J.K. Rowlingin uusi romaani brittien myyntitilastojen kärkeen
Robert Galbright = J.K. Rowling. Jos jossain on joku boikotti, niin eipä näytä toimivan. Lukijat eivät hylänneet.
https://www.waterstones.com/books/bestsellers
https://www.thetimes.co.uk/article/the-sunday-times-bestsellers-list-bo…
https://www.lovereading.co.uk/genres/lrt10/uk-top-10-books
https://www.whsmith.co.uk/charts/fiction-book-chart/cha00003/
Kommentit (107)
Miksi tsuvakit ei suvaitse kirjailijan mielipidettä?
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti persuja silläkin saarella. Mihin tämä maailma on matkalla, kun enää harva arvostaa vähemmistöjen ihmisoikeuksia?
Ketkähän maapallolla ovat vähemmistönä. Miten onnistuisi vähemmistön meuhkaaminen maassa, jossa on ei-valkoinen enemmistö? Voisivat päät olla seipään nokissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tsuvakit ei suvaitse kirjailijan mielipidettä?
Siksi, ku se on väärä. Vain oikeanlaiset mielipiteet suvaitaan. Kunnon suvaitsevaisen tuntee siitä, ettei hän suvaitse mielipiteitä, jotka poikkeavat hänen omistaan.
Onko tätä kirjaa suomennettu? Entäs mistä toi Stanley Tuccin kirja kertoo mikä oli myös ap:n linkissä? Ymmärrän kyllä ja puhun englantia mutta kirjat tykkään lukea suomeksi.
Näin naisena en lähde naisia boikotoimaan. Eipä miehetkään boikotoi miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä kirjasarja.
Intohimoisena dekkarifanina oon lukenut kaikki tähän asti. Todella hyvä, Cormoran on mielenkiintoinen hahmo.
Ja minäkin olen sitä mieltä, että netissä muutamakin tyyppi saa aikaan valtavan "kohun". Paljon porua, vähän villoja. :)
Vierailija kirjoitti:
Ralph Fiennes oli rohkea ja melkeinpä ainoa julkisuuden henkilö joka uskalsi omalla pärställään puolustaa J.K Rowlingia silloin ton skandaalin aikaan. Rowling myöhemmin totesi ettei tule ikinä unohtamaan sitä.
Fiennes on muutenkin ihku.
Vierailija kirjoitti:
Ralph Fiennes oli rohkea ja melkeinpä ainoa julkisuuden henkilö joka uskalsi omalla pärställään puolustaa J.K Rowlingia silloin ton skandaalin aikaan. Rowling myöhemmin totesi ettei tule ikinä unohtamaan sitä.
Myös Robbie Coltrane eli Hagrid:
https://www.insider.com/hagrid-actor-robbie-coltrane-defends-jk-rowling…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiennes on muutenkin ihku.
Se on kyllä sellanen hottis etten toista tiedä. Just yksi ilta tuli Uskollinen puutarhuri ja en tienyt itkeäkkö vai nauraa niille tunteille mitä joku filmitähti voi herättää vielä aikuisessa reilusti päälle kolmekymppisessä naisessa;D Tuli ihan mieleen teinivuosien fani ihastukset🙈
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta katsoi Oprahin haastattelun Rowlingin kanssa. Todella fiksun ja symppiksen oloisia naisia molemmat. Ja todelliset ryysyistä rikkauksiin elämäntarinat molemmilla.
Oprah taitaa olla vielä kaksikertaa rikkaampi kuin Rowling. Ei sillä että kummankaan tarvitsee enään ikinä murehtia raha asiotaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä kirjaa 9suomennettu? Entäs mistä toi Stanley Tuccin kirja kertoo mikä oli myös ap:n linkissä? Ymmärrän kyllä ja puhun englantia mutta kirjat tykkään lukea suomeksi.
Käännös tulee lokakuussa. Ennakkomyynti on alkanut jo.
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena en lähde naisia boikotoimaan. Eipä miehetkään boikotoi miehiä.
Minä olen valmis boikotoimaan ihmisiä sukupuoleen katsomatta jos siihen on syytä. Nyt selvästi ei ollut. Ihan sama onko mies tai nainen kunhan elää ihmisiksi ja edes yrittää parhaansa niin ansaitsee kyllä tukeni. Täysin vieras tuollainen mies vs nainen asenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjailijat kehittää itselleen näitä pseudonyymejä, jos kuitenkin julkisesti kirjan esittelysivuillakin kerrotaan kirjailijan oikea nimi? Sitten ymmärtäisin, jos kukaan ei tietäisi kuka nimen takana oikeasti on, mutta tätä en ymmärrä? Voisko joku selittää asian mulle?
Ihmettelen samaa. Minulle selvisi vasta aikuisena että Carolyn Geeneä ei ollut oikeasti olemassa vaan Neiti Etsivillä oli kymmeniä eri kitjoittajia:D
MITÄ?!?!?!?!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjailijat kehittää itselleen näitä pseudonyymejä, jos kuitenkin julkisesti kirjan esittelysivuillakin kerrotaan kirjailijan oikea nimi? Sitten ymmärtäisin, jos kukaan ei tietäisi kuka nimen takana oikeasti on, mutta tätä en ymmärrä? Voisko joku selittää asian mulle?
Ihmettelen samaa. Minulle selvisi vasta aikuisena että Carolyn Geeneä ei ollut oikeasti olemassa vaan Neiti Etsivillä oli kymmeniä eri kitjoittajia:D
Ehkä joku nykyajan lapsista havahtuu tulevaisuudessa siihen, että Erin Hunteria (Soturikissat) ei ole :) Tästä tosin avoimesti tiedotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä kirjaa 9suomennettu? Entäs mistä toi Stanley Tuccin kirja kertoo mikä oli myös ap:n linkissä? Ymmärrän kyllä ja puhun englantia mutta kirjat tykkään lukea suomeksi.
Käännös tulee lokakuussa. Ennakkomyynti on alkanut jo.
Kiitos.
Onko tämä siis joku kirjasarja? Itse en ole Rowlingta lukenut kuin ton Paikka vapaana ja poikani oli aikanaan hirveä Harry Potter fani mutta vuosiin ei ole tullut luettua hänen kirjojaan.
Ps. Täällä joku mainitsi Ralph Fiennesin niin voitte kuvitella poikani kahdeksanvuotiaana Heathrowin lentokentällä kun hän bongasi Voldemortin. Häntä ujostutti ihan kauheasti pyytää nimmari kirjaansa mutta ei malttanut olla sitä tekemättä. Ralphiakin huvitti niin että jäi oikeasti juttelemaan poikamme kanssa ja antoi tälle jopa Haribon karkkipussin. Poika oli niin otettu että sillä lennolla taisi tuijotella enemmän sitä nimmaria kuin lukea itse kirjaa:D Kamalaa miten aika rientää. Poika täyttää loppukuusta 19v. mutta tuntuu kuin toi olis tapahtunut eilen.
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti persuja silläkin saarella. Mihin tämä maailma on matkalla, kun enää harva arvostaa vähemmistöjen ihmisoikeuksia?
Onneksi kaikki ei elä kaltaisessasi kuplassa. Miksi vähemmistöille pitäisi enemmistöjen huolehtia selvästi itseään paremmat oikeudet?
Pride, tuo suvaitsevaisten friikkisirkus, esikuvana?
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten luin hänen kirjansa Paikka vapaana ja muistan että tykkäsin siitä. Voisin lukea vaikka uudestaan koska juoni on jo unohtunut täysin. Muistaakseni siitä tehtiin leffakin.
Näkeekö tota leffaa mistään? Kirja löytyy jostain hyllyn perukoilta.
Vierailija kirjoitti:
En matkusta enää koskaan tuolle saarelle!
Tähän asti oletkin varmasti ollut siellä vakiovieras. Sinä olet briteille varmasti suurin menetys heti kuningattaren jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä nykyään arvosteta enemmäin kuin ikinä?! Voi hyvä ihme.
Youtubesta katsoi Oprahin haastattelun Rowlingin kanssa. Todella fiksun ja symppiksen oloisia naisia molemmat. Ja todelliset ryysyistä rikkauksiin elämäntarinat molemmilla.