Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäistä poikaani ei kiinnosta mikään

Vierailija
15.09.2022 |

Niin. Se siinä onkin. Ei tee mitään muuta kuin katselee netflixiä sohvalla. Lapsuuden harrastukset on lopettanut, ei edes kavereitakaan näe kuin erittäin harvoin. Lukiota käy jollain noin 7-8:n keskiarvolla. Se on ehkä ainoa asia, jossa edes vähän panostaa. Sinnekin meni vain hakeakseen "lisäaikaa" päätöksiin.

Mitä tuolle oikein pitäisi sanoa tai rohkaista? Elämä menee ohi sohvalla! Kotitöitäkin tekee vain vastahakoisesti monen huomautuksen jälkeen, oma huoneensa on kuin sikolätti (en todellakaan siivoa sitä, kun ikää on lähemmäs 18 kuin 16).

Kommentit (497)

Vierailija
21/497 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tulee kuolemaan nälkään kun sosialismi kaatuu jossaim vaiheessa.

Sun kannattaa miettiä, kun yhteiskunnan rauha järkkyy, että onko parempi olla nälkäinen sosialisti joita on määrällisesti enemmän, vai varakas mutta vähemmistössä oleva kokoomuslainen rolexeineen joka ei edes pysty puolustamaan asemaansa kun sosialistit vyöryy päälle.

Vierailija
22/497 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi normaali, ainakin viina ja pimpsa kiinnostaisi.

Nyt ei elettyä 1990-lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/497 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia siinä iässä. Koita nyt kestää pari vuotta tyrkyttämättä väkisin mitään. Koulu vie voimia ja aikuisten vaatimukset. Pieni kävely tms voi joskus virkistää ulkona hyvällä säällä, on eri asia mikä on toiselle hyvä sää. Moni pärjää yksin teininä, ei kai väkisin voi kavereita nähdä, jos ne kaverit muissa menoissa ja eivät tule. Ehtii vielä vaikka mitä myöhemmin elämässä. Jos on sellaista tekemistä tai asioita joista hän itse pitää luonnostaan, eri juttu. Harrastusmateriaaleja saa kotiinkin tai kirjatilauksia.

Jos tulee kolmen vuoden aukko kaverisuhteisiin niin sitä ei helpolla kurota umpeen.

Eikö ne kaverit mene uusiksi sitten, kun/jos pääsee korkeakouluun? Itsellä ainakin meni. Harvoin lukiokaverit tulee opiskelemaan samaa alaa tai edes samaan oppilaitokseen.

Kyse on siitä, että 3 vuodessa putoaa aivan kärryiltä siitä, että mitä samanikäiset tekevät ja ajattelevat. Jos 19v:llä on kokemusta vaan jostain 16v ikäisten jutuista niin eihän siitä mitään tule ja kaverit jäävät saamatta jatko-opinnoissakin.

Vierailija
24/497 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin juomavesi, koska siinä klooria, antibiootit, geenimapuloidut ruuat, ei tarpeeksi aurinkoa, aiheuttavat hormooni katoa niin eläminen erittäin hankalaa. Vaikuttaa suolistoon sekä aivoihin

Vierailija
25/497 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani oli lukiossa tuollainen aina vanhojen tansseihin asti, niiden jälkeisellä mökkireissulla alkoivat sitten ketjussa mainitut viina ja pimpsa kiinnostamaan. Abivuonna viihtyikin huomattavan paljon sitten jo baareissa ja naisten kanssa ja ihmeteltiin, miksei enää kotona näy.

Nuoret kehittyy niin kovin eri tahtiin.

Ehkä aloittajan lukiopojalla on siis toivoa vielä! Jos ne vanhojen tanssit, mökkireissut ym. on vielä edessäpäin.

Vierailija
26/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä vastasin itsekin "en tiijjä", kun vanhemmat yrittivät tentata tulevaisuuden suunnitelmista. Sitten intin jälkeen menin amkkiin koska kaverikin.

En tosin näin 35 veenäkään tiiä mikä minusta isona tulee. Töissä olen tekniikan alalla ja hyvin olen viihtynyt. Vanhempia kyllä harmittaa kun en sinne yliopistolle sitten mennytkään, mutta mitäpä minä siellä. Päässyt kyllä olisin ns. heittämällä.

Vierailija
27/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani oli lukiossa tuollainen aina vanhojen tansseihin asti, niiden jälkeisellä mökkireissulla alkoivat sitten ketjussa mainitut viina ja pimpsa kiinnostamaan. Abivuonna viihtyikin huomattavan paljon sitten jo baareissa ja naisten kanssa ja ihmeteltiin, miksei enää kotona näy.

Nuoret kehittyy niin kovin eri tahtiin.

Itsekin olin vielä lukion alussa täysin raitis enkä edes kiroillut tai käyttäytynyt muuten sopimattomasti.

Lukion lopussa sitten alkoi rööki ja viina maistua niin että seuraavat 15 vuotta menikin mukavasti nuppi turvoksissa. Sen lisäksi lihoin 40kg ja sain astman tupakoinnista.

Vierailija
28/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään noihinkaan ei kannata panostaa jos on keskiverto.

Pojilla ei ole enää mitään saavutettavaa tässä yhteiskunnassa. Ei ole toivoa.

Vierailija
29/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen rajoita, voi olla mikä vaan:

"Seksuaalivähemmistöillä tarkoitetaan seksuaaliselta suuntautumiseltaan muita kuin heteroseksuaaleja. Seksuaalivähemmistöön kuuluvat muun muassa homot, lesbot, aseksuaalit, biseksuaalit sekä panseksuuaalit. Trans-ihmiset sotketaan arkikielessä toisinaan seksuaalivähemmistöihin, mutta he ovat sukupuolivähemmistöä.[1]

HLBT on puhekielen lyhenne, jolla viitataan homoihin, lesboihin, biseksuaaleihin ja transihmisiin.[2]

Suomessa seksuaalivähemmistöjen merkittävin järjestö on Seta.

LGBTQ+ symbolit"

Vierailija
30/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tulee kuolemaan nälkään kun sosialismi kaatuu jossaim vaiheessa.

Mitäpä verkkoa käytit että pääsit kirjoittamaan tänne?

Vierailija
31/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itse alan aina pohtimaan mielenterveysteemoja jos elämässä ei oikein mikään kiinnosta. Itse olen ollut vetäytynyt teini, sitten tuli päihteet ja koulu meni miten meni. Olin vuosikausia lähinnä yksin, kaikki normaali nuorisotoiminta puuttui (olen vieläpä viehättävä nainen). Sitten tulinkin äidiksi tosi nuorena tosi huonossa suhteessa ja elin siinä 13v. Aikuisiällä vasta kolmenkympin tienoilla aloin selvittämään mistä elämäni erilainen kulku johtui ja minulla diagnosoitiin ADHD, yllättäen ilman liitännäissairauksia (masennus tms).

Oma poikani on alkanut vetäytymään nyt 12v iässä, ei jaksa enää koulua ja viihtyy vaan yksikseen. Pelaaminen on ainoa motivoiva asia. Hänellä on viittä vaille valmis ADHD diagnoosi sekä kouluviikon läsnäolot tiputettu puoleen.

En sano, että teillä on nyt ADHD tms. Mutta kyllä nämä poikkeukselliset vetäytymisen ja flegmaattisuudet vaativat vähintään huolellista seurantaa ja jatkuessaan tukea ettei syrjäydy yhteiskunnasta. Itsellä kävi lopulta hyvin, mutta olisi voinut käydä tosi huonosti. Saavuin potentiaalini reilu kolmekymppisenä, mutta se on vaatinut ihan valtavasti. Paljon menetettyjä vuosia ja ihmissuhteet on pitänyt rakentaa aikuisena nollista. Itse löysin onneni lopulta akateemisesta tutkimusmaailmasta, edelleen olen vähän erilainen erakko mutta nykyään se on kanavoitu hyvin.

Vierailija
32/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva hikikomori? Lukion jälkeen on sitten täysin tyhjän päällä, kun mikään ei kiinnosta ja elämäntyyli on niin vaatimaton että sen rahoittaa hyvin kelarahallakin ilman työntekoa. Sosiaalisista piireistäkin eristäytyy ja jää jälkeen muiden kuvioista, joten kaverittomuus (ja siten myös tyttöystävättömyys) on todennäköisesti pysyvää. Näitä tapauksia on nykypäivän nuorissa aikuisissa valtava määrä.

Tuskinpa on kiinnostunut Japaniinkaan muuttamaan.

Hikikomoreja eli hikkyjä on myös Suomessa.

Mutta Suomessa niitä sanotaan peräkamarin pojiksi. Niitä miehiä jotka ei koskaan muuta pois kotoa, ei seurustele, tuskin on ystäviäkään, töissä saattaa käydä mutta ei harrasta mitään missä oltais muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
33/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on kaikessa yksinkertaisuudessaan masennus ja/tai ahdistushäiriö. Hae sille apua.

Vierailija
34/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva hikikomori? Lukion jälkeen on sitten täysin tyhjän päällä, kun mikään ei kiinnosta ja elämäntyyli on niin vaatimaton että sen rahoittaa hyvin kelarahallakin ilman työntekoa. Sosiaalisista piireistäkin eristäytyy ja jää jälkeen muiden kuvioista, joten kaverittomuus (ja siten myös tyttöystävättömyys) on todennäköisesti pysyvää. Näitä tapauksia on nykypäivän nuorissa aikuisissa valtava määrä.

Tuskinpa on kiinnostunut Japaniinkaan muuttamaan.

Hikikomoreja eli hikkyjä on myös Suomessa.

Mutta Suomessa niitä sanotaan peräkamarin pojiksi. Niitä miehiä jotka ei koskaan muuta pois kotoa, ei seurustele, tuskin on ystäviäkään, töissä saattaa käydä mutta ei harrasta mitään missä oltais muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Suurin osa hikikomoreista Suomessa asuu Kelan maksamassa vuokrayksiössä, ja he poistuvat sieltä lähinnä käydäkseen ruokakaupassa.

Vierailija
35/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan lukiossa ,ei olla enää teini ikäisä.Oliko pakko kotiinne ottaa viihde kanavat?

Vierailija
36/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi enää yrittää? Ei rumilla miehillä ole mitään syytä tehdä yhtään mitään yhteiskunnan eteen. He tulevat kuolemaan joka tapauksessa yksin ja unohdettuina. Koskaan saamatta seksiä tai tyttöystävää.

Minä kulutan yhteiskunnan varoja, kunnes kuolen. Näpistelen, roskaan, aiheutan ilkivaltaa, jätän kiviä pyörätielle. Ainoat ilot tässä maailmassa, joka on hylännyt minut.

Vierailija
37/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämänkin tekee netti. Kun teinit uppoaa sinne ja elää harhamaailmassa. Päähän siinä sekoaa.

Vierailija
38/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi enää yrittää? Ei rumilla miehillä ole mitään syytä tehdä yhtään mitään yhteiskunnan eteen. He tulevat kuolemaan joka tapauksessa yksin ja unohdettuina. Koskaan saamatta seksiä tai tyttöystävää.

Minä kulutan yhteiskunnan varoja, kunnes kuolen. Näpistelen, roskaan, aiheutan ilkivaltaa, jätän kiviä pyörätielle. Ainoat ilot tässä maailmassa, joka on hylännyt minut.

Mikä siinä on että aina teidän mielestä joku muu on syyllinen? Yhteiskunta, maailma, naiset. Mutta ei koskaan itse.

Mitäs jos sinä kävisit suihkussa, harjaisit hampaat, leikkaisit tukkasi ja partasi, pesisit vaatteet ja pukeutuisit siististi ja laittaisit dödöä. Ja sitten astuisit ulkoilmaan ja menisit vaikka jonnekin tapahtumaan tai vastaavaan ihmisten joukkoon. Ei sinua kukaan sieltä kotoa tule hakemaan tai sääli. Ihan turha ulvoa kun asioille voi tehdä itsekin jotakin.

Vierailija
39/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Jumalauta. Nuoret miehet eläkää itsellenne! Tehkää Suomessa ja ulkomailla hanttihommia. Ette jämähdä keskiluokka kuplaan hirttääkseen itsenne päälle 40:senä Hoplopin aulassa.

Vierailija
40/497 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossa nyt on ongelma. Jos poika on lukiolainen, hoitaa näköjään hyvin koulunsa niin älkää nyt tehkö hänestä mitään luuseria ja mielenterveyspotilasta. Miksei saa olla sohvalla kun päivän duunit on tehty? Kuinka moni meistä jaksaa töiden jälkeen hirveästi sosialisoida ja mennä ja tulla? Koulussa on kotiläksyjäkin, lukio on ihan rankkaa.

Niin kauan kuin siellä käy ja koulu menee hyvin, en näe mitään ongelmaa. Ja tosiaan, ihmiset kehittyy eri vauhtia. Ihan normaali nuori mies. Koulun jälkeen muuttaa pois ja lähtee opiskelemaan, sitten vaihtuu paikkakunta ja kaverit. Inttikin siinä jossain välissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan