15 korkean älykkyyden merkkiä ihmisessä
1. Olet yksinäinen susi.
2. Olet oppinut lukemaan nuorena.
3. Olet esikoinen.
4. Olet ottanut musiikkitunteja.
5. Olet yökyöpeli. Valvot öisin ja nukut pitkälle päivään.
6. Olet usein ahdistunut.
7. Olet vasuri.
8. Olet huolehtijatyyppi. Vatvot asioit päässäsi.
9. Olet utelias.
10. Olet sotkuinen. Asuntosi on jatkuvasti epäjärjestyksessä.
11. Olet herkkä äänille.
12. Olet hoikka.
13. Äitisi on imettänyt sinua.
14. Olet käyttänyt huumeita ja juot paljon alkoholia.
15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan.
Kommentit (161)
Älykkyys korreloi menestymisen kanssa, sekä terveyden. Sanoo historia mitä tahansa...
Loukkaavat, stereotypisoivat tyhmät ihmiset huomaa. Se on tosi lannistavaa kun joku ok keskivertotyyppi onkin tyhmä ja ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 30 tunnin vapaaehtoisessa älykkyystestissä ja tulos: älykkäämpi kuin 90% ihmisistä. Olen myös kaunis ja hauska. Nauran ihmisten luuloille. Oleta vähemmän!
Minä nauran sille, kun moni luulee, että älykkyys on sama asia kuin jokin kapea-alainen lahjakkuus (esim. matemaattinen, kielellinen, sosiaalinen, musikaalinen)
Älykkyys on sitä, että osaa yhdistellä sekä eri osaamisalueiden tietoja että eri aikaan omaksuttuja tietoja tavalla, jota kukaan ei ole hänelle opettanut.
"Näin tehdään, koska näin on aina tehty" -tyypit eivät ole älykkäitä, vaikka he olisivat huippulahjakkaita omalla osaamisalueellaan.
Lukeminen, luovuus, tietynlainen hyvä sarkasmi ja pienimuotoinen aktivismi tai paheet kuten kahvi tai ylipäätänsä asioiden tekeminen extempore vaistolla on merkki älykkyydestä. En jaksaisi tehdä samoja asioita paikalleen samalla tavalla joka päivä, vaikka joku roti oltava.
12/15
Välillä tuntuu älykkäältä, välillä tampiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ns. älykkäistä ei osaa edes laskea elinkustannuksia eläen yli varojensa. Kummallista kun ei osaa edes perus matikkaa laskea budjettiaan. Sitten jotkut siittävät kakaroita enemmän kuin pystyvät niitä elättämään niin että veronmaksajat elättää ne. Minä en tämmöistä matikkaa ymmärrä niin että ei osaa laskea elämisensä kuluja ollenkaan kun pitää maksatuttaa veronmaksajilla omat siitoksensa eikä itse osallistu ollenkaan kustannuksiin.
Siis joo, tää on tosi ristiriitaista! Olen itse KTM, en erityisen älykäs, vaan tällainen perus, ehkä vähän keskimääräistä kansalaista älykkäämpi. Mutta osaan laskea budjettini ja pysyä siinä.
Arvostan tosi paljon jotain vaikka luonnontieteellisiä tutkijoita älykkyydestään, koska itselläni ei sellaist
Väitätkö että joku luonnontieteiden tutkija ottaa vippejä
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani 7/15 ja on älykäs.
Käyttää huumeita ja on sotkuinen vasuri?
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni aikana tuntenut kuusi ihmistä, joita olen pitänyt ja/tai joita yleisesti ottaen pidetään poikkeuksellisen älykkäinä. Neljällä näistä on ns. todiste siitä, eli joko psykologin tekemän tai Mensan testin tulos yli 130. Yksi on myös Mensan jäsen.
Viidellä näistä on tai on ollut alkoholi-ongelma, neljällä aika paha sellainen, yhdellä ongelmia muidenkin päihteiden kanssa. Viisi on opiskellut yliopistossa, mutta neljä keskeyttänyt jossain vaiheessa. Kaikilla enemmän tai vähemmän traumaattinen lapsuus ja paljon tavallista enemmän vastoinkäymisiä elämässä. Yksi on näistä huolimatta menestynyt ammatillisesti ja taloudellisestikin hyvin, muut eivät.
Olen joskus miettinyt, että onkohan tämä sattumaa vai onko tässä kyse jostain laajemmasta ilmiöstä.
On siinä varmaan jotain. Nimittäin älykäs näkee asioita paljon laajemmin. Eli se tietoisuuskehä ympärillä paljon laajempi eli mitä asioita miettii päässänsä. Ja se aiheuttaa ahdistusta kun tajuaa asioita etukäteen miten tulee menemään esim. ihmiskunnan osalta. Eli tyhmempi menee vaan eteenpäin päivä kerrallaan ja tekee sen mitä hommia annetaan eikä mieti sen enempiä tulevaa tai mennyttä ja mikä merkitys menneellä siihen mitä tulevaisuudessa vastaan tulee.
Muistan lukeneeni Nikola Teslan kiinnostuksen kohteista ja olihan ne todellakin jotain aivan muuta kuin mitä enemmistöllä ihmisistä. Tyypillistä ehkä myös ettei välittänyt niin rahasta. Teki keksintojä lähes liukuhihnalta mutta ne käytti hyväkseen rikastuakseen yleensä aina joku muu. Nikola itse kuoli köyhänä ja hieman pöpinä. Harmi olisipa elänyt omana elinaikana olisi ollut mielenkiintoista kuulla hänen ajatuksiaan.
Vaikka en omasta näkökulmastani täytä yhtään noista porvoolaisen älykkyyden 15 ehdosta, niin joudun toteamaan: Minäkö tyhmä? Anteeksi, nyt en kyllä ymmärrä.
Lemmikkinäsi on usein kissa. Tämäkin on yksi tilastoista erottuva fakta.
14/15, koska en ole esikoinen. Musta lammas kuitenkin. Vasuriksi voinee laskea molempikätisyyden.
En pidä itseäni erityisen älykkäänä, mutta ajattelen niin myös hyvin harvoista muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Katoaako älykkyys jos ihminen lihoo.
Totta kai, ja jos jäät työttömäksi. Heti huomaa miten ihmiset kohtelevat kuin jotain saastaista.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkinäsi on usein kissa. Tämäkin on yksi tilastoista erottuva fakta.
Tyhmä ei ymmärrä miten kissa toimii. Tyhmälle pitää olla helposti alistettava koira. Tai vielä helpompi, ihmistaimi omaksi jatkeeksi.
Älykäs voi olla sellainen joka keksii miten kannattaa toimia tai joka osaa tarkkailla ihmisiä. Parasta jos ne kaksi yhdistyvät parhaimmalla tavalla johtaen menestykseen, mutta usein ne taitavat olla psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11/15. Pienessä sievässä tein mensan testit. ÄÖ 136. Silti koen olevani aika pihalla esim. teoreettisissa väittelyissä. Olen nopea oppija, sosiaalisissa tilanteissa parhaimmillani ja olrn erittäin hyvä organisoimaan monitasoisia kokonaisuuksia. Omasta laturinpaikasta tai autonavaimien sijoituspaikasta en olekaan sitten varma.
ÄlykkyysÖsamäärä?
Hauskaa että vuodesta toiseen joku aina tarttuu tähän.
Tyhmyysindikaattoreita on monia. Ihmiset on kuin pikkulapsia, Hei minä huomasin, Hei minä huomasin toi teki virheen, ope hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, päihteiden käyttö onkin tosi älykästä.
Varmaan tällä viitataan siihen että älykäs tylsistyy helposti ja hakee hieman tajuntaa laajentavaa. Onko itse tuhoisuus älykästä niin eipä se ole ei.
Älykäs masentuu kun äänekäs enemmistö jyrää ja maailmaa ohjataan typerään suuntaan, sekä globaalissa että paikallisessa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuonkin listan on keksinyt. Että ollakseen älykäs tulee juoda paljon alkoa. Olla hoikka jne. En usko.
Niinkö siinä sanottiin höpsö.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kehtaisi leijua "älykkäämpi kuin 90% väestöstä" tuloksella, siihen porukkaan kuuluu jokainen diplomi-insinööri (Otaniemestä valmistuneet kuuluvat vieläpä siihen desiilin puolikkaaseen eli älykkäämpiä kuin 95% populaatiosta), jokainen Suomessa opiskellut lääkäri jne.
Oliko lähdettä?
Opin lukemaan nelivuotiaana.
Arvostan palstamiehiä, jotka eivät vieläkään osaa lukea. Kaikilla meillä on paikkamme.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys korreloi menestymisen kanssa, sekä terveyden. Sanoo historia mitä tahansa...
Loukkaavat, stereotypisoivat tyhmät ihmiset huomaa. Se on tosi lannistavaa kun joku ok keskivertotyyppi onkin tyhmä ja ilkeä.
Hitot korreloi, hieman keskimääräistä älykkäämmät pärjää parhaiten esimerkiksi työelämässä. Sä et taida edes tietää mitä älykkyys on.
Tämä. Ei ole laumasielu ja pystyy analysoimaan ja ajattelemaan asiat ihan omilla aivoillaan eikä virran mukaan.