Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka uskot Jeesukseen mutta et siihen että Raamattu on Jumalan sanaa, mistä

Vierailija
19.09.2022 |

tiedät että Jeesus on? Miten olet Häneen tutustunut, mistä saat tietoa Hänestä?

Mihin uskosi Jeesukseen siis perustuu?

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko Jeesukseen kumpuaa sisältä. Sitä eivät määrää kirkko, eivätkä papit. Minä uskon Jeesukseen.  En tiedä, onko raamattu kokonaan  totta,  osittain ehkä, mutta siinä on niin paljon outouksia, että en usko raamattuun 100%.  Se on kirja, jota  on kirjoitettu tuhansien vuosien ajan,  kunkin kirjoittajan, sekä ajankohdan mukaisesti. Minulle Jeesus on herra, joka kulkee mukanani joka päivä, ilman kirkkoja, pappeja ja jopa ilman raamattua.  Usko on asia, jota ei voi selittää, se vain on.

Se, että uskot omaan mielikuvaasi Jeesuksesta, ei ole pelastavaa uskoa. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. 

Vierailija
102/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"no höpöhöpö kun ne tunsi itse jeesuksen siitä ne kirjotti. ei ne ollu jessen iskänkaa tekemisissä" 

Kukaan Raamatun kirjoittajista ei ole henkilökohtaisesti tuntenut Jeesusta, btw. 

Tai siis näin ateistiset liberaaliteologitutkijat väittävät, koska muuten eivät saa sopimaan Raamattua narratiiviin, jonka mukaan Jeesus ei ole mikään Jumalan poika, eikä siksi voi esim. profetoida tulevaa. Siitä syystä evankeliumit on ollut pakko ajoittaa niin älyttömän myöhälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Toivotan sinulle onnea matkaan. 

Niin minullakin ja kiitos samoin.

Minusta vaikuttaa siltä, että sinun tietoosi on sekoittunut valhetta, mikä tarkoittaa, ettei se ole oikeaa tietoa. 

Sinä olet niin epävarma. Minulla on kaikki hyvin, pidähän huolta itsestäsi. Ei aloiteta enää samaa sanailua uudelleen.

Miksi sinulla on tarve väittää, että olisin epävarma? Ei se tarkoita, että on epävarma, jos kertoo omista vaikutelmistaan. Outo johtopäätös. 

Kaikki on sinusta väärin tai outoa mitä minä teen tai sanon. Olen jo käynyt nämä asiat läpi kanssanne palstalla niin moneen kertaan että nyt en lähde näihin, siihen on sinunkin tyytyminen. 

Vierailija
104/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa jonkun yhdistelmä-Jumalan. Vähän luonnonuskontoja ja puun halauksia, sitten idästä parit chakrat, välillä hakataan shamaanirumpua, sitten Jeesuksen laupea ilme, joulukirkko ja käydääs sytyttämäs ortodokseilla pari kynttilää, sitten Allahkin on joku pinkkeihin samettiverkkareihin kieputettu pehmo. Buddha-patsas Tokmannilta. 

Se yhteis-flegumöllykkä ei tuomitse ja on lemmmpeä....

Mutta minkä värinen on vaikka 8 eri muovailuvahan sekotus? Paskanruskea. 

Ei ole muita Jumalia kuin Jeesus ja kolmiyhteinen Jumala.

Rajat ja rakkaus. Laki ja armo. <3

Jeesus on lain loppu niille, jotka uskovat Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskovat, mitä hän sanoo eli noudattavat tai pyrkivät noudattamaan hänen opetuksiaan. Armo koskee niitä, jotka ovat pelastavassa uskossa. He voivat pelastua vain armosta, eivät omilla ansioillaan. Mutta ne, jotka eivät ole pelastavassa uskossa, eivät voi pelastua. Ennen kuin voi pelastua, on oltava pelastavassa uskossa.

Vierailija
105/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja editoima, jotka elivät noin aikoina ja omistivat elämänsä (kirjaimellisesti) teologisille pohdinnoille ja sen ymmärtämiselle mitä kristinusko ja kristitty elämä on ja mitä Jeesuksen opit ovat.

Valtaosa uskoivaisista ymmärtää tämän.

Vierailija
106/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa jonkun yhdistelmä-Jumalan. Vähän luonnonuskontoja ja puun halauksia, sitten idästä parit chakrat, välillä hakataan shamaanirumpua, sitten Jeesuksen laupea ilme, joulukirkko ja käydääs sytyttämäs ortodokseilla pari kynttilää, sitten Allahkin on joku pinkkeihin samettiverkkareihin kieputettu pehmo. Buddha-patsas Tokmannilta. 

Se yhteis-flegumöllykkä ei tuomitse ja on lemmmpeä....

Mutta minkä värinen on vaikka 8 eri muovailuvahan sekotus? Paskanruskea. 

Ei ole muita Jumalia kuin Jeesus ja kolmiyhteinen Jumala.

Rajat ja rakkaus. Laki ja armo. <3

Jeesus on lain loppu niille, jotka uskovat Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskovat, mitä hän sanoo eli noudattavat tai pyrkivät noudattamaan hänen opetuksiaan. Armo koskee niitä, jotka ovat pelastavassa uskossa. He voivat pelastua v

Kyllä mä tiedän miten pelastutaan, uskossa olen. Mutta Jeesus ei poistanut lakia, vaan tuli täyttämään sen. Uskovalla on Jeesus=laki ja armo samassa hahmossa.

Vierailija
107/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama ja editoima, jotka elivät noin aikoina ja omistivat elämänsä (kirjaimellisesti) teologisille pohdinnoille ja sen ymmärtämiselle mitä kristinusko ja kristitty elämä on ja mitä Jeesuksen opit ovat.

Valtaosa uskoivaisista ymmärtää tämän.

Se ymmärtäminen oli sitten enemmän tai vähemmän onnistunutta.

Vierailija
108/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon jollain tasolla Raamattuun, mutta en että se on kokonaisuudessaan mitään virheetöntä Jumalan sanaa, vaan uskon että siihen on ihmisistä tarttunut paljonkin "astian makua" eli heidän omia näkemyksiään, tulkintojaan, käytäntöjään. Niinpä pidän siitä sen, mikä vaikuttaa hyvältä ja hylkään sen mikä ei. Jeesuksen sanoma on aina koskettanut minua ensi kerrasta kun siitä kuulin, eli lopulta oma intuitioni ja sydämeni on mulla se joka ratkaisee mikä on minulle hyödyllistä oppia ja mikä ei.

Tässä yllä omaehtoinen usko sanoitettuna. -> Otan Raamatusta sen mitä haluan.

Vierailija
109/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän miten pelastutaan, uskossa olen. Mutta Jeesus ei poistanut lakia, vaan tuli täyttämään sen. Uskovalla on Jeesus=laki ja armo samassa hahmossa.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesus ei ole sama kuin laki ja armo samassa hahmossa. 

Vierailija
110/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani -meemihahmo taas. Heipähei!

Vierailija
111/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole meemihahmo. 

Vierailija
112/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole meemihahmo. 

Oletko kunnossa? Sun olis pitänyt kirjoittaa että:

Olen pahoillani, mutta en ole meemihahmo.

Vierailija
113/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesus ei ole sama kuin laki ja armo samassa hahmossa. 

Ai että pitää olla laittomuus vallassa?

Kyllä mä solafiden ja solagratian ymmärrän. Mutta ihan kuule 10 käskyä on siteerattu UT:ssa, Jeesuksen vuorisaarna oli käskyä täynnä. Apostolien kirjeissä miljoona käskyä ja kehotusta. 

Tok mä uskovana noudatan Jumalan lakia rakkaudesta, en sen takia että niillä taivaspaikkaa havittelisin enää.

Vierailija
114/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole meemihahmo. 

Oletko kunnossa? Sun olis pitänyt kirjoittaa että:

Olen pahoillani, mutta en ole meemihahmo.

Tuota. Oletko itse kunnossa? Kommenttisi on hyvin outo.

Vierailija
115/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä solafiden ja solagratian ymmärrän. Mutta ihan kuule 10 käskyä on siteerattu UT:ssa, Jeesuksen vuorisaarna oli käskyä täynnä. Apostolien kirjeissä miljoona käskyä ja kehotusta. 

Tok mä uskovana noudatan Jumalan lakia rakkaudesta, en sen takia että niillä taivaspaikkaa havittelisin enää.

Kuten sanoin, olet käsittänyt väärin.

Vierailija
116/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roomalaiskirje:

31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Vierailija
117/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä uskoa Jeesuksen olemassaoloon mutta ei uskoa Jeesusta?

Mulla ainakin näin. En tykkää yhtään siitä. 

Sulla on vain totenapitämistä, mutta Jeesus pitää ottaa sydämeen. Silloin vasta tajuaa, mistä tässä hommassa on kyse.

Hän on elävä Jumala ja sen kyllä huomaa :)

Vierailija
118/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"no höpöhöpö kun ne tunsi itse jeesuksen siitä ne kirjotti. ei ne ollu jessen iskänkaa tekemisissä" 

Kukaan Raamatun kirjoittajista ei ole henkilökohtaisesti tuntenut Jeesusta, btw. 

Tai siis näin ateistiset liberaaliteologitutkijat väittävät, koska muuten eivät saa sopimaan Raamattua narratiiviin, jonka mukaan Jeesus ei ole mikään Jumalan poika, eikä siksi voi esim. profetoida tulevaa. Siitä syystä evankeliumit on ollut pakko ajoittaa niin älyttömän myöhälle.

Miten he selittävät Vanhan Testamentin profetiat Jeesuksesta?

Vierailija
119/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomalaiskirje:

31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Paavalin näkemykset eivät perustu kovin kehittyneeseen ymmärrykseen.

Vierailija
120/164 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olet käsittänyt väärin.

No valistapa sä mua? :D