Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monen perhettä suunnittelevan olisi hyvä ottaa ensin tuttavan vauva hoitoon muutamaksi päiväksi, että tietäisi millaista on.

Vierailija
15.09.2022 |

Ettei ole heti kiikuttamassa lastaan vanhemmilleen. Siskoni vielä vähän aikaa sitten ihmetteli mikseivät lapsen vanhemmat itse hoida lastaan, mutta nyt kun itse odottaa lasta ja ollut univaikeuksia, on jo vähän puhunut voivansa välillä tuoda lapsen äidilleen riippuen minkä luontoinen on. Pitäisi ajatella tarkemmin ennen kuin perheen perustaa mitä lapsen hoitaminen vaatii. Aina herää kysymys, miksi sitten hankkii lapsia, jos ei jaksa itse hoitaa? Ei ole oikein sälyttää isovanhempiem harteille.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva haaveilijat voisivat ottaa ennakkoon selvää, että kuka on valmis lasta ottamaan hoitoon. Äiti, mummo, kummi, ystävät.. Ne lapset on itse hoidettava, ettei tule yllätyksiä kun kukaan ei ole valmis auttamaan, eikä se heille kuulukaan.

Vierailija
22/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään antaa vauvaa moneksi päiväksi hoitoon. Jos se on jonkun piireissä normaalia, ei ole vanhemmuus kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitäkin, jotka eivät huolehdi itsestään, vaikka apua olisikin saatavilla. Eli liikunta jää ja paino nousee. Ainahan toinen vanhemmista voisi vahtia lasta, kun toinen käy lenkillä. Harmittaa yksi ystävä, joka oli ennen niin liikkuvainen ja nyt painoa kertynyt paljon epäsäännöllisten ruokatottumusten ja liikunnan puutteen vuoksi.

Vierailija
24/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sisko ei siis ole kertaakaan vielä antanut syntymätöntä lastaan hoitoon minnekään ja ap hyökkää täällä jo siskoaan vastaan sen sijaan, että tarjoaisi empatiaa univaikeuksista kärsivälle siskolleen.

Vierailija
25/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n sisko ei siis ole kertaakaan vielä antanut syntymätöntä lastaan hoitoon minnekään ja ap hyökkää täällä jo siskoaan vastaan sen sijaan, että tarjoaisi empatiaa univaikeuksista kärsivälle siskolleen.

Totta kai haluan, että hän pääsee univaikeuksista.

Vierailija
26/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pelottaa tilanne siksi, koska tykkään käydä joka viikonloppu vanhempieni luona kylässä, mutta mietin jo nyt jos ei siellä enää koskaan tule olemaan rauhallista, jos sisko joka viikko tulossa sinne. Nytkin käynyt joka viikko noiden univaikeuksien takia.

Vierailija
27/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pelottaa tilanne siksi, koska tykkään käydä joka viikonloppu vanhempieni luona kylässä, mutta mietin jo nyt jos ei siellä enää koskaan tule olemaan rauhallista, jos sisko joka viikko tulossa sinne. Nytkin käynyt joka viikko noiden univaikeuksien takia.

Eli jos silloinkin tulossa joka viikko, kun lapsi syntynyt.

Vierailija
28/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan olisi antanut vauvaani hoitoon kenellekään jo pelkän imetyksen takia. Tosi kiva pumpata muutaman tunnin välein.

Vierailija
29/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä saat käydä joka viikko , mutta siskosi ei? Mitä häiriötä se sisko siellä aiheuttaa?

Vierailija
30/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kasva nyt ensin itse aikuiseksi!! Hirveä huoli, etteivät vanhemmat ehdi sua paapoa, kun sukuun tulee vauva. Luulisi vanhempiesikin itse tietävän, jaksavatko tarvittaessa olla apuna vsuvsn hoidossa. Ja ihan voisit itsekin vaikka välillä kysyä, voitko auttaa jollain tavoin.? Oma napa, paras napa 🥱😠

Vierailija
31/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä saat käydä joka viikko , mutta siskosi ei? Mitä häiriötä se sisko siellä aiheuttaa?

Vauvan kanssa.

Vierailija
32/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummo on4 lastaan hoitanut ilman apuja. Lasten lapset ovat tervetulleita vanhempien seurassa.

Vierailija
33/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kasva nyt ensin itse aikuiseksi!! Hirveä huoli, etteivät vanhemmat ehdi sua paapoa, kun sukuun tulee vauva. Luulisi vanhempiesikin itse tietävän, jaksavatko tarvittaessa olla apuna vsuvsn hoidossa. Ja ihan voisit itsekin vaikka välillä kysyä, voitko auttaa jollain tavoin.? Oma napa, paras napa 🥱😠

Vauvan

Vierailija
34/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on huono asia, jos jollain on sukulaisia tai ystäviä jotka haluaa auttaa vauvan/lapsen hoidossa? Kyllä meillä isovanhemmat molemmin puolin oikein pyytävät että koska lapset voisi taas tulla hoitoon. Lisäksi on kummit, jotka mielellään hoitaa ja viettää aikaa lasten kanssa. Välillä myös saamme kuulla, että "tuo viikonloppu ei sovi, joku toinen kerta". Ja se on tietenkin ihan OK, emmekä odota että kaikki olisi aina valmiita hoitamaan meidän lapsia. 

En kyllä pode hetkeäkään huonoa omaatuntoa, että meidän usein hoidossa. Niistä on kasvanut tosi reippaita, sosiaalisia ja rohkeita, kun ovat usein muidenkin auktoriteettien alaisina, kuin vain vanhempien. Osaavat totella ja kunnioittaa muitakin ja aina niillä on ollut hauskaa hoidossa, pääsevät tekemään kaikenlaista kivaa. Harmi, että kaikilla näin ei ole, mutta mä olen ehdottomasti onnekas ja onnellinen kun saamme paljon omaa aikaa mieheni kanssa.

Loppuun järkytys teille kaikille hyssyttelijöille: kaikki meidän lapset on olleet isovanhemmilla yötä hoidossa alle vuoden ikäisinä! Repikää siitä. Tämä ei ole vastuutonta, vaan välittämistä myös omasta jaksamisesta. Mukaan on aina annettu maidot ja muu tarvittava ja mielellään ovat hoitaneet.

Vierailija
35/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut tarvetta työntää lapsia isovanhemmille eikä muillekaan, vaikkei mitään kokemusta lapsista ollutkaan. Miten nämä nuoret aikuiset ovat niin uusavuttomia, etteivät pysty hoitamaan lapsiaan, vaan jatkuvasti ovat vinkumassa apua (yh:t ymmärrän, yksin on varmaan raskasta ainakin monen lapsen kanssa)?

Ei se mikään katastrofi ole, jos vauva huutaa ensimmäiset 3 kk yötä päivää, kyllä sen jaksaa, jos on haluja, vai loppuuko ne halut heti raskaaksi tultua ; )

Vierailija
36/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei paapota! Tykkään vain nähdä vanhempiani, kun ovat jo ikääntyviä. Lisäksi olen huolissani, kun äiti niin hyväsydäminen, ettei liikaa rasitu.

Vierailija
37/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vieraan vauvan hoitaminen pari päivää tarkalleen ottaen auttaa jaksamaan niitä univaikeuksia?

Osaa paremmin varautua univaikeuksiin eikä tule ainakaan yllätyksenä.

Luuletko siis ettei ihmiset tiedä että vauva-aikana nukkuminen voi olla vaikeaa? Se tieto ei auta siinä univajeessa. Ja jos olet sitä mieltä ettei lapsia kannata hankkia koska univaje niin ajattelitko siis että mitään ei kannata tehdä jos on mahdollisuus johonkin ikävään? Esim kaikki ihmissuhteet, erityisesti parisuhde, työ, opiskelu, harrastukset.. turha valittaa kun et ottanut etukäteen selvää ettei kaikki olekaan ruusuilla tanssimista?

Vierailija
38/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sinun kaltaisiasi ihmisiä jotka näkevät vain itsensä. Sitten on onneksi toisenkinlaisia, jotka ymmärtävät muiden tilanteen ja voivat jopa tuntea empatiaa ja auttaa vaikkei välttämättä itselle suosikkitekemistä olisikaan.

Vierailija
39/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kanssa.

Vastahan se sisko on raskaana ja silti häiritsee kylässä käymistä.

Vierailija
40/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mummo on4 lastaan hoitanut ilman apuja. Lasten lapset ovat tervetulleita vanhempien seurassa.

Höpö höpö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi