Käytätkö vielä maskia?
Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Käytän työssä (syöpäpotilaiden hoito), julkisissa kulkuvälineissä ja kaupoissa ym. sisätiloissa, kun on ruuhkaa. Jos on todella väljää ja vähän ihmisiä, en käytä. Ihmisten todellisuudet koronan kanssa ovat aika erilaisia. Toiset pitävät sitä ihan tavallisena flunssana. Minun potilaitani taas on koko tämän kolmen vuoden ajan kuollut siihen ja kuolee edelleenkin. En pidä sitä minään vaarattomana pikkutautina, vaikka olen itse perusterve.
Kiitos kun käytät.
Eilen laitoin ffp2 maskin apteekkiin ja kauppaan. Koska kotona kotitestillä oleva koronapositiivinen. Tänään itsellä nousi kuume ja yskä (oma kotitesti näyttää silti edelleen negaa). Eilinen maski oli muiden suojaamiseksi, apteekissa käy esim. riskiryhmäläisiä. Vaikka minulla kotitesti negatiivinen, niin negan tilanteessahan se ei ole luotettava.
Kansanmaski käytössä, myös nukkuessa, suihkussa.
Käytä sinäkin KansanMaskii.
Käytän ffp2-suojaa sisätiloissa, joissa liikkuu muita ihmisiä. Harrastan urheilua ja se on minulle tärkeä osa elämää. Ihan tarpeeksi on tullut nähtyä niitä harrastuspiireistä olevia tuttuja, joilla useita kuukausia koronan jälkeen sykkeet korkealla treenatessa ja se on vieläpä tosi tavallista. Heillä on myös muuta oiretta esimerkiksi palautumisessa ja joillakin suorituskyky ei ole palautunut normaaliksi ollenkaan. Koronan jälkeen menee myös useampi viikko, että voi urheilla normaaleilla tehoilla, enkä halua sellaisia taukoja haittaamaan mun elämää.
Hengityssuojan käytöstä ei ole ollut mulle mitään haittaa. Sen sijaan koronatartunnasta olisi sitä haittaa paljon
Aivopestyt koronauskovaiset käyttää maskeja ja luulevat sairastuvansa koronaan kun oikeasti sairastuvat rokotteista!
Vierailija kirjoitti:
Eilen laitoin ffp2 maskin apteekkiin ja kauppaan. Koska kotona kotitestillä oleva koronapositiivinen. Tänään itsellä nousi kuume ja yskä (oma kotitesti näyttää silti edelleen negaa). Eilinen maski oli muiden suojaamiseksi, apteekissa käy esim. riskiryhmäläisiä. Vaikka minulla kotitesti negatiivinen, niin negan tilanteessahan se ei ole luotettava.
Montako piikkiä hihassa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi olla ffp-tason maskipakko ainakin julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja sairaaloissa. Maskisuositus työpaikoille ja kouluihin.
Miksi pitäisi olla? Ei ihmisille voi asettaa pakkoja ilman järkeviä perusteita.
Tervemenoa Kiinaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi olla ffp-tason maskipakko ainakin julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja sairaaloissa. Maskisuositus työpaikoille ja kouluihin.
Miksi pitäisi olla? Ei ihmisille voi asettaa pakkoja ilman järkeviä perusteita.
Tervemenoa Kiinaan!
Tervemenoa itsellesi vaikka avaruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Kuulun sairauksien vuoksi riskiryhmään enkä halua saada mitään tartuntatautia kun käyn kaupoissa tai kuljen julkisissa.
Nykypäivänä enää aniharvat käyttää maskeja. THL on itse myöntänyt ettei niistä ole todellista hyötyä ja suositus on poistunut kokonaan sekä koronaan voi suhtautua kuten muihin hengitystieinfektioihin kautta aikain. Julkisiin tiloihin esimerkiksi kouluihin tilatatut maskilaatikot happanevat nyt varastoissa koska kukaan ei niitä käytä. Niihin mennyt valtavan määrä euroja..
Itse jatkan maskin käyttöä sisätiloissa jossa paljon ihmisiä, julkisissa ja kaupassa. Osa ihmisistä tuijottaa kuin näkisivät maskia ensimmäistä kertaa eikä korona olisi koskaan ollutkaan.🤨
Nyt tartunnat ovat taas nousussa, saa nähdä yleistyykö maskin käyttö...
Vähemmän enää käytän maskia.
Tällä viikolla kävin omaisen luona hoivakodissa ja sinne laitoin ffp2 maskin.
En käytä enää. Käytin maskia silloin kun monet muutkin käyttivät joukkosuojan luomiseksi. Uskon, että hyväkään maski ei ole 100-prosenttinen suoja mitään tautia vastaan. Olen ottanut 3 rokotetta ja sairastanut kerran koronan lievänä 2. rokotteen jälkeen. Uskon, että en enää saisi koronaa ainakaan kovin pahana versiona.
Käytän bussissa ja ihmisjoukossa, en välitä taudeista, enkä ole niitä sairastanutkaan kymmeneen vuoteen.
Jos tilanne pahenee, niin käytän ffp2-maskia. Minulla riittää itsetuntoa tehdä niin kuin parhaaksi asian tiedän.
-tutkija-
Käytän työssä (syöpäpotilaiden hoito), julkisissa kulkuvälineissä ja kaupoissa ym. sisätiloissa, kun on ruuhkaa. Jos on todella väljää ja vähän ihmisiä, en käytä. Ihmisten todellisuudet koronan kanssa ovat aika erilaisia. Toiset pitävät sitä ihan tavallisena flunssana. Minun potilaitani taas on koko tämän kolmen vuoden ajan kuollut siihen ja kuolee edelleenkin. En pidä sitä minään vaarattomana pikkutautina, vaikka olen itse perusterve.