En jaksa enää tuntea sympatiaa hoitajien lakolle
Eipä tässä itsekkään ole saanut tuntuvia palkankorotuksia. Olen tehnyt vartijan töitä jossa palkka oli bruttina noin 1700 euroa ja siitä miinus verot. Vuorot oli 12 tuntisia. Olen myös tehnyt asiakaspalvelussa töitä jossa brutto palkka noin 1800 euroa kuukaudessa. Missä on minun tuntuvat palkankorotukset ja säälipisteet? Hä? Kysynpä vaan. Alkaa mennä kuppi nurin kun nämä vaan vaatii, vaatii, ja vaatii kokoajan tuntuvempia palkankorotuksia eikä mikään enää riitä. Mistä rahat? Aletaan sitten kaikki vaatia parempaa palkkaa, joka alalla. Ei tässä muillakaan ole varaa enää elää, kun sähkö on törky korkealla, bensan hinta törkeä edelleen ja mitä tuleekaan ruoan hintaan. Alkaa riittämään. Yleislakko pystyyn!!!!!
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.
Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.
Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.
Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.
Miksi hoitajilla on kauhea tarve haukkua kaikki muut työt lääkäristä alkaen?
Täällähän kerrotaan hoitajille jatkuvasti miten iisiä duunia, kerrotaan tietäväisenä ketkä hoitajat ehkä ansaitsisivat vähän lisää ja verrataan mm. kaupan kassaan, jonka tehtävät, anteeksi vaan, ei ole ehkä väkivallan uhkaa lukuuottamatta mitenkään verrannollinen useimman hoitajan työnkuvan kanssa.
Ei olekaan. Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä.
Ei todellakaan mitään kivaa hommaa ja siksi teen mieluummin fyysisesti raskasta työtä varastolla. Ei ole pakko hymyillä tai teeskennellä mitään.
En vain ymmärrä mistä löytyy teitä hoitajia joilla on pakko vähätellä muiden duuneja. Ilman esim. minun työtäni ei kaupassa ole ruokaa. Ja kylmässä työskentely on raskasta ja vaarallista.
Pidän silti työstäni kun aika menee siinä nopeasti. Ja henki työpaikalla on hyvä, kukaan ei auo päätä. Jostain syystä juuri hyvinvointiin keskittyvällä alalla on noin paljon ongelmia. Ja muiden työt ei ole "kutsumusammatteja", vain hoitajan työ on. Muiden töitä saa vähätellä. Onneksi minulla on ollut hyviä hoitajia tähän mennessä kun olen hoitoa tarvinnut.
"Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä."
Miten tämä nyt liittyi tuohon aiempaan asiaan? Kaupan kassan tuhannet asiakkaat ovat vaativampia kuin hoitajan asiakkaat vain siksi, että niitä on määrällisesti enemmän? Ootko tosissasi? Sinähän tuossa itse vähättelet hoitajan työtä, et näe sitä? Ja sitten kehtaat syyttää samasta asiasta hoitajia. On aika paksua kyllä.
Ja mitä tuohon kutsumusammattiin tulee... Kyllä ne on yleensä ihan muut kuin hoitajat, jotka tuosta kutsumuksesta jankkaavat ja sitä hoitoalalla työskenteleviltä suorastaan vaativat. Yleinen mantrahan täällä on se, että hoitotyön pitäisi olla kutsumustyö, tai ollaan heti haukkumassa huonoksi houtajaksi. Suurin osa hoitajista taitaa kyllä olla ihan vaan ajautunut alalle syystä tai toisesta, ilman sen suurempia kutsuhuutoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.
Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.
Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.
Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.
Täällähän kerrotaan hoitajille jatkuvasti miten iisiä duunia, kerrotaan tietäväisenä ketkä hoitajat ehkä ansaitsisivat vähän lisää ja verrataan mm. kaupan kassaan, jonka tehtävät, anteeksi vaan, ei ole ehkä väkivallan uhkaa lukuuottamatta mitenkään verrannollinen useimman hoitajan työnkuvan kanssa.
Ei olekaan. Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä.
Ei todellakaan mitään kivaa hommaa ja siksi teen mieluummin fyysisesti raskasta työtä varastolla. Ei ole pakko hymyillä tai teeskennellä mitään.
En vain ymmärrä mistä löytyy teitä hoitajia joilla on pakko vähätellä muiden duuneja. Ilman esim. minun työtäni ei kaupassa ole ruokaa. Ja kylmässä työskentely on raskasta ja vaarallista.
Pidän silti työstäni kun aika menee siinä nopeasti. Ja henki työpaikalla on hyvä, kukaan ei auo päätä. Jostain syystä juuri hyvinvointiin keskittyvällä alalla on noin paljon ongelmia. Ja muiden työt ei ole "kutsumusammatteja", vain hoitajan työ on. Muiden töitä saa vähätellä. Onneksi minulla on ollut hyviä hoitajia tähän mennessä kun olen hoitoa tarvinnut.
"Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä."
Miten tämä nyt liittyi tuohon aiempaan asiaan? Kaupan kassan tuhannet asiakkaat ovat vaativampia kuin hoitajan asiakkaat vain siksi, että niitä on määrällisesti enemmän? Ootko tosissasi? Sinähän tuossa itse vähättelet hoitajan työtä, et näe sitä? Ja sitten kehtaat syyttää samasta asiasta hoitajia. On aika paksua kyllä.
Ja mitä tuohon kutsumusammattiin tulee... Kyllä ne on yleensä ihan muut kuin hoitajat, jotka tuosta kutsumuksesta jankkaavat ja sitä hoitoalalla työskenteleviltä suorastaan vaativat. Yleinen mantrahan täällä on se, että hoitotyön pitäisi olla kutsumustyö, tai ollaan heti haukkumassa huonoksi houtajaksi. Suurin osa hoitajista taitaa kyllä olla ihan vaan ajautunut alalle syystä tai toisesta, ilman sen suurempia kutsuhuutoja.
Itse oon ollu kassalla töissä, ei se mitään vaikeeta ollut, liukuhihnatyötä. Eikä niitä asiakkaitakaan tarvitse kestää kuin sen puolisen minuuttia yhtä kohti. Riittää, kun tervehtii ja ilmoittaa summan, siinä se. Joskus tarvii vähän vastailla johonkin tyhmään vitsinpoikaseen tai smalltalkiin. Hoitajalta sen sijaan toivon vähän muutakin kuin liukuhihnatyöskentelyä.
T. Ei hoitaja
30 vuotta hoitoalaa. Hyvin olen palkallani pärjännyt. Nyt meni terveys ja se paljon isompi juttu kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut. Tiettyihin ammatteihin ns. kutsumus on se oleellinen asia.
Ajautuminen sairaanhoitajaksi on outo käsite, kun sitä koulua käydään kuitenkin se reilu kolme vuotta.
Ylipäänsä ihmiset pyrkivät opiskelemaan ammatteihin, mikä on se oma juttu ja mitä haluaa tehdä, palkka ei ole se tärkein kriteeri.
Ihmisläheinen työ ei ole paras vaihtoehto, jos työtä tekee vain rahasta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut. Tiettyihin ammatteihin ns. kutsumus on se oleellinen asia.
Ajautuminen sairaanhoitajaksi on outo käsite, kun sitä koulua käydään kuitenkin se reilu kolme vuotta.
Ylipäänsä ihmiset pyrkivät opiskelemaan ammatteihin, mikä on se oma juttu ja mitä haluaa tehdä, palkka ei ole se tärkein kriteeri.Ihmisläheinen työ ei ole paras vaihtoehto, jos työtä tekee vain rahasta.
-eri
Hoitajia on muitakin kuin ne iänikuiset sairaanhoitajat, mutta ettehän te sitäkään muista, kun media nostaa yleensä vain heidät tapetille. Sitä paitsi, jos hoitoalalle menisivät vain ne, jotka kokevat sen kutsumusammatikseen, niin tää hoitajapula olisi räjähtänyt jo vuosikausia sitten käsiin eikä pystyttäisi tarjoamaan edes puoliakaan niistä hoitoalan palveluista mitä nykyään. Mutta ettehän te sitäkään tajua.
Hoitoala on juuri sellainen ala, jolle helposti ajaudutaan, jos nuori ei tiedä mitä haluaisi isona tehdä, tai ei päässyt sinne minne halusi, tai aikuinen ihminen joutuu syystä tai toisesta vaihtamaan alaa. Näitä tällaisia tulee hoitoalalle todella paljon. Sitähän täälläkin jatkuvasti jankataan, että se ala tarjoaa varman työllistymisen.
Monet ihmiset eivät pääse ammattiin tai kouluun, johon he haluaisivat, monestakin syystä. Tuo on aika lapsellinen käsitys, että ihminen vain hakee siihen, mikä on se oma juttu, palkasta viis.
Enkä ymmärrä millä tavalla esim hoitoalalla se kutsumus olisi erityisen oleellinen asia. Ennemmin sitä tarvitaan joillain luovilla aloilla, missä se oikeasti vaikuttaa sen työn tekemiseen ja tulokseen. Ei se tee ihmisestä huonoa hoitajaa, vaikka sitä kutsumusta ei olisikaan.
Mun sympatiat loppui kun hoitajat avoimesti pilkkasivat muita kunta-alan aloja niin, että ne ei ansaitse korotuksia ollenkaan eli olisivat muiden niskalimassa töitätekevien selkänahasta ottaneet omat kiristys korostukset. Yllätys, hoitajat, teidän työ ei ole ainut raskas maailmassa todellakaan.
Viimeinen naula oli se, että olivat valmiita teho-osastolla antaa ihmisten kuolla jotta saisivat vain lakkoiluun tehostetta. Sellaisille hoitajille ei yhtään korotuksia!
Helga kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan peruspalkka on yleisesti
2100-2400/kkSairaanhoitajan peruspalkka on yleisesti
2400-2700/kkNuo perus palkat ovat hyvin kaukana mediaanipalkasta (3100-300/kk) ja noin he tienaavat, elleivät paina vuorotyötä viikonloppuineen, yövuoroineen ja ylitöineen.
Heidän palkkansa jää jopa vuoro-ja ylitöineen alle suomalaisten mediaanipalkan, joten palkat ovat matalia. Niitä ei tee sen pienemmiksi se, että joku harva ammattiryhmä tienaa vielä hoitajiakin heikommin.
Ylitöitä ei lasketa mediaanipalkkaan. Lisäksi hoitajien mediaanipalkka on noin 3500 € joka on suurinpiirtein sama tai hieman enemmän kuin kaikkien alojen mediaanipalkka. Jos hoitaja tekee vielä ylitöitäkin, hän tienaa huomattavasti enemmän.
Tunge se mediaanipalkka jo sinne minne aurinko ei paista!
Tääl on paljon hoitajia jotka saa kuukaudessa reippaasti paljon vähemmän. Itsellänikin peruspalkka on noin 2100€.
Ja lisät taas unohtui?Ai niin,nehän ei olekaan palkkaa...
Helga kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan peruspalkka on yleisesti
2100-2400/kkSairaanhoitajan peruspalkka on yleisesti
2400-2700/kkNuo perus palkat ovat hyvin kaukana mediaanipalkasta (3100-300/kk) ja noin he tienaavat, elleivät paina vuorotyötä viikonloppuineen, yövuoroineen ja ylitöineen.
Heidän palkkansa jää jopa vuoro-ja ylitöineen alle suomalaisten mediaanipalkan, joten palkat ovat matalia. Niitä ei tee sen pienemmiksi se, että joku harva ammattiryhmä tienaa vielä hoitajiakin heikommin.
Ylitöitä ei lasketa mediaanipalkkaan. Lisäksi hoitajien mediaanipalkka on noin 3500 € joka on suurinpiirtein sama tai hieman enemmän kuin kaikkien alojen mediaanipalkka. Jos hoitaja tekee vielä ylitöitäkin, hän tienaa huomattavasti enemmän.
Tunge se mediaanipalkka jo sinne minne aurinko ei paista!
Tääl on paljon hoitajia jotka saa kuukaudessa reippaasti paljon vähemmän. Itsellänikin peruspalkka on noin 2100€.
Siispä täällä on myös paljon hoitajia jotka saavat reippaasti paljon enemmän kuin tuo 3500€ kk. Nyt haetaan korotuksia myös heille
Vierailija kirjoitti:
19991999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään.
Hoitoala huutaa arvostuksen puutetta, kiirettä ja ylimääräistä työtä (apotti), joka vie aikaa potilastyöltä. Mitä raha tähän auttaa? Lisääkö se tunteja vuorokauteen?
Kyllä ongelmat ovat muualla. Työilmapiiri ja työkulttuuri on hanurista. Rahakaan ei korvaa sitä, että työvoima on mitoitettu liian tiukille. Hoitoalalla on paljon sairauspoissaoloja, jotka ovat kalliita ja kuormittavat systeemiä. Tähän auttaisi työhyvinvointiin panostaminen, ei palkankorotus.
Ja turha sanoa, että resurssipulaan auttaa parempi palkka, jolla saadaan lisää tekijöitä. Kuvitteleeko joku tosiaan, että kunnat/hyvinvointialueet palkkaavat jatkossakaan riittävästi henkilökuntaa, etenkin kun heille pitää maksaa enemmän? Ei taatusti, ellei laki velvoita. Kukaan täysjärkinen ei myöskään enää tässä työkulttuuri-ilmapiirissä hakeudu hoitotyöhön, vaikka rahaa saisikin enemmän.
Ongelma on hoitajamitoituksessa. Lakia on yritetty viedä eteenpäin, mutta se työ hukkuu nyt tämän Rytkösen möykän alle, hälle kelpaa vain riihikuiva.
Joten ei, en sympatiseeraa tyhmiä toiveita.
Olipa ihanaa lukea kerrankin kommentti, jonka kirjoittaja näkee hoitoalan todellisen ongelman selkeästi!
Ihmettelen tätä hullua maailmaa, jossa kukaan ei alleviivaa tuota todellista epäkohtaa: riittämätöntä hoitajamitoitusta sekä vinksallaan olevaa työkulttuuria ikävine lieveilmiöineen.Kyllähän tämä nähdään. Näissä keskusteluissa toistuvasti kysellään, miten korkeampi palkka korjaa nämä epäkohdat. Ehkä hoitajamitoitusta saadaan vähän korjattua, mutta ainakin muilla aloilla monesti korkeammat palkat tarkoittavat vähemmän työntekijöitä, koska palkoille on aina joku tietty budjetti.
Ja sitten tuo työilmapiiri. Mulla on paljon tuttuja hoitotyössä ja onhan se meininki ihan kummaa, en vastaaviin juttuihin ole missään muualla törmännyt. Uudet ja nuoret vedetään läpi tulikasteen, jossa ei auteta, pantataan tietoa, annetaan tarkoituksella epäonnistua, että päästään räyhäämään ja haukkumaan. Suoraan koulun penkiltä odotetaan täydellisyyttä. Sitten ihmetellään suurta vaihtuvuutta ja kun nuoret ei halua sitoutua. Ja se kantajengi elää toistensa haukkumisesta selän takana. Samoin esimiestensä. Esimiehet täysin lapasia, eivätkä uskalla puuttua kiusaamiseen.
Vanhuspuolelta ainakin kuulee näitä juttuja.
Ja samanaikaisesti meille kerrotaan että hoitajat ovat korkeasti koulutettuja huippuammattilaisia jotka suhtautuvat kutsumustyöhönsä intohimolla. Ja siksi heille pitäisi maksaa tuota vastaavia palkkoja.
Kuitenkin meininki on kuin yläasteen tarkkailuluokalla. Ja tuo vastaa juuriki sitä mitä olen tuntemiltani hoitajilta kuullut.
Sympatiat voit pitää. Rahaa pyydetään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin vartija ja toki olisi kiva saada enemmän palkkaa. Mutta turha verrata sairaanhoitajiin, jotka ovat vastuussa ihmisen terveydestä ja elämästä. Kyllä oma työni on aika leppoista verrattuna hoitajiin.
En tosiaankaan ole vartija, mutta mielestäni vartijan homma olisi vaarallista ja stressaavaa.
Oma terveys saattaa vaarantua milloin vaan.
Varmaan riippuu siitä missä vartijan työtä tekee, on paikkoja joissa työ on päivästä toiseen vaan istumista ja tressaavinta siellä on se miten saat työpaivän aikana ajan kulumaan ettet aivan tylsisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19991999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään.
Hoitoala huutaa arvostuksen puutetta, kiirettä ja ylimääräistä työtä (apotti), joka vie aikaa potilastyöltä. Mitä raha tähän auttaa? Lisääkö se tunteja vuorokauteen?
Kyllä ongelmat ovat muualla. Työilmapiiri ja työkulttuuri on hanurista. Rahakaan ei korvaa sitä, että työvoima on mitoitettu liian tiukille. Hoitoalalla on paljon sairauspoissaoloja, jotka ovat kalliita ja kuormittavat systeemiä. Tähän auttaisi työhyvinvointiin panostaminen, ei palkankorotus.
Ja turha sanoa, että resurssipulaan auttaa parempi palkka, jolla saadaan lisää tekijöitä. Kuvitteleeko joku tosiaan, että kunnat/hyvinvointialueet palkkaavat jatkossakaan riittävästi henkilökuntaa, etenkin kun heille pitää maksaa enemmän? Ei taatusti, ellei laki velvoita. Kukaan täysjärkinen ei myöskään enää tässä työkulttuuri-ilmapiirissä hakeudu hoitotyöhön, vaikka rahaa saisikin enemmän.
Ongelma on hoitajamitoituksessa. Lakia on yritetty viedä eteenpäin, mutta se työ hukkuu nyt tämän Rytkösen möykän alle, hälle kelpaa vain riihikuiva.
Joten ei, en sympatiseeraa tyhmiä toiveita.
Olipa ihanaa lukea kerrankin kommentti, jonka kirjoittaja näkee hoitoalan todellisen ongelman selkeästi!
Ihmettelen tätä hullua maailmaa, jossa kukaan ei alleviivaa tuota todellista epäkohtaa: riittämätöntä hoitajamitoitusta sekä vinksallaan olevaa työkulttuuria ikävine lieveilmiöineen.Kyllähän tämä nähdään. Näissä keskusteluissa toistuvasti kysellään, miten korkeampi palkka korjaa nämä epäkohdat. Ehkä hoitajamitoitusta saadaan vähän korjattua, mutta ainakin muilla aloilla monesti korkeammat palkat tarkoittavat vähemmän työntekijöitä, koska palkoille on aina joku tietty budjetti.
Ja sitten tuo työilmapiiri. Mulla on paljon tuttuja hoitotyössä ja onhan se meininki ihan kummaa, en vastaaviin juttuihin ole missään muualla törmännyt. Uudet ja nuoret vedetään läpi tulikasteen, jossa ei auteta, pantataan tietoa, annetaan tarkoituksella epäonnistua, että päästään räyhäämään ja haukkumaan. Suoraan koulun penkiltä odotetaan täydellisyyttä. Sitten ihmetellään suurta vaihtuvuutta ja kun nuoret ei halua sitoutua. Ja se kantajengi elää toistensa haukkumisesta selän takana. Samoin esimiestensä. Esimiehet täysin lapasia, eivätkä uskalla puuttua kiusaamiseen.
Vanhuspuolelta ainakin kuulee näitä juttuja.
Ja samanaikaisesti meille kerrotaan että hoitajat ovat korkeasti koulutettuja huippuammattilaisia jotka suhtautuvat kutsumustyöhönsä intohimolla. Ja siksi heille pitäisi maksaa tuota vastaavia palkkoja.
Kuitenkin meininki on kuin yläasteen tarkkailuluokalla. Ja tuo vastaa juuriki sitä mitä olen tuntemiltani hoitajilta kuullut.
Noin juuri kävi parhaan ystäväni tyttärelle.
Oli innoissaan työstä ja positiivisesti yllättynyt palkastakin.
Siten alkoi "alalletuloriitti". Vanhemmat työntekijät pompottivat nuorempia yläastetyyliin. Kaikki veemäiset hommat uusille, haukkumista, juurikin tiedon panttaamista etteivät nuoret pääse kilpailemaan vanhempien asemista. Selän takana haukutaan kaikkia, muodostetaan liittoumia. Pomot ovat joko simputtajia tai lapasia, johtamistaidoista ei puhettakaan.
Kun lähti töistä riittävän monta kertaa itku kurkussa, niin alkoi miettimään alanvaihtoa. Ja tämäkin nuori nainen on yksi niistä joiden väitetään vaihtavan alaa huonojen palkkojen takia. Vaihtoehtona oli tietysti tulla samanlaiseksi palkoista valittavaksi kyyniseksi juonittelijaksi kuin muutkin.
Älä huoli ei sun tarvi sympatiaa tuntea, ei ne hoitajat sitä sulta pyydä jos nyt vaan rauhoittuisit ja yrittäisit unohtaa ne hoitajat ettet aivan väsy. Tee pitkä rauhoittava lenkki luonnossa ja keskity sinulle tärkeisiin asioihin niin ne hoitajatkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olisi nyt voitu hillitä tilannetta sopimalla erikseen tehohoito, leikkuri ja päivystyksen henkilökunnan palkkauksesta, eli ihmisten jotka on vastuussa konkreettisesti ihmisten hengistä. Erikseen sitten muut ryhmät.
Vaan kun nuo ei ole ne ainoat paikat missä ollaan vastuussa hengestä. Sma se on vaikka elinsiirron jälkeen osatolla, tai aivoverenvuodon tai infarktin jälihoidon osalta. Tai synnytyksissä. Ja akuutti psykiatrialla. Ja vaikka missä. Ihan diagnostiikassakin on tärkeää löytää ja tunnistaa henkeä uhkaavat tilat ja etenevät sairaudet. Ei se ole niin yksiselitteistä.
Kun Norjassa kilahtaa ensimmäinen palkka tililleni, niin luuletko että tarvitsen teidän sympatiaa?!
Vierailija kirjoitti:
Kun Norjassa kilahtaa ensimmäinen palkka tililleni, niin luuletko että tarvitsen teidän sympatiaa?!
Aina vain Norja.
Kuten jo todettiin, Norjassa kaikki tienaavat enemmän koska maa on öljyvarojen ansiosta rikas.
Palkkaero insinöörin ja sairaanhoitajan välillä ei suinkaan ole pienempi Norjassa. Mainitsen tämä, koska hoitajien mielestä palkkoja on verrattava juuri insinööreihin. Ei esimerkiksi poliiseihin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta norjassa tuplasti kallimpaa kuin suomessa :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vain Norja.
Kuten jo todettiin, Norjassa kaikki tienaavat enemmän koska maa on öljyvarojen ansiosta rikas.
Palkkaero insinöörin ja sairaanhoitajan välillä ei suinkaan ole pienempi Norjassa. Mainitsen tämä, koska hoitajien mielestä palkkoja on verrattava juuri insinööreihin. Ei esimerkiksi poliiseihin.
Poliisienkin palkka on suurempi kuin hoitajien.
Ehkä siihen on syy, että toimit vain kärry poikana Prismassa. Joissain kohteissa taas väkivallan uhka huomattavasti ilmeisempi. Mutta sinne varmaan ei sitten mitä tahansa vartijaa pistetä.