Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat villasukkalangat?

Vierailija
18.09.2022 |

Mitä käytätte sukkiin? Itse ostin kasan 7 veljestä lankaa. Kauniit värejä ja nyt olisi urakkaa ennen joulua. No parasta rentoutusta katsoa netflix hömppää ja heilutella puikkoja. Aluksi itselle kuitenkin polvisukat.

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaa täälläkin paljon, sitten tykkään myös kun sattumalta ostin Adlibriksen alesta Dalegarnin Hakkespettiä, tuollaista kaunista raidallista. Myös Adlibriksen socki tuttua. 

Vierailija
2/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veljestä ja nalle. Mutta paras 7 veljestä.

Olen joskus tehnyt muistakin, mutta kantapää ei vain kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat sukkalangat tulee yleensä Saksasta.

Vierailija
4/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 veljestä, ei ole parempaa

Vierailija
5/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankamaailmasta ostelen nykyään pääasiassa lankani. En muista kyllä merkkejä, olisiko Oiva yksi sellainen? Seitsemää veljestä on niin paljon haukuttu viime vuosina, että se on jäänyt jo pitkään kaupan hyllylle. Onhan se aika karkeaa.

Vierailija
6/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri alpakan villalankaa. Sika kallista 20€ 50g kerä, mutta tiedän että tämä on parasta. Kilon ostin kun sain 15% alennusta, eli 340€:lla ostin lankoja.

Vierailija
7/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri alpakan villalankaa. Sika kallista 20€ 50g kerä, mutta tiedän että tämä on parasta. Kilon ostin kun sain 15% alennusta, eli 340€:lla ostin lankoja.

Teetkö noin kalliista alpakasta sukkia :o

Vierailija
8/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirppareilta halvalla villapuseroita ja muita villavaatteita ja puran niistä langat kerälle. Monissa vanhoissa ehjissä villavaatteissa on todella hyvät ja lämpimät (lue jo valmiiksi vanuneet) langat. Teen näistä langoista sukkia ja teriä rikkimenneisiin sukkiin.

Vierailija
9/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 veljestä, ei ole parempaa

Et vain tiedä paremmasta.

Ihme oletus, että Suomessa tehty edullisen luokan markettilanka olisi maailman paras lanka. Ei ole.

Vierailija
10/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään 7 veljeksen paksuudesta. Se on juuri passelia omalle neulontakäsialalle. Nyt on tullut uusi Tenceliä sisältävä biohajoava lanka, se on aika silkkistä neuloa. Kannattaa kokeilla, jos ei tykkää ns. karkeasta langasta. Laatuja on kuitenkin erilaisa, jotkut ovat todella liukkaita, ekolangat vähän karkeampia.

Vierailija
11/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä sukilla ei kannata kävellä jos haluat, että kantapää kestää kahta viikkoa kauemmin.

Vierailija
12/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tuollaisesta sukkia neuloisi, mutta kukin tyylillään. Sinulle lienee hinnalla leuhkiminen tärkeämpää, kuin käyttötarkoitus.

Vierailija
13/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankamaailmasta ostelen nykyään pääasiassa lankani. En muista kyllä merkkejä, olisiko Oiva yksi sellainen? Seitsemää veljestä on niin paljon haukuttu viime vuosina, että se on jäänyt jo pitkään kaupan hyllylle. Onhan se aika karkeaa.

On tai ei ole. Itselläni on useampi pari sukkia seiskaveikkaa eikä yhtään karkeat. Viimeisimmät tehty pari kk sitten ja langat ostettu. Omassa käytössä se lanka on parasta.

Vierailija
14/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kirppareilta halvalla villapuseroita ja muita villavaatteita ja puran niistä langat kerälle. Monissa vanhoissa ehjissä villavaatteissa on todella hyvät ja lämpimät (lue jo valmiiksi vanuneet) langat. Teen näistä langoista sukkia ja teriä rikkimenneisiin sukkiin.

Mutta eiväthän nuo kestä kun ei villapaitalangassa ole samaa vahviketta jota sukkiin tarvitaan.

Vierailija
15/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

https://www.kirjavinkit.fi/avainsanat/villasukat/

Vierailija
16/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina valitellaan, miten käsityöt ei mene kaupaksi, mutta jos joku osaa oikeasti neuloa jotain tämmöisiä villasukkia, niin ainakin itse ostaisin.

Vaan millä hinnalla?

Vierailija
17/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaa tietenkin. Kotimainenkin.

Vierailija
18/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan millä hinnalla?

Hmm. Jos ne olisi oikeasti kestävät ja laadukkaat, niin ehkä jotain 40e tienoilla voisin niistä maksaa?

Vierailija
19/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ystävällisesti lahjoittaa minulle sukkia seiskaveljestä kudotuista langoista. En ole kehdannut sanoa, että ne tuntuvat ikäviltä jaloissa. Minulle liian jäykkää ja karheaa lankaa.

Vierailija
20/228 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö nopeasti rikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi