Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)
Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.
Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.
Kommentit (280)
quote=Lellulellu]Meillä on oikeus juoda alkoholia missä haluamme jos lapsilla on oikeus puhua ilman aikuisten lupaa. Niille lapsille pitäisi asettaa säännöt ei meille aikuisille. Meiltä pumpataan juhlia varten aina sama summa raha kuin noilta lapsiperheellisiltä oksetuksilta. Lapsista ei oteta maksua. On väärin että lapset saa ilmaiseksi asioita mitä me emme.[/quote]
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Olen ilmoittanut täysin rehellisen syyn miksi haluan katkaista välit. Se on epä tasa-arvoinen kohtelu. Ei minua saa muuttamaan sillä että minua syyllistää siitä että vanhimman perheen sisaruksella on tiukkaa rahasta ja joutuvat ruokaakin hakemaan avustuksista tai sillä että toiseksi vanhin siskoni on äitiyslomalla ja rahat sen takia tiukalla varsinkin kun hinnat on muka nousseet jne.
Ihme, että sisaruksesi edelleen haluavat olla kanssasi väleissä. En minä ainakaan tarvitsisi elämääni rahoja vahtivaa ahnetta ihmistä.
Käsityksesi todellisuudesta on muutenkin hieman hatara. Sanot, että hinnat ovat muka nousseet? Et siis ole huomannut, että inflaatio on ihan totta?
Taidat olla joku todella avohoitopotilas, tämä viestisi nyt paljasti sinut. Mielenterveydeltään normaalit ihmiset eivät todellakaan ole kateellisia toisten saamista avustuksista ja kaikki tietää ettei äitiyspäivärahalla juhlita.
Tai sitten jollain trollilla on perjantai pullo jo auki.. noh ihan sama, on tätä sekoilua silti viihdettä seurata.
Katsos me täällä todellisuudessa emme usko vain lööppeihin ja demareiden iltasatuihin vaan seuraamme omaa kulutustamme. Meidän kulut on noin 12kk aikana noussut noin 7%. Eli ei ihan hirveästä inflaatiosta voida puhua.
Äidit voi jättää lapsensa kotiin ja mennä töihin eikä loisia meidän lapsettomien verovaroilla kahviloissa, porttoloissa, ravintoloissa, leikkipuistoissa ja jos rahat ei riitä niin ruokaa jonosta ilmaiseksi ja viikonlopuksi lomalle hyväntekeväisyydestä saadulle kylpylälomalle.
Höpö höpö. Psykoosit tulilla nyt sulla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi vähän kohtuuton vaatimus sinulta ap. Meilläpäs on sellainen kiva perinne, että vain lapsiperheet saavat lahjoja. Itse olen naimisissa ja lapseton, niin onpa kiva olla lahja-automaattina kaikille eikä itse saa juuri mitään. Ja mulle olisi ok etten saisi mitään, mutta ei vaan ole varaa ostaa jokaikisen sisaruksen jokaikiselle lapselle lahjoja. Ja sama homma miehen perheen suhteen. En oikein välitä Joulusta tämän rahanmenon vuoksi.
Tuttua. Kummilapsilleni en osta enää mitään, kun en heitä näe muutenkaan koskaan. Heidän äitinsä olivat hyviä ystäviäni, mutta päättivät lopettaa yhteydenpidon. Lopetin sitten itsekin, ihan järkisyistä. Kohtuutonta ja tolkutonta minun mietiiä pääni puhki mitä tällä kertaa lahjaksi laittaisi, kun kiitostakaan ei koskaan kuulu, eikä edes sitä menikö lahja perille.
Siskon kolmelle lapselle olen jo vuosia ostanut vain sukat ja karkkipussin. Häneltä kun tuli sanomista että ei karkkia hänen lapsilleen saisi lahjaksi ostaa, niin ovat pari vuotta saaneet vain sukat.
En jaksa miettiä mistähän joku tykkäisi, enkä voi ottaa lahjatoiveita vastaan koska minulla on max kymppi käytettävissä lahjaan per pää.
Oman nuoren aikuisen lapseni lahjon päästä varpaisiin, hänelle kun ei kukaan muu osta mitään.
Miehen vanhemmille vien itsetekemäni kukka-asetelman jouluksi, ja glögipullon, kuten myös omille vanhemmilleni.
On kiva kun tällä tavoin jää rahaa laitettavaksi niiden lahjoihin joiden lahjoihin haluan panostaa, eli oman lapseni ja mieheni, eikä tarvitse laskea pennosia miten saada parisataa riittämään kymmenille ihmisille.
Jos jokaiselle annetaan vaikka 20 e. Silloin sinä ja miehesi saatte 40 e. Viisihenkinen perhe saa 100 e. Miten tämä on muka epäreilua? Aloittajan mielestä olisi siis oikein jos hekin saisivat 100 e, mutta aloittaja ei käsitä että se tekisi 50 e per nenä hänelle ja miehelleen muiden summien ollessa edelleen se 20 e per nenä.
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Olen ilmoittanut täysin rehellisen syyn miksi haluan katkaista välit. Se on epä tasa-arvoinen kohtelu. Ei minua saa muuttamaan sillä että minua syyllistää siitä että vanhimman perheen sisaruksella on tiukkaa rahasta ja joutuvat ruokaakin hakemaan avustuksista tai sillä että toiseksi vanhin siskoni on äitiyslomalla ja rahat sen takia tiukalla varsinkin kun hinnat on muka nousseet jne.
Ihme, että sisaruksesi edelleen haluavat olla kanssasi väleissä. En minä ainakaan tarvitsisi elämääni rahoja vahtivaa ahnetta ihmistä.
Käsityksesi todellisuudesta on muutenkin hieman hatara. Sanot, että hinnat ovat muka nousseet? Et siis ole huomannut, että inflaatio on ihan totta?
Taidat olla joku todella avohoitopotilas, tämä viestisi nyt paljasti sinut. Mielenterveydeltään normaalit ihmiset eivät todellakaan ole kateellisia toisten saamista avustuksista ja kaikki tietää ettei äitiyspäivärahalla juhlita.
Tai sitten jollain trollilla on perjantai pullo jo auki.. noh ihan sama, on tätä sekoilua silti viihdettä seurata.
Katsos me täällä todellisuudessa emme usko vain lööppeihin ja demareiden iltasatuihin vaan seuraamme omaa kulutustamme. Meidän kulut on noin 12kk aikana noussut noin 7%. Eli ei ihan hirveästä inflaatiosta voida puhua.
Äidit voi jättää lapsensa kotiin ja mennä töihin eikä loisia meidän lapsettomien verovaroilla kahviloissa, porttoloissa, ravintoloissa, leikkipuistoissa ja jos rahat ei riitä niin ruokaa jonosta ilmaiseksi ja viikonlopuksi lomalle hyväntekeväisyydestä saadulle kylpylälomalle.
Höpö höpö. Psykoosit tulilla nyt sulla.
Voi kulta seuraa omaa kulutustasi älä demarilehtiä ja köyhän hyysäys medioita.
Jos normaalit elinkustannuksesi nousee vuodessa yli 10% on talouden pidossasi jotain pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokaiselle annetaan vaikka 20 e. Silloin sinä ja miehesi saatte 40 e. Viisihenkinen perhe saa 100 e. Miten tämä on muka epäreilua? Aloittajan mielestä olisi siis oikein jos hekin saisivat 100 e, mutta aloittaja ei käsitä että se tekisi 50 e per nenä hänelle ja miehelleen muiden summien ollessa edelleen se 20 e per nenä.
Omien lasten puolisoille ja lapsille annetaan kaikille könttäsumma vaikka 200€. Sen sitten jaetaan siinä perheessä miten jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini mietti kanssa että tuntuu vähän epäreilulta kun vanhemmat antavat aina lapsenlapsille x€ synttärilahjaksi. Hänellä kun ei ole lapsia. Kysyin sitten että onko ajatellut sitä että osalla sisaruksiaan on yksi lapsi ja osalla 4 lasta. Jäi hämmentyneenä katsomaan minua eikä ollut tajunnut tuota. Eli ei ne muutkaan sisarusten perheet saaneet samaa summaa keskenään.
Kyse ei ehkä olekkaan perheistä yksikköinä vaan ihmisistä rakkaina-yksilöinä.
Tämähän on aika hyvä provo. Kirjoittaja on saanut yhteen aloitukseen monta asiaa, josta ärsyyntyä. Passiivis-agressiivisen käytöksen äitiä kohtaan, lapsellisen vaatimuksen joululahjoista, ahneuden, lapsi-inhon ja vielä höystettynä jouluteemalla ja sisarusten välisellä tappelulla. Joku on tosissaan laittanut tähän aloitukseen ajatusta ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on aika hyvä provo. Kirjoittaja on saanut yhteen aloitukseen monta asiaa, josta ärsyyntyä. Passiivis-agressiivisen käytöksen äitiä kohtaan, lapsellisen vaatimuksen joululahjoista, ahneuden, lapsi-inhon ja vielä höystettynä jouluteemalla ja sisarusten välisellä tappelulla. Joku on tosissaan laittanut tähän aloitukseen ajatusta ja vaivaa.
Kyllä! Annan 5/5
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haluaisit samalla summalla kuin sisarukset ja jos se ei käy olet mieluummin ilman?
Aikuisille samalla summalla ja lapsille samalla
summalla, jos teillä olisi lapsia saisitte myös.En kiukuttelisi,
olisin tyytyväinen, että on iso suku jonka kanssa viettää joulua.Minä inhoa lapsia. En voi sietää lapsia lainkaan en sellaisia ikinä halua. Jos emme saa samalla summalla lahjoja kuin sisarukseni perheineen niin sitten on aivan turha luulla että vietämme heidän kanssa joulua.
Se on varmasti heille helpotus.
No jo on ihmisillä ongelmat.
Itse isoäitinä aion antaa ensi jouluna pari-kolme lahjaa ensimmäiselle lapsenlapsellemme ja se on siinä. Aikuiset eivät tarvitse mitään, me nautimme joulun ajan toistemme seurasta, hyvästä ruoasta ja juomasta, joulun tunnelmasta.
Oisko aapee kuitenkin vähän rahapulassa.
Inflaatio kolahtaa teihin vähän varakkaampinkin.
Vierailija kirjoitti:
Oisko aapee kuitenkin vähän rahapulassa.
Inflaatio kolahtaa teihin vähän varakkaampinkin.
Äh, älä nyt jaksa, kohta se AP alottaa taas saman monologin. Johan se raivosi tähän, että hän ei ole KöYhÄ eikä inflaatio kolahda.
Eipä ole sisaren lasten lahjoista suuttuminen käynyt koskaan mielessäkään. Pikkumaista.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama summa per lärvi on ihan yhtä tasapuolista kuin sama summa per sisarus.
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Saatko siis vähemmän kuin sisaruksesi?
Lapset eivät ole sisarustesi jatkeita vaan ihan kokonaisia ihmisiä, jotka ovat tärkeitä vanhemmillesi.
Heille tukee myös paketit eikä se kuulu sinulle yhtään mitään.
Jos sinä ja miehesi saatte vähemmän kuin sisaruksesi ja tämän puoliso, on tietenkin aihetta ihmetellä, mutta lasten lahjat eivät kuulu tähän.
Lopeta typerä trollailusi, Emilia K.
Hei. Apltä tulikin hyvä ehdotus: lähdetään kaikki "porttolaan" 😘. Kuka tietää osoitteen ja ketkä lähtee messiin???
.
Voittaa tämä reissu Av-retket porvooseen, saimaaseeseen, raumaseen mennen tullen. Jouluunkin on vielä aikaa, voidaan törsätä kunnolla.
Ap-Hopikettu, sulla P o r t t i k i e l t o!
Minullakaan ei ole lapsia (olen myös vela)ja sisarellani on 3. Joka vuosi ostan niille lapsille silti lahjat enkä koskaan saa sieltä itse lahjoja (tai halua). Joulu on lasten juhla. En myöskään koe, että äitini pitäisi lahjoa pienestä eläkkeestään aikuisia töissä olevia lapsiaan. Enemmänkin niinpäin, että lapset huolehtivat äidistä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta typerä trollailusi, Emilia K.
Vai hu...u Emma K. krvlta
Minusta tämä ei kuulosta kovin tasapuoliselta. Siis siinä mielessäkään että jos jossain perheessä on vaikka kaksi lasta kun isovanhemmat menehtyvät ja sitten syntyy pikkusisarus sen jälkeen niin isommat sisarukset ovat perineet ja ovat aivan eri arvoisessa asemassa tähän nuorempaan sisarukseen. Itse toivoisin että perintö jaettaisiin lasten kesken ja he antavat sitten eteenpäin jälkeläisilleen sen mitä haluavat.