Parhaat villasukkalangat?
Mitä käytätte sukkiin? Itse ostin kasan 7 veljestä lankaa. Kauniit värejä ja nyt olisi urakkaa ennen joulua. No parasta rentoutusta katsoa netflix hömppää ja heilutella puikkoja. Aluksi itselle kuitenkin polvisukat.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.
Vaan millä hinnalla?
Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?
Pitihän se arvata, että käytännössä ilmaiseksi pitäisi tehdä. Pelkät langat maksavat hunajaa, ja tuon tyyppisten neulomiseen menee kymmeniä tunteja.
Voi se olla enemmänkin. Riippuu tietenkin laadusta ja millaiset ne muutenkin ovat. Minusta 40e sukkaparista ei myöskään ole "ilmaiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.
Vaan millä hinnalla?
Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?
Pitihän se arvata, että käytännössä ilmaiseksi pitäisi tehdä. Pelkät langat maksavat hunajaa, ja tuon tyyppisten neulomiseen menee kymmeniä tunteja.
Ongelma on tosiaan siinä, että käsin neulottujen villasukkien "käypä" hinta on sellainen, ettei niitä kukaan siihen hintaan ostaisi. Siksipä niitä joko myydään (todella merkittävään) alihintaan, tai tehdään vain itselle/lahjaksi.
40 e villasukista? En ikinä maksaisi noin paljon, oli millaiset ihmesukat tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan millä hinnalla?
Voi se olla enemmänkin. Riippuu tietenkin laadusta ja millaiset ne muutenkin ovat. Minusta 40e sukkaparista ei myöskään ole "ilmaiseksi".
Et ole selvästikään ikinä tehnyt villasukkia etkä varsinkaan kirjoneulesukkia.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ystävällisesti lahjoittaa minulle sukkia seiskaveljestä kudotuista langoista. En ole kehdannut sanoa, että ne tuntuvat ikäviltä jaloissa. Minulle liian jäykkää ja karheaa lankaa.
Hänen kannattaisi neuloa puoli numeroa isommilla puikoilla. Oma äiti neuloi myös tiivistä, että sukat kestäisi. Ne on niin jäykkiä, että en pysty niitä pitämään. Itse saan samasta langasta ihanan pehmoisia sukkia.
Vierailija kirjoitti:
40 e villasukista? En ikinä maksaisi noin paljon, oli millaiset ihmesukat tahansa.
Teepä itse ne villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ystävällisesti lahjoittaa minulle sukkia seiskaveljestä kudotuista langoista. En ole kehdannut sanoa, että ne tuntuvat ikäviltä jaloissa. Minulle liian jäykkää ja karheaa lankaa.
Hänen kannattaisi neuloa puoli numeroa isommilla puikoilla. Oma äiti neuloi myös tiivistä, että sukat kestäisi. Ne on niin jäykkiä, että en pysty niitä pitämään. Itse saan samasta langasta ihanan pehmoisia sukkia.
Ne löysempänä neulonut menettävät muotonsa käytössä eikä pohja kestä.
Neulotkaakin tantat sitten VAIN ITSELLENNE. Kukaan alle 60-v ei halua niitä teidän rumia villasukkianne.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä maksaisin jos villasukat tarvitsisin, ja pitäisi todella halpoina. Mutta todellista käypää hintaa (joka lienee ainakin 200€) en minäkään kyllä varmasti raaskisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan millä hinnalla?
Ongelma on tosiaan siinä, että käsin neulottujen villasukkien "käypä" hinta on sellainen, ettei niitä kukaan siihen hintaan ostaisi. Siksipä niitä joko myydään (todella merkittävään) alihintaan, tai tehdään vain itselle/lahjaksi.
Ongelma on myös se, että ne on käyttötavaraa. Jos ostaisin villasukat, jotka maksaa yli 100e, en käytännössä ikinä raaskisi käyttää niitä. Jännittäisi myös joka pesu, etten pilaa niitä. Riippumatta mitkä sukat ne on, käytössä aina ne kuluu ja nyppääntyy, tulee reikiä jne. Sitä suurempi harmi se on, mitä hienommat ja kalliimmat sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepä itse ne villasukat.
Niin teenkin, kymmeniä pareja vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan millä hinnalla?
En olekaan enkä ole niin väittänyt. Viimeksi neulonut joskus ala-asteella. Tuo on vain kuluttajan näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Neulotkaakin tantat sitten VAIN ITSELLENNE. Kukaan alle 60-v ei halua niitä teidän rumia villasukkianne.
Olen aika paljon alle 60v ja todellakin haluan villasukkia. Tällä hetkellä niitä on tosin riittävästi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan millä hinnalla?
Sehän on teidän mummojen ainoa harrastus paskojen kirjaston kirjojen lisäksi.
Tykkään enemmän Nallesta sukissa, se on pehmeämpää ja kivempi neuloa. 7veikka on liian paksua, Nalle-sukat mahtuu myös paremmin kenkiin.
Tällä hetkellä työn alla vähän pidennetyt ja Nallen silmukoille muunnetut supersalmiakkisukat, katsotaan montako iltaa näihin menee. Yleensä ylipolvensukat kirjoneuleena tarvitsee parin viikon illat valmistuakseen. 40e siitä ajasta olisi naurettava hinta. Lahjaksi voin tehdä, ja olen tehnytkin, sekä tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan millä hinnalla?
En olekaan enkä ole niin väittänyt. Viimeksi neulonut joskus ala-asteella. Tuo on vain kuluttajan näkökulma.
Ihan validi näkökulma. Sinun täytyy ja kannattaa tyytyä tehdasvalmisteisiin sukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Palele sinä sähkökatkoksien aikana ihan rauhassa. Minulla on lämpöiset villasukat.
Villasukat on jotain 1800-luvun pula-aikojen vetoisten piilopirttien juttuja. Nykyajan taloissa on keskuslämmitys ja tarkenee paljain jaloin ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään enemmän Nallesta sukissa, se on pehmeämpää ja kivempi neuloa. 7veikka on liian paksua, Nalle-sukat mahtuu myös paremmin kenkiin.
Tällä hetkellä työn alla vähän pidennetyt ja Nallen silmukoille muunnetut supersalmiakkisukat, katsotaan montako iltaa näihin menee. Yleensä ylipolvensukat kirjoneuleena tarvitsee parin viikon illat valmistuakseen. 40e siitä ajasta olisi naurettava hinta. Lahjaksi voin tehdä, ja olen tehnytkin, sekä tilauksesta.
Mulla on jotain tummansinistä alesta ostettua Nallea ja se on jotenkin oudon nitisevää ja natisevaa, siis jo kerällä.