Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka uskot Jeesukseen mutta et siihen että Raamattu on Jumalan sanaa, mistä

Vierailija
19.09.2022 |

tiedät että Jeesus on? Miten olet Häneen tutustunut, mistä saat tietoa Hänestä?

Mihin uskosi Jeesukseen siis perustuu?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalaa tuskin on olemassa.

Minä tiedän, että on.

Kuinka olet saanut tämän tiedon? 

Kun harrastin yläkouluiässä partiota, oli kerran tehtävänä valita itselleen tärkeimmät partioihanteet ja kertoa valintansa muille. Minä valitsin tämän: etsiä elämän totuutta. Se oli minusta ainoa asia, millä oli merkitystä. Olin vilpittömän yllättynyt ja hämmästynyt siitä, ettei kukaan muu ryhmästä ollut valinnut tuota ihannetta. Parikymmentä vuotta myöhemmin löysin sen, mitä olin etsinyt. Se edellytti uskomatonta päättäväisyyttä ja sinnikkyyttä, uskomattoman voimakasta ja pitkäkestoista kärsimystä sekä uskomattomia kokemuksia. Olen aina tehnyt sen, mikä on oikein, vaikka se olisi kuinka vaikeaa tai kivuliasta, ja uskoma

Ei tämä nyt vastannut ollenkaan kysymykseen. 

Minulla on aina ollut pyrkimys hyvään, ja ennenkaikkkea olla tekemättä pahaa. Uskon vain rakkauteen, myötätuntoon ja ymmärrykseen ja totuuteen. Olen kärsinyt, olen käynyt pohjalla, olen löytänyt itseäni ja rohkeutta, olen noussut pohjalta. Olen oppinut rakastamaan, olen pelastanut henkiä, olen kokenut uskomattomia. Mikää tästä ei ole ikinä johdattanut minua yhdenkään jumalan luokse. 

Oletan, että olet kokenut voimakkaan uskonnollisen kokemuksen? Millainen se oli? 

Vierailija
142/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt vastannut ollenkaan kysymykseen. 

Minulla on aina ollut pyrkimys hyvään, ja ennenkaikkkea olla tekemättä pahaa. Uskon vain rakkauteen, myötätuntoon ja ymmärrykseen ja totuuteen. Olen kärsinyt, olen käynyt pohjalla, olen löytänyt itseäni ja rohkeutta, olen noussut pohjalta. Olen oppinut rakastamaan, olen pelastanut henkiä, olen kokenut uskomattomia. Mikää tästä ei ole ikinä johdattanut minua yhdenkään jumalan luokse. 

Oletan, että olet kokenut voimakkaan uskonnollisen kokemuksen? Millainen se oli? 

Olen pahoillani, ettet ole vielä onnistunut. Kokemukset ovat merkityksettömiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymyhs. Onhan moni avoliitossakin, ja sanoo olevansa uskossa. Miksi siis eivät pidä avoliittoa syntinä?

Tätä aina ihmetellyt.

Vierailija
144/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraaniin. Koraanissa on paljon jeesuksesta. Uskon jeesukseen mutta en raamattuun.

T. Agnostikko

Vierailija
145/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymyhs. Onhan moni avoliitossakin, ja sanoo olevansa uskossa. Miksi siis eivät pidä avoliittoa syntinä?

Tätä aina ihmetellyt.

Pitävät syntinä, ainakin monet. Tuskin kukaan uskovainen on täysin synnitön, toisilla niitä on enemmän ja toisilla vähemmän. Ihmiset ei ole täydellisiä.

T. Agnostikko

Vierailija
146/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ainakin uusi testamentti ole paljolti aikalaisten yms. kirjoittama? Jeesushan on historiallinen henkilö.

Kaikki jotka ovat kirjoittaneet Raamatun tekstejä, sanovat tehneensä sen Pyhä Hengen vaikutuksesta. Eli ne tekstit eivät ole heidän omia ajatuksiaan.

no höpöhöpö kun ne tunsi itse jeesuksen siitä ne kirjotti. ei ne ollu jessen iskänkaa tekemisissä

"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän."

Joh.14:9

Vierailija
147/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmetellyt.

Pitävät syntinä, ainakin monet. Tuskin kukaan uskovainen on täysin synnitön, toisilla niitä on enemmän ja toisilla vähemmän. Ihmiset ei ole täydellisiä.

T. Agnostikko

Kyllä on täydellisiä ihmisiä, ei ihmistä suotta ole suunniteltu täydelliseksi. Jokainen on täydellinen jo syntyessään, se täydellisyys ja puhtaus kannattaa pyrkiä säilyttämään. 

Vierailija
148/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ainakin uusi testamentti ole paljolti aikalaisten yms. kirjoittama? Jeesushan on historiallinen henkilö.

Kaikki jotka ovat kirjoittaneet Raamatun tekstejä, sanovat tehneensä sen Pyhä Hengen vaikutuksesta. Eli ne tekstit eivät ole heidän omia ajatuksiaan.

no höpöhöpö kun ne tunsi itse jeesuksen siitä ne kirjotti. ei ne ollu jessen iskänkaa tekemisissä

Ja miksi? Sen tulisi tarkoittaa sitä että edustaa Jumalaa. Toimii oikein ja rakkaudellisesti. 

Kun toimin oikein, voin kehoittaa sinua seuraamaan minua sillä minä olen turvallinen esimerkki tai esikuva sinulle.

Vierailija
149/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmetellyt.

T. Agnostikko

Kyllä on täydellisiä ihmisiä, ei ihmistä suotta ole suunniteltu täydelliseksi. Jokainen on täydellinen jo syntyessään, se täydellisyys ja puhtaus kannattaa pyrkiä säilyttämään. 

Eri

Ihminen ei ole täydellinen syntyessään, vaan ihmisen tulisi pyrkiä tulemaan täydelliseksi. 

Raamatusta:

Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. 44Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, 45jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. 46Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? 47Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? 48Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

Vierailija
150/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmetellyt.

T. Agnostikko

Kristinuskon mukaanhan ihminen nimenomaan syntyy syntisenä, eikä ihmisen ole mahdollista elää synnitöntä elämää. 

Vierailija
151/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mahdollisena että on ollut Jeesus- niminen karismaattinen kulttijohtaja (pidän kaikkia uskontoja kultteina)

mutta en silti koe minkään todistavan yliluonnollisten asioiden puolesta, en edes jonkun kirjan säkeiden toistelun.

Vierailija
152/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän mahdollisena että on ollut Jeesus- niminen karismaattinen kulttijohtaja (pidän kaikkia uskontoja kultteina)

mutta en silti koe minkään todistavan yliluonnollisten asioiden puolesta, en edes jonkun kirjan säkeiden toistelun.

Juuri näin. 

Vierailija
153/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmetellyt.

T. Agnostikko

Jos aikuisenakin vielä huutaa kurkku suorana ja jaskoo housuihinsa, ei kyllä pidetä täydellisenä.

Vierailija
154/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä aina ihmetellyt.

T. Agnostikko

Kristinuskon mukaanhan ihminen nimenomaan syntyy syntisenä, eikä ihmisen ole mahdollista elää synnitöntä elämää

Voi olla täydellinen vaikka onkin tavallinen syntinen ihminen, oikeastaan siitä ihmisen luonnostahan ei kukaan pääse ja sen kaiken potentiaalin voi hyödyntää myös pelkästään hyvässä. Tämä kaikki täydellinen hyvä tosin vaatii paljon työtä myös ajatusmaailmassa ja vaatii paljon psyykkistä työtä sekä valmennusta.

Vierailija
155/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla täydellinen vaikka onkin tavallinen syntinen ihminen, oikeastaan siitä ihmisen luonnostahan ei kukaan pääse ja sen kaiken potentiaalin voi hyödyntää myös pelkästään hyvässä. Tämä kaikki täydellinen hyvä tosin vaatii paljon työtä myös ajatusmaailmassa ja vaatii paljon psyykkistä työtä sekä valmennusta.

Eri

Ei voi. Tavallisen ihmisen tulisi pyrkiä kohti täydellisyyttä Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Ei kannata pyrkiä hyvään, sillä on vain yksi, joka on hyvä. Kannattaa noudattaa käskyjä. 

Vierailija
156/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi. Tavallisen ihmisen tulisi pyrkiä kohti täydellisyyttä Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Ei kannata pyrkiä hyvään, sillä on vain yksi, joka on hyvä. Kannattaa noudattaa käskyjä." 

Minun moraalini ei ikinä antaisi minun olla pyrkimättä hyvään, vaan noudattaa jotain käskyjä. En minä suostu palvomaan pahaa. 

Vierailija
157/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei voi. Tavallisen ihmisen tulisi pyrkiä kohti täydellisyyttä Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Ei kannata pyrkiä hyvään, sillä on vain yksi, joka on hyvä. Kannattaa noudattaa käskyjä. 

Kyllä voi, sinä et halua nyt ymmärtää mitä tarkoitan. Kommenttisi on muutenkin jo ihan naurettava tasoltansa.

Vierailija
158/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi? Sen tulisi tarkoittaa sitä että edustaa Jumalaa. Toimii oikein ja rakkaudellisesti. 

Kun toimin oikein, voin kehoittaa sinua seuraamaan minua sillä minä olen turvallinen esimerkki tai es

Eri

Ei ole olemassa turvallista esimerkkiä tai esikuvaa. Minäkin voin kehottaa seuraamaan minun esimerkkiäni, mutta kuka ottaa mallia siitä, joka lähti tarpomaan umpihangessa kohti sitä, mikä on tiettömän taipaleen takana? Joka siihen ryhtyy, on yksin ja vaarassa. Jumala häntä auttakoon. 

Vierailija
159/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri

Ei ole olemassa turvallista esimerkkiä tai esikuvaa. Minäkin voin kehottaa seuraamaan minun esimerkkiäni, mutta kuka ottaa mallia siitä, joka lähti tarpomaan umpihangessa kohti sitä, mikä on tiettömän taipaleen takana? Joka siihen ryhtyy, on yksin ja vaarassa. Jumala häntä auttakoon. 

Miksi sinä teet näin?

Vierailija
160/164 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Miksi sinä teet näin?

Mitä tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä