Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan esimiehenä kahden viikon kuluttua, miten olisin maailman paras pomo?

Vierailija
19.09.2022 |

Mitä itse arvostaisit esimieheltä ja mitkä asiat olisivat ne, jotka tekisivät hänestä vähän paremman johtajan?

Nyt saa kertoa, ties vaikka tulisin teille töihin.

Kommentit (256)

Vierailija
161/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saa varmasti alapeukkuja, mutta älä yritä olla alaistesi kaveri.

Menetät arvovallan, etkä enää uskalla tehdä vaikeita päätöksiä.

Älä veljeile työpaikan ulkopuolella. Firman juhlat on tietysti eri asia.

Äläkä ainakaan lähde mihinkään klikkeihin mukaan.

Mitä jos on alunperinkin kavereita alaisten kanssa? Olen samaa mieltä, että ei pidä lähteä liikaa yrittämään kaveerausta. Mutta ei se maailmanloppu ole, jos joku alainen on hyväkin ystävä. 

Jos se vaikuttaa yhtään omaan työsuoritukseen, kuten yleensä vaikuttaakin, se on.

Vierailija
162/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaiset pääsääntöisesti onnistuvat oman toimintansa vuoksi, ei sinun toimintasi.

Minä olen aidosti hyvä ja tuottava työntekijä.

Pomon 1 kommentti: "Minä olen tosi tyytyväinen siihen, että otin sinut tänne töihin!"

Pomon 2 kommentti: "Me ollaan todella iloisia siitä, että valitsit meidät ja tulit meille töihin!"

Numerointi on kronologisessa järjestyksessä. Ei tarvinne ihmetellä miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain yhden asian muistaa, niin se on tämä: muista, että kyseessä on palveluammatti. Olet olemassa sen vuoksi, että alaiset voivat tehdä työnsä.

Terv. Johtamisen opettaja

Tämä. Ole mahdollistaja, kuuntele mitä se työntekijä tarvitsee suoriutuakseen parhaalla mahdollisella tavalla.

Siis palvele ja kehu hyvästä tuloksesta koko porukkaa, vaikka kyllä se tiimi tietää itsekin, silti. Kaikki haluavat tehdä hyvää työtä.

Vierailija
164/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pomo,et kenenkään työntekijän kaveri.Älä juorua työntekijöistäsi. Eslm

Sairasloman syy.Ole tasapuolinen ei mitään siosikkityöntekijöitä

Vierailija
165/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosta vanhoja, pitkään työssä olleita ihmisiä ja uskalla kysyä heiltä neuvoja. Innosta nuoria, uransa alkutaipaleella olevia. Yritä saada harmonia näiden kahden ryhmän välille!

Älä edes kuvittele olevasi kaikkitietävä vaan uskalla näyttää myös puutteesi!

Vierailija
166/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sinä olet olemassa työntekijöitäsi varten, ei toisin päin! Tehtäväsi on saada jokainen alaisesi loistamaan!

Vierailija
167/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakota ketään esiintymään tai puhumaan yksityisasioistaan. Myös muiden mielestä niin mahdottoman hauskat yhteiset yhdessäolot eli virkistyspäivät yms leikkeineen ei ole kaikkien mielestä kivoja. Itse kammoan ja pelkään esiintymistä, esittelyä ja yhteisiä leikkejä.

Vierailija
168/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi luottamaan etta suurin osa tyontekijoista tekee tyonsa ilman kaskemista eika tartte jatkuvaa kyylaamista. Tosin niita matia omenoita myos loytyy, jotka sitten laskee tata luottamustasoa. Ja joustoa molemmin puolin. Esim. Aloitan aiemmin tai lopetan myohemmin jos tyot niin vaatii, mutta sitten mun ei tartte pomolle sanoa milloin ma sen ajan otan takaisin.

Vierailija
169/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pakota ketään esiintymään tai puhumaan yksityisasioistaan. Myös muiden mielestä niin mahdottoman hauskat yhteiset yhdessäolot eli virkistyspäivät yms leikkeineen ei ole kaikkien mielestä kivoja. Itse kammoan ja pelkään esiintymistä, esittelyä ja yhteisiä leikkejä.

Yksityisasioista utelu ei myöskään ole välittämistä, vaan päinvastoin.

Vierailija
170/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu. Jämäkkä. Tunne alan TES. Auta alaisia, ole tukena.

Vierailija
171/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole luotettava ja luottamuksellinen. Pidä lupauksesi, älä lavertele työpaikan tai työntekijöiden asioita.

Vierailija
172/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota suosikkeja. Esim lounasseuraa on hyvä vaihdella. Ja toisaalta tulee huomata, että kaikki ei halua lounastaa sun kanssa vaan haluavat ottaa oman aikansa, vaikka ei sinua vastaan mitään olisikaan.

Vierailija
173/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna vastuu.

Tee selkeitä päätöksiä ja kanna niistäkin vastuu.

Myönnä kun teet virheen.

Älä itke alaisillesi, kuinka rankkaa on olla asemassasi. Olet eri palkkaluokassa kuin he. Ei heidän tarvitse sääliä sinua.

Pidä etäisyys.

Hoida asiat ensin, jos jää aikaa tunnejohtamiseen, harjoita sitä niin hyvin kuin osaat. Älä johda tunne edellä, väsytät itsesi ja työntekijäsi.

Älä kuvittele, että alaisesi ovat ystäviäsi. Älä langeta sitä taakkaa heille.

Vierailija
174/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi asiallista käytöstä. Vaikka ei alaiset keskenään olisi kavereita, niin työasiat pitää pystyä hoitamaan asiallisesti.

Vierailija
175/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne TES! Ja noudata sitä. Jos on tulkinnanvaraista, tulkitse työntekijän eduksi.

Vierailija
176/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro työn tavoitteet selkeästi ja pidä avoimuutta&tiedottamista yrityksen asioista prioriteettinä. Kohtele hyvin kaikkia ja yritä luoda yhteishenkeä.

Vierailija
177/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä olla itse se, joka on perjantai-iltana viimeisenä töissä ja laittamassa ovia kiinni.

Vierailija
178/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunne TES! Ja noudata sitä. Jos on tulkinnanvaraista, tulkitse työntekijän eduksi.

Ap on yhtiön mies/nainen. Hänellä ei ole pienintäkään syytä tulkita työntekijöiden eduksi.

Vierailija
179/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkyys.  Kuuntelu, mutta jos joku pitää vihapuheita, ei pelkän kohteliaisuuden takia.  Jonkinlainen ankaruus, vaativuus.

Vierailija
180/256 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisitkon meille, jo pelkkä avauksesi osoittaa, ettet voi olla huonompi kuin meidän nykyinen pomo.

Arvosta aidosti työntekijöiden mielipiteitä. Älä väkisin tee toisarvoisista adioista maailman tärkeintä asiaa vaan sen takia, että sulla ei ole mitään roolua ilman noita toisarvoisia asioita. Älä ala puskee miljoonaa muutosta kerralla läpi.

Amen! Meillä ihan samanlaista, varsinkin jatkuva muka "kehittäminen" ilman omaa varsinaista panosta on järkyttävää. Kaikki valuu sitten meille tekijöille ja meillä sitä työtä muutenkin riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän