Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monen perhettä suunnittelevan olisi hyvä ottaa ensin tuttavan vauva hoitoon muutamaksi päiväksi, että tietäisi millaista on.

Vierailija
15.09.2022 |

Ettei ole heti kiikuttamassa lastaan vanhemmilleen. Siskoni vielä vähän aikaa sitten ihmetteli mikseivät lapsen vanhemmat itse hoida lastaan, mutta nyt kun itse odottaa lasta ja ollut univaikeuksia, on jo vähän puhunut voivansa välillä tuoda lapsen äidilleen riippuen minkä luontoinen on. Pitäisi ajatella tarkemmin ennen kuin perheen perustaa mitä lapsen hoitaminen vaatii. Aina herää kysymys, miksi sitten hankkii lapsia, jos ei jaksa itse hoitaa? Ei ole oikein sälyttää isovanhempiem harteille.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan näin!

Vierailija
2/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tuttavia sulla on, kun noin vain jakelevat vauvoja muutamaksi päiväksi hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ikinä pitänyt edes vauvaa sylissä kun sain itse lapsen. Ei ollut tutuilla lapsia.

Vierailija
4/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on hyvä harjoituskaveri. Sitäkin pitää hoitaa päivittäin, eikä voi niin vain lähteä bilettää tai ulkomaille.

Vierailija
5/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Lasten raskaudesta ja vaativuudesta puhutaan paljon enemmän kuin lasten tuottamasta ilosta. Ei ihmekään, etteivät ihmiset nykyään halua lapsia. Toinen asia sitten on, että joskus apua voi tarvita, ja silloin on hyvä jos on sukulaisia, jotka voivat auttaa. Ei ole edes hyvä, jos ei koskaan saa apua tai vapaata lastenhoidosta. Harva kai 'sälyttää lastenhoitoa isovanhemmille' mitenkään isosti. Paljon on ihmisiä, jotka asuvat kaukana isovanhemmista.

Vierailija
6/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on univaikeuksia, on hyvä jos saa apua eikä paheksuntaa.

Vierailija
7/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vieraan vauvan hoitaminen pari päivää tarkalleen ottaen auttaa jaksamaan niitä univaikeuksia?

Vierailija
8/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi käytännössä. Jokainen vauva/lapsi on yksilö. Toinen voi kirkua vuorokaudet läpeensä ja toinen voi nukkua täydet yöunet alusta alkaen. Lisäksi oma lapsi, sen odotus ja syntymä, muuttaa sekä miehen, että naisen hormonitoimintaa siihen suuntaan, että vauvan hoito on miellyttävämpää.

Itsehän siis en halua lapsia. :D

Vierailija
9/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se vieraan vauvan hoitaminen pari päivää tarkalleen ottaen auttaa jaksamaan niitä univaikeuksia?

Osaa paremmin varautua univaikeuksiin eikä tule ainakaan yllätyksenä.

Vierailija
10/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa jaksaa paremmin kuin muiden kersoja

Vierailija
11/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se vieras lapsi on kumminkin vieras. Omaan lapseen syntyy side jo raskausaikana, jolloin unettomuudet yms kestää paremmin.

Vierailija
12/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuntikin voi jo riittää että lapsihaaveet kaikkoavat.

Vierailija
13/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein näe yhteyttä muutaman päivän vauvanhoidon ja univaikeuksien välillä. Vauvaväsymys kehittyy pitemmällä aikavälillä.

Vierailija
14/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi käytännössä. Jokainen vauva/lapsi on yksilö. Toinen voi kirkua vuorokaudet läpeensä ja toinen voi nukkua täydet yöunet alusta alkaen. Lisäksi oma lapsi, sen odotus ja syntymä, muuttaa sekä miehen, että naisen hormonitoimintaa siihen suuntaan, että vauvan hoito on miellyttävämpää.

Itsehän siis en halua lapsia. :D

Valitettavasti kaikista ei kuitenkaan ole äidiksi ja kohtelevat kaltoin lasta. Nämä ikäviä tapauksia :(

Vierailija
15/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein näe yhteyttä muutaman päivän vauvanhoidon ja univaikeuksien välillä. Vauvaväsymys kehittyy pitemmällä aikavälillä.

Jotain tuntumaa ainakin saisi.

Vierailija
16/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Varsinkin lapsia haluavien miesten tulisi toimia näin.

Vierailija
17/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Lasten raskaudesta ja vaativuudesta puhutaan paljon enemmän kuin lasten tuottamasta ilosta. Ei ihmekään, etteivät ihmiset nykyään halua lapsia. Toinen asia sitten on, että joskus apua voi tarvita, ja silloin on hyvä jos on sukulaisia, jotka voivat auttaa. Ei ole edes hyvä, jos ei koskaan saa apua tai vapaata lastenhoidosta. Harva kai 'sälyttää lastenhoitoa isovanhemmille' mitenkään isosti. Paljon on ihmisiä, jotka asuvat kaukana isovanhemmista.

Olen samaa mieltä. Itse hankin lapsia vaikka minulla oli melko negatiivinen kuva lapsiarjesta. Yllätyksekseni olen huomannut tämän olevankin ihanaa aikaa, vaikeaa tätä tunnetta on kuvailla jos ei ole itse kokenut. Lisään vielä että vauvani ei suinkaan ole helpoimmasta päästä, melkoisilla univajeilla tässä mennään.

Ei lapsiperhearki tietysti kaikille sovi mutta itse odotin jotain paljon pahempaa.

Vierailija
18/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitäkin, jotka liiankin usein ovat viemässä isovanhemmilleen ja sen takia rajoittaa heidän menojaan. Mielestäni väärin, jos ei esimerkiksi usein pääse hiihtämään, kun on taas hoidettava lapsia. Käytännössä siis melkein joka viikko.

Vierailija
19/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Omat lapset ja muiden kakarat.

Jne.jne.

Vierailija
20/59 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tarjoutunut hoitamaan kavereiden lapsia, mikäli on tarvetta hoitajalle. Kukaan ei anna alle 2-vuotiasta hoitoon yhtään minnekään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi