Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä viettäisitte joulua, jos olisitte minun tilanteessani?

Vierailija
30.10.2006 |

Eli taustaa... Mulla on lapsi ja olen eronnut. Vanhempani ja muu sukuni eivät ole eroa vieläkään hyväksyneet emmekä ole juuri missään väleissä. Lapseni käy välillä isovanhempiensa luona mutta muuten emme soittele tms. Minulla on myös uusi mies, jota sukuni ei ole nähnyt eivätkä haluakaan nähdä, koska eivät hyväksy.

Nyt kuitenkin vanhempani odottavat, että tulen jouluksi heille lapseni kanssa. Ovat luvanneet lapselle jo kuun taivaalta ja lapsi haluaa luonnollisesti mennä sinne muiden sukulaisten joukkoon. Minä haluaisin viettää joulun kotonani lapseni ja rakkaani kanssa. Tilanne on vaikea, koska lapsi on tottunut viettämään joulut mummolassa ja hänelle isovanhemmat ovat tärkeitä. Itse ahdistun jo pelkästä ajatuksesta, että joutuisin menemään kuuntelemaan sitä, kuinka olen pilannut elämäni eroamalla jne. Mitä tehdä?

Jos vietä joulun kotona, tiedän, että sitten menevät viimeisetkin toiveet parantaa joskus välejä vanhempieni ja muun sukuni kanssa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lapsen päättää asiasta, joka on uusperheenne yhtenäisyyden kannalta erittäin tärkeä. Viettämällä joulun kotonanne oman uusperheesi kanssa viestität vanhemmillesi, että uusi miehesi ei ole mikään käypäläinen vaan sydämesi valittu, ja kaikkien tulee kunnoittaa valintaasi, vaikkeivät sitä hyväksyisikään.

Kyllä vanhempasi ajan myötä leppyvät, etenkin, kun haluavat varmasti pitää lapsenlapseensa yhteyttä. Tämä on se ainoa tilanne, jossa mielestäni saa käyttää lasta aseena. Vanhempiesi on vain otettava lusikka kauniiseen käteen ja tajuttava, ettei aikaa voi kääntää taaksepäin.

Järjestä lapsellesi ihana joulu kotona, niin hän ei edes halua mummolaan enää joulunviettoon. Kehitelkää omia tapoja, jotka sopivat juuri teille. Koristelette lapsen huoneen hienosti jne.

Vierailija
22/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoaisi sovinnon kättä? Koita puhua heidän kanssaan (sen helpommman osapuolen, äidin tai isän) ja sano, että olet ajatellut asian näin ja näin, ja toivot, että ymmärtämystä löytyisi. Jos tulee vaan p...aa silmille. Toteat, että se on heidän valintansa, sinä olet yrittänyt parhaasi ja sinulla on myös oma elämäsi, ja olisit toivonut lapsen takia, että välit olisivat säilyneet, mutta jos eivät halua, valinta on heidän.

Pakota siis vanhempasi miettimään omia tekojaan. Jätä vähän aikaa ja tilaa, niin saattavat löytää itse oikeaan ratkaisuun, joka käy teille kaikille. Ilman, että yrität ohjata, tilanne ei taida kuitenkaan lutviutua.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäilin tätä ketjua ja ajattelin että hyvä neuvo olisi yrittää mennä vaan sinne vanhemmille mutta että jos ne on noin kamalia.

En ikimaailmassa voisi kuvitella että omat vanhempani kutsuisivat minua huoraksi. Ei apua.

En taatusti menisi mummolaan ennen kuin pyytäisivät anteeksi jos näin olisi.

Inhottavia muuten nuo joulut ihan riidattomissakin perheissä, kun pitäisi revetä joka paikkaan.

Vierailija
24/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluongelmaa tämä ei kaiketi ratkaisi mutta pidemmällä juoksulla vois auttaa asioissa jos vanhempasi lopettaisivat exäsikritiikittömän ihailun.

Vierailija
25/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitoja.

Vierailija
26/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat toivottaneet mulle tervemenoa alimpaan helvettiin eivätkä kuulemma halua nähdä mua ikinä. Lapsestanikin tulee kuulemma kaiken tämän seurauksena vain joku säälittävä, kouluttamaton yh tms.

Yritin kesällä sovintona käydä lomalla heidän luonaan lapsen kanssa, mutta pari päivää jaksoin olla siellä ja koko ajan äiti vaan pillitti ja haukkui mua. Lähin pois kesken loman, koska en yksinkertasesti jaksanut sitä.

ap

Vierailija
27/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisin lapsen Mummolaan.

Lapselle koko ero on ollut myös mullistava juttu ja Mummo on se tuttu ja turvallinen paikka. Vaalisin sitä suhdetta kaikin keinoin (vaikka Mummo olisikin kuinka k-pää). Lapselle on tärkeää saada pitää läheiset suhteet kaikkeen " vanhaan" ja minä en ekana jouluna yrittäisi tehdä uutta joulua kotiin. Voit sitten käpertyä uuden miehen kainaloon kun lapsi on isällään. Nyt mielestäni lapsi tarvitsee sinun aikaa, ei teidän uuden perheen aikaa. Ensi jouluna sitten voittekin jo alkaa tehdä omaa joulua.

Näin siis minä tekisin.

Vierailija
28/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huorittelua sun muuta. Oikeesti niitten suhtautuminen tähän juttuun on aivan kamalaa ja jopa exäni suree mun puolesta, vaikkei muuten hyvissä väleissä ollakaan. Hänkin on yrittänyt puhua vanhemmilleni järkeä mutta turhaan.

Neuvoin tuolla aiemmin menemään vaan vanhemmillesi, mutta jos niiden käytös on NOIN karseeta, niin ei kun välit poikki. Kauheeta!?!

Ala elää omaa elämääsi. Jos vanhemmillas on yhtään älliä päässä niin pyytävät vielä anteeksi käytöstään, jos eivät pyydä niin muhikoon keskenään sanon minä. Huhhuh sentään.

-18

Vierailija
29/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu puhelimessa ja tee selväksi tilanne. Ja heidän päätös, jos eivät osaa käyttäytyä, et mene. Mutta tee selväksi, että sinua ei voi kohdella miten heitä sattuu huvittamaan. Siinä he makaavat missä petaavatkin. Eli jos ovat mahdottomia, ette mene.

Vierailija
30/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat syyt, mitkä he hyväksyisivät olisivat alkoholismi ja väkivalta. Kun näitä ei meillä ollut, niin sitten kaikki oli heidän mielestään täydellistä. Viis siitä, että mieheni ei puhunut minulle mitään viimeiseen vuoteen, ei halunnut seksiä kanssani enää moneen vuoteen, emmekä kumpikaan rakastaneet toisiamme. Ja pettämistäkin oli. Pikkujuttuja, sanoi äitini, eikä noiden takia pidä erota.

ap

Vierailija
31/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vaikka kylpylässä, jouluvaloja ja -ikkunoita ihailemassa, luistelemassa, hiihtämässä, pulkkamäessä.

En kyllä missään nimessä suosittele menemään kotiisi, vanhempiesi järkyttävä käytös heijastuu varmasti lapseenkin. Varmasti lapsesi kuulee, vaistoaa ja tajuaa teidän aikuisten puheet ja välit.

Sinuna minä kontrolloisin isovanhempien yhteydenpitoa lapseesi. En antaisi heidän luvata mitään jouluksi. He eivät saa tehdä niin, SINÄ olet lapsen vanhempi ja päätät.

Vierailija
32/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukka ihmettelee, miksi mummo sanoo niin äitistä ja yrittää puolustaa mua ja mun uutta miestä viimeiseen asti ollessaan isovanhemmilla. Ja isää tietysti ylistetään ja toistellaan lapselle, että eikö olisikin paljon kivempi, jos äiti ja isi ei olisi eronnut.

ap

Vierailija
33/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet omassa kodissasi. Taitaa olla parasta pistää välit poikki omiin vanhempiin, jos he ovat noin sairaita mieleltään, etteivät omaa ttyärtään kykene tukemaan avioerossa vaan haukkuvat ja arvostelevat.

Elä oma elämäsi hyvin ja tasapainoisena. Silloin lapsesikin on onnellisempi kuin ristiriitaisten isovanhempien luona.

Vierailija
34/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempasi alkavat puhua lapselle pahaa sinusta. Minulla kävi näin erään sukulaisen kohdalla että puhuu minusta jatkuvasti inhottavuuksia lapselleni joka ei enää halua mennä tälle ihmiselle kylään. Tämä vaara on jos lapsi viettää aikaa vanhempiesi kanssa ilman että olet juuri siinä vieressä. Ja ymmärtäähän se lapsi haukkumisen ym. jos on vieressä tai kuuloetäisyydellä kun olette kylässä. Se on mielestäni pahempaa henkistä väkivaltaa lapselle kuin joulu ilman isovanhempia.

Sinuna olisin jokatapauksessa omassa kodissa ja sanoisin vanhemmille ystävällisesti että et tule koska haukkuvat sinua eikä sitä jaksa kukaan kuunnelle, ei lapsesi etkä sinä.

Vierailija
35/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kotona uuden rakkaasi kanssa ja viettäkää rakastava ja rauhallinen joulu. Johan lapsesikin saa vääristyneen kuvan jouluista jos siellä vaan haukutaan ja huoritellaan.

Vierailija
36/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tämä myös vanhemmillesi, jos asiasta tulee ongelmaa. lapsesi henkinen kehitys vinoutuu, jos hänelle syötetään tuollaista paskaa.

Vierailija
37/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olitkin asiasta jo maininnut.

Eli ehdottomasti välit poikki! Älä altista lastasi henkiselle väkivallalle! Suojele lapsesi henkistä kehitystä ja elämäniloa sekä mielenterveyttä. Itse olen smantyyppisessä tilanteessa ja välttelemällä olen selvinnyt tähän asti, ei sekään hyvä. Pitäisi sanoa kunnolla miksi ei haluta olla tekemisissä.

Vierailija
38/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää jouluun kivoja suunnitelmia joilla lapsikin kokee joulun erityiseksi myös kotona. Lasten joulukirkko? Tilaatte pukin? Luotte omat juhlarutiinit jouluun!

Itsekin olen eronnut ja " pettänyt" vanhempani vaikka syynä oli ex-mieheni uskottomuus. Pesäero vanhempiin kannattaa ja laspikin lakkaa kaipaamasta lahja automaatti isovanhempia kun sinä näytät että teillä voi olla kolmistaa tosi mukavaa.

Vierailija
39/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni perhekuviot ihan samanlaiset ja vanhempani eivät ole hyväksyneet uutta miestäni, koska hän on ulkomaalainen. Sotatila on ollut päällä jo vuoden. Nyt jouluksi saattaisivat heltyä koska haluavat nähdä lastani, saa nähdä kuinka käy... Voimia sinullekin!

Vierailija
40/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutaan koko ajan. Mukavat joulumuistot, joo....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän