Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjaton alakoulu tuottaa järkyttävän huonoja tuloksia.

Vierailija
19.09.2022 |

" Asiatekstissä yhden lauseen lukeminen saa vitosluokkalaisen lapsen purskahtamaan itkuun, sillä koskaan mitään niin vaikeaa ei ole tarvinnut koulussa vielä tehdä.

Tälle lapselle on luettu ääneen iltasatuja parin päivän ikäisestä lähtien. Ruutuaikaa pitäisi ilmeisesti antaa rajattomasti, jotta lapsi voisi googlettaa riittävästi kaikkia kouluasioita." Hesari tänään.

Näinkö alas on touhu alakouluissa mennyt. Ei ihme, että nuoret järkyttyvät yläkoulun (normaalista) vaatimustasosta.

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ollut mielenkiintoinen ketju.

Työskentelen kunnassa, jossa oppilailla on omat kirjat. Tämän keskustelun pohjalta voinkin lopettaa työni suunnittelun, monipuolistamisen, toiminnallistamisen, eri työtavat ja motivoinnin.

Auktoriteettini riittää kyllä myös siihen lue tai itke ja lue - tyyliin ja jos se kerran on se paras ja halutuin, niin mikäs siinä 😀. Luetaan kalvoja ja luttaan kirjaa ja sitten pidetään koe (and repeat). Eipä ole open työkään niin raskasta, turhasta valittavat.

Sä oot varmaan lukenu ihan eri ketjua kun mä.

Mä ymmärsin tästä ketjusta, että kun kirjattomat tunnit koostuvat vain siitä kalvolta/älytaululta kopioimiseen niin siitä ei hyödy yksikään lapsi, ei se joka kopioi tekstin eikä se joka ei edes viitsi kopioida.

Tai jos materiaali koostuu pelkistä monisteista niin niistä on vaikea kerrata asioita kun ne ovat pyörineet repun pohjalla silpuksi.

Lisäksi vanhempia harmitti kun ei tiedä yhtään mitä lapsen on ollut tarkoitus oppia kun mitään materiaalia ei ole josta asian tarkistaisi. Tällöin lapsen koulunkäyntiä on myös vaikea tukea.

Jokunen viesti taisi koskea sitä, että ekaluokkalainen oppii parhaiten lukemaan lukemalla aapista. Siitä olen kyllä samaa mieltä, nyky aapiset ovat hauskaa, ikätasolle sopivaa lukemista, joka mahdollistaa monenlaisen eriyttämisen lukuläksyjen osalta.

Nojoo, ne oli suurelta osin minun kommentteja, joihin viittaat. Ja tykkäyksistä päätellen vääriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla