Nuoren HOITAJA OPISKELIJAN ajatuksia tästä vastuuttomasta JOUKKOIRTISANOUTUMIS TOIMINNASTA!
Mitä teen, opiskelen lähihoitajaksi, mutta jos tulee joukkoirtisanomiset miten käy?
Itse en kannata tällästä toimintaa, joka vaarantaa ihmishenkiä vain rahan ahneuden takia, minulle ala on kutsumusammatti.
Eikö kollegat ymmärrä etteivät he voi asuntolainojaan, lasten harrastuksia yms. maksaa vaan ulosotto vie, jos irtisanoutuvat.
Ei hoitajan koulutuksella minnekkään muualle pääse töihin, paitsi kaupankassalle, jossa palkka on yli 50% pienempi kuin hoitajilla. Liian moni hoitaja ei ymmärrä, että koska ovat saaneet automaattisesti töitä alalta niin muualla missä on samantason palkat niin on kova kilpailu eikä hoitajien papereilla kävellä sisään, kun muilla hakijoilla on oman alansa paperit ja työkokemusta.
Joudunko tekemään töitä yksin vai onko muita kunnollisia hoitajia, jotka ei halua leikkiä ihmishengillä? Kiusataano minua työyhteisössä jos en osallistu tuohon järjettömyyteen?
N17, lh-opiskeli
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.
Se on diili minkä on tietoisesti valinnut, kun on alan valinnut, palkat ovat olleet tiedossa.
Suurinosa hoitajista tutkitusti tienaa enemmän kuin puolet Suomen kansalaisista, joten on turha vedota mihinkään, että hoitajien palkat olisivat surkeat.
Juurikin näin.
https://www.apu.fi/artikkelit/sairaanhoitajan-palkka-suomessa-iso-osa-i…
Jalosen mukaan sairaanhoitajan keskipalkka on 3 370 euroa ja sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin suurin osa suomalaisista.
Niin Jalonen, tuo kuntatyönanatajan neuvottelija.
Jos tienaa enemmän kuin puolet suomalaisista, miten joku hoitaja kollega oikeasti kehtaa palkasta valittaa?
Saatikka osallistua sellaisiin toimiin, jotka vaarantavat potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että mun vastavalmistunut tienaa 2200 kuukaudessa, itse 40 vuoden kokemuksella leikkaussalin sairaanhoitajana tienaan 2600 e, että eipä kummoinen urakehitys palkassa.
Se on diili minkä on tietoisesti valinnut, kun on alan valinnut, palkat ovat olleet tiedossa.
Suurinosa hoitajista tutkitusti tienaa enemmän kuin puolet Suomen kansalaisista, joten on turha vedota mihinkään, että hoitajien palkat olisivat surkeat.
Juurikin näin.
Jalosen mukaan sairaanhoitajan keskipalkka on 3 370 euroa ja sairaanhoitaja tienaa enemmän kuin suurin osa suomalaisista.
Paitsi että jalonen listaa tuohon palkkaan lisät ja muut, joita ei voi huomioida koska ne vääristää tilastoja, tyhmäkin sen tietää. Sairaanhoitajissa on paljon porukka joita nuo lisät ei lämmitä kun niitä ei tule. Tällälailla sitä keskustelua työnantajapuoli vääristää ja värittää jatkuvasti. Ja lampaat menee mukana.
Vierailija kirjoitti:
Voi tuota nuoruuden kirkasotsaisuutta (ja sinisilmäisyyttä!)!
No trollihan tämä, tehtailee aloituksia iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan kun olet hetken ollut töissä. Itse olin vielä vuosi sitten sairaanhoitajaopiskelija ja nyt valmis sellainen. Olihan se mukavaa opiskelijana olla harjoittelussa tai opiskelijana keikkatöissä kun oikeasti minkäänlaista vastuuta ei potilaista ollut. Saattaa ääni muuttua kellossa kun olet ollut töissä. Siinä ei paljon kutsumus lohduta kun olet erikoissairaanhoidossa yksin vastuussa 13 potilaasta, joista osa on sekavia alko/huumetaustaisia, osa kuolevia ja osa todella kipeitä potilaita.
Se kuuluu meidän ammattiin. Ei voi tulla kenellekkään yllätyksenä, joka hoitajaksi opiskelee. Senkö perusteella oikeutat nuo toimet missä potilaat oikeasti joutuvat johtajaylilääkärien mukaan todelliseen vaaraan hoitajien tekojen takia millä nyt uhkaillaan? Itse en kutsumusammattilaisena voi tälläistä toimintaa hyväksyä kollegoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentit loppuu niin vedetään se kuuluisa av-palstan klassikko-kortti: "se on tr0lli". Onko oikeasti käynyt mielessä, että on olemassa myös vastuuntuntoisia hoitajia, jotka ihan oikeasti välittää potilaiden hyvinvoinnista, terveydestä ja ennen kaikkea elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan kun olet hetken ollut töissä. Itse olin vielä vuosi sitten sairaanhoitajaopiskelija ja nyt valmis sellainen. Olihan se mukavaa opiskelijana olla harjoittelussa tai opiskelijana keikkatöissä kun oikeasti minkäänlaista vastuuta ei potilaista ollut. Saattaa ääni muuttua kellossa kun olet ollut töissä. Siinä ei paljon kutsumus lohduta kun olet erikoissairaanhoidossa yksin vastuussa 13 potilaasta, joista osa on sekavia alko/huumetaustaisia, osa kuolevia ja osa todella kipeitä potilaita.
Se kuuluu meidän ammattiin. Ei voi tulla kenellekkään yllätyksenä, joka hoitajaksi opiskelee. Senkö perusteella oikeutat nuo toimet missä potilaat oikeasti joutuvat johtajaylilääkärien mukaan todelliseen vaaraan hoitajien tekojen takia millä nyt uhkaillaan? Itse en kutsumusammattilaisena voi tälläistä toimintaa hyväksyä kollegoilta.
Höpölöpö, johtajaylilääkärit tietää että tehot on pyöriny alimitoituksella ja vuosia, nyt kun sitten asiaan ollaan niin loppuun palaneita, se muka aiheuttaa heillekkin stressiä. Tähän asti asiat on kuitenkin ollut johtajaylilääkäreiden mielestä ihan ok. Eipä asiasta ole vauvapalstallakaan itketty näin rajusti, potilaat on ollut teholla todellissa vaarassa jo vuosia sen takia kun SINNE EI OLE TYÖNANTAJA PALKANNUT LISÄÄ VÄKEÄ TÖIHIN. Mutta jumankauta kun nuo ahneet murhaajahoitajat uskaltaa vielä rahaa pyytää työstään.
Joku sinisilmäinen kotona opisleva teini, ollaan ymmärtäväisiä.
Vaikka irtisanoisi itsensä voi edelleen työskennellä hoitajana keikkaillen. Vastuuta vähemmän ja palkkaa enemmän
Pena54 on keksinyt uuden ja raikkaan aloituksen, 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä jo paljastit itsesi trolliksi :D Jessus että jaksat edes sepitellä mammapalstalla moista sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä terveyskeskuksen poliklinikalla, ja kyllä ne hoitajat ihan tietävät sanomattakin sen, että ei voi irtisanoutua, kun on perhe elätettävänä ja asuntolaina maksettavana.
Tämä on niin totta! Pätee käytännössä melkein jokaiseen hoitajaan jolla on ikää.
No ihan varmasti olet ap 17 v opiskelija. Jooo joo. Vedä äijä handuun.
17 v ekaa palkkaa saava olis varmaan tyytyväinen tonniinkin. Iso raha🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin.
Paitsi että jalonen listaa tuohon palkkaan lisät ja muut, joita ei voi huomioida koska ne vääristää tilastoja, tyhmäkin sen tietää. Sairaanhoitajissa on paljon porukka joita nuo lisät ei lämmitä kun niitä ei tule. Tällälailla sitä keskustelua työnantajapuoli vääristää ja värittää jatkuvasti. Ja lampaat menee mukana.
Ei vääristä tilastovertailua palkkojen kesken eri aloilla, koska tuolla tavalla ne lisät lasketaan mukaan vertailuun ihan jokaisessa ammatissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että monikaan nuori opiskelija ymmärtää valmistuvansa alalle, jota vaivaa krooninen työvoimapula, joka sekin sivumennen sanottuna vaarantaa potilaiden hengen ja terveyden. Jos potilaat ovat vaarassa, on työnantajan velvollisuus hoitaa asia. Tarpeen vaatiessa vaikka nämä johtajaylilääkärit kollegoineen saavat kääriä hihansa. Pitäisi lääkäribkoulutuksella onnistua.
Minä aikoa tehdä töitä hoitaja 1800 euro kukausi palkka heti kun päästä Suomi maa.
Terveisi Philippines
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentit loppuu niin vedetään se kuuluisa av-palstan klassikko-kortti: "se on tr0lli". Onko oikeasti käynyt mielessä, että on olemassa myös vastuuntuntoisia hoitajia, jotka ihan oikeasti välittää potilaiden hyvinvoinnista, terveydestä ja ennen kaikkea elämästä?
Siksihän nyt lakkoillaankin, kun KAIKKi hoitajat välittää potilaiden elämästä.
Ylläri, pylläri, me hoitajat ollaan ihmisiä, joilla on omaisia , me ja he sairastetaan, kuten muutkin. Mutta miksi vain me tajutaan, miten katastrofin partaalla ollaan? Lakkoillaan, että meillä olisi hoitajia myös tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun etiikkaani ei taas sovi se että vuosia ongelmat lakaistaan maton alle ja koitetaan vaan pärjätä, kun JATKUVASTI potilasturvallisuus vaarantuu hoitajapulan takia. Minkäänlaista kiinnostusta ei ole oikeasti saada vetovoimaa alalle. Mitäpä veikkaat kuinka hyvin tuo potilaiden turvallisuus taataan kun edellä mainitsemassani esimerkissä minulla on 13 potilasta hoidettavana, siinä kun yksi sekava potilas vaatii lähes jatkuvaa valvontaa ja samaan aikaan pitäisi hoitaa muutkin vakavasti sairaat potilaat. Esimerkiksi yövuorossa potilashuoneissa ei käy kukaan muu kuin minä. Jos olen sidottu jatkuvasti vahtaamaan yhtä sekavaa potilasta niin kuinka voin kiertää muut huoneet tasaisin väliajoin että havaitsen jos jonkun vointi romahtaa tai pahimmassa tapauksessa menee elottomaksi? Että onnea vaan kaikille potilaille jotka sairaalaan joutuu, sitä tarvitaan.
Ai kohta😂Salli mun nauraa, koko ajan on paikkoja pilvin pimein auki. Hakijat vaan puuttuu.