Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vielä maskia?

Vierailija
15.09.2022 |

Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavatko ihmiset, että Koronan voi saada monta kertaa? Ja että longcovidin riski kasvaa uudelleentartunnoissa.

Vierailija
102/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä, kun olen väkijoukoissa tai muuten pienessä tilassa, jossa on useita muitakin ihmisiä. Ja tässä on viimeisen kuukauden aikana ollut useita tilanteita, joissa maskiton seuralaiseni on saanut koronan tilaisuudesta, jossa olemme olleet yhdessä. Minä taas porskutan terveenä sen maskin ansiosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastustuskykyä saa viruksista toopet. Vastustuskykyä voi vahvistaa syömällä terveellisesti, nukkumalla hyvin ja luonnossa liikkumalla. Virukset eivät vahvista ketään.

Hah hah, mikä vitsi! Koitapa torjua vesirokko terveellisesti syömällä, nukkumalla hyvin ja luonnossa liikkumalla! Mutta kun kerran sen sairastat, niin et toista kertaa enää sairasta (muuta kuin joissakin erittäin harvinaisissa poikkeustapauksissa). Joten sano toki joo, ettei viruksista saa vastustuskykyä. Mistä se vastustuskyky vesirokkovirukseen sitten tulee, jos ei sen sairastamisesta? No joo, on nykyään toki rokotekin siihen.

Sama juttu mm. myyräkuumeen osaltakin. Sen kun kerran sairastat, niin toista kertaa et sairasta. Virustauti sekin. Mistäs luulet, että siihen se elinikäinen immuniteetti tulee?

Perus räkikset ei pysy loppuelämää poissa kertasairastamisella, joten miksi sairastaa ollenkaan?

Koita nyt sinä äo alle 10 ymmärtää, ettet tule kokonaan sairastamiselta välttymään, vaikka käyttäisit millaista maskia ja koko loppuelämäsi. Jossain vaiheessa joku olosuhde kannaltasi pettää, esim. maski on huonosti naamallasi, se on viallinen tms. ja silloin tartunta pääsee tapahtumaan. Noin tapahtuu aivan varmasti jossain vaiheessa.

Paljon mahdollista, mutta jos voin välttyä koronalta vaikka kerran tai kaksi, niin sekin on kotiin päin. Jokainen sairastettu korona kasvattaa esim. long covidin ja muistisairauden yms. riskiä. Miksi ihmeessä en yrittäisi suojautua, kun se käy varsin helposti ja vaivattomasti? En koe maskin käyttöä isona vaivana. Enkä ymmärrä yhtään, miksi minun maskinkäyttöni on joillekin ihan ventovieraille niin hirveä ongelma. Kertoisipa joku näistä maskivauhkoista, että mikä siinä on niin pelottavaa ja uhkaavaa. 

Vierailija
104/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt koko aikana maskia, enkä ole vieläkään ollut koronassa.

Rokotuksiakaan ei tullut otettua, joten olen tässä jo vähän ihmetellyt miksen ole jo kuollut.

Vierailija
105/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa miksi maskinkäyttäjää tuijotetaan. Ei toki kaikki, mutta jotkut tuijottaa ja osa moukista jopa kyselee: miksi käytät maskia. Eli miksi maskit ketään häiritsee? Nehän suojelee, että toinen ei sairastu ja ffp-maski suojaa itseäkin.

Vierailija
106/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän töissä, koska siellä on pakko. Vapaa-ajalla en käytä enää. Sairastin koronan lievänä helmikuussa. Kolme rokotetta, neljäs tulee otettavaksi työn takia syksyllä luulisin.

Vierailija
107/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt, vältellyt ja juuri iski korona. Todella nopeita kaupassakäyntejä ja kotoa asiat hoidettu. Silti.

Vierailija
108/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytin useaan kuukauden jälkeen, kun kävin yksityisellä lääkärillä.

Vierailija
109/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttänyt, vältellyt ja juuri iski korona. Todella nopeita kaupassakäyntejä ja kotoa asiat hoidettu. Silti.

Tottakai on mahdollista saada korona, vaikka olis käyttänyt maskia. Riippuu ihan millaista maskia käyttää ja onko muita riskitilanteita tai onko perheessä muita henkilöitä. Myös ulkoa voi saada Koronan. Kuitenkin jos tuo oli eka koronasi niin olet välttänyt useamman variantin maskin ansiosta. Kannattaa jatkossakin käyttää.

Vierailija
110/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jättänyt maskin pois. Siitä huomaa kuinka ihmiset vähät välittävät aidosti toisista ihmisistä. Riskiryhmien tulee nyt yksin suojautua ja erottautua joukosta. Ei ollenkaan kivaa.

Vierailija
111/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä

Vierailija
112/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa

Vierailija
113/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen kaupoissa ja bussissa FFP2-maski naamalla. En koe sen käyttöä ongelmaksi, en edes sitä, että jotkut tuijottavat tai virnistelevät. Ihan sama minulle - minulle on tärkeintä, että pysyn terveenä. Kunhan koronasta päästään, jatkan suojautumista myös esim. influenssa- ja noroviruskausina. Jokainen saa halutessaan altistaa itsensä sairauksille, mutta minä suojaudun.

Vierailija
114/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jättänyt maskin pois. Siitä huomaa kuinka ihmiset vähät välittävät aidosti toisista ihmisistä. Riskiryhmien tulee nyt yksin suojautua ja erottautua joukosta. Ei ollenkaan kivaa.

Pandemia-aika toi ihmisten itsekkyyden selvästi esiin. Samoin päättäjien kädettömyyden ja vastuuttomuuden. Suoraan sanoen petyin Suomeen ja suomalaisiin.

115/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia, koska olen itse ottanut rokotteet ja kaikilla muillakin on ollut mahdollisuus suojautua koronalta ottamalla rokotteet. Jos joku ei halua ottaa rokotetta, niin se on hänen ongelmansa. En minä hänen takiaan ala maskia käyttämään.

116/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on jättänyt maskin pois. Siitä huomaa kuinka ihmiset vähät välittävät aidosti toisista ihmisistä. Riskiryhmien tulee nyt yksin suojautua ja erottautua joukosta.

Tai sitten on se vaihtoehto, että se riskiryhmään kuuluva ottaa koronarokotteen ihan yksinkertaisesti.

Vierailija
117/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edelleen kaupoissa ja bussissa FFP2-maski naamalla. En koe sen käyttöä ongelmaksi, en edes sitä, että jotkut tuijottavat tai virnistelevät. Ihan sama minulle - minulle on tärkeintä, että pysyn terveenä. Kunhan koronasta päästään, jatkan suojautumista myös esim. influenssa- ja noroviruskausina. Jokainen saa halutessaan altistaa itsensä sairauksille, mutta minä suojaudun.

Influenssaan on jo olemassa suojakeino, nimittäin influenssarokote. Siihen ei siksi mitään maskeja tarvita. Norovirus taas leviää niin ärhäkkäästi pinnoilta, ettei siinä mikään maski juurikaan auta.

Vierailija
118/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on jättänyt maskin pois. Siitä huomaa kuinka ihmiset vähät välittävät aidosti toisista ihmisistä. Riskiryhmien tulee nyt yksin suojautua ja erottautua joukosta.

Tai sitten on se vaihtoehto, että se riskiryhmään kuuluva ottaa koronarokotteen ihan yksinkertaisesti.

Rokote antaa heikon suojan eikä sekään kestä kuin muutaman kuukauden, kuten nykyisistäkin tartuntaluvuista nähdään.

Vierailija
119/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssaan on jo olemassa suojakeino, nimittäin influenssarokote. Siihen ei siksi mitään maskeja tarvita. Norovirus taas leviää niin ärhäkkäästi pinnoilta, ettei siinä mikään maski juurikaan auta.

Mikään rokote ei anna täyttä suojaa. Rokote plus suojain on toimivin yhdistelmä.

Vierailija
120/237 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään rokote ei anna täyttä suojaa. Rokote plus suojain on toimivin yhdistelmä.

Antaa influenssan tapauksessa huomattavasti paremman suojan kuin maski. Kun mikään maskikaan ei anna täyttä suojaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän