Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö teitä yli 30 vuotiaita vuokralla asujia kertoa kun uusi työkaveri tai treffiseura kysyy asutko omassa vai vuokralla?

Vierailija
18.09.2022 |

Minua hävettäisi sillä jos ihminen asuu vuokralla vielä yli 30 vuotiaana niin se on elämässä epäonnistumisen merkki ja kertoo heikoista älynlahjoista.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia tulee työpaikan lounaistauoilla tai illanvietoissa yllättävän usein esille. Keskiluokkaiset ihmiset puhuvat paljon asuntokaupoista, remonteista tai asuinalueista.

En tunne alemmuutta, tunnen vieraantuneisuutta. Miten ihmisten elämä voikin pyöriä omistamisen ja ostamisen ympärillä.

No, ei asunnon omistaminen itsessään väärin ole. Miksipä ei. Silti keskustelussa on aina pinnan alla asenteita ja arvoja. Ja ennen kaikkea se, miten vähän on muuta puhuttavaa kuin se materia.

Asuntokaupoista ei puhuta sen vuoksi, että haluttaisiin korostaa omistamista. Niistä puhutaan, koska asunto on hankintana valtava ja hiukan pelottava eli halutaan kysyä ja saada neuvoja. Remontointi voi olla stressaavaa eli sen vuoksi siitäkin puhutaan.

Vierailija
122/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni olisi typerää maksaa vuokraa koko elämän ajan talosta. Omistan asunnon, jonka olen ostanut sillä mielellä, että asun tässä niin pitkään kuin vain ikinä voin ja pystyn. Remontoin taloa myös niin, että se varmasti kestää elämäni läpi. Maksan muutaman vuoden päästä enää kiinteistöveroa, kun olen saanut lainan kuitattua. Vuokralla maksaisin edelleen vuokraa joka kk. Mutta silti en ajattele, että toiset, jotka asuvat vuokralla olisivat epäonnistuneet. He vain ovat kokeneet, että eivät halua sitoutua mihinkään asuntoon loppuelämäkseen. Valintoja täynnä tämä maailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kerron että asun yksiössä kahden lapsen kanssa kolmestaan ja vuokralla. Lapsilla on säästöjä, mulla ei. Halpa vuokra, ei autoa, mukava palkka. Naurettavan helppoa, miksi häpeäisin tai kaipaisin muuta?

Musta tää ei ole oikein lasten kannalta. Ei varmana ole hyvä ratkaisu. Sääliks käy.

124/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Omistan kyllä asunnon, mutta en sitä jossa asun. Lisäksi rahaa on kiinni osakkeissa ja rahastoissa. Miksi pitäisi hävetä sitä jos on sijoittanut järkevästi?

Mitä iloa niistä rahoista on osakkeissa ja rahastoissa?

Kuule, sijoittamisen ilo on siinä että se vähän rahaa on hetken päästä vähän enemmän rahaa. Tuliko tämä yllätyksenä?

Mitä iloa siitä on kun ne on siellä rahastoissa. Pitää olla käytössä. Kunnolla.

125/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni olisi typerää maksaa vuokraa koko elämän ajan talosta. Omistan asunnon, jonka olen ostanut sillä mielellä, että asun tässä niin pitkään kuin vain ikinä voin ja pystyn. Remontoin taloa myös niin, että se varmasti kestää elämäni läpi. Maksan muutaman vuoden päästä enää kiinteistöveroa, kun olen saanut lainan kuitattua. Vuokralla maksaisin edelleen vuokraa joka kk. Mutta silti en ajattele, että toiset, jotka asuvat vuokralla olisivat epäonnistuneet. He vain ovat kokeneet, että eivät halua sitoutua mihinkään asuntoon loppuelämäkseen. Valintoja täynnä tämä maailma.

Siihen pistänyt elämäsi rahat etkä mukaasi saa. Vai kakaroita varten nillitit.

Vierailija
126/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tässä juuri toiselle mantereelle muuttaneena mitään asuntoa ostella. Suomessa olisikin voinut ostaa asunnon mutta täällä ei ihan varat riitä.

N31

Vierailija
127/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin ihmisten on niin vaikea ymmärtää sitä, että vuokralla asumiseen on muitakin syitä kuin köyhyys? Onko se älyn puutetta vai mistä johtuu?

Vierailija
128/128 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Kerropa Ap mitä siinä pitäisi hävetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän