Käytätkö vielä maskia?
Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?
Kommentit (237)
Tietysti. Syy maski naamalla näytän nuoremmalta!
Vierailija kirjoitti:
Uusi koronapiikki testattu 8 hiirellä, koronauskovaiset jonottavat vesi kielellä.
Harhainen trumpilainen linjoilla?
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin ei ole käytetty maskeja missään vaiheessa enkä ole kyllä kokeillut niitä itsekään. Ei täällä kyllä ole ollut koronaakaan kun ei kukaan ole testannut itseään flunssan sattuessa. Hauskaa seurata tuota "suurten" kaupunkien paniikkia kun me täällä muualla Suomessa ollaan eletty ihan normaalisti kokoajan. Asumme kuitenkin Etelä-Suomessa suuremman kaupungin kupeessa emmekä missään erämaan laitamilla.
Höpö höpö. Mun vanhemmat asuu yhdessä Suomen pienimmistä kunnista ja sielläkin on käytetty kyllä maskeja ja testattu koronaa. Pitkään oli maskit kaupoissa ihan kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin ei ole käytetty maskeja missään vaiheessa enkä ole kyllä kokeillut niitä itsekään. Ei täällä kyllä ole ollut koronaakaan kun ei kukaan ole testannut itseään flunssan sattuessa. Hauskaa seurata tuota "suurten" kaupunkien paniikkia kun me täällä muualla Suomessa ollaan eletty ihan normaalisti kokoajan. Asumme kuitenkin Etelä-Suomessa suuremman kaupungin kupeessa emmekä missään erämaan laitamilla.
Höpö höpö. Mun vanhemmat asuu yhdessä Suomen pienimmistä kunnista ja sielläkin on käytetty kyllä maskeja ja testattu koronaa. Pitkään oli maskit kaupoissa ihan kaikilla.
Tämä ei ole kunta vaan pieni kylä joka on kuntaliitoksessa liitetty suurempaan kaupunkiin. Jokatapauksessa, puhun totta siinä että ei täällä ole näkynyt maskeja missään, ei edes kaupassa. Pari nuorta myyjää piti visiiriä koronan alussa ja siinä se. Ei täällä ole näkynyt korona yhtään mitenkään muuten kuin ihmisten nauraessa uutisotsikoita aamukahvilla istuessa kylän kuppilassa.
Käytän julkisilla paikoilla. Ei kiinnosta saada Koronaa jos voin sen välttää. Kylässä tms. en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Lähinnä tosin vaan sen takia että saan sillä naamastani osan piiloon, jotenkin helpompi liikkua ihmisten ilmoilla
Noloa.
Käytän ffp2 paikoissa kuten kaupoissa joissa ei pääse pakoon julkisylkijöitä ja rouskuyskiviä räkäröhnäkkeitä.
Paljon miellyttävämpää, jää käyttöön varmaan loppuiäksi. Aasialaiset olleet fiksuja kun ovat käyttäneet aina.
Eipä viruksen aerosoleja millään maskeilla estetä, mutta käyttäkää vaan jos saatte sillä mielenrauhan. Minä hengitän raikasta happea täydellä teholla menemään. Tsemppiä flunssakauteen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Itseni puolesta en pelkää vaan sitä, että oireettomana tartuttaisin muita, heikompikuntoisia. Huomasin muuten päivällä kaupoissa käydessäni, että olin ainoa, jolla oli maski.
Mietinkin, että mitä jos vaihtaisi sen ffp2:sen "kirurgiiin" - ois ainakin vähän helpompi hengittää. Kaksi vuotta sitten sain aina aamubussissa istuessani (2 tuntia) migreenin loppupäiväksi, ettei lähtenyt edes metsäkävelylenkillä. Iltapäiväbussissa sitä taas ei tullut. Outo juttu.
(lie huono happisaturaatio "liipaissut" sen migreenikohtauksen???)
Herää kysymys, miksi riskiryhmäläuset eivät käyttäisi itse sitä suojainta? Mielestäni monella vanhuksella sellainen ainakin bussissa on.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kans edelleen ffp2-maskia. On sen verran kroonisia sairauksia ennestään, että en kaipaa enää yhtään enempää.
Sama, usein jokin tärkeä lääkäriaikakin tulossa niin koitan niidenkin takia minimoida riskin. Nytkin jonossa kuvantamiseen neljättä kuukautta, ei kauheen kiva jos joutuu perumaan!
Käytän FFP3 kaikissa sisätiloissa. Talvi ainakin menee näin, mutta niin kauan kuin tarve vaatii, pieni vaiva, iso hyöty. Suojaan itseäni, läheisiä sekä riskiryhmäläisiä.Twitteristä löytyy ajantasaiset
tiedot koronatilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kyllä ffp-maskia. En ole ajatellut lopettaa pitkään aikaan. Ehkä tulee vielä rokote, joka estää koronatartunnan. Senkin jälkeen voi olla, että maski pysyy kasvoilla. En jaksaisi sairastella turhaan.
Mitä enemmän kartat tauteja, sitä varmemmin tulet sairastumaan vakavasti johonkin "tavalliseenkin" tautiin koska vastustuskykysi ei ole ajan tasalla.
No on kyllä kumma, kun olen vuosia elänyt välttelemättä, eikä mitään ole tullut sairastettua. Vastustuskyvystä voi pitää huolta niin monin tavoin
Minä käytin vain töissä niin kauan kuin oli pakko ja sielläkin pinnaten. Vapaa-ajalla olen laittanut maskin vain lentokoneessa ja ulkomailla, jossa uhkaltiin maskittomuudesta sakolla. Tosin sielläkin porukka veti maski leuan alla, vaikka Suomessa luultiin, että on maskipakko ja kaikki noudattaa sitä. Paskat, siellä pinnattiin joka paikassa. Taksikuskikin sanoi, että jos poliisit pysäyttää, niin pitää vetää maski naamalle. Muuten ei tarvi.
Ettekö te hysteerisesti itseänne suojaavat pelkää, että vastustuskyky alenee tuosta jo? Ei ihmiselle ole terveellistä vältellä bakteereja ja viruksia erityisen ponnekkaasti. Näkeehän sen nytkin, kun eniten varoneet ovat eniten nyt flunssassa. Korona-aikana eniten suojautuneet ja pelokkaimmat oli kaikista sairaimpia koronasta, kun me huolettomat vedettiin lieviä tauteja läpi.
Oon käyttänyt nyt pari päivää, vielä kolme jäljellä. Perheenjäsenellä korona ja suositus on käyttää maskia julkisissa tiloissa ja mun työpaikalla 5 vrk perheenjäsenen sairastumisesta. On kyllä ollut ärsyttävää käyttää taas maskia. Mutta suojaan sillä nyt muita itseltäni.
Ei vastustuskykyä saa viruksista toopet. Vastustuskykyä voi vahvistaa syömällä terveellisesti, nukkumalla hyvin ja luonnossa liikkumalla. Virukset eivät vahvista ketään.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin vain töissä niin kauan kuin oli pakko ja sielläkin pinnaten. Vapaa-ajalla olen laittanut maskin vain lentokoneessa ja ulkomailla, jossa uhkaltiin maskittomuudesta sakolla. Tosin sielläkin porukka veti maski leuan alla, vaikka Suomessa luultiin, että on maskipakko ja kaikki noudattaa sitä. Paskat, siellä pinnattiin joka paikassa. Taksikuskikin sanoi, että jos poliisit pysäyttää, niin pitää vetää maski naamalle. Muuten ei tarvi.
Ettekö te hysteerisesti itseänne suojaavat pelkää, että vastustuskyky alenee tuosta jo? Ei ihmiselle ole terveellistä vältellä bakteereja ja viruksia erityisen ponnekkaasti. Näkeehän sen nytkin, kun eniten varoneet ovat eniten nyt flunssassa. Korona-aikana eniten suojautuneet ja pelokkaimmat oli kaikista sairaimpia koronasta, kun me huolettomat vedettiin lieviä tauteja läpi.
Sun kantsii hakea lisää terveellistä vastustuskykyä sukupuolitaudeista! Ilman kortsua vaan menemään. Klamydia, hiv ym. Ajattele miten hyvän immuniteetin saat!
Käytän kans edelleen ffp2-maskia. On sen verran kroonisia sairauksia ennestään, että en kaipaa enää yhtään enempää.