Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vielä maskia?

Vierailija
15.09.2022 |

Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?

Kommentit (237)

Vierailija
21/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Itseni puolesta en pelkää vaan sitä, että oireettomana tartuttaisin muita, heikompikuntoisia. Huomasin muuten päivällä kaupoissa käydessäni, että olin ainoa, jolla oli maski.

Mietinkin, että mitä jos vaihtaisi sen ffp2:sen "kirurgiiin"  - ois ainakin vähän helpompi hengittää. Kaksi vuotta sitten sain aina aamubussissa istuessani (2 tuntia) migreenin loppupäiväksi, ettei lähtenyt edes metsäkävelylenkillä. Iltapäiväbussissa sitä taas ei tullut. Outo juttu.

(lie huono happisaturaatio "liipaissut" sen migreenikohtauksen???)

Jatka vaan käyttämistä. Mitäpä sitä pikku migreenistä. 

Vierailija
22/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskeja, käsidesiä enkä ottanut rokotteita koko aikana. Korona kerran lievästi sairastettu, muuten pysynyt täysin terveenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelreumaani sytostaattilääkitys ja käytän ffp3-hengityssuojainta ollessani sisätiloissa, missä on muita ihmisiä kuten busseissa, kauppakeskuksissa jne. Mutta koska mulla on etätyö ja tilaan ostokseni kotiinkuljetuksella, mua näkyy aika harvoin  em paikoissa. 

Vierailija
24/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu, että kaikki maskivastaiset ovat jotenkin jopa ilkeitä ihmisiä. Lisäksi usein puhuvat myrkkypiikeistä.

Fiksut ja muut huomioivat ihmiset käyttävät maskia.

Vierailija
25/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käytän jos olen sairaana. Muuten en. Ei ole rokotettu ja olen sairastanut koronan.

Vierailija
26/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe käyttää. Ffp2 ja hyvin kulkee happi. Välillä joku kommentoi, välillä tuijottaa. Silti suojaudumme, koska taas tuttavapiirissä yhdellä koronasta pysyvät oireet. Hänkin meidän maskeille naureskeli, ei kuulemma naurata enää.

Vierailija
27/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Joka ainut kerta kun menen ovesta ulos. Maskipakkoa kohta 3 vuotta.

Vierailija
28/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nähnyt läheltä, mitä korona voi perusterveelle tehdä. Ffp2 pysyy naamalla sisätiloissa, ei haittaa, vaikka muut tuijottaa.

Vierailija
29/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#2 jatkaa:

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni ketjulaisista sairasti = kärsi sikainfluessan? Minä: en ennättänyt saamaan rokotetta ja sitten se iski. Valehtelematta pahin räkätauti, minkä olen sairastanut. TV.ssä lääkäri sanoi, että tiedät lähes minuutin tarkkuudella milloin se alkoi (mulla klo. 12:33). Hengitysvaikeuksia, kuume nousi kuin raketti, lihassärkyjä, rytmihäiriöitä  jne. Kesken päivän töistä kotiin ja illalla oli kuumetta jo lähes 39, ja mulla kun kuume ei yleensä nouse.

Hongkongilainenkin tuli aikoinaan sairastettua, muuta en siitä muista kuin että äiti olisi vienyt mut päivystykseen, mutta sain itkupotkuraivarin "minä en sinne lähde!" :)

Vierailija
30/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, en myöskään ladannut koronavilkkua 😅

Vierailija
31/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuin lentokoneessa jos pakko. Töissäkään en tule käyttämään. En lähde tohon hulluuteen enää ikinä. Vapaasti hengittäminen on todella tärkeää ja tiedostan sen välittömät vaikutukset terveyteen ja immuniteettiin. Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli. Sairaana pysyn kotona.

T. Hoitaja

Vierailija
32/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kuin lentokoneessa jos pakko. Töissäkään en tule käyttämään. En lähde tohon hulluuteen enää ikinä. Vapaasti hengittäminen on todella tärkeää ja tiedostan sen välittömät vaikutukset terveyteen ja immuniteettiin. Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli. Sairaana pysyn kotona.

T. Hoitaja

Onnea ja menestystä. Mihinköhän tutkimukseen perustuu tuo väitteesi Maskin käyttö lisää ahdistustakin kaikella tasolla ja on pelkkä orjasymboli.

Vierailija
33/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin ja öisinkin. En uskalla liikkua missään. Ihana nauttia elämästä!

Vierailija
34/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin lisää asiallisia vastauksia.

Vierailija
35/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Töissä joutuu käyttämään. Iho alkaa samantien kukkimaan kun maskin iskee naamalle.ffp maskeissa tulee huono olo ja alkaa pyörryttämään.

Vierailija
36/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan uudelleen, kun ilmat viilenevät. Olisi mukava viettää tämäkin talvi ilman yhtään sairaslomapäivää.

Vierailija
37/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maskit on tieteellisesti todistettu terveydelle haitallisiksi

Vierailija
38/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedemies kirjoitti:

maskit on tieteellisesti todistettu terveydelle haitallisiksi

Höpöhöpö

Vierailija
39/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska kaksi you know what otettuani puhkesi uusi sairaus entisten lisäksi enkä ole sen jälkeen halunnut ottaa enempää mutta en myöskään tautia.

Vierailija
40/237 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen en, mutta riippuu tilanteesta. Jos menisin vaikka konserttiin tai johonkin muuhun suuren yleisön tapahtumaan niin laittaisin. Mutta en minä muuten ihmisten ilmoilla ole kuin kaupassa käydessä (työ itsenäistä etätyötä) ja niinä aikoina kun sinne menen niin on väljää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme