Käytätkö vielä maskia?
Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?
Kommentit (237)
En ole käyttänyt maskeja, käsidesiä enkä ottanut rokotteita koko aikana. Korona kerran lievästi sairastettu, muuten pysynyt täysin terveenä
Mulla on nivelreumaani sytostaattilääkitys ja käytän ffp3-hengityssuojainta ollessani sisätiloissa, missä on muita ihmisiä kuten busseissa, kauppakeskuksissa jne. Mutta koska mulla on etätyö ja tilaan ostokseni kotiinkuljetuksella, mua näkyy aika harvoin em paikoissa.
Miten tuntuu, että kaikki maskivastaiset ovat jotenkin jopa ilkeitä ihmisiä. Lisäksi usein puhuvat myrkkypiikeistä.
Fiksut ja muut huomioivat ihmiset käyttävät maskia.
Maskia käytän jos olen sairaana. Muuten en. Ei ole rokotettu ja olen sairastanut koronan.
Koko perhe käyttää. Ffp2 ja hyvin kulkee happi. Välillä joku kommentoi, välillä tuijottaa. Silti suojaudumme, koska taas tuttavapiirissä yhdellä koronasta pysyvät oireet. Hänkin meidän maskeille naureskeli, ei kuulemma naurata enää.
Käytän. Joka ainut kerta kun menen ovesta ulos. Maskipakkoa kohta 3 vuotta.
Minäkin nähnyt läheltä, mitä korona voi perusterveelle tehdä. Ffp2 pysyy naamalla sisätiloissa, ei haittaa, vaikka muut tuijottaa.
#2 jatkaa:
Kiinnostaisi tietää, kuinka moni ketjulaisista sairasti = kärsi sikainfluessan? Minä: en ennättänyt saamaan rokotetta ja sitten se iski. Valehtelematta pahin räkätauti, minkä olen sairastanut. TV.ssä lääkäri sanoi, että tiedät lähes minuutin tarkkuudella milloin se alkoi (mulla klo. 12:33). Hengitysvaikeuksia, kuume nousi kuin raketti, lihassärkyjä, rytmihäiriöitä jne. Kesken päivän töistä kotiin ja illalla oli kuumetta jo lähes 39, ja mulla kun kuume ei yleensä nouse.
Hongkongilainenkin tuli aikoinaan sairastettua, muuta en siitä muista kuin että äiti olisi vienyt mut päivystykseen, mutta sain itkupotkuraivarin "minä en sinne lähde!" :)
En käytä, en myöskään ladannut koronavilkkua 😅
En käytä kuin lentokoneessa jos pakko. Töissäkään en tule käyttämään. En lähde tohon hulluuteen enää ikinä. Vapaasti hengittäminen on todella tärkeää ja tiedostan sen välittömät vaikutukset terveyteen ja immuniteettiin. Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli. Sairaana pysyn kotona.
T. Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
En käytä kuin lentokoneessa jos pakko. Töissäkään en tule käyttämään. En lähde tohon hulluuteen enää ikinä. Vapaasti hengittäminen on todella tärkeää ja tiedostan sen välittömät vaikutukset terveyteen ja immuniteettiin. Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli. Sairaana pysyn kotona.
T. Hoitaja
Onnea ja menestystä. Mihinköhän tutkimukseen perustuu tuo väitteesi Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli.
Kotonakin ja öisinkin. En uskalla liikkua missään. Ihana nauttia elämästä!
Toivoisin lisää asiallisia vastauksia.
En käytä. Töissä joutuu käyttämään. Iho alkaa samantien kukkimaan kun maskin iskee naamalle.ffp maskeissa tulee huono olo ja alkaa pyörryttämään.
Aloitan uudelleen, kun ilmat viilenevät. Olisi mukava viettää tämäkin talvi ilman yhtään sairaslomapäivää.
maskit on tieteellisesti todistettu terveydelle haitallisiksi
tiedemies kirjoitti:
maskit on tieteellisesti todistettu terveydelle haitallisiksi
Höpöhöpö
Käytän, koska kaksi you know what otettuani puhkesi uusi sairaus entisten lisäksi enkä ole sen jälkeen halunnut ottaa enempää mutta en myöskään tautia.
Yleisesti ottaen en, mutta riippuu tilanteesta. Jos menisin vaikka konserttiin tai johonkin muuhun suuren yleisön tapahtumaan niin laittaisin. Mutta en minä muuten ihmisten ilmoilla ole kuin kaupassa käydessä (työ itsenäistä etätyötä) ja niinä aikoina kun sinne menen niin on väljää.
Jatka vaan käyttämistä. Mitäpä sitä pikku migreenistä.