Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)
Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.
Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.
Kommentit (280)
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haluaisit samalla summalla kuin sisarukset ja jos se ei käy olet mieluummin ilman?
Aikuisille samalla summalla ja lapsille samalla
summalla, jos teillä olisi lapsia saisitte myös.En kiukuttelisi,
olisin tyytyväinen, että on iso suku jonka kanssa viettää joulua.Minä inhoa lapsia. En voi sietää lapsia lainkaan en sellaisia ikinä halua. Jos emme saa samalla summalla lahjoja kuin sisarukseni perheineen niin sitten on aivan turha luulla että vietämme heidän kanssa joulua.
Toiset ovat varmaan ikionnellisia, kun ette vietä.
Olemme taatusti onnellisempia kun ei tarvitse noiden hirviöiden kanssa viettää joulua
Vähän projisoinnin makua tässä lausunnossa, kun ottaa huomioon että uliset täällä julkisesti joululahjoista, aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla vapaaehtoisesti lapseton.
Tämä vaikuttaisi olevan ilmiselvää. Lapsettomuus on ap:lle kova paikka ja yrittää kääntää sen sellaiseksi, jota olisi aina muka halunnut.
Meitä on kolme sisarusta, joilla kahdella on lapsia. Kolmas sisarus on nyreissään, kun kaksi muuta saavat enemmän lahjoja kuin hän, eli laskee lasten saamat lahjat jotenkin olevan häneltä pois.
Emilia K. jatkaa huomiohu0r4austa. Yleensähän hän on kuvitellut itselleen lapsia, nyt näköjään ei.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaikuttaisi olevan ilmiselvää. Lapsettomuus on ap:lle kova paikka ja yrittää kääntää sen sellaiseksi, jota olisi aina muka halunnut.
En voisi sietää lapsia ja vähiten sitä että jotkut käyttää niitä taloudellisen hyötisen välikappaleena.
hyötisen??? Outo sana
Ap, mene hoitoon noiden sun harhojes ja lapsivihan takia. Vaikutat epävakaalta
Vierailija kirjoitti:
Törkeästi sanottu. En ole Ap mutta toivon sinulle sitä samaa vaikuttaen tyhmältä.
Lapsien tekeminen on vapaaehtoista ja periaatteesta vanhemmille omat lapset pitäisi kaikkien olla samanarvoisia riippumatta siitä kuinka suuren perheen perustaa ja sen kulut pitää itse kustantaa eikä vaatien enemmän sen varjolla. Joku voisi perustaa eläintarhan vaatimalla enemmän kun niistä on isoimmat kulut.
Minä vihaan eniten tässä maailmassa ahneutta. Epätasa arvoa ehkäisten lapsien välille pitäisin kohtuullisena vanhempien antavan kaikille samanarvoisen lahjakortin jouluna kaikille lapsilleen ja lopettaa koko lahja touhut. Kukin päättää sitten törsääkö lasten lahjoihin tai johonkin muuhun. Kohtuulliset synttäri lahjat ovat sitten asia erikseen ja niistä tuskin kukaan lapseton loukkaantuu tuntien itsensä arvottomaksi. Sillä se on arvottomuuden tunne jos ei kohdella samanarvoisesti ja tietäisit, tuntisit itsekkin sen jos olisit se lapseton osapuoli. Mieti sitä kohtelisitko omia lapsiasi eriarvoisesti ja millä sitten perustelisit sitä.
Ei näin että sä olet tehnyt viis lasta, saat kaikkein eniten, sinä yhden lapsen saaden yhdesosan ja jolla ei ole yhtään niin nolla euroa. Niinkö itse toimisit.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi sietää lapsia ja vähiten sitä että jotkut käyttää niitä taloudellisen hyötisen välikappaleena.
hyötisen??? Outo sana
Tarkoittanee varmaankin taloudellisen hyötymisen ja valitettavasti tämmöistäkin keinottelua käytetään. Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on kolme sisarusta, joilla kahdella on lapsia. Kolmas sisarus on nyreissään, kun kaksi muuta saavat enemmän lahjoja kuin hän, eli laskee lasten saamat lahjat jotenkin olevan häneltä pois.
Niinhän se todellisuudessa onkin vai mitä ihmettä te lapsiperheelliset sitten itsellenne uskottelette. Saisitte vähemmän jos sillä lapsettomallakin olisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisestihän tää on provo.
Mutta käännetäänpä asia niin että ap ja miehensä ja ap:n sisarus perheineen vuokraisi mökin joka maksaa 750€/vko ja sekä ap että sisarus maksaa siitä 375€ vaikka sisaruksen lapset saavatkin oman makkarin/makkarit.
(Ja tähän vastaukseksi varmaan tulee ap:lta ettei ikinä viettäisi aikaa lapsiperheen kanssa mökillä.)
Meillä oli tulossa tällaistä
Sisko perheineen oli vuokraamassa mökkiä. Onneksi tajusin kysyä mitä se maksaa minulta.
Mökin hinta on yli 2000 euroa.
Mun osuus olisi ollut puolet. Siskolla puoliso, jolla 2 lasta edellisestä liitosta ja 3 yhteistä. Makuuhuoneita piti olla väh 3, jolloin minä olisin nukkunut olohuoneessa.
Jatkoin miten syömiset, joulupukki, lasten lahjat jne.
Onneksi oli kyseessä oma sisko, pystyin sanomaan älä nyt unta nää.
Sisko aina välillä valittaa en halua viettää joulua heidän kanssa. Vastaan sinä haluat minun lompakon sinne, et minua.
Lähdin sinä jouluna Bangkokkiin ja laitoin fb.ssä kuvia. Kerroin jälkikäteen mun matka tuli maksamaan alle 2000 e. Jos olisin maksanut puolet mökistä, ruuista, pukin maksusta ja bonuksena jokaiselle lahja. Tuskin minulle olisi edes tullut paketteja, kun eihän aikuiset mitään tarvi.
Miettikää , kun kutsutte sinkkusisaruksia, onko kohtuullista kustannukset myös siskon kannalta !
Jos minua tulee joku sukulainen lääppimään pamautan samantien turpaan. Minua ei lääpi kuin mieheni.
Rakastuessaan ihminen on aivokemialtaan yhtä sekaisin kuin psykoosissa. Rakkaus on mielisairaus. En halua olla kenenkään mielisairauden kohde. [/quote]
Ilmiannettu vihapuheena. Olet sekopää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeästi sanottu. En ole Ap mutta toivon sinulle sitä samaa vaikuttaen tyhmältä.
Lapsien tekeminen on vapaaehtoista ja periaatteesta vanhemmille omat lapset pitäisi kaikkien olla samanarvoisia riippumatta siitä kuinka suuren perheen perustaa ja sen kulut pitää itse kustantaa eikä vaatien enemmän sen varjolla. Joku voisi perustaa eläintarhan vaatimalla enemmän kun niistä on isoimmat kulut.
Minä vihaan eniten tässä maailmassa ahneutta. Epätasa arvoa ehkäisten lapsien välille pitäisin kohtuullisena vanhempien antavan kaikille samanarvoisen lahjakortin jouluna kaikille lapsilleen ja lopettaa koko lahja touhut. Kukin päättää sitten törsääkö lasten lahjoihin tai johonkin muuhun. Kohtuulliset synttäri lahjat ovat sitten asia erikseen ja niistä tuskin kukaan lapseton loukkaantuu tuntien itsensä arvottomaksi. Sillä se on arvottomuuden tunne jos ei kohdella samanarvoisesti ja tietäisit, tuntisit itsekkin sen jos olisit se lapseton osapuoli. Mieti sitä kohtelisitko omia lapsiasi eriarvoisesti ja millä sitten perustelisit sitä.
Ei näin että sä olet tehnyt viis lasta, saat kaikkein eniten, sinä yhden lapsen saaden yhdesosan ja jolla ei ole yhtään niin nolla euroa. Niinkö itse toimisit.
Se että ap vauhkoaa hullunlailla lapsista ei ole todellakaan OK. Eriarvoinen kohtelu ei ole myöskään OK, mutta ap:n käytös on väärin
Tästä päätellen ahneiden ottajien joukosta ei löydy yhtään empatia kykyä mennä sen asemaan joka ei saa mitään vaan kaikki mulle ja nyt heti.
Mikä antaa oikeuden elää, lisääntyä niin yli varojensa että tarvitsee lapsettomien osuudetkin. Ja kohtelisi omiaankin lapsia samalla lailla että lapseton on ihan arvoton jonka osuuden voi antaa lapsiperheellisille.
Todella törkeetä että arvotetaan omat lapset sen perusteella kuinka ison perheen perustaa. Ei muuta puutu kuin että entiseen tapaan jätettäisiin ja suosittaisiin ainoastaan poika lasta joka vie samaa sukunimeä tulevaisuuteen 🤣 Kaikki ihan erinimiset ovat ihan turhia.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama summa per lärvi on ihan yhtä tasapuolista kuin sama summa per sisarus.
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Toivottavasti ap:n äiti ostaa ap:lle ja miehelleen tänä jouluna lasten legoja, sukkia ja yöpukuja lahjaksi, niin on tasapuolista.
Eikö se nyt ole ihan niiden isovanhempien oma asia, miten ja kenen hyväksi haluavat rahojaan käyttää? Ei kai kukaan normaali aikuinen kyttää sitä, paljonko omat tai appivanhemmat käyttää rahaa lastenlasten lahjoihin? Sehän on niiden oma asia ja omat rahat. Ihme touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ap vauhkoaa hullunlailla lapsista ei ole todellakaan OK. Eriarvoinen kohtelu ei ole myöskään OK, mutta ap:n käytös on väärin
En pidä hirveänä suuttumusta jos on pitkään tuntenut jäävänsä eriarvoiseksi ja laiminlyödyksi sillä olen itse kokenut ihan samaa. Minua vaan ei ollut olemassakaan kun äidilleni tuli lapsenlapsia kun hän sekosi täysin ja kiusasi niillä työkaverinsakkin ihan loppuun. Ihmisellä kun ei ollut mitään omia meriittejä niin tämmöinen lapsenlapsi oli sitten se millä rehvasteltiin.
Kouluja juurikaan käymätön ihminen jolla ei ole mitään omia meriittejä eikä sivistystasoa niin on kaikkein kamalin kun se saa aiheen jostain mistä pullistella muille. Tunsin olevani ihan arvoton ja eihän sitä tiedä jos ei ole omakohtaisesti kokenut sellaista.
Tämä yhteiskunta ja sukulaiset palvovat lapsiperheellisiä ja koko ajan niiden etuja ajetaan ja korokkeelle ne asetetaan. Lapseton on ihan kaikessa joku jalkarätti ja siinä asemassa pitää pysyä ettei näy, vaadi mitään eikä kuulu koko perheeseen, yhteiskuntaan ja se asema sille näytetään että on ihan turha pelle koko yhteisössä muuta kuin saa maksaa siitä että saa olla olemassa.
Kuulin kuin pitkään lapsettomalle sanottiin sen saatua lapsen että tervetuloa tähän yhteiskuntaan, näyttäen suoraan että et aikaisemmin ollut yhtään mitään vaikka olisi veroja maksanut kuinka.
Tässä yhteiskunnassa on vielä paljon parannettavaa ja tehtävää koska alettaisiin pitämään lapsettomia ihmisiä samanarvoisina ja yhtä arvokkaina kuin ketä muitakin. Tällä hetkellä se ei ole muuta kuin meuhkataan jostain sateenkaari sakista keskittyen niihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama summa per lärvi on ihan yhtä tasapuolista kuin sama summa per sisarus.
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Joululahjat ei oo mitään perinnönjakoa.
Jos mulle joku valittais lahjasta, jäisi seuraavan kerran ilman.
Mummollani A on lapset B ja C (isäni). B:llä on kaksi lasta D ja E ja isälläni vain yksi lapsi F (minä). E:llä on kaksi lasta ja D:llä yksi, E:llä ei lapsia.
B alkoi suunnitella A: n kanssa, kuinka A:n olisi hyvä jättää asunto-omaisuutensa tasan kaikille kolmelle lapsenlapselle eli D:lle, E:lle ja F:lle.
B soitti minulle eli F:lle, että nyt mummo haluaa lahjoittaa asuntonsa pois, tasan kolmelle serkukselle, koska kaikkinlapsenlapset ovat mummolle yhtä tärkeitä, että allekirjoita paperi kun postissa tulee. Ilmoitin, että tämä ei käy isälleni eikä minulle eikä äidilleni, että lahjoittakoon vaan 50/50 B:lle ja C:lle. Näin tehtiin.
Harmittelin myöhemmin, että olisi pitänyt ehdottaa, että pompautetaan vielä yhden sukupolven yli eli minun kahdelle lapselle ja D:n yhdelle lapselle. Olisipa ollut kiva kuulla reaktio 😉
Päinvastoin, iloisia ovat, kun eivät osallistu.