Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tuntea sympatiaa hoitajien lakolle

Vierailija
16.09.2022 |

Eipä tässä itsekkään ole saanut tuntuvia palkankorotuksia. Olen tehnyt vartijan töitä jossa palkka oli bruttina noin 1700 euroa ja siitä miinus verot. Vuorot oli 12 tuntisia. Olen myös tehnyt asiakaspalvelussa töitä jossa brutto palkka noin 1800 euroa kuukaudessa. Missä on minun tuntuvat palkankorotukset ja säälipisteet? Hä? Kysynpä vaan. Alkaa mennä kuppi nurin kun nämä vaan vaatii, vaatii, ja vaatii kokoajan tuntuvempia palkankorotuksia eikä mikään enää riitä. Mistä rahat? Aletaan sitten kaikki vaatia parempaa palkkaa, joka alalla. Ei tässä muillakaan ole varaa enää elää, kun sähkö on törky korkealla, bensan hinta törkeä edelleen ja mitä tuleekaan ruoan hintaan. Alkaa riittämään. Yleislakko pystyyn!!!!!

Kommentit (305)

Vierailija
1/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes kehdannut kommentoida kehityskeskustelussa pomon ehdottamaa suoriutumiskyvyn arviointia, kun siinä vaiheessa maailmantaloudellinen kehitys oli jo nähtävissä. Olen kiitollinen siitä, että on töitä ja tuloja.

Vierailija
2/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella fyysisesti ja psyykkisesti raskaita töitä, jotka vaatii pitkän koulutuksen ja silti palkat on sitä 2000-3000 euroa kuussa.

Ei hoitajat ole mitenkään ainoa ryhmä, joilla palkka pyörii noissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kysynyt vartijakoulutuksen aikana mikähän mahtaa olla palkka.?

Vierailija
4/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiitollinen jos työttömänä saisin edes töitä, haettu on.

Vierailija
5/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut pitkää työmatkaa, brutto 2300 euroa kk. Työmatka 122 km suunta ja sama siivu kotiin. Mahtavaa.

Vierailija
6/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vartija ja toki olisi kiva saada enemmän palkkaa. Mutta turha verrata sairaanhoitajiin, jotka ovat vastuussa ihmisen terveydestä ja elämästä.  Kyllä oma työni on aika leppoista verrattuna hoitajiin.

Vierailija
7/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin vartija ja toki olisi kiva saada enemmän palkkaa. Mutta turha verrata sairaanhoitajiin, jotka ovat vastuussa ihmisen terveydestä ja elämästä.  Kyllä oma työni on aika leppoista verrattuna hoitajiin.

En tosiaankaan ole vartija, mutta mielestäni vartijan homma olisi vaarallista ja stressaavaa.

Oma terveys saattaa vaarantua milloin vaan.

Vierailija
8/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi nyt voitu hillitä tilannetta sopimalla erikseen tehohoito, leikkuri ja päivystyksen henkilökunnan palkkauksesta, eli ihmisten jotka on vastuussa konkreettisesti ihmisten hengistä. Erikseen sitten muut ryhmät.

Vierailija
9/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan ole vartija, mutta mielestäni vartijan homma olisi vaarallista ja stressaavaa.

Saattaa joo, mutta hänenkin henkensä pelastaa hoitaja ei palkkapussi.

Vierailija
10/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön, et ole kyllä vartijan työtä nähnytkään jos et mukamas ole vastuussa ihmisistä tai terveydestä. Menen vankilaan vanginvartijaksi ja sano sitten.

Vierailija
11/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä saan käteen n.1500-1600 nettona. Minusta hoitajilla on hyvät palkat.

Vierailija
12/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on

Vierailija
13/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat ovat todellakin alipalkattuja. Ihan yhtä tärkeää työtä kuin hoitajilla.

Vierailija
14/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki hoitajat ole henkiä pelastavia sankareita.

Vierailija
15/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi lylleröt voi vertaa omia palkkojaa ja rakennuinsinöörin liksaa. Näky vaan olleen joku kyltti ja eroa 840 eur. Mitä uittua noilla on tekemistä keskenään?

Vierailija
16/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi sama huuto hoitajien suunnalta. Moni muukin ala on tarpeellinen ja pakollinen nykypäivänä (jätehuolto-/siivous/vartiointi) ja palkkaus bruttona alle pari tonnia kuussa, joten ehkäpä niihin pitäisi siirtää katse ennemminkin kuin jo ennen valmistumistaan palkastaan valittamaan oppiviin hoitajiin, tuntuu olevan oikein kutsumus valittaa ja vaatia. Toivottavasti ei mene enää läpi.

Vierailija
17/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos asia onkin niin, että hoitajan hengen pelastaa vartija joka puuttuu vaaroista piittaamatta väkivaltaisen ihmisen toimintaan ja laittaa tämän rautoihin odottamaan poliisia?

Vierailija
18/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt postilla fyysistä työtä ja palkka naurettava. Ei ollut edes taukoja, raskaana oleva nainen joutui tekemään sairaslomallaankin töitä vaikka ei olisi lääkärin mukaan enää saanut tehdä. Kyseinen raskaana oleva nainen ei voinut enää mahan takia edes käyttää turvavyötä. Kun taukoja ei ollut, niin kävimme puskapissalla. Ja sitten nämä mammat hoitoalalla kehtaa valittaa ja vaatia koviakin palkankorotuksia. Hävetkää jo!

Vierailija
19/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos asia onkin niin, että hoitajan hengen pelastaa vartija joka puuttuu vaaroista piittaamatta väkivaltaisen ihmisen toimintaan ja laittaa tämän rautoihin odottamaan poliisia?

Ja näihän se menee sairaalassa. Sairaalavartija puuttuu vaaratilanteisiin. Mutta eihän nämä bimbot edes sitä tajua, huomaa kyllä ettei ole korkeakoulutettuja. Vaatimassa maisteritason palkkaa, heh heh. Maisteriksi luetaan 5 vuodessa, hoitajaksi 3 vuodessa. Joku ei täsmää.

Vierailija
20/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä ymmärrystä enää. Lähihoitajatkin aina jaksaa kitistä, muka huonosta palkasta, kun saavat reilusti yli 2000 bruttona ihan päivätyöstäkin.

Meitä on paljon jotka ei saada bruttona edes sitä, mitä lähihoitaja nettoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi