vuosi sitten aika nopeasti kymmenkunta kiloa:

- aamulla pelkkä kahvi

- kevyt ruokailu klo 11-12 ja 18-19, salaattia+kasviksia+ nautaa, possua, lintua tai kalaa, ei juuri hiilihydraattia

- illalla ei enää mitään

- pyöräily töihin ja takaisin n. puolitoista tuntia, melko hyvällä nopeudella, hiki

- iltakävely tai uinti tms. 3 kertaa viikossa

- laihdutukseen kului vajaat kaksi kuukautta, neljä kiloa on tullut takaisin, mutta ne ovat lihaksia

Vierailija
75/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on liian kevyttä. On se jännä miten liikkuminen on tänä päivänä nuorille kauhistus. Pitää liikkua niin että tulee kunnolla hiki ja tarpeeksi kauan, mikään pikku kävely ei riitä jos työsikin on kevyttä. Et vain kuluta syömääsi ruokamäärää ja siksi lihot. Vähintään tunnin lenkki reipasta juoksua kuluttaa kaloreita noin parin aterian verran.

Olen eri, mutta en minä ole nuori, olen 42.vuotias. Ei kaikki pysty harrastamaan päivästä toiseen hikiliikuntaa, eikä sillä ole mitään tekemistä kauhistuksen kanssa. 

Vierailija
76/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ravitsemusterapeutti on laskenut kalorimääräksi paljonko syöt? Usein ns ravitsemusalan ihmiset laittavat laihduttajallekin tosi isoja kalorimäärä. Esim suurin pudottaja - ohjelmassa mies kilpailijalla päivittäinen kalorimäärä oli 2800 kcal. Ei tuollainen määrä ole yhdenkään laihduttajan tarvitsema ruokamäärä.

Toi on niin totta! Mulla parikin kaveria ihmettelee, kun eivät laihdu rav.terapeutin ohjeilla. Toinen terapeutti on ollut sitä mieltä, että kaveri syö liian vähän ja lisännyt reilusti ylipainoisen ihmisen päivään välipaloja ja tuhdin aamiaisen. Toisella terapeutti on tehnyt tasan oletetun kulutuksen mukaisen suunnitelman, johon ei mahdu yhtään viinilasillista tai jälkiruokaa lisäksi. No, kaveri tykkää viinistä ja jälkkäreistä, joten homma kusee viimeistään joka viikonloppu.

Olen itse abt ap:n pituinen ja liikun reilusti enemmän. Mutta syön vähemmän. Päästäkseni lievästä ylipainosta pidän arjen ruokamäärät pieninä ja ruokailuvälit pitkinä. Viikonloppuna tulee kuitenkin nautittua jotain extraa, niin tällä tavoin paino putoaa ja elämä säilyy mielekkäänä. Lasken kyllä myös kaloreita nyt kun laihdutan: pienillä ihmisillä määrät tulee todella äkkiä täyteen ja oikeastaan kaikki valmiit ruoka-annokset on liian suuria.

Vielä huomio, että tykkään itsekin hiilareista, mutta ap:lla sitä on kyllä hämmentävän paljon. Leipää, leipää, leipää ja puuroa, hedelmiä, perunaa, leipää aikamoista.

Vierailija
77/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap tuolla ruokavaliolla voi laihtua!

Kauheasti viljoja, ja rasvaa ei muka saisi olla!

Laita nyt niitä kasviksia joka aterialle, sekin etu että kokee syövänsä runsaammin vaikka kaloreita ei kerry paljoa, plus kuidut ja vitamiinit tietysti

Vierailija
78/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan vetäisin paskanjauhajaa

Vierailija
79/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset on yleensä yläkanttiin, tyyliin 2000 kaloria päivässä. Se on ihan liikaa. Sillä lihoo. Sun pituinen, jos haluat laihduttaa, niin max. 1300 kaloria päivässä, jos liikut. Sitten tuo kävely. Se ei riitä. Ellei ole ihan todella ripeätahtista. Lisää lyhyitä juoksuja väliin, niin että saat sykettä ylös ja hien pintaan. Joka kerta myös kyykkyjä lopuksi ja muita kokonaisvaltaisia lihaskuntoliikkeitä, lankkua, punnerruksia. Jos ei ole lihaksia, ei se liikunta paljoa kuluta.

Vierailija
80/127 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tuo Keiju on niin hirveä myrkky elimistölle että huh-huh! Vaihda vaikka voihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi