Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tuntea sympatiaa hoitajien lakolle

Vierailija
16.09.2022 |

Eipä tässä itsekkään ole saanut tuntuvia palkankorotuksia. Olen tehnyt vartijan töitä jossa palkka oli bruttina noin 1700 euroa ja siitä miinus verot. Vuorot oli 12 tuntisia. Olen myös tehnyt asiakaspalvelussa töitä jossa brutto palkka noin 1800 euroa kuukaudessa. Missä on minun tuntuvat palkankorotukset ja säälipisteet? Hä? Kysynpä vaan. Alkaa mennä kuppi nurin kun nämä vaan vaatii, vaatii, ja vaatii kokoajan tuntuvempia palkankorotuksia eikä mikään enää riitä. Mistä rahat? Aletaan sitten kaikki vaatia parempaa palkkaa, joka alalla. Ei tässä muillakaan ole varaa enää elää, kun sähkö on törky korkealla, bensan hinta törkeä edelleen ja mitä tuleekaan ruoan hintaan. Alkaa riittämään. Yleislakko pystyyn!!!!!

Kommentit (305)

Vierailija
261/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas eliitti nauraa partaansa kun työntekijäpuoli täällä vaan tappelee toistensa kanssa, mutta jatkakaa toki...

Vierailija
262/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.

Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.

Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.

Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.

Miksi hoitajilla on kauhea tarve haukkua kaikki muut työt lääkäristä alkaen?

Täällähän kerrotaan hoitajille jatkuvasti miten iisiä duunia, kerrotaan tietäväisenä ketkä hoitajat ehkä ansaitsisivat vähän lisää ja verrataan mm. kaupan kassaan, jonka tehtävät, anteeksi vaan, ei ole ehkä väkivallan uhkaa lukuuottamatta mitenkään verrannollinen useimman hoitajan työnkuvan kanssa.

Ei olekaan. Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä.

Ei todellakaan mitään kivaa hommaa ja siksi teen mieluummin fyysisesti raskasta työtä varastolla. Ei ole pakko hymyillä tai teeskennellä mitään.

En vain ymmärrä mistä löytyy teitä hoitajia joilla on pakko vähätellä muiden duuneja. Ilman esim. minun työtäni ei kaupassa ole ruokaa. Ja kylmässä työskentely on raskasta ja vaarallista.

Pidän silti työstäni kun aika menee siinä nopeasti. Ja henki työpaikalla on hyvä, kukaan ei auo päätä. Jostain syystä juuri hyvinvointiin keskittyvällä alalla on noin paljon ongelmia. Ja muiden työt ei ole "kutsumusammatteja", vain hoitajan työ on. Muiden töitä saa vähätellä. Onneksi minulla on ollut hyviä hoitajia tähän mennessä kun olen hoitoa tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoalalla ollaan ammattitaitoisia, varmaan osataan suunnitella henkilökunnan työt ja työnkuvat (kuvatyöt ) niin, että hoitajat ehtivät hoitaa ne heidän ydinsaamistaan vastaavat työt.

Jotain tuolla mättää.

Mitenkä on missä työssä tahansa, jos työtä on liian paljon suhteessa tekijöihin? Mitä on ydintyö? Eli sanotaanko potilaalle, että, sori, et ny pääse wc:n kun einyt kuulu mun ydintyöhön sairaanhoitajana?

Vttu mä en jaksa näitä " konsultteja"

Ydintyö = se työ mikä sillä hoitajan koulutuksella kannattaa tehdä ja mikä hoitajan työhön ja koulutukseen ensisijassa kuuluu.

Amk koulutetulla hoitajalla se ei voi olla potilaiden vessareissut, pesu tai syöttäminen. Se on jonkun alemmin koulutetun hommaa ja siellä sairaalassa pitää järjestää asia niin, että niitä lähäreitä ja apulaisia on noihin töihin. Tätä Tehyn ja superin kannattaisi ensisijassa pitää esillä. Olisi molempien alojen etu.

Vierailija
264/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.

Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.

Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.

Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.

Miksi hoitajilla on kauhea tarve haukkua kaikki muut työt lääkäristä alkaen?

Täällähän kerrotaan hoitajille jatkuvasti miten iisiä duunia, kerrotaan tietäväisenä ketkä hoitajat ehkä ansaitsisivat vähän lisää ja verrataan mm. kaupan kassaan, jonka tehtävät, anteeksi vaan, ei ole ehkä väkivallan uhkaa lukuuottamatta mitenkään verrannollinen useimman hoitajan työnkuvan kanssa.

Ei olekaan. Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä.

Ei todellakaan mitään kivaa hommaa ja siksi teen mieluummin fyysisesti raskasta työtä varastolla. Ei ole pakko hymyillä tai teeskennellä mitään.

En vain ymmärrä mistä löytyy teitä hoitajia joilla on pakko vähätellä muiden duuneja. Ilman esim. minun työtäni ei kaupassa ole ruokaa. Ja kylmässä työskentely on raskasta ja vaarallista.

Pidän silti työstäni kun aika menee siinä nopeasti. Ja henki työpaikalla on hyvä, kukaan ei auo päätä. Jostain syystä juuri hyvinvointiin keskittyvällä alalla on noin paljon ongelmia. Ja muiden työt ei ole "kutsumusammatteja", vain hoitajan työ on. Muiden töitä saa vähätellä. Onneksi minulla on ollut hyviä hoitajia tähän mennessä kun olen hoitoa tarvinnut.

Tämä. Kaikki ammatit pyörittää tätä yhteiskuntaa ja jos jokin ammatti otettaisi pois, koko korttitalo luhistuisi. Aivan turhaa hoitajilta nostaa itseään jalustalle ja painaa muita alas. Ei tuollaisten lakkoa tee mieli tukea ollenkaan.

Vierailija
265/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko, ap, sympatiaa ylipäänsä ketään kohtaan? Anna kun arvaan, tunnet sympatiaa eläimiä kohtaan ja ilmastoa kohtaan, eikö vain?

Vierailija
266/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia meitä tarvitaan:

Vierailija
267/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko, ap, sympatiaa ylipäänsä ketään kohtaan? Anna kun arvaan, tunnet sympatiaa eläimiä kohtaan ja ilmastoa kohtaan, eikö vain?

En ole ap, mutta samoilla ajatuksilla. Tunnen sympatiaa lähes kaikkea kohtaan. Hoitajiakin kohtaan alunperin. Nyt en kuitenkaan enää jaksa. On menty sellaisen rajan yli, ettei pysty. Lisäksi ylimielinen asenne yms, niin ei. Ei enää.

Vierailija
268/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mielipide vartijalle kirjoitti:

Minä olen lääkäri ja näiden kirjoitusten perusteella antaisin palkankorotuksen mieluummin vartijalle kuin teho-osaston sairaanhoitajalle, joka on sairaanhoitajalle kaikkein helpoimpia työpaikkoja.

Teho-osastolla pyörii koko ajan eri alojen erikoislääkäreitä, jotka ovat vastuussa potilaista. Jos jonkun potilaan vointi heikkenee, niin sairaanhoitaja huikkaa vain lähimmälle lääkärille.

Kotisairaanhoidossa hoitajilla on oikeasti vastuuta. Heidän pitää itsenäisesti dignosoida potilaita ja tehdä heille hoitosuunnitelmia. Jos jonkun potilaan vointi heikkenee, niin voi konsultoida jotain huonosti suomea puhuvaa terveyskeskuslääkäriä, joka ylimielisesti tuhahtaa jotain epäystävällistä.

Nähty on.

Vartijoilla on surkea palkka ja heillä on henki vaarassa melkein joka päivä. 1800 euroa on surkea palkka!

Vtu mitä skeidaa, päivän paras:). Joka päivä henki vaarassa 😂😂😂😂😂😂

Olen vartija ja tiedän kuinka vaarallista tämä on. Toki voin liukastua kun kelit kylmenee ja prisman parkkipaikka jäätyy. Siinä on hengen lähtö lähelle kun tyhjiä ostoskärryjä keräilee katokseen😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
269/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta samoilla ajatuksilla. Tunnen sympatiaa lähes kaikkea kohtaan. Hoitajiakin kohtaan alunperin. Nyt en kuitenkaan enää jaksa. On menty sellaisen rajan yli, ettei pysty. Lisäksi ylimielinen asenne yms, niin ei. Ei enää.

Miksi vastaat toisen puolesta? Loukkaannutko myös toisten puolesta?

Vierailija
270/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitoalalla ollaan ammattitaitoisia, varmaan osataan suunnitella henkilökunnan työt ja työnkuvat (kuvatyöt ) niin, että hoitajat ehtivät hoitaa ne heidän ydinsaamistaan vastaavat työt.

Jotain tuolla mättää.

Mitenkä on missä työssä tahansa, jos työtä on liian paljon suhteessa tekijöihin? Mitä on ydintyö? Eli sanotaanko potilaalle, että, sori, et ny pääse wc:n kun einyt kuulu mun ydintyöhön sairaanhoitajana?

Ydintyö = se työ mikä sillä hoitajan koulutuksella kannattaa tehdä ja mikä hoitajan työhön ja koulutukseen ensisijassa kuuluu.

Amk koulutetulla hoitajalla se ei voi olla potilaiden vessareissut, pesu tai syöttäminen. Se on jonkun alemmin koulutetun hommaa ja siellä sairaalassa pitää järjestää asia niin, että niitä lähäreitä ja apulaisia on noihin töihin. Tätä Tehyn ja superin kannattaisi ensisijassa pitää esillä. Olisi molempien alojen etu.

Hoitajaliitot itse vastustavat hoiva-apulaisia, vievät kuulemma töitä niiltä lähihoitajilta.

Vierailija
271/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lääkäri ja näiden kirjoitusten perusteella antaisin palkankorotuksen mieluummin vartijalle kuin teho-osaston sairaanhoitajalle, joka on sairaanhoitajalle kaikkein helpoimpia työpaikkoja.

Teho-osastolla pyörii koko ajan eri alojen erikoislääkäreitä, jotka ovat vastuussa potilaista. Jos jonkun potilaan vointi heikkenee, niin sairaanhoitaja huikkaa vain lähimmälle lääkärille.

Kotisairaanhoidossa hoitajilla on oikeasti vastuuta. Heidän pitää itsenäisesti dignosoida potilaita ja tehdä heille hoitosuunnitelmia. Jos jonkun potilaan vointi heikkenee, niin voi konsultoida jotain huonosti suomea puhuvaa terveyskeskuslääkäriä, joka ylimielisesti tuhahtaa jotain epäystävällistä.

Nähty on.

Vartijoilla on surkea palkka ja heillä on henki vaarassa melkein joka päivä. 1800 euroa on surkea palkka!

Olen vartija ja tiedän kuinka vaarallista tämä on. Toki voin liukastua kun kelit kylmenee ja prisman parkkipaikka jäätyy. Siinä on hengen lähtö lähelle kun tyhjiä ostoskärryjä keräilee katokseen😂😂😂😂😂😂😂😂

Hienoa, että myönnät olevasi turha, sitähän minäkin.

- Hoitaja

Vierailija
272/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuolla mättää.

Alemmin koulutettu. 😑. Huoh.

Vierailija
273/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja mietteitä. Ymmärsin hoitajia aluksi, mutta tällä hetkellä järki tuntuu lähteneen työtaistelussa ja ilmassa on joukkopsykoosin tunnelmaa. Rytkönen puhuu tosi inhottavaan sävyyn ja rääpii pelimerkkejä nyt lähinnä muiden kustannuksella (viimeisimpänä Gustafsson). Retoriikka ampunut yli tosi pahasti, puhutaan kuinka hoitajat ovat "orjia" ja "ihmisoikeus viety", kun tarpeeksi överiksi menee niin uskottavuus kärsii ja koko hommasta alkaa murentua pohja. 

Vierailija
274/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt postilla fyysistä työtä ja palkka naurettava. Ei ollut edes taukoja, raskaana oleva nainen joutui tekemään sairaslomallaankin töitä vaikka ei olisi lääkärin mukaan enää saanut tehdä. Kyseinen raskaana oleva nainen ei voinut enää mahan takia edes käyttää turvavyötä. Kun taukoja ei ollut, niin kävimme puskapissalla. Ja sitten nämä mammat hoitoalalla kehtaa valittaa ja vaatia koviakin palkankorotuksia. Hävetkää jo!

Huutista jollekin postipatelle joka itkee työnsä kurjuutta. Voisivat vaikka opiskella itselleen jonkin oikean ammatin. Naurettavin veto oli joku postilakko vuosia sitten, voin rehellisesti sanoa ettei tuntunut missään. Mainosposti jäi tulematta, so what? Kertoo kaiken olennaisen tuon työn tarpeellisuudesta.

Vierailija
275/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähty on.

No voisin kuvitella että jossain Kontulan ja Kurvin asemilla on suurempia uhkakuvia kuin liukastuminen.

276/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan peruspalkka on yleisesti

2100-2400/kk

Sairaanhoitajan peruspalkka on yleisesti

2400-2700/kk

Nuo perus palkat ovat hyvin kaukana mediaanipalkasta (3100-300/kk) ja noin he tienaavat, elleivät paina vuorotyötä viikonloppuineen, yövuoroineen ja ylitöineen.

Heidän palkkansa jää jopa vuoro-ja ylitöineen alle suomalaisten mediaanipalkan, joten palkat ovat matalia. Niitä ei tee sen pienemmiksi se, että joku harva ammattiryhmä tienaa vielä hoitajiakin heikommin.

Ylitöitä ei lasketa mediaanipalkkaan. Lisäksi hoitajien mediaanipalkka on noin 3500 € joka on suurinpiirtein sama tai hieman enemmän kuin kaikkien alojen mediaanipalkka. Jos hoitaja tekee vielä ylitöitäkin, hän tienaa huomattavasti enemmän. 

Tunge se mediaanipalkka jo sinne minne aurinko ei paista!

Tääl on paljon hoitajia jotka saa kuukaudessa reippaasti paljon vähemmän. Itsellänikin peruspalkka on noin 2100€.

Vierailija
277/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä13690 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajan peruspalkka on yleisesti

2100-2400/kk

Sairaanhoitajan peruspalkka on yleisesti

2400-2700/kk

Nuo perus palkat ovat hyvin kaukana mediaanipalkasta (3100-300/kk) ja noin he tienaavat, elleivät paina vuorotyötä viikonloppuineen, yövuoroineen ja ylitöineen.

Heidän palkkansa jää jopa vuoro-ja ylitöineen alle suomalaisten mediaanipalkan, joten palkat ovat matalia. Niitä ei tee sen pienemmiksi se, että joku harva ammattiryhmä tienaa vielä hoitajiakin heikommin.

Ylitöitä ei lasketa mediaanipalkkaan. Lisäksi hoitajien mediaanipalkka on noin 3500 € joka on suurinpiirtein sama tai hieman enemmän kuin kaikkien alojen mediaanipalkka. Jos hoitaja tekee vielä ylitöitäkin, hän tienaa huomattavasti enemmän. 

Tunge se mediaanipalkka jo sinne minne aurinko ei paista!

Tääl on paljon hoitajia jotka saa kuukaudessa reippaasti paljon vähemmän. Itsellänikin peruspalkka on noin 2100€.

Ota yhteys liittoon. Rytkönen saanee palkkasi kohdilleen.

-Hoitajan peruspalkka kunta-alalla on 2546 euroa.

Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen

Vierailija
278/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoito on vaativaa, mutta onko palkkaus ja isompaa, kuin hoitajilla yleisesti? Lakkoillen sirä ei kuitenkaan voi hoitaa. Se syö arvostusta ja kyseenalaistaa hoitajien ammattimoraalin ja motiivit koko alaan.

Vierailija
279/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuolla mättää.

Hoitajaliitot itse vastustavat hoiva-apulaisia, vievät kuulemma töitä niiltä lähihoitajilta.

Niinpä. No sitten ei auta kuin tehdä niitä kaikkia töitä, jos kerran apulaisia nyt ei ainakaan saa palkata. Mutta ihan turha sitten valittaa. Oma valinta.

Vierailija
280/305 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuolla mättää.

Alemmin koulutettu. 😑. Huoh.

Miten asian sitten ilmaisisi? Ei amk tai yo-koulutuksen omaavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä