Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

J.K. Rowlingin uusi romaani brittien myyntitilastojen kärkeen

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtavasti persuja silläkin saarella. Mihin tämä maailma on matkalla, kun enää harva arvostaa vähemmistöjen ihmisoikeuksia?

Tuo on mielestäni vakava sairaus kun persuja näkee ja kuulee kaikkialla.

Persut nyt on vaan synonyymi tyhmille ja ilkeille ihmisraunioille. Niitä on joka paikassa.

Identifioitko itsesi persuksi?

Vierailija
102/107 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ralph Fiennes oli rohkea ja melkeinpä ainoa julkisuuden henkilö joka uskalsi omalla pärställään puolustaa J.K Rowlingia silloin ton skandaalin aikaan. Rowling myöhemmin totesi ettei tule ikinä unohtamaan sitä.

Minun mielestä sekä Rowling että Fiennes puhuivat ihan asiallisesti aiheesta. Fiennesiltä oli nätisti sanottu ettei menisi mistään rahasummasta Harry Potteri tilaisuuteen mihin ei ole kutsuttu JK Rowlingia. Ja piti myös sanansa.

Ne on täyspäisiä ihmisisiä molemmat. Katsokaa niiden haastatteluja. Enkä tarkoita mitään valmiiksi naurettuja Jimmy Falloneitä vaan sellasia missä puhuvat urastaan ja elämämästään. Todella fiksun oloisia molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset repii pelipöksynsä taiteilijan mielipiteistä. Ei mulla ainakaan ole mitään ymmärrystä mitä mieltä mun suosikkikirjailijat asioista on. Eikä kiinnosta. Mua kiinnostaa ne heidän tarinat.

Sama juttu. Translapsemme on kova Potter-fani ja Tylypahka taisi joskus olla jonkinlainen pakopaikkakin. Tykkäsimme koko perhe.

Rowling ei ole transasioiden asiantuntija mutta kohtalainen kirjailija kyllä. Myöskään aikaisempi romaani Paikka vapaana tjsp eibollut yhtään hullumpi. Henkilögalleria oli vähän laaja mutta henkilöhahmot kiinnostavia.

Vierailija
104/107 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjailijat kehittää itselleen näitä pseudonyymejä, jos kuitenkin julkisesti kirjan esittelysivuillakin kerrotaan kirjailijan oikea nimi? Sitten ymmärtäisin, jos kukaan ei tietäisi kuka nimen takana oikeasti on, mutta tätä en ymmärrä? Voisko joku selittää asian mulle?

Nykyään se on tiedossa, mutta aika monta kirjaa ehti kirjoittaa tällä feikkinimellä ennenkuin se selvisi.

Hyviä dekkareita nuo on, itsekin olen lukenut paitsi en uusimpaa.

Vierailija
105/107 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettu on - tosi hyvä. En lue juurikaan muita jännäreitä kuin tätä sarjaa.

Vierailija
106/107 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset repii pelipöksynsä taiteilijan mielipiteistä. Ei mulla ainakaan ole mitään ymmärrystä mitä mieltä mun suosikkikirjailijat asioista on. Eikä kiinnosta. Mua kiinnostaa ne heidän tarinat.

Sama juttu. Translapsemme on kova Potter-fani ja Tylypahka taisi joskus olla jonkinlainen pakopaikkakin. Tykkäsimme koko perhe.

Rowling ei ole transasioiden asiantuntija mutta kohtalainen kirjailija kyllä. Myöskään aikaisempi romaani Paikka vapaana tjsp eibollut yhtään hullumpi. Henkilögalleria oli vähän laaja mutta henkilöhahmot kiinnostavia.

Rowling ei yritä olla transasioiden asiantuntija vaan on tuonut esille sen, että naisten oikeuksia ei voida edistää, jos nainen on vain identiteetti. Ja että sanan "nainen" poistaminen joka paikasta siksi, että transihmisille ei tulisi paha mieli, ei ole perusteltua. 

Suomessa sama meneillään, mutta suurin osa nukkuu ruususen untan sen suhteen. 

Vierailija
107/107 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettu on - tosi hyvä. En lue juurikaan muita jännäreitä kuin tätä sarjaa.

Samoin, olen jo lukenut. Hyvä, kuten ne aiemmmatkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi