15 korkean älykkyyden merkkiä ihmisessä
1. Olet yksinäinen susi.
2. Olet oppinut lukemaan nuorena.
3. Olet esikoinen.
4. Olet ottanut musiikkitunteja.
5. Olet yökyöpeli. Valvot öisin ja nukut pitkälle päivään.
6. Olet usein ahdistunut.
7. Olet vasuri.
8. Olet huolehtijatyyppi. Vatvot asioit päässäsi.
9. Olet utelias.
10. Olet sotkuinen. Asuntosi on jatkuvasti epäjärjestyksessä.
11. Olet herkkä äänille.
12. Olet hoikka.
13. Äitisi on imettänyt sinua.
14. Olet käyttänyt huumeita ja juot paljon alkoholia.
15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kyllä tapaa naisia, jotka pystyvät kertomaan hyviä sutkauksia. Yleensä he ovat kaikki miehiä.
Höpöhöpö. Heti tulee montakin sutkauttelijanaista mieleen. Työpaikan kohta eläkelöityvä lady esimerkiksi on ihan huikea huumorintajultaan. Myös naistenilloissa nauru raikaa, vaikkei miehiä ole lähimainkaan.
Ja kyllä, miehissä on hauskoja tyyppejä myös.
N37
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni aikana tuntenut kuusi ihmistä, joita olen pitänyt ja/tai joita yleisesti ottaen pidetään poikkeuksellisen älykkäinä. Neljällä näistä on ns. todiste siitä, eli joko psykologin tekemän tai Mensan testin tulos yli 130. Yksi on myös Mensan jäsen.
Viidellä näistä on tai on ollut alkoholi-ongelma, neljällä aika paha sellainen, yhdellä ongelmia muidenkin päihteiden kanssa. Viisi on opiskellut yliopistossa, mutta neljä keskeyttänyt jossain vaiheessa. Kaikilla enemmän tai vähemmän traumaattinen lapsuus ja paljon tavallista enemmän vastoinkäymisiä elämässä. Yksi on näistä huolimatta menestynyt ammatillisesti ja taloudellisestikin hyvin, muut eivät.
Olen joskus miettinyt, että onkohan tämä sattumaa vai onko tässä kyse jostain laajemmasta ilmiöstä.
Olen miettinyt, että tuo alkoholiin pakeneminen voi olla keino sammuttaa ns. aivonsa. Moni älykäs on myös perfektionisti ja humalatilaan hakeutuminen ja siitä seuraava krapula voi olla ainoa keino älykkäälle pyhittää lepopäivä. lisäksi älykkäillä voi olla enemmän sosiaalisten vaikeuksien tuomaa ahdistusta ja tästä voi johtua tuo yksinäisyys. Jos älykkyys on todella joku 145, on varmaan aika turhauttavaa seurustella suurimman osan ihmisten kanssa. Se on meille normoille sama kuin jos juttelisimme Coco-gorillan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ns. älykkäistä ei osaa edes laskea elinkustannuksia eläen yli varojensa. Kummallista kun ei osaa edes perus matikkaa laskea budjettiaan. Sitten jotkut siittävät kakaroita enemmän kuin pystyvät niitä elättämään niin että veronmaksajat elättää ne. Minä en tämmöistä matikkaa ymmärrä niin että ei osaa laskea elämisensä kuluja ollenkaan kun pitää maksatuttaa veronmaksajilla omat siitoksensa eikä itse osallistu ollenkaan kustannuksiin.
Siis joo, tää on tosi ristiriitaista! Olen itse KTM, en erityisen älykäs, vaan tällainen perus, ehkä vähän keskimääräistä kansalaista älykkäämpi. Mutta osaan laskea budjettini ja pysyä siinä.
Arvostan tosi paljon jotain vaikka luonnontieteellisiä tutkijoita älykkyydestään, koska itselläni ei sellaista keskittymiskykyä kertakaikkiaan ole. Kuitenkin nuo minua selvästi ehkä matemaattisesti älykkäämmät tyypit voi olla todella heikkoja elämänhallinnaltaan. Siis talous ihan kuralla, ahdistuneita elämästä ja jotenkin kaikki perusasiat vaikeita. Että mitä se älykkyys sitten on?
Minäkään en ole matemaattisesti lahjakas mutta osaan laskea budjetin mihinkä on varaa niin etten elä yli varojeni enkä tee veronmaksajille laskuja. Minä en arvosta sellaisia ihmisiä jotka eivät osaa edes perus matikkaa tai vetää kortsua naima elimensä päälle jos ei ole varaa jälkeläisiään itse elättää vaan tekee ne veronmaksajien eläteiksi 18 vuodeksi. Sitten veronmaksajat elättävät ne siittäjät ja niiden kakarat ja näitähän riittää pilvin pimein. Töihin ne eivät mene kun joutuisivat palkasta maksamaan elatusmaksut.
10/15
Virallisella testillä olen triplanolla, 0,00x väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki introvertit luulee olevansa älykkäitä.
Itse olen introvertti ja tyhmä kuin saapas. Ärsyttää että ihmisiä yleistetään luomteenpiirteiden mukaan.
Minä käytän niukkoja ulkoisia tunnusmerkkejä älykkään ihmisen määrittelyyn.
- Laaja, korkea ja tasaisen kupera otsa.
- Pitkät korvanlehdet, yläreuna silmäkulmien alapuolella ja alareuna yltää leukanivelen alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/timokohvakka/alykkyys-ja-alylliset-omi…
Väitteet perustuvat populaarikulttuuriin eivät tieteellisiin havaintoihin. Eli käytännössä lööperiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni aikana tuntenut kuusi ihmistä, joita olen pitänyt ja/tai joita yleisesti ottaen pidetään poikkeuksellisen älykkäinä. Neljällä näistä on ns. todiste siitä, eli joko psykologin tekemän tai Mensan testin tulos yli 130. Yksi on myös Mensan jäsen.
Viidellä näistä on tai on ollut alkoholi-ongelma, neljällä aika paha sellainen, yhdellä ongelmia muidenkin päihteiden kanssa. Viisi on opiskellut yliopistossa, mutta neljä keskeyttänyt jossain vaiheessa. Kaikilla enemmän tai vähemmän traumaattinen lapsuus ja paljon tavallista enemmän vastoinkäymisiä elämässä. Yksi on näistä huolimatta menestynyt ammatillisesti ja taloudellisestikin hyvin, muut eivät.
Olen joskus miettinyt, että onkohan tämä sattumaa vai onko tässä kyse jostain laajemmasta ilmiöstä.
Olen miettinyt, että tuo alkoholiin pakeneminen voi olla keino sammuttaa ns. aivonsa. Moni älykäs on myös perfektionisti ja humalatilaan hakeutuminen ja siitä seuraava krapula voi olla ainoa keino älykkäälle pyhittää lepopäivä. lisäksi älykkäillä voi olla enemmän sosiaalisten vaikeuksien tuomaa ahdistusta ja tästä voi johtua tuo yksinäisyys. Jos älykkyys on todella joku 145, on varmaan aika turhauttavaa seurustella suurimman osan ihmisten kanssa. Se on meille normoille sama kuin jos juttelisimme Coco-gorillan kanssa.
Päinvastoin ei ole ahdistusta olla yksin vaan liika ihmisten kanssa tekemisissä tuo sitä ahdistumista ja minulle riittää olla aika vähän ihmisten kanssa tekemisissä ja hyvin harvoista tykkään ja se josta tykkään niin on rauhallinen tunkeilematon tyyppi sillä en voi sietää levottomia ihmisiä. Sellainen ihminen jonka kanssa voi olla hiljaakin niin ettei tarvitse koko ajan puhua ja silti ymmärretään toisiamme kuten puolisoni.
Vierailija kirjoitti:
- Pitkät korvanlehdet, yläreuna silmäkulmien alapuolella ja alareuna yltää leukanivelen alapuolelle.
Ihmisen korvanlehdet kasvavat iän myötä kun kuulo heikkenee. Vanhana ihmisellä on paljon suuremmat korvat kuin nuorena aikuisena.
AKA hyvänmielen lista loosereille jotka pyörivät internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen korvanlehdet kasvavat iän myötä kun kuulo heikkenee. Vanhana ihmisellä on paljon suuremmat korvat kuin nuorena aikuisena.
🤣 Johtuukohan se siitä kun vanhalla ei ole korvilla enää hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11/15. Pienessä sievässä tein mensan testit. ÄÖ 136. Silti koen olevani aika pihalla esim. teoreettisissa väittelyissä. Olen nopea oppija, sosiaalisissa tilanteissa parhaimmillani ja olrn erittäin hyvä organisoimaan monitasoisia kokonaisuuksia. Omasta laturinpaikasta tai autonavaimien sijoituspaikasta en olekaan sitten varma.
ÄlykkyysÖsamäärä?
Hauskaa että vuodesta toiseen joku aina tarttuu tähän.
12/15
Toki on paljon tyhmiä ihmisiä joihin monet noista pätee, joten vielä yksi: ÄO 132 (ei nettitesti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on ihan tutkimuksiakin; päihteiden käyttö ja erilaisten huumeiden kokeilu on yleistä älykkäillä ja tilastollinen yhteys löytyy.
Näitä älykkäitä näkyy kesäisin nukkumassa pitkälle päivään puistojen penkillä ja ympärillä lojuu tyhjiä pulloja viisasten juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leonardo da Vinci, Nikola Tesla ja Albert Einstein olivat kaksikätisiä (molempikätisiä).
Ei ollut Da Vinci vaan Michelangelo: pystyi maalaamaan molemmilla käsillä ja siksi Sikstuksen kappelin maalaukset ylipäätään valmistuivat, koska 5 vuotta maalaamista aiheutti aivan jumalattomat kivut, mutta pakko oli puurtaa ettei paavi katkaissut päätä.
Wikipedian mukaan: "Some people can write with both hands. Famous examples include Albert Einstein,[5] Benjamin Franklin,[5] Nikola Tesla,[6] and Leonardo da Vinci.[7]"
14/15. Olen oikeakätinen.
Nyt, hyvää yötä
kaikki muut mulla paitsi vasuri ja yövalvominen
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/timokohvakka/alykkyys-ja-alylliset-omi…