Teini-ikäistä poikaani ei kiinnosta mikään
Niin. Se siinä onkin. Ei tee mitään muuta kuin katselee netflixiä sohvalla. Lapsuuden harrastukset on lopettanut, ei edes kavereitakaan näe kuin erittäin harvoin. Lukiota käy jollain noin 7-8:n keskiarvolla. Se on ehkä ainoa asia, jossa edes vähän panostaa. Sinnekin meni vain hakeakseen "lisäaikaa" päätöksiin.
Mitä tuolle oikein pitäisi sanoa tai rohkaista? Elämä menee ohi sohvalla! Kotitöitäkin tekee vain vastahakoisesti monen huomautuksen jälkeen, oma huoneensa on kuin sikolätti (en todellakaan siivoa sitä, kun ikää on lähemmäs 18 kuin 16).
Kommentit (497)
Onko sillä ollut liian helppo/vaikea elämä?
Liian helppoa - ei itse jaksa vaivautua
Liian vaikeaa - vienyt voimat ja masentunut, syrjäytynyt
Ei kiinnosta mikään....
Kiinnostaa. Se Netflix. Se sarja/elokuva mikä siellä on. Lasta kiinnostaa se.
Olen 70- vuotias eläkeläinen. Vietän päiväni nojatuolissa mobiiliani näpräillen.
Ei oikein mikään kiinnosta. Ammattini ja työni valitsisin nykyään toisin kuin aikoinaan. Olen koko ikäni suorittanut tätä elämää: koulua, töitä, avioliittoa, lastenkasvatusta.
En suorita mitään nykyyään. Olen vaan.
Olen elämääni aika tyytyväinen.
Mitä AP tekee töiden jälkeen? Roikkuu vauvapalstalla. Anna teinin olla. Mitä sen tarkalleen pitäisi tehdä?
Kun näkee arvostuksen mikä tulee äidiltä omaa poikaa kohtaan niin en yhtään ihnettele että elämä ei kiinnosta ja masentaa
No en sitten tiedä meneekö se elämä yhtälailla hukkaan normaalissa oravanpyörässä auktoriteettien sätkynukkena pomppiessa ja viettäen ns. taviselämää.
Wallah bro! Tule meidän roadman bro kanssa potkimaan ja ryöstä muut teinit ja puolustuskyvyttömät lapset.
Niilo ja Väinö, hesa
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi normaali, ainakin viina ja pimpsa kiinnostaisi.
Viina on myrkkyä ja pimpsa haisee pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan normaalia siinä iässä. Koita nyt kestää pari vuotta tyrkyttämättä väkisin mitään. Koulu vie voimia ja aikuisten vaatimukset. Pieni kävely tms voi joskus virkistää ulkona hyvällä säällä, on eri asia mikä on toiselle hyvä sää. Moni pärjää yksin teininä, ei kai väkisin voi kavereita nähdä, jos ne kaverit muissa menoissa ja eivät tule. Ehtii vielä vaikka mitä myöhemmin elämässä. Jos on sellaista tekemistä tai asioita joista hän itse pitää luonnostaan, eri juttu. Harrastusmateriaaleja saa kotiinkin tai kirjatilauksia.
Minä olen 39-vuotias mies eikä minuakaan kiinnosta mikään kun kaikki viihde kuoli 10+ vuotta sitten, ja kaikki normaalit työpaikat on täytetty.
Antaa pojan vaan jatkaa tohon malliin.
Ei tässä maailmantilanteessa kannata olla mistään kiinnostunutkaan. Just kun kiinnostuu jostakin, niin alkaa sota Suomessakin ja se siitä mielenkiinnon kohteesta. Loppus ennen ku kerkes kunnolla alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70- vuotias eläkeläinen. Vietän päiväni nojatuolissa mobiiliani näpräillen.
Ei oikein mikään kiinnosta. Ammattini ja työni valitsisin nykyään toisin kuin aikoinaan. Olen koko ikäni suorittanut tätä elämää: koulua, töitä, avioliittoa, lastenkasvatusta.
En suorita mitään nykyyään. Olen vaan.
Olen elämääni aika tyytyväinen.
Loistava elämänasenne. Elämä on, ei sitä tarvi hampaat irvessä suorittaa ja riekkua oravanpyörässä.
Jospa se on homo eikä mopollakaan ajo ole mieluista. Koeta saada edes juomaan viinaa.
Kyllä sitä kuule kiinnostaa ruoka, nehän syö ihan hävyttömän paljon. Kiristä sitä ruuvia niin johan alkaa tekemiset maistua.
Meinaan on itsellä kokemusta kun vanhemmat rupesivat sanomaan ettei ruokaakaan laiteta jossei koulunkäynti maistu. Rupesi maistumaan
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä kuule kiinnostaa ruoka, nehän syö ihan hävyttömän paljon. Kiristä sitä ruuvia niin johan alkaa tekemiset maistua.
Meinaan on itsellä kokemusta kun vanhemmat rupesivat sanomaan ettei ruokaakaan laiteta jossei koulunkäynti maistu. Rupesi maistumaan
Hah - Hah tuo onkin toimiva keino! Käy sohvalle pitkällesi ja kerro ettei sua kiinnosta kaupassa käynti eikä ruoan laitto kun pojan asenne masentaa sinut.
Kato kellosta kuinka nopeasti kiinnostus herää mihin tahansa sinun ehdottomaan toimintoon.
Siellä joku 50 + nsmies on kateellinen.
Äitiä ikävä.
Hyvä vaan ettei rieku ulkona ties missä porukoissa. Ties millasten "koskelan poikien" kanssa vois olla.
aloitat tekemällä kotihommista listan seinälle ja jos siitä lipsutaan tulee sanktioita jotka esim ovat parin pv tai viikon mittaiset mikäli homma ei luista irtisano sen kännykkä liittymä ja kehoita hankkimaan lisätienesteillä rahat siihen vuoden päästä tilanne on jo helpompi
miulla kyllä riittää eväitä asioiden saattamiseksi oikeille raiteille
Kyllä löytää tiensä!
Kokemusta on:
Nykyisin käy sekä vakituisessa työssä että opiskelee. Vähäisenä vapaa-aikanaan seurustelee ja ulkoilee. Raitiskin on. Avulias.
Aikanaan oli hidastempoinen ja turhautunut, pettynyt suorituksiinsa. Vaativa persoonallisuus npina aikoina.
Olin täysin turhaan huolestunut! Olin todella huolestunut.