Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En 40-vuotiaana halunnut passatun juuri täysi-ikäiseksi tulleen bonus-äidiksi.

Vierailija
20.09.2022 |

Poika on miesystäväni, hänen avoliitostaan joka kariutui 6 vuotta sitten. Miesystäväni (46) isäviikonloppuina useimmin olin käymässä joko sisareni tai veljeni luona (kummassakin taloudessa minulla on rakas kummilapsi) antaakseni pojalle ja isälleen aikaa olla kaksin - ja koska huomasin joutuvani kokiksi ja piiaksi jos olin paikalla.
Nyt on miesystäväni sopinut poikansa kanssa, että tämä muuttaa meille, jotta voi opiskella pääkaupunkiseudulla.
Äitinsä on passannut pojan pilalle. Minä en edes pidä pojasta (puhumattakaan lämpimämmistä tunteista) joten muutan takaisin omistusasuntooni heti kun vuokralainen lähtee (ensi vuonna) ja ylimenoajaksi vuokrasin itselleni yksiön (aika kaukaa, sähköjunalla 40 min. H:gistä mutta parempi sekin on kuin jäädä).
Olen tuntenut miesystäväni noin 5 vuotta, ja viimeiset 3 vuotta olemme asuneet yhdessä. Olen tahallisesti lapseton ja teen pitkiä ityöpäiviä.
Nyt olen saanut kuulla olevani itsekäs!
Olenko muka?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo vielä mitään mutta kun meillä käy miehen lapsia melkein koko ajan ja nämä lapset ovat jo yli 20, yksi on jo melkein 30 ja ovat monesti pitkän viikonlopun täällä, joskus jopa tuovat kavereita mukanaan!!! Lisäksi meillä on täällä pieni vauva niin ei ole mitään rauhaa omassa kodissa.

Itsehän sinä olet vauvan tuollaiseen elämään tehnyt.

Joten mieheltä ei voi olettaa ettää opettaisi lapsiaan ja kavereitaan huomioimaan pienen vauvan ja myös oman puolisonsa? Okei...

Vierailija
62/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en edes pidä pojasta", ei yllätä yhtään. Oikea päätös, sun kuuluukin muuttaa omillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo. Detaljeja kannattaa vähän hioa.

Vierailija
64/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee miniä ja lastenlapset. Vaari voi hoitaa lapsenlapsia vaikka kesä- ja elokuun, kun vanhemmat on töissä. Tätä suositellaan päiväkodeissa, ja eka-tokaluokkalainen ei voi olla päiviä yksin.

Vierailija
65/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ilmoittanut miehelle, että lapsensa ovat sitä entistä elämää ja meillä on nyt uusi perhe, johon keskitytään. 

Pöyristyttävää, että vielä täysi-ikäisenäkin jonkun lapset pyrkivät olemaan tekemisissä.

Superiskä. Ihastuttava olet itsekin.

Vierailija
66/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis avaa vähän lisää: teetkö normaalisti teillä ruokaa? Mutta et suostu nyt tekemään miehen lapselle ruokaa samalla, koska se olisi passaamista? Vai et ole aiemmin koskaan tehnyt ruokaa, mutta nyt miehesi olettaa, että alat tekemään kaikki päivän ateriat, koska lapsi muutti teille? Oletteko yrittäneet keskustella työnjaosta miehesi kanssa?  

Sivusta: Eikö 18-vuotias osaa tehdä jo ruokaa? Mun 15- ja 17-vuotiaat tekee jo vuorollaan perheellemme ruokaa.

Vierailija
67/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne lapset mihinkään tule häviämään vanhemman elämästä, joten mikä järki asua yhdessä jos se on joku kynnyskysymys. Mitäs sitten, kun tulee lastenlapsia? Ap karkaa viikonlopuksi kodista ulos, ja vaari hoitaa sukulaissuhteita?

Niin mä tekisin, eiväthän ne mun lapsenlapsiani olisi. Miksi hoitaisin niitä?

Sanomattakin selvää ettei tuollaisella asenteella parisuhde pitkään kestäisi. Kun on noin kyyninen ajattelutapa, ei kannata kenenkään perheellisen kanssa pariutua.

Vierailija
68/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei hyvä. Mun miesystävällä on kotona asuva täysi-ikäinen lapsi. Muutti isälleen heti 18 täytettyään, kun äiti laittoi pihalle. Likka on aivan pilalle hemmoteltu, ei huvita koulunkäynti, ei työ, ei kotityöt, ei mikään muu kuin pelaaminen. Ei maksa asumisestaan tai olemisestaan mitään, vaikka saa kuntoutusrahaa. Mies olisi halunnut lähihuoltajaksi jo vuosia sitten, mutta äidille ei sopinut ja nyt on käsillä ongelmanuori.

Tästä syystä emme asu yhdessä. Tarkastelin tilannetta ja kun huomasin kuvion, niin tein ratkaisuni. Miehellä on lisäksi myös kaksi alaikäistä lasta ja luulen saman kuvion toistuvan. Äiti ei pysty/halua elättää täysi-ikäisiä lapsia ja kun rahantulo ehtyy, niin lapsi isälle, vaikka lastenvalvojalle on valehdeltu suut ja silmät täyteen isän puutteita. Yllättäen ne eivät enää lapsen täysi-ikäistyttyä haittaa.

Valitat, että äiti ei elätä täysi-ikäistä ja valitat, kun isä elättää täysi-ikäistä. Mikä hyvä olisi? Itse asuin kotona 18-vuotiaana ja kävin koulua.

Lueppas nyt ajatuksen kanssa ja koeta ymmärtää asia. Tuo tyttöhän EI TEE mitään kuvailemiasi asioita, ei tee yhtään mitään! Äiti pisti pihalle kun täytti 18v, varmaan juuri siksi, kun EI TEE mitään! Nyt on isällään, eikä vieläkään tee mitään!

Se on eri kysymys. Mutta miksi on huono, jos äiti ei elätä tyttöä ja myös huono, jos isä elättää? Mikä on hyvä vaihtoehto? Jos vanhemmilla on rahaa, niin silloin harva pyytää lapsilta rahaa asumisesta. Jos ollaan tiukilla, kuten lapsen äiti ilmeisesti usean lapsen kanssa, niin silloin on normaalia osallistua vuokriin ym. Isähän ei enää maksa elareita yli 18-vuotiaasta, nyt pitäisi ilmeisesti vielä saada häneltä kuntoutustukia.

Vierailija
69/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, mikä tuossa sinusta itsekkään tekisi. Jokaisella on oikeus elää elämänsä, kuten haluaa. En tosin ymmärrä sitäkään, miksi sinä vapaaehtoisesti lapseton olet mennyt yksiin miehen kanssa, jolla on lapsi. Itsekin olen vela ja ihan siitä syystä, etten halua lapsia elämääni (yksi kummilapsi on, kun ei ollut mitään hyvää syytä kieltäytyä ja niin läheinen ihminen, etten kehdannut vain siksi, etten pidä lapsista). Ei tulisi mieleenkään alkaa minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia. Ei vaikka olisivat jo aikuisia. 

Vierailija
70/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä poikaa pitää passata, milla lailla hemmoteltu?

Kyllähän tuon ikäisen tulee jo siivota, pestä pyykkinsä ja tehdä ruokaa yms.

Vierailija
71/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole itsekästä, että väistää itse alta pois ja antaa pojan muuttaa isälleen. jos ei saman katon alle koe mahtuvansa, päin vastoin. Itsekästä on se, ettei ole viitsinyt edes yrittää tutustua poikaan, mutta se virhe on jo tullut tehtyä. Eikä tuo isukin toimintakaan mitenkään aplodien arvoista ole.

Vierailija
72/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, mikä tuossa sinusta itsekkään tekisi. Jokaisella on oikeus elää elämänsä, kuten haluaa. En tosin ymmärrä sitäkään, miksi sinä vapaaehtoisesti lapseton olet mennyt yksiin miehen kanssa, jolla on lapsi. Itsekin olen vela ja ihan siitä syystä, etten halua lapsia elämääni (yksi kummilapsi on, kun ei ollut mitään hyvää syytä kieltäytyä ja niin läheinen ihminen, etten kehdannut vain siksi, etten pidä lapsista). Ei tulisi mieleenkään alkaa minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia. Ei vaikka olisivat jo aikuisia. 

Aika harva varmaan olettaa että 18 v muuttaa yhtäkkiä isälleen eikä omilleen. Muutenhan tuo on toiminut kun on antanut isän ja pojan hengata yhdessä rauhassa.

Vierailija
73/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei hyvä. Mun miesystävällä on kotona asuva täysi-ikäinen lapsi. Muutti isälleen heti 18 täytettyään, kun äiti laittoi pihalle. Likka on aivan pilalle hemmoteltu, ei huvita koulunkäynti, ei työ, ei kotityöt, ei mikään muu kuin pelaaminen. Ei maksa asumisestaan tai olemisestaan mitään, vaikka saa kuntoutusrahaa. Mies olisi halunnut lähihuoltajaksi jo vuosia sitten, mutta äidille ei sopinut ja nyt on käsillä ongelmanuori.

Tästä syystä emme asu yhdessä. Tarkastelin tilannetta ja kun huomasin kuvion, niin tein ratkaisuni. Miehellä on lisäksi myös kaksi alaikäistä lasta ja luulen saman kuvion toistuvan. Äiti ei pysty/halua elättää täysi-ikäisiä lapsia ja kun rahantulo ehtyy, niin lapsi isälle, vaikka lastenvalvojalle on valehdeltu suut ja silmät täyteen isän puutteita. Yllättäen ne eivät enää lapsen täysi-ikäistyttyä haittaa.

Valitat, että äiti ei elätä täysi-ikäistä ja valitat, kun isä elättää täysi-ikäistä. Mikä hyvä olisi? Itse asuin kotona 18-vuotiaana ja kävin koulua.

Se olisi hyvä, että isä olisi saanut huoltajuuden silloin, kun oli vielä toivoa siitä, että lapsi ei kasvaisi kieroon mutta se ei sopinut äidille, joka kuitenkaan ei jaksanut huolehtia sellaisista pikku yksityiskohdista kuin esimerkiksi koulunkäynti.

Mutta asiahan ei mulle kuulu, paitsi siltä osin, että en miehen päinvastaisista toiveista huolimatta ole muuttamassa yhteen, edellämainituista syistä johtuen.

Vierailija
74/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahantulo ehtyy? Mikä rahantulo ehtyy kun lapsi on 18v? Lapsilisä loppunut vuotta aiemmin ja tuossahan nuorella on omana tulona kuntotusraha. Sehän on valtava summa rahaa ihmiselle ja perheelle. Jos äiti olisi rahanahne, olisi takuulla pitänyt tytön luonaan edelleen.

Olisiko sinun oma ongelmasi enemmän se että puutut muiden vanhemmuuteen ja puit sitä koska olet pettynyt lussukkamieheesi joka ei ole osannut olla isä aiemmin eikä osaa nytkään? Lastenvalvojalle voi lukea vaikka puhelinluetteloa, hän ei päätä yhtään mistään vaan ainoastaan vahvistaa sopimukset. Jos riitaa olisi ollut aiheesta, sehän olisi menty hoitamaan oikeuteen. Tiedän niin monta tapausta joissa äiti huolehtii monellakin tapaa hankalasta nuoresta ilman isän tukea, vaikuttaa aika samanlaiselta tilanteelta. Juuri tuo kertoo paljon että jos isä ei ole saanut lähivanhemmuutta, hän ei ole sitten tehnyt yhtään mitään.

Vierailija
75/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina huvittanut kaikki bonuslapsi-höpinät. Toisen lapset ovat lähtökohtaisesti riesa, ei muuta.

Vierailija
76/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo isäkin aika erikoinen jos olettaa naisystävän piikovan itseään ja lastaan eikä hoida itse. Ja törkeää että sopimatta ja puhumatta avokin kanssa pyytää pojan muutttamaan heille.

Vierailija
77/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis avaa vähän lisää: teetkö normaalisti teillä ruokaa? Mutta et suostu nyt tekemään miehen lapselle ruokaa samalla, koska se olisi passaamista? Vai et ole aiemmin koskaan tehnyt ruokaa, mutta nyt miehesi olettaa, että alat tekemään kaikki päivän ateriat, koska lapsi muutti teille? Oletteko yrittäneet keskustella työnjaosta miehesi kanssa?  

Olen eri, mutta sillä tavalla samassa tilanteessa kuin ap, että teen pitkiä päiviä töissä ja olen meidän kahden aikuisen taloudessa se, joka useimmiten laittaa ruokaa. Harvoin ehditään syödä kaikki samaan aikaan, joten meillä on jatkuvasti jääkaapissa annoksia erilaisia ruokia. En ole perheenemäntä, joka tekee isoja satseja mättöruokaa, joten voin kuvitella, että perheemme ruokatalous muuttuisi suuresti, jos sitä jääkaappia tyhjentäisi 18-vuotias nuorimies. Voisi ketuttaa pitkän työpäivän päälle, jos jääkaapin annokset olisi syöty eikä uusia tilalla.

Vierailija
78/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo vielä mitään mutta kun meillä käy miehen lapsia melkein koko ajan ja nämä lapset ovat jo yli 20, yksi on jo melkein 30 ja ovat monesti pitkän viikonlopun täällä, joskus jopa tuovat kavereita mukanaan!!! Lisäksi meillä on täällä pieni vauva niin ei ole mitään rauhaa omassa kodissa.

Tässäkin vaan naurattaa, millaisiin kuvioihin jotkut naiset itsensä työntävät, millaiset miehet kelpaavat ja sitten valittavat 😂 lol

Vierailija
79/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikaansissa tannie (täti) ja oom (setä) ovat sekä biologisen sukulaisen että kenen tahansa aikuisen nimityksiä. Tutuille ihmisille lisätään yleensä etunimi perään.

Vierailija
80/112 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikaansissa tannie (täti) ja oom (setä) ovat sekä biologisen sukulaisen että kenen tahansa aikuisen nimityksiä. Tutuille ihmisille lisätään yleensä etunimi perään.

Meni väärään ketjuun, sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme