Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 korkean älykkyyden merkkiä ihmisessä

Vierailija
16.09.2022 |

1. Olet yksinäinen susi.

2. Olet oppinut lukemaan nuorena.

3. Olet esikoinen.

4. Olet ottanut musiikkitunteja.

5. Olet yökyöpeli. Valvot öisin ja nukut pitkälle päivään.

6. Olet usein ahdistunut.

7. Olet vasuri.

8. Olet huolehtijatyyppi. Vatvot asioit päässäsi.

9. Olet utelias.

10. Olet sotkuinen. Asuntosi on jatkuvasti epäjärjestyksessä.

11. Olet herkkä äänille.

12. Olet hoikka.

13. Äitisi on imettänyt sinua.

14. Olet käyttänyt huumeita ja juot paljon alkoholia.

15. Olet hauska ihminen ja pystyt kertomaan hyviä juttuja, joka saa ihmiset nauramaan.

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päideongelmaiset pitävät itseään poikkeuksellisen älykkäinä. Tai niin hirveen herkkinä, ettei kestä maailmaa selvinpäin.

Älykkäät osaavat useimmiten kirjoittaa oikein, tai ainakin oikolukea postauksensa. Mikä on "päideongelma" ?

Osaa, mutta eri asia jaksaako älykäs vaivautua. Kuitenkin ihan yks lysti mitä paskoo anonyyminä nettiin kirjoittelee

Tämä. En ole tuo, jonka tekstiä kritisoidaan, mutta omaankin kommenttiini jäi monta virhettä. Jos olisi nimellä julkaistavaa tekstiä, toki oikolukisin, mutta puhelimella suolletut vauva-palstan kommentit nyt lähtee vähän tarkistamatta ;)

Vierailija
82/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän älykkäänä ihmistä, joka ajattelee omilla aivoillaan ja ei ole manipuloitavissa. Ei mene liikaa kulloisenkin laumaan mukaan jos ei aidosti tunne siihen kuuluvansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11/15. Pienessä sievässä tein mensan testit. ÄÖ 136. Silti koen olevani aika pihalla esim. teoreettisissa väittelyissä. Olen nopea oppija, sosiaalisissa tilanteissa parhaimmillani ja olrn erittäin hyvä organisoimaan monitasoisia kokonaisuuksia. Omasta laturinpaikasta tai autonavaimien sijoituspaikasta en olekaan sitten varma.

ÄlykkyysÖsamäärä?

Etkö oo ennen tota juttua kuullu? Ikivanha juttu kutsua äo:ta äö:ks. Onhan ÄO suomen kielelle täysin vastenmielinen sana. Ei yhdessäkään suomalaisessa sanassa ole sekä ookkosia että ääkkösiä, ei etenkään peräjälkeen.

Vierailija
84/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 13/15. Kaikki muu sopii paitsi en juurikaan käytä alkoholia ja olen enemmänkin vähän pyöreä kuin hoikka.:)

Vierailija
85/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on niin fiksuja että ei tuhoa sitä mikä heille tuottaa eniten iloa elämässään, eli aivojaan.

Joidenkin on pakko tyhmentää itseään kyetäkseen toimimaan muiden ihmisten kanssa.

Älykäs ihminen on tietoinen, että sosiaalisia taitoja voi kehittää, joten ei kannata sekoittaa sosiaalisuutta ja sosiaalisia taitoja tässä kohtaa keskenään.

Kyllä älykäs on kiinnostunut muista ihmisistä ja heidän ajatuksistaan taustastaan huolimatta, mutta useimmiten uupuu sosiaalisuuteen nopeammin. Älykäs ihminen myös useimmiten osaa hyödyntää työtä ymmärrystään erilaisista ihmisistä yhteiseksi hyödyksi yhteisössään, kuten työelämä.

Se, että vihaa muita ihmisiä ei mielestäni ole älykkään ihmisen ominaisuus. Se on yleensä oire monesta muusta, kuten masennuksesta sekä sosiaalisten taitojen ja tunneälyn puutteesta.

Vierailija
86/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tuonkin listan on keksinyt. Että ollakseen älykäs tulee juoda paljon alkoa. Olla hoikka jne. En usko.

Vierailija
87/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaako älykkyys jos ihminen lihoo.

Vierailija
88/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tuonkin listan on keksinyt. Että ollakseen älykäs tulee juoda paljon alkoa. Olla hoikka jne. En usko.

Sinä et ainakaan ole mikään järjen jättiläinen jos et ymmärrä korrelaation ja kausaliteetin eroa.

Vierailija
89/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Ei kirjoittele Vauvasivustolle.

Vierailija
90/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttui vakkari, eli kissa lemmikkinä, ei koira. Kun otin koiran kissan kaveriksi, älykkyyteni romahti silmissä ;).

Vierailija
91/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ns. älykkäistä ei osaa edes laskea elinkustannuksia eläen yli varojensa. Kummallista kun ei osaa edes perus matikkaa laskea budjettiaan. Sitten jotkut siittävät kakaroita enemmän kuin pystyvät niitä elättämään niin että veronmaksajat elättää ne. Minä en tämmöistä matikkaa ymmärrä niin että ei osaa laskea elämisensä kuluja ollenkaan kun pitää maksatuttaa veronmaksajilla omat siitoksensa eikä itse osallistu ollenkaan kustannuksiin. 

Vierailija
92/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo kohdat pitää paikkansa paitsi hoikkuuden sijaan olen lihava.

Vierailija
93/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16. Ei kirjoittele Vauvasivustolle.

Älä nyt. Mitäpä sitä muutakaan perjantai-illan ratoksi. Ei kaikki juokse kokkareilla joka ilta. Tää on hyvää viihdettä. Joskin myönnän, että vähän koukuttavaa.

Vierailija
94/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyllä tapaa naisia, jotka pystyvät kertomaan hyviä sutkauksia. Yleensä he ovat kaikki miehiä.

Vierailija
95/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ns. älykkäistä ei osaa edes laskea elinkustannuksia eläen yli varojensa. Kummallista kun ei osaa edes perus matikkaa laskea budjettiaan. Sitten jotkut siittävät kakaroita enemmän kuin pystyvät niitä elättämään niin että veronmaksajat elättää ne. Minä en tämmöistä matikkaa ymmärrä niin että ei osaa laskea elämisensä kuluja ollenkaan kun pitää maksatuttaa veronmaksajilla omat siitoksensa eikä itse osallistu ollenkaan kustannuksiin. 

Siis joo, tää on tosi ristiriitaista! Olen itse KTM, en erityisen älykäs, vaan tällainen perus, ehkä vähän keskimääräistä kansalaista älykkäämpi. Mutta osaan laskea budjettini ja pysyä siinä.

Arvostan tosi paljon jotain vaikka luonnontieteellisiä tutkijoita älykkyydestään, koska itselläni ei sellaista keskittymiskykyä kertakaikkiaan ole. Kuitenkin nuo minua selvästi ehkä matemaattisesti älykkäämmät tyypit voi olla todella heikkoja elämänhallinnaltaan. Siis talous ihan kuralla, ahdistuneita elämästä ja jotenkin kaikki perusasiat vaikeita. Että mitä se älykkyys sitten on?

Vierailija
96/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan ole mikään järjen jättiläinen jos et ymmärrä korrelaation ja kausaliteetin eroa.

En usko edes korrelaatioon noissa asioissa. Kuinka monella ihmisellä nämä todennäköisyydet on " laskettu".

Vierailija
97/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut pitää kohdallani paikkansa paitsi 4, 14.

Vierailija
98/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, tää on tosi ristiriitaista! Olen itse KTM, en erityisen älykäs, vaan tällainen perus, ehkä vähän keskimääräistä kansalaista älykkäämpi. Mutta osaan laskea budjettini ja pysyä siinä.

Arvostan tosi paljon jotain vaikka luonnontieteellisiä tutkijoita älykkyydestään, koska itselläni ei sellaista keskittymiskykyä kertakaikkiaan ole. Kuitenkin nuo minua selvästi ehkä matemaattisesti älykkäämmät tyypit voi olla todella heikkoja elämänhallinnaltaan. Siis talous ihan kuralla, ahdistuneita elämästä ja jotenkin kaikki perusasiat vaikeita. Että mitä se älykkyys sitten on?

Säästäväisyys ja tuhlailu johtuvat luonteesta. Sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Osa ihmisistä ei vain pysty vastustamaan kiusausta.

Vierailija
99/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästäväisyys ja tuhlailu johtuvat luonteesta. Sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Osa ihmisistä ei vain pysty vastustamaan kiusausta.

Vois kuitenkin kuvitella että älykkys ja matemaattinen osaaminen jossain määrin suojelee huonolta elämänhallinnalta. Ei ehkä niin helposti tule otettua kaikista tyhmimpiä pikavippeja tai hävittyä rahojansa uhkapeleihin mitä joku joka ei ymmärrä kuinka nämä toimivat.

Vierailija
100/161 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko edes korrelaatioon noissa asioissa. Kuinka monella ihmisellä nämä todennäköisyydet on " laskettu".

Menee vähän filosofiseksi, mutta uskon, että on sekä kausaliteettia että korrelaatiota (olen eri, kuin ketkä ketjussa aiemmin olleet). Kyllä se älykkyys joissain tapauksissa aiheuttaa ahdistusta ja sitä lääkitään päihteillä (kausaliteetti, toki myös korrelaatio älykkyys ja päihteiden käyttö). Hoikkuus sama juttu. Älykkäät tietää, että lihavuus on kaikin tavoin huono juttu, ja osaavat estää lihomisensa. Vähemmän älykkäät syövät holtittomasti, eli taas kausaliteetti. Sinänsä ristiriitaista, että päihteetkään ei varsinaisesti ole terveellisiä, mutta erona se, että lihavuus itsessään ei tuota onnellisuushormoneja (esim. urheilu tuottaa), mutta päihteistä on sentään se lyhytaikainen hyöty.

Uskon noiden asioiden välillä olevan sekä kausaliteettia että korrelaatiota (joskin jotkut on geneettisesti esim. hoikempia kuin toiset, mikä heikentää korrelaatiota tuossa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä