Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajien joukkoirtisanoutuminen - ovatko miettineet tätä?

Vierailija
17.09.2022 |

Hyvin tuli esille eräässä keskustelussa, että jos iso osa hoitajista irtisanoutuvat ja jäävät liiton rahoille, kuka maksaa liiton maksuja? Liitot menevät tuota perään nurin ja ne, jotka eivät osallistu näihin talkoisiin mutta kuuluvat liittoon, jäävät nuolemaan näppejä. Harmittaa heidän puolesta jo nyt, jotka päättävät jäädä töihin eivätkä tuohon pelleilyyn osallistu. Olisiko heille muita vaihtoehtoja kuin super/tehy? Nimittäin nyt kannattaisi vaihtaa liittoa!

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ammattiliitto ole koskaan maksanut euroakaan, sen sijaan etuus tulee työttömyyskassasta. Tehyläisillä se lienee terveysalan työttömyyskassa, ei ammattijärjestö.

Näin juuri. Ihmiset kuvittelevat vieläkin, että kassasta maksettu työttömyyskorvaus tulisi liitolle jäsenmaksuina maksetusta rahasta. Oikeasti valtio maksaa 95% ansiosidonnaisista päivärahoista. Liiton jäsenmaksut käytetään kaikkeen kivaan, kuten Millariikan muhkeaan palkkaan ym.

Vierailija
62/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyöhön irtisanoutuneet siirtyy. Palkka parempi, itse päättää työajat. Et ole myöskään heittopussi, ihan saat itse päättää milloin ja mihin menet. Suosittelen kaikille, itse tehnyt 10v.

Pidän kesälomat aina heinäkuussa , olen vapaalla joka joulu ja tietysti silloin kuin haluan.

Ainut miinus on toisaalta sairastaminen, palkkaa saa vain 50% mutta pidemmät saikut toki kela korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä vikaa hoitajien palkassa on? Minulla on yliopistotutkinto ja töissä omalla alalla. Minun palkkani on 2900€/kk. Ihan hyvä palkka hoitajilla on, kun on suurinpiirtein samaa luokkaa ja alemmalla koulutuksella. Rankkaa minullakin on töissä, mutta eipä palkassa näy. Jos korottavat hoitajien palkkaa, pitää myös muidenkin alojen palkkoja korottaa. Ei sympatiapisteitä hoitajille. Samassa palkkakuopassa muutkin naisvaltaiset alat ovat.

Vierailija
64/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä vikaa hoitajien palkassa on? Minulla on yliopistotutkinto ja töissä omalla alalla. Minun palkkani on 2900€/kk. Ihan hyvä palkka hoitajilla on, kun on suurinpiirtein samaa luokkaa ja alemmalla koulutuksella. Rankkaa minullakin on töissä, mutta eipä palkassa näy. Jos korottavat hoitajien palkkaa, pitää myös muidenkin alojen palkkoja korottaa. Ei sympatiapisteitä hoitajille. Samassa palkkakuopassa muutkin naisvaltaiset alat ovat.

Hoitaja täällä, ja samaa mieltä tuosta että muidenkin alojen palkkoja pitäisi nostaa. Etenkin kun muut kulut nousevat älyttömästi.

Itse olen tämän hetkiseen työnkuvaan nähden ihan tyytyväinen palkkaani. Rankkaa toisinaan on, mutta missäpä sitä ei olisi? Ja kyllä - olen ennen lähäri opintoja työskennellyt muualla. Ei se työelämä ole muuallakaan ruusuilla tanssimista.

Vierailija
65/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä ihan oli, että liitot maksavat irtisanoutuneille 100 € päivältä, enintään 45 vuorokauden ajan.

Siitäpä kun monet irtisanoutuvat, riittääkö kohta maksaa niitä muhkeita palkkoja liiton johtajille? Vai menevätkö nurin. Eikai heillä loputon kassa ole.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009081708.html

Vierailija
66/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä ilmeisesti kuvittelevat, että se työpaikka on odottamassa jos/kun irtisanoutuvat. En ottaisi tuollaisia takaisin vaikka kuinka olisi tiukkaa. Ei se nyt niin mene, että ensin irtisanoudutaan ja sitten ollaankin takaisin tulemassa.

Jos ei oteta takaisin, joudutaan osastot sitten sulkemaan. Kun sitä jonoa ei ole, joka tulisi tilalle

Vierailija
67/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein irtisanoutumisbusseja järkätään jo. Lapsellista!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009081708.html

Vierailija
68/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hoitajat tietää kaikki faktat mitkä asiaan liittyy.

Itse en ymmärrä, että miksi hoitajia pidetään toistuvasti jotenkin tyhminä, etteivät muka tajuaisi ihan selviä asioita.

Siellä on paljon porukkaa jotka eivät tiedä.

TEHY aivopesee ja kiihottaa todella tehokkaasti nuoria ihmisiä tähän taisteluunsa. Vuosi sitten näki yksittäisiä kolumneja hoitajien kovasta työtaakasta ja niiden "apukäsien" tarpeesta, eikä silloin juurikaan kirjoiteltu rahasta.

Nyt on some täynnä loppuunajettujen hoitajien videoita ja sitä, että hoitajat eivät enää edes elä palkallaan vaan ovat lähes orjatyössä.

Jonkun auktoriteettin heidän omassa piirissään tulisi viheltää peli poikki ja selittää ymmärtämättömille, että yhteiskunnalla ei ole varaa tehdä heidän vaatimiaan korjausliikkeitä yhdellä päätöksellä, vaan nämä asiat hoidetaan vuosikymmenien pitkäjänteisellä neuvottelemisella.

Niin se on hoidettu siellä miesvaltaisellakin puolella.

Vierailija
69/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä ilmeisesti kuvittelevat, että se työpaikka on odottamassa jos/kun irtisanoutuvat. En ottaisi tuollaisia takaisin vaikka kuinka olisi tiukkaa. Ei se nyt niin mene, että ensin irtisanoudutaan ja sitten ollaankin takaisin tulemassa.

Jos ei oteta takaisin, joudutaan osastot sitten sulkemaan. Kun sitä jonoa ei ole, joka tulisi tilalle

Sitten suljetaan. Omaisille kerrotaan että Sari Sairaanhoitaja on hinnoitellut itsensä ulos, joten emme voi mitään resursseille.

Vierailija
70/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkee vääryys käydä heikompia aseena palkka jutuissa. Siinä näkee asennetta , halveksuntaa vanhuksia ja avuntarvitsevia kohtaan.Väli hällä , kunhan minä minä saan rahani ja pääsen loistamaan.

Vierailija
71/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä palkassa ole mitään vikaa ollutkaan, ennenkuin TEHYn riitapukarit alkoivat aivopestä jäseniään.

Kukaan ei vuosi sitten valittanut palkkaansa. Nyt kuulostaa että he kuolevat nälkään sillä palkallaan.

Vierailija
72/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvittelette, että kaikki irtisanoutuneet jäisivät kotiin kortistoon? Moni on saanut töitä heti muilta aloilta, jää karenssit välistä. Yksi siirtyi heti seuraavana päivänä kaupan kassalle, toinen meni yksityiselle. Monta hoitajaa löytyy, joilla on toinenkin tutkinto takana. Suurtalouskeittiökokkejakin on. Yksi siirtyi lähihoitajasta laitoshuoltajaksi.

Näissä töissä on huonompi palkka kuin hoitajilla nyt.

Vierailija
73/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ammattiliitto ole koskaan maksanut euroakaan, sen sijaan etuus tulee työttömyyskassasta. Tehyläisillä se lienee terveysalan työttömyyskassa, ei ammattijärjestö.

Näin juuri. Ihmiset kuvittelevat vieläkin, että kassasta maksettu työttömyyskorvaus tulisi liitolle jäsenmaksuina maksetusta rahasta. Oikeasti valtio maksaa 95% ansiosidonnaisista päivärahoista. Liiton jäsenmaksut käytetään kaikkeen kivaan, kuten Millariikan muhkeaan palkkaan ym.

Tämä viesti pitää paikkansa. Ihan peruskoulumatikalla voi laskea, että jäsenmaksuilla ei mitenkään voida kattaa kovin pitkiä aikoja. Itse saisin bruttona kuukaudessa sen, mitä maksan jäsenmaksuja 3,5 vuodessa, jos jäisin työttömäksi. Vaikka raha tulee liiton kassan kautta, liitto saa tarvittavat rahat sosiaaliministeriön kassasta, muistaakseni näin minulle kerrottiin, kun tein koulutyötä, jossa tutkin tätäkin aihetta. 95 % muistan sen summan olevan varmuudella. Se siis ei tule työministeriöstä, vaan sosiaaliministeriöstä, jos oikein muistan. 

Vierailija
74/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehyssä on jo kassa tyhjä.

Superissa on ollut vielä kauemmin rahat loppu.

Vierailija
75/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On törkee vääryys käydä heikompia aseena palkka jutuissa. Siinä näkee asennetta , halveksuntaa vanhuksia ja avuntarvitsevia kohtaan.Väli hällä , kunhan minä minä saan rahani ja pääsen loistamaan.

Sisar hento valkoiset ja kutsumusammatissa toimiminen ovat muisto vain. Hoitajat vähät välittävät potilaistaan.

Vierailija
76/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti pitää paikkansa. Ihan peruskoulumatikalla voi laskea, että jäsenmaksuilla ei mitenkään voida kattaa kovin pitkiä aikoja. Itse saisin bruttona kuukaudessa sen, mitä maksan jäsenmaksuja 3,5 vuodessa, jos jäisin työttömäksi. Vaikka raha tulee liiton kassan kautta, liitto saa tarvittavat rahat sosiaaliministeriön kassasta, muistaakseni näin minulle kerrottiin, kun tein koulutyötä, jossa tutkin tätäkin aihetta. 95 % muistan sen summan olevan varmuudella. Se siis ei tule työministeriöstä, vaan sosiaaliministeriöstä, jos oikein muistan. 

1kokainen liitto kuuluu työttömyyskassaan minne menee osa jäsenmaksuista esim 5€/kk/jäsen. Aika harvalla liitolla on omaa työttömyyskassaa. Luulisi että hoitajat sentään tietävät mihin kassaan kuuluvat?

Vierailija
77/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehy tarjoaa 100€/PV. Irtisanoutuvalle karenssin ajaksi. Tämä maksetaan sieltä liiton kassasta.

Vierailija
78/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikäisiä ja pitkiä lomia vielä? Menettääkö nämä irtisanoutuessa? Ikäänkuin aloittaa alusta ilman ikäetuja.

Vierailija
79/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä sitä palkkaa maksetaan eikä koulutuksesta.

Vierailija
80/217 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hoitajat tietää kaikki faktat mitkä asiaan liittyy.

Itse en ymmärrä, että miksi hoitajia pidetään toistuvasti jotenkin tyhminä, etteivät muka tajuaisi ihan selviä asioita.

No eiväthän ne tajua mitään. Joka ikinen päivä Tehy ja Super vahvistavat lehdille, että niiden jäsenet kysyvät milloin mistäkin liiton työtaistelutoimesta, mitä se tarkoittaa. Etkö yhtään seuraa uutisia?