En jaksa enää tuntea sympatiaa hoitajien lakolle
Eipä tässä itsekkään ole saanut tuntuvia palkankorotuksia. Olen tehnyt vartijan töitä jossa palkka oli bruttina noin 1700 euroa ja siitä miinus verot. Vuorot oli 12 tuntisia. Olen myös tehnyt asiakaspalvelussa töitä jossa brutto palkka noin 1800 euroa kuukaudessa. Missä on minun tuntuvat palkankorotukset ja säälipisteet? Hä? Kysynpä vaan. Alkaa mennä kuppi nurin kun nämä vaan vaatii, vaatii, ja vaatii kokoajan tuntuvempia palkankorotuksia eikä mikään enää riitä. Mistä rahat? Aletaan sitten kaikki vaatia parempaa palkkaa, joka alalla. Ei tässä muillakaan ole varaa enää elää, kun sähkö on törky korkealla, bensan hinta törkeä edelleen ja mitä tuleekaan ruoan hintaan. Alkaa riittämään. Yleislakko pystyyn!!!!!
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat todellakin alipalkattuja. Ihan yhtä tärkeää työtä kuin hoitajilla.
Ei todellakaan ole. Vartijan työ on suurimmaksi osaksi yksityistä työtä joka ei ikinä ole edes tärkeätä.
Riippuu tietenkin mitä vartioi. Aika moni tuntuu unohtavan että vartijoita on kaikkialla, ja kaikilla erilaiset työnkuvat: tehdasporteilla, sairaaloissa, kadulla patrol-tyyppisesti, kauppakeskuksissa, piirivartijana autolla, jne. jne.
No pitääkö hoitajien jaksaa tuntea sääliä jos sinä et saa jatkossa hoitoa?
Ei. Varoitettu ainakin on.
Kieltämättä samat ajatukset itsellä. Nyt tienaan maisterina 3000 kuussa, mutta tein myös aikanaan vartijan töitä. Siinä palkka oli 2000 kuussa JOS sai täydet tunnit. Sopimushan oli osa-aikainen, kaikkia ei oteta kuukausipalkkalaisiksi että olisi säännölliset tulot. Samahan se on kaupan kassallakin yms.
Mun mielestä palkka on hoitajilla kohdallaan jo. Niiden pitäisi saada työolot mukaviksi, se on se ongelma. Ei kukaan halua paikkaan missä kiusataan tai joutuu iltavuorosta suoraan aamuvuoroon? Jopa vartijana työvuorosuunnittelussa oli järkeä, vaikka tekijöistä olikin pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.
Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.
Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.
Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.
Miksi hoitajilla on kauhea tarve haukkua kaikki muut työt lääkäristä alkaen?
Täällähän kerrotaan hoitajille jatkuvasti miten iisiä duunia, kerrotaan tietäväisenä ketkä hoitajat ehkä ansaitsisivat vähän lisää ja verrataan mm. kaupan kassaan, jonka tehtävät, anteeksi vaan, ei ole ehkä väkivallan uhkaa lukuuottamatta mitenkään verrannollinen useimman hoitajan työnkuvan kanssa.
Ei olekaan. Jossain isossa marketissa on valtavan pitkät jonot ja asiakkaita käy tuhansia päivässä siinä missä hoitajalla on murto-osa tuosta. Lisäksi ei myyjällä ole oikeutta sanoa takaisin yhtään mistään vaan kaikki mitä asiakas sanoo on sellaisenaan nieltävä.
Ei todellakaan mitään kivaa hommaa ja siksi teen mieluummin fyysisesti raskasta työtä varastolla. Ei ole pakko hymyillä tai teeskennellä mitään.
En vain ymmärrä mistä löytyy teitä hoitajia joilla on pakko vähätellä muiden duuneja. Ilman esim. minun työtäni ei kaupassa ole ruokaa. Ja kylmässä työskentely on raskasta ja vaarallista.
Pidän silti työstäni kun aika menee siinä nopeasti. Ja henki työpaikalla on hyvä, kukaan ei auo päätä. Jostain syystä juuri hyvinvointiin keskittyvällä alalla on noin paljon ongelmia. Ja muiden työt ei ole "kutsumusammatteja", vain hoitajan työ on. Muiden töitä saa vähätellä. Onneksi minulla on ollut hyviä hoitajia tähän mennessä kun olen hoitoa tarvinnut.
En vähättele, vaan olen itsekin aikeissa hakeutua marketin kassalle jatkossa. Mua ei jonot haittaa ollenkaan. Teen vaan liukuhihnalta siihen tahtiin kun pystyy, kiitti moi. Mun ei tarvitse perehtyä asiakkaiden elämän tilanteeseen, sairaushistoriaan tai muuhunkaan henkilökohtaiseen millään tasolla, eikä pitää sitä asiakasta mielessä kuin sen puoli minuuttia minkä rahastaminen kestää. Tuo on mulle enemmän kuin ok! PALJON mieluummin teen tuota kuin sairaanhoitajan työtä erikoissairaanhoidossa. Paitsi jos hinnasta sovitaan. Jos tarpeeksi maksetaan, voin jatkaa hoitoalalla, muussa tapauksessa lähden todella mielelläni kassalle istumaan. Ei haittaa vaikka palkka laskee kun stressitaso laskee vastaavasti myös. Olen muuten ollutkin kassalla töissä ennen hoitajaksi opiskelua, ja alkuun vielä opintojen ohessa. Tiedän kyllä mitä se on.
Ei todellakaan ole kaikkialla tuollaista. Ei sitä huonon työporukan takia alaa vaihtaa, riittää kun vaihtaa työpaikkaa. Hoitajille kyllä löytyy töitä.