Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)

16.09.2022 |

Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.

Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.

Kommentit (280)

Vierailija
161/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap haluaa että kaikki tasapuolista niin hommaa lapsia kuten sisaruksesi.

Apn vanhemmilla on lapsia joita kohtelevat keskenään tasapuolisesti. Apn vanhemmilla on lapsenlapsia joita kohtelevat keskenään tasapuolisesti. Aplle vinkki että jos apn vanhemmat antaa jotain sisaruksen lapselle niin ei se ole sisarukselle itselleen vaan hänen lapselleen. Ihan erilliselle ihmiselle.

Eli aikaisemminkin vanhemmat ovat toimineet tasapuolisesti. Vai onko ap sitä mieltä että jos vanhemmat antaa naapurille joulutähden niin hänellekin tasapuolisuuden nimissä kanssa? Ne sisarusten lapset ovat oikeita erillisiä ihmisiä. Ihan kuten naapuritkin.

Kasva aikuiseksi ap ja lopeta tuo itsekkyys.

Ei kun se joulutähti täytyy viedä ap:n naapurille. Muuten ap:n siskolle tulee paha mieli jos ap saa joulutähden, mutta hän ei. Kannattaa myös käydä laskemassa, että montako latvaa äidin naapurin kukassa on...

Vierailija
162/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas tasa-arvoinen lahja -hullut! Mitäpä jos teidän sisaruksella onkin koira ja koira saa teidän äidiltä lahjaksi luun!? Oletteko siitäkin kateellisia, kun nyt sisaruksen talous sai enemmän!!?? Kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan teidänkin olisi pitänyt saada herkkuluu nakerrettavaksi, vaikka ette lemmikeitä omistakaan!!

Oikeesti, ihan hullu ajattelutapa!

Sinä varmaankin pullautit kakaroita ihan liudan että saat enemmän ja muiden sisaruksien osuudet niin ettei tarvitse olla kateellinen. Ihan kaikki muut ovat kateellisia kun "tienaat" eniten näillä kakaroillasi ja olet erityisasemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi lapset eivät ole tasapuolisessa asemassa vaan jotkut asemastaan riippuen saavat enemmän. Minä lapsettomana katkaisisin välit kokonaan jos en saisi samat kuin lapsiperheellisetkin, ihan vain periaatteen vuoksi koska perheettömänä olen saman arvoinen kuin muutkin perilliset. Jos itselläni olisi lapsia niin tasan tarkkaan antaisin saman kaikille riippumatta asemasta tai varallisuudesta niin se ei aiheuttaisi mitään katkeruutta sisarusten väleihin eikä olisi pakko tehdä lapsia että saisi saman mitä muutkin niin että ihan turha sellaisella ahnehtia enemmän. Minä en voi sietää sitä että asemasta riippuen omat lapset olisivat eriarvoisessa asemassa. Jokainen saisi saman, tekee sitten elämässään mitä tahansa valintoja tai jos olisi nii varakas ettei tarvitse niin saa itse päättää kenellekkä lahjottaisi oman osuutensa. Mutta omatuntoni ei anna kohdella ketään eriarvoisesti. 

Minä taas en ymmärrä kun aikuiset ihmiset hakevat sitä omaa arvoa saamisista. Minun vanhempani saavat tehdä omalla omaisuudellaan ihan mitä haluavat. Vaikka sitten antaa kaiken sisaruksilleni, jos näin parhaaksi näkevät. Ei se minua haittaa. Päinvastoin. Rakastan sisaruksiani, niin oikein mielelläni annan ns. oman osuuteni heille. Osaan kyllä huolehtia itsestänikin.

Ymmärrän, että jotain voi jäädä hampaankoloon jos vanhemmat esimerkiksi pienempiä lapsia kohtelee räikeästi epätasa-arvoisesti. Ja jos tuo materiasta tappeleminen juontaa tällaisesta, niin silloin pitäisi käsitellä se ongelman juuri eikä pahentaa tilannetta kyttäämällä ja vertailemalla paljonko kukakin saa.

Vierailija
164/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea asia olla tasapuolinen. Meillä on esim. vain yksi lapsi ja sisarella 4. Ostan siis x4 lahjaa ja saadaan yksi saman hintainen suunnilleen itse. Sama isovanhemmilta jne...Toisaalta en tiedä olisiko reilua että meidän lapsi saa satasen legon ja sisaren lapset a 25 paketin per naama.

Näinhän se kuuluu mennä että jos sisaruksilla on lapsia niin ne lapset saa sitten halvemmat paketit vaikka niitä lego ja kuin teidän lapsi koska muuten epäreilua teitä kohtaan, 

No jos on noin kateellinen, niin sitten ei auta muuta, kuin tehdä itsekin ne 4 lasta, että saa yhtä paljon perheenä lahjoja/lahjoihin laitettua rahaa, kuin siskokin ;)

Tai jos on oikein exrakateellinen, niin tekee vielä pari enemmän, kuin mitä siskolla on , niin saa enemmän lahjoja, kuin siskon perhe.

Vierailija
165/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on tehdä lapsia joista ei tule vanhuuden päivä hoitajia vaan kotona makaavia luusereita. 

Vierailija
166/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, varaudu nyt jo siihen että ne arvokkaat perintökorut tms. menee sisaruksen lapsille, esim. rippi tai yo-lahjoiksi. Kaikki putsataan. Näin se menee. Ja, perinnönjaossa-vaikkei lapsenlapset laillisesti perikään isovanhempiaan, ne kyllä on käsi ojossa ja heidän vanhempi keplottelee heille ihan yhtä isot osat kuin sinulle. Ja myös ovelaa kiristykeinoa käytetään, jos vastustat, sisaruksen lapset, sekä muu suku, alkavat syyttää sinua AHNEEKSI. Saat tämän maineen ja sitä muistetaan jankuttaa aina. Ettäs kehtasit viedä lapsenlapselta ainoan muiston mummostaan. Lapsenlapset ohittavat sinut vanhempasi testamentissa jonka lapsia tehnyt sisar on laatinut itse.

Ja toisaalta tottakai ymmärrän että on parasta että kaikki arvoperintökorut yms pätyy sukuun lapsenlapsille, mutta sama lopputulos olisi jos lapseton sisar testamenttaisi ne heille vasta itsensä jälkeen.

Tosiasia on ettet lapsettomana ole minkään arvoinen .

Vierailija
167/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi lapset eivät ole tasapuolisessa asemassa vaan jotkut asemastaan riippuen saavat enemmän. Minä lapsettomana katkaisisin välit kokonaan jos en saisi samat kuin lapsiperheellisetkin, ihan vain periaatteen vuoksi koska perheettömänä olen saman arvoinen kuin muutkin perilliset. Jos itselläni olisi lapsia niin tasan tarkkaan antaisin saman kaikille riippumatta asemasta tai varallisuudesta niin se ei aiheuttaisi mitään katkeruutta sisarusten väleihin eikä olisi pakko tehdä lapsia että saisi saman mitä muutkin niin että ihan turha sellaisella ahnehtia enemmän. Minä en voi sietää sitä että asemasta riippuen omat lapset olisivat eriarvoisessa asemassa. Jokainen saisi saman, tekee sitten elämässään mitä tahansa valintoja tai jos olisi nii varakas ettei tarvitse niin saa itse päättää kenellekkä lahjottaisi oman osuutensa. Mutta omatuntoni ei anna kohdella ketään eriarvoisesti. 

Minä taas en ymmärrä kun aikuiset ihmiset hakevat sitä omaa arvoa saamisista. Minun vanhempani saavat tehdä omalla omaisuudellaan ihan mitä haluavat. Vaikka sitten antaa kaiken sisaruksilleni, jos näin parhaaksi näkevät. Ei se minua haittaa. Päinvastoin. Rakastan sisaruksiani, niin oikein mielelläni annan ns. oman osuuteni heille. Osaan kyllä huolehtia itsestänikin.

Ymmärrän, että jotain voi jäädä hampaankoloon jos vanhemmat esimerkiksi pienempiä lapsia kohtelee räikeästi epätasa-arvoisesti. Ja jos tuo materiasta tappeleminen juontaa tällaisesta, niin silloin pitäisi käsitellä se ongelman juuri eikä pahentaa tilannetta kyttäämällä ja vertailemalla paljonko kukakin saa.

No sulla on tämä MariaTeresa uhriutuminen ja saat siitä kiksejä. Ja olet rakastava ihminen ja epäilen että vanhemmillasi ei ole paljoa mistä jakaakkaan niin ettei harmita yhtään. Oikein rakkaudesta sisaruksiisi olet varmaankin tehnyt testamentinkin niille jos on puoliso niin se ei saa mitään. 

Vierailija
168/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas tasa-arvoinen lahja -hullut! Mitäpä jos teidän sisaruksella onkin koira ja koira saa teidän äidiltä lahjaksi luun!? Oletteko siitäkin kateellisia, kun nyt sisaruksen talous sai enemmän!!?? Kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan teidänkin olisi pitänyt saada herkkuluu nakerrettavaksi, vaikka ette lemmikeitä omistakaan!!

Sinä varmaankin pullautit kakaroita ihan liudan että saat enemmän ja muiden sisaruksien osuudet niin ettei tarvitse olla kateellinen. Ihan kaikki muut ovat kateellisia kun "tienaat" eniten näillä kakaroillasi ja olet erityisasemassa. 

Eikai nyt kukaan hanki lapsia JOULULAHJOJEN takia :D Kuuntele nyt itseäsi hyvä ihminen!

Joo puhuin miehen ympäri vauvan hankintaan sillä että lupailin joulusta toiseen pari ekstralelua kuusen alle :)) Mikä säästö kun saadaan lapsille nukke ja villasukat joka vuosi

Vierailija
169/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole ap, mutta sinulla ei ole mitään käsitystä. Totta kai se naurattaa jos näin tapahtuu yhden tai kahden kerran. Tai edes 10. Mutta kun tämä sama ilmiö toteutuu ihan kaikessa seuraavat 50 vootta niin alkaa hymy hyytymään. Lapsia tehneet jopa tahallan heittäytyy vanhempiensa taakoiksi. Kun ei oo rahaa ostaa omaa autoa niin antaisitko isi omasi, että me päästään....Ja näin käy. Kun aina on KRIISI TARVE lapsia tehneillä. Millon mitäkin. Pitäisi saada pesukone, ostatko isi? Sinkku-sisarus saa pärjätä omillaan koska eihän se mitään tarvitse. Ja tavallaann näin onkin. Mutta kun 10 vuotta on vierähtänyt näin, epätasa-arvo kohtelussa on jo merkittävä. Ikäänkuin se että pärjää omillaan, on kääntynyt sinua vastaan.

Vierailija
170/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiahan tehdään sen takia että niistä tulee vanhuksien hoitajia kaikista. Nyt vaan näyttää siltä että tulevaisuudessa ei ole enää hoitajia. 

Vierailija
171/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi liueta linjoilta...???

Vierailija
172/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Meidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisarusten taloudet. 

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Sinun ei ole pakko ostaa sisarustesi lapsille syntymäpäivä- tai joululahjoja jos et halua. Mutta siihen sinulla ei ole oikeutta puuttua millaisia lahjoja omat vanhempasi sisarusten lapsille antaa, on normaalia huomioida jokainen lähipiiriin kuuluva yksilö erikseen, ei perheitä yksiköinä. Se olisi epätasa-arvoa, jos siskosi saisi itselleen enemmän, mutta lasten saamat lahjat eivät siihen liity.

No mutta sittenhän jos asia todella olisi näin niin sittenhän siskojeni ei tarvitsisi pommittaa minua viesteillä että et voi laittaa välejä pikki ennen kuin asia on selvitetty jne. 

Normaalit ihmiset eivät laita välejä poikki tuollaisen asian takia. Jos todella hauat olla loppuelämäsi yksin, niin tottakai saat tehdä niinkuin haluat.

Logiikkasi oli kyllä taas niin ontuva, miten se, että sinun ei ole pakko ostaa lahjoja on suoraa seurasta sille että siskojen ei tarvitse pommittaa veistejä välien poikki laittamisesta. Toistan: Normaalit eivät katko välejä.

Et tosin jankuttamisellasi ym ole normaalia lähelläkään :D

Teidän ja sisarusteni logiikka ontuu. Ei asiat mene niin että on oikeutetu siihen, tähän ja tuohon vain siksi että on vapaaehtoisesti hankkinut lapsia. Tyytykööt siihen mitä lapseton sisaruskin vanhemmiltaan mieheineen saa ja ostakoot itse lapsilleen tavaraa jos siltä tuntuu. 

Kyllä me normaalit emme ole laittamatta välejä poikki vain siksi että saisimme olla vuosia sisarustemme ja heidän lastensa kynnysmattoja. 

Muista tehdä testamentti ettei sisarustesi lapset pääse kuolemasi jälkeen suuriin rahoihisi käsiksi!

Vierailija
173/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole ap, mutta sinulla ei ole mitään käsitystä. Totta kai se naurattaa jos näin tapahtuu yhden tai kahden kerran. Tai edes 10. Mutta kun tämä sama ilmiö toteutuu ihan kaikessa seuraavat 50 vootta niin alkaa hymy hyytymään. Lapsia tehneet jopa tahallan heittäytyy vanhempiensa taakoiksi. Kun ei oo rahaa ostaa omaa autoa niin antaisitko isi omasi, että me päästään....Ja näin käy. Kun aina on KRIISI TARVE lapsia tehneillä. Millon mitäkin. Pitäisi saada pesukone, ostatko isi? Sinkku-sisarus saa pärjätä omillaan koska eihän se mitään tarvitse. Ja tavallaann näin onkin. Mutta kun 10 vuotta on vierähtänyt näin, epätasa-arvo kohtelussa on jo merkittävä. Ikäänkuin se että pärjää omillaan, on kääntynyt sinua vastaan.

Hyväksikäyttäjiä. Lapsiperheellisille tuotiin kaikki kodinkoneet, pussillinen rahaa ja minä lapseton en saanut mitään ensi kotiini. Teki pahaa kuinka ihmisen arvo määritellään niin että lapseton on ihan arvoton. 

Vierailija
174/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Olen ilmoittanut täysin rehellisen syyn miksi haluan katkaista välit. Se on epä tasa-arvoinen kohtelu. Ei minua saa muuttamaan sillä että minua syyllistää siitä että vanhimman perheen sisaruksella on tiukkaa rahasta ja joutuvat ruokaakin hakemaan avustuksista tai sillä että toiseksi vanhin siskoni on äitiyslomalla ja rahat sen takia tiukalla varsinkin kun hinnat on muka nousseet jne. 

Ihme, että sisaruksesi edelleen haluavat olla kanssasi väleissä. En minä ainakaan tarvitsisi elämääni rahoja vahtivaa ahnetta ihmistä.

Käsityksesi todellisuudesta on muutenkin hieman hatara. Sanot, että hinnat ovat muka nousseet? Et siis ole huomannut, että inflaatio on ihan totta?

Taidat olla joku todella avohoitopotilas, tämä viestisi nyt paljasti sinut. Mielenterveydeltään normaalit ihmiset eivät todellakaan ole kateellisia toisten saamista avustuksista ja kaikki tietää ettei äitiyspäivärahalla juhlita.

Tai sitten jollain trollilla on perjantai pullo jo auki.. noh ihan sama, on tätä sekoilua silti viihdettä seurata.

Katsos me täällä todellisuudessa emme usko vain lööppeihin ja demareiden iltasatuihin vaan seuraamme omaa kulutustamme. Meidän kulut on noin 12kk aikana noussut noin 7%. Eli ei ihan hirveästä inflaatiosta voida puhua. 

Äidit voi jättää lapsensa kotiin ja mennä töihin eikä loisia meidän lapsettomien verovaroilla kahviloissa, porttoloissa, ravintoloissa, leikkipuistoissa ja jos rahat ei riitä niin ruokaa jonosta ilmaiseksi ja viikonlopuksi lomalle hyväntekeväisyydestä saadulle kylpylälomalle. 

Se "kotona loisiminen" on huomattavasti halvempaa meille veronmaksajille kuin lasten päivähoito kodin ulkopuolella. Minullekin naapuri sanoi jotain vastaavaa kun olin kotona 3 lapsen kanssa. Oli mukava vastata, että säästän yhteiskunnan rahoja joka kuukausi yli 3000€.

Vierailija
175/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Meidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisarusten taloudet. 

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Sinun ei ole pakko ostaa sisarustesi lapsille syntymäpäivä- tai joululahjoja jos et halua. Mutta siihen sinulla ei ole oikeutta puuttua millaisia lahjoja omat vanhempasi sisarusten lapsille antaa, on normaalia huomioida jokainen lähipiiriin kuuluva yksilö erikseen, ei perheitä yksiköinä. Se olisi epätasa-arvoa, jos siskosi saisi itselleen enemmän, mutta lasten saamat lahjat eivät siihen liity.

No mutta sittenhän jos asia todella olisi näin niin sittenhän siskojeni ei tarvitsisi pommittaa minua viesteillä että et voi laittaa välejä pikki ennen kuin asia on selvitetty jne. 

Normaalit ihmiset eivät laita välejä poikki tuollaisen asian takia. Jos todella hauat olla loppuelämäsi yksin, niin tottakai saat tehdä niinkuin haluat.

Logiikkasi oli kyllä taas niin ontuva, miten se, että sinun ei ole pakko ostaa lahjoja on suoraa seurasta sille että siskojen ei tarvitse pommittaa veistejä välien poikki laittamisesta. Toistan: Normaalit eivät katko välejä.

Et tosin jankuttamisellasi ym ole normaalia lähelläkään :D

Teidän ja sisarusteni logiikka ontuu. Ei asiat mene niin että on oikeutetu siihen, tähän ja tuohon vain siksi että on vapaaehtoisesti hankkinut lapsia. Tyytykööt siihen mitä lapseton sisaruskin vanhemmiltaan mieheineen saa ja ostakoot itse lapsilleen tavaraa jos siltä tuntuu. 

Kyllä me normaalit emme ole laittamatta välejä poikki vain siksi että saisimme olla vuosia sisarustemme ja heidän lastensa kynnysmattoja. 

Muista tehdä testamentti ettei sisarustesi lapset pääse kuolemasi jälkeen suuriin rahoihisi käsiksi!

Vaikka tekisi niin silti koitetaan saada lapsettoman rahat kuten Kirsti Paakkasen tapauksessa. 

Vierailija
176/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihmisillä ongelmat.

Itse isoäitinä aion antaa ensi jouluna pari-kolme lahjaa ensimmäiselle lapsenlapsellemme ja se on siinä. Aikuiset eivät tarvitse mitään, me nautimme joulun ajan toistemme seurasta, hyvästä ruoasta ja juomasta, joulun tunnelmasta.

"ensimmäiselle lapsenlapsellemme"? Siis heitä on kuitenkin useita? Miksi he ovat eriarvoisessa asemassa? Ihan mummu minäkin ja kiinnostaa kovasti kun itse en osaa kuvitella tilannetta, että yksi lapsenlapsemme saisi lahjan ja muut eivät.

Vierailija
177/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh siis jos sun siskolla on vaikka kolme lasta ja ne saa kukin 20€ arvoisen lahjan, niin sun kuuluis saada 60€ arvoinen lahja?? Mut eiks 20€/hlö vs 60€/hlö ole nimenomaan epäreilua???

Koska vanhempani eivät ole niitä lapsenlapsia tehneet vaan omille lapsille jaetaan samanarvoiset lahjat eikä sille enemmän joka on eniten lisääntynyt. Ei yhtään epäreilua esimerkiksi jos minä rahastaisin lapsillani enemmän kuin lapsettomani sisarus. Sehän epäreilua on jos lapsia tekemällä koitetaan saada enemmän ahnehtimalla ihan kaikki. Ei vanhempien tehtävä ole elättää lapsianne ja saaden niillä enemmän. Ajattele itse vanhempana asettaisitko lapsesi eriarvoiseen asemaan niiden aseman perusteella. Tuntuu että sinulta se onnistuisi. 

Jos isoäiti ostaa lapsenlapselle joululahjan, ei se ole elättämistä.

Ja jos jonkun aikuisen on pakko saada yhtäpaljon, kun lapsen jouluna lahjoja niin johan on outoa porukkaa. lahjoja ei edes kannata ostaa muille, kuin lapsille niin ei tarvii aikuisten ihmisten tapella tuollaisesta asiasta.

Itse ei edes tullut aikoinaan ajateltua, mitä kukakin sai vanhemmilta lahjaksi. Ja jos mummo(äiti siis) oli ostanut jollekin sisaruksen lapselle lahjan niin ei kyllä käynyt mielessäkään, että minun olisi pitänyt sitten saada saman arvoinen lahja, koska siskon lapsikin sai.

Vierailija
178/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minusta joskus tulee mummo, niin ostan edelleen omille lapsilleni joululahjan (jos silloin vielä lahjoja ostetaan, koska niitä yritetään koko ajan vähentää ja on puhuttu jo siitä, että ei enää ostettaisi) ja jokaiselle lapsenlapselle suunnilleen samanarvoisen tai sen mukaan, mitä kukin toivoo, mutta en anna lapsettomalle lapselle yhtään sen enempää, kuin sillekään jolla on lapsi, koska se lapsen lahja on lapsen lahja. 

Jos jollakin ei ole lasta, ei sille sitten mitään voi. Mutta jos hänellä on vaikkapa koira, ostan sille koiralle lahjan. 

Muutenkaan en kyllä jaksa joka senttiä laskea, että olikohan nyt jokaiselle varmasti saman verran. 

Vierailija
179/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea asia olla tasapuolinen. Meillä on esim. vain yksi lapsi ja sisarella 4. Ostan siis x4 lahjaa ja saadaan yksi saman hintainen suunnilleen itse. Sama isovanhemmilta jne...Toisaalta en tiedä olisiko reilua että meidän lapsi saa satasen legon ja sisaren lapset a 25 paketin per naama.

Näinhän se kuuluu mennä että jos sisaruksilla on lapsia niin ne lapset saa sitten halvemmat paketit vaikka niitä lego ja kuin teidän lapsi koska muuten epäreilua teitä kohtaan, 

Ei kuulu. Isovanhemmat voivat ostaa lahjoja lalpsenlapsille, ei perhekunnille.

Vierailija
180/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun lapset eivät ole vanhempieni tekemiä niin miksi sinun olisi saatava enemmän rahallista hyötyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi