Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa kun en laihdu

Vierailija
21.09.2022 |

Mulla on ruokavalio ravitsemusterapeutin suunnittelema ja kävelen tunnin verran päivässä. Muutenkin olen pienessä liikkeessä pitkin päivää. Vesisateella en mene ulos vapaaehtoisesti, se johtuu vain siitä, että entisen työni vuoksi jouduin olemaan ulkona säässä kuin säässä. Sellaisia sisäpäiviä on kuitenkin tosi harvoin, melkein aina on joku väli, kun ei sada. Lumisade ei haittaa, päinvastoin.

Olen 160cm pitkä ja painan 72kg. Kaikki läski vatsan kohdalla.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vikana syön enemmän kuin kulutan tervelistä koti ruokaa.Tarkista annoskokosi.Ala katsoo Tv 11 dokumetejä lihavuus lekaukset. Ylipainoset ystävykset.Löydät niissä vastauksia ravinosta,ylipainosta ymm.

Vierailija
122/127 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen on tosiaankin kiinni siitä mitä syö. Olen juossut maratoonejakin ylipainoisena, vasta ruokaremontti korjasi tilanteen,.

Höpö höpö. Älä valehtele. Ei lihavat jaksa juosta mitään maratooneja. Anna ap:lle oikeita ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan ruokavaliossa on ihan hirveä määrä hiilareita. Ja nehän eivät pidä nälkää. Ja kun elimistö saa paljon hiilareita, niin sillä ei ole mitään tarvetta polttaa rasvaa. Ja hiilareita käyttäessä verensokeri sahaa edestakaisin jolloin aina väsyttää ja on nälkä joten ei ihme jos elämä on rankkaa ja painonhallinta mahdotonta. En ihmettele yhtään miksi aloittaja ei laihdu.

Samaa meinasin tulla kommentoimaan. Ja lisäksi hiilarit keräävät kroppaan kamalasti nestettä, joten ei ihme jos aloittaja ei laihdu. Jos lihaksista lähteekin vähäisen liikunnan ja hiilarivoittoisen ruokavalion vuoksi pari kiloa niin nestettä tulee saman verran tilalle eli vaaka näyttää samaa, mutta kehonkoostumus on eri ja kulutus pienempi ja laihtuminen entistä hankalampaa. Vähennä hiilareita ja lisää proteiinia ja liikuntaa niin alkaa kilotkin kadota. Jo pelkkä nestelöllöjen katoaminen laihduttaisi varmasti useamman kilon joka motivoisi hankkiutumaan ylimääräisestä rasvastakin.

Vierailija
124/127 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aloitus jossa ei kerrota mitä ja paljonko päivässä tulee syötyä. Liikuntahan ei laihduta.

Aloituksessa jo kerroin, että ruokavalion on laatinut ravitsemusterapeutti. Tälläiset on ohjeet yhden päivän osalta. Ruokalajit tietty vahtuu, ei samaa syödä joka päivä.

-aamupala: puuroa mehukeitolla ja raejuustoa, täysjyväleipä keijulla ja kurkkuviipaleilla

-välipala: hedelmä

-lounas: kana-kasviskeitto, 2 täysjyväleipää keijulla ja 5% juustolla, lasillinen rasvatonta maitoa

-välipala: hedelmä, proteiinijogurtti

-päivällinen: jauhelihapihvi, 2 perunaa, porkkanaraastetta, lasillinen rasvatonta maitoa

-iltapala: 2 täysjyväleipää, keijua, jotain kasvista, teetä.

En ikinä söisi aamulla sekä puuroa että leipää, toinen riittää. Aamupalan ja lounaan väliin ei tarvitse välipalaa. Keiton kanssa korkeintaan yksi leipä. Päivällisellä mieluummin kaksi pihviä ja yksi peruna kuin noin päin.

T. Koko ikä normaalipainoisena

Vierailija
125/127 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino tippui lähes 10 kiloa huhtikuusta tähän päivään.

Miten???!!!

Lopetin herkuttelun.

Niin, siitä se oli vain kiinni.

Eikä ollut edes paljoa. Monikaan ei tajua miten pieni määrä herkkuja saa lihoamaan. Söin joka päivä suunnilleen 100g karkkia/suklaata/keksejä. Se riittää!

Vierailija
126/127 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ruokavalio on runsashiilarinen ja vähärasvainen, joten hänen elimistönsä käyttää energiakseen vain hiilareita ja panttaa rasvaa. Kun rasvaa ei ruokavaliosta tule, niin elimistö pitää olemassaolevasta kaikin keinoin kiinni. Eikä elimistön tarvitse käyttää rasvaa energiaksi kun sitä tursuaa ravinnosta koko ajan joka suunnasta. Tuossa ruokavaliossahan ei ole mitään hyviä rasvoja edes :O Minulle ei ole epäselvää miksi aloittaja ei tuolla ruokavaliolla laihdu yhtään.

Vierailija
127/127 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla paino tippui lähes 10 kiloa huhtikuusta tähän päivään.

Miten???!!!

Lopetin herkuttelun.

Niin, siitä se oli vain kiinni.

Eikä ollut edes paljoa. Monikaan ei tajua miten pieni määrä herkkuja saa lihoamaan. Söin joka päivä suunnilleen 100g karkkia/suklaata/keksejä. Se riittää!

Onhan tuo nyt paljon, jos joka päivä syö! 350 - 500 kaloria annos. Varmasti laihtuu, jos jättää syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi