Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
81/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa täällä päätä aukovien miettiä mille sitten tuntuu kun olet lapsesi ja miehesi kanssa pahassa onnettomuudessa eikä olekaan hoitohenkilökuntaa teitä hoitamaan tai lastasi pelastamaan. Myös ne lääkärit tarvitsee niitä hoitajia.

Voi se osua hoitajalle omallekin kohdalle.

Vierailija
82/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella hoitajat eivät Vaihda alaa vaan alkavat tekemään keikkaa. Tekevät siis vähemmän työtunteja isommalla tuntipalkalla.

Miksei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.

Höpö höpö. Hoitajat eivät ole korkrasti kolutettuja. He ovat duunareita, ei edes amk koulutettuja jotka tekevät vaan vaativaa, haadteellista ja arvokasta työtä.

Nykyään lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan aikaisempaa kokemusta ja alan koulutus (tai alaa sivuava koulutus). Hoitaja ei pääse kampaajaksi, kosmetologiksi, kokiksi, hotellin respaan tai edes sinne sairaalan toimistoon vaan sen takia että hoitajien työ on nostettu nyt viimeaikoina vadille.

Hoitajille on kyllä töitä muissa vastaavissa paikoissa yllin kyllin mutta ei ne nyt mihin tahansa voi tosta noin vaan siirtyä. Siivoojiksi postinkantajiksi ja taksia ajamaan ei tarvi koulutusta. Niillä aloilla onki pula työntekijöistä.

Monilla hoitajilla on muukin koulutus. Itse olen ollut pankissa ja kaupassa töissä aiemmin. Kyllä sieltä suhteilla löytyy uusi duuni.

Huutonaurua. Soitteleppa sinne naapurin pankkikonttoriin ja pyydä päästä töihin. Varmasti löytyy. Te ette ole pääseet nauttimaan joka vuotisista YT-neuvotteluista, jossa saa miettiä tuleeko tällä kerralla kenkää ja sen huomaa.

Olen kysellyt jo joten homma hoidossa.

Vierailija
84/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuttinin kokki tuossa soitteli ja tein vuoden sopparin lääkintämieheksi Ukrainaan.

Vladislav Helsinki

Vierailija
85/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.

Höpö höpö. Hoitajat eivät ole korkrasti kolutettuja. He ovat duunareita, ei edes amk koulutettuja jotka tekevät vaan vaativaa, haadteellista ja arvokasta työtä.

Nykyään lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan aikaisempaa kokemusta ja alan koulutus (tai alaa sivuava koulutus). Hoitaja ei pääse kampaajaksi, kosmetologiksi, kokiksi, hotellin respaan tai edes sinne sairaalan toimistoon vaan sen takia että hoitajien työ on nostettu nyt viimeaikoina vadille.

Hoitajille on kyllä töitä muissa vastaavissa paikoissa yllin kyllin mutta ei ne nyt mihin tahansa voi tosta noin vaan siirtyä. Siivoojiksi postinkantajiksi ja taksia ajamaan ei tarvi koulutusta. Niillä aloilla onki pula työntekijöistä.

Monilla hoitajilla on muukin koulutus. Itse olen ollut pankissa ja kaupassa töissä aiemmin. Kyllä sieltä suhteilla löytyy uusi duuni.

Huutonaurua. Soitteleppa sinne naapurin pankkikonttoriin ja pyydä päästä töihin. Varmasti löytyy. Te ette ole pääseet nauttimaan joka vuotisista YT-neuvotteluista, jossa saa miettiä tuleeko tällä kerralla kenkää ja sen huomaa.

Uskon sinua yhtä paljon kuin joulupukkia.

Vierailija
86/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettuja?

Vierailija
87/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta koulutusta vaan kehiin. Tai esim terkkariksi.

Vierailija
88/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan entisen ammatin pariin. =)

Vierailija
89/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas aloitus Pihlajalinnalta/Terveystalolta/Mehiläiseltä. Yksityisethän siinä voittaa, kun julkinen rampautetaan. Follow the money jälleen kerran.

Juuri näin. Vasemmistoliitto ja Vihreät ajavat kovia arvoja jossa terveydellä kiristetään rahaa ja palvelua tulee saamaan ainoastaan ne joilla on varaa maksaa. Noista puolueista on tullut tässä kysymyksessä suomen taloudellinen äärioikeisto.

Samoja arvoja ajaa kokkarit ja keskusta. Aivan sama kuka on hallituksessa ja kuka oppositiossa.

Vierailija
90/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon sinua yhtä paljon kuin joulupukkia.

Sehän ei mua oikeastaan kiinnosta pätkääkään, kunhan vastasin kysymykseen.

Vierailija
91/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella hoitajat eivät Vaihda alaa vaan alkavat tekemään keikkaa. Tekevät siis vähemmän työtunteja isommalla tuntipalkalla.

Miksei?

No siitä vaan, ei se minulta ole pois. Vastasin vaan aloittajan kysymykseen, että mitä suurin osa tekee irtisanouduttuaan.

Vierailija
92/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

No onhan mulle ne säästöt.

Vierailija
93/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden loma näin aluksi ja sitten alan miettimään mitä sitä tekisi.

Millä rahalla lomailet? Hoitajan palkka kun ei hoitajien mielestä riitä edes elämiseen.

Vierailija
94/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain oli maran johtaja tv:ssä puhumassa siitä kuinka hoiva alalta ravintolatyöhön siirtyneille on joko jouduttu tekemään todella paljon koeaikapurkuja tai ovat itse lähteneet koeajalla pois.

Ravintolatyö on kuullemma niin raskasta, kokoajan nostelua, minuuttiaikataulutettua, ei jakseta asiakaspalvelua, palkka on pieni kun ei ole koulutusta eikä kokemusta jne....

Eo se ruoho ole aina vihreämpää aidan toisellakaan puolen.

Lähde?

Vierailija
95/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Vierailija
96/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden loma näin aluksi ja sitten alan miettimään mitä sitä tekisi.

Millä rahalla lomailet? Hoitajan palkka kun ei hoitajien mielestä riitä edes elämiseen.

Säästöillä, lisäksi mies on kyllä töissä joten sieltäkin tulee perheeseen rahaa.

Vierailija
97/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin jo yrittäjäksi koronapandemian aikaan. Hyvin menee. Kevyt työ, sama raha jää käteen kuussa kuin sairaanhoitajana kotihoidossa. Välillä on vaikea edes uskoa, että näinkin helpolla voi ihminen päästä työssään versus se raataminen jota tein yli 10 vuotta.

Ei muuta kuin yrittäjäksi. Vielä parempi. Tuolloin yhteiskunnan ei tarvitse maksaa edes tukia. Itse kokemuksesta ja kymmeniä yrittäjiä tuntevana voin sanoa että yhdellekkään yrittäjälle raha ei tule helpolla, vaan kaikkien pitää tehdä työtä, usein enemmän kuin työntekijöiden.

No minulla on se tilanne kuitenkin, että paljon helpommalla saan nyt rahani, ja voin myös sanoa voivani kaikin puolin todella paljon paremmin. Jaksan ja ihan palan innosta työpäivän jälkeen muun muassa treenata, tehdä lasten kanssa asioita, jopa tehdä toista keikkatyötä ja hyväntekeväisyystyötä satunnaisesti! Vuosikausia elin silleen, että työpäivän jälkeen lähinnä makasin sohvalla, kun työpäivät kuormittivat vaan yksinkertaisesti liikaa. Olin sellaisessa jatkuvassa ylikuormittuneessa tilassa, ja eipä ihme, kun piti jatkuvasti skipata ruokiksia jne ne jotta pääsee edes suunnilleen ajoissa töistä ja ehtii hakea lapset päivähoidosta. Ei siis tauon taukoa koko työpäivän aikana. Ei sellaista kukaan ihminen vaan jaksa. Lisänä siihen vielä päälle huono työilmapiiri ja se, ettei siihen omaan työhän saa juurikaan vaikuttaa.

Yrittäjiäkin on varmasti laidasta laitaan, itse koen pääseväni nyt huomattavasti helpommalla ja se tuskin on keneltäkään pois. Oletko itse työskennellyt hoitoalalla, jotta sinulla olisi vertailupohjaa?

Vierailija
98/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.

Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.

Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni

t. Eri

Moni  muu silti palkkaa koska arvostavat ko työtä.

Minä arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta halveksin hoitajia jotka irtisanoutuvat tässä tilanteessa. Tuo ryhmä on kuitenkin pieni, joten sillä ei ole väliä vaikka tippuisivat pitkäaikaistyöttömiksi.

Vierailija
99/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettuja?

Mistä hitosta hoitsut ovat saaneet päähänsä olevansa korkeasti koulutettuja. Lääkärit kyllä ovat.

Vierailija
100/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös toinen ammatti niinkuin monella nykyään joten työllistyn sille.

Tätähän hoitajat hokee, miten on sen seitsemän eri alan koulutusta ja tutkintoja. Silti ollaan sinnitelty hoitajana vuosia ja valitettu, miten surkeaa ja alipalkattua työ on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän