Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?
No mitä hevon v i T T u A muitten suunnitelmat sinulle kuuluu? Ää. liö olet.
Pinna kireellä? Check.
Tyhmänilkeä? Check.
"Kutsumusammattilainen"? Check.
Tollo olet! Chech.
Ää liö olet. Chech.
V i T T u n A am A olet. Kyllä!
Jumalauta, että ärsyttää Tiktokissa hoitajien ininä-videot. Miten ne on pakkorokotettu ja muuta paskaa. Haloo! Niin on monet muutkin työntekijät! Samoin tehdään kolmivuorotyötä jatkuvalla sijaisvajauksella paskalla palkalla uhkatilanteissa ja ollaan vastuussa toisten ihmisten hengistä.
EN ARVOSTA HOITAJIA ENÄÄ OLLENKAAN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.
Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.
Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.
Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.
Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.
Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.
Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni
t. Eri
Moni muu silti palkkaa koska arvostavat ko työtä.
Minä arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta halveksin hoitajia jotka irtisanoutuvat tässä tilanteessa. Tuo ryhmä on kuitenkin pieni, joten sillä ei ole väliä vaikka tippuisivat pitkäaikaistyöttömiksi.
Miksi ei saisi irtisanoutua, jos kokee että työ sairastuttaa? Minulle ainakin oma terveys ja perhe ovat tärkeämpiä. Mikä estää sinua opiskelemasta alalle, jos on huoli tilanteesta?
Kysymys on rehellinen, mutta pitäisikö vastauksenkin sitä olla?
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta, että ärsyttää Tiktokissa hoitajien ininä-videot. Miten ne on pakkorokotettu ja muuta paskaa. Haloo! Niin on monet muutkin työntekijät! Samoin tehdään kolmivuorotyötä jatkuvalla sijaisvajauksella paskalla palkalla uhkatilanteissa ja ollaan vastuussa toisten ihmisten hengistä.
Mä oon laittanut nää kaikki tiktokkaajat estoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.
Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.
Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.
Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni
t. Eri
Minä arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta halveksin hoitajia jotka irtisanoutuvat tässä tilanteessa. Tuo ryhmä on kuitenkin pieni, joten sillä ei ole väliä vaikka tippuisivat pitkäaikaistyöttömiksi.
Niin että kyllä heidän tulee jaksaa vaikka ovat loppuun väsyneitä täysin burn outissa, kaikki vaan haukkuu heitä, palkalla ei elä, mitään arvostusta ei saa ja nyt ollaan vielä pakottamassa töihin? Millään muulla alalla oleville ei ikinä vaadittaisi tätä.
En irtisanoudu, eilen erosin liitosta.
Siitä vaan opiskelemaan alalle jos olet sitä mieltä että sinne tarvitaan ihmisiä töihin. Ai niin en minä mutkun ne muut.
Elän sossun tuella ja nostan 2000€ kk kelan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eri
Miksi ei saisi irtisanoutua, jos kokee että työ sairastuttaa? Minulle ainakin oma terveys ja perhe ovat tärkeämpiä. Mikä estää sinua opiskelemasta alalle, jos on huoli tilanteesta?
Saa tehdä niin, mutta ihmiset jotka kiristävät itselleen lisää rahaa toisten terveydellä saavat painua minun puolestani kortistoon
Vaatiessaan lisää palkkaa hoitajat suut soikeina huutavat ettei nykyinen palkka riitä edes asumiseen ja ruokaan ja yksinhuoltajakin lähes jokainen. Tässä ketjussa säästöjä on niin että voi vapaasti matkustella ja elää herroiksi vuosikaupalla ja jokaisen puolisokin miljonääri. Niin korkeasti koulutettuja lähäreistä alkaen että heistä tapellaan työmarkkinoilla kun vihdoin sinne haluavat. Jokainen taitaa ottaa lääkejäteastiasta aina napit naamaan kotiin lähtiessä jotta pysyvät jutut noilla tasoilla.
Vastaus, äänestän persuja ja teen työtä jota on tarjolla riittämiin. Taitaa Kysyjä olla päivärahaa nauttiva työtön, työtön, työtön...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös toinen ammatti niinkuin monella nykyään joten työllistyn sille.
Tätähän hoitajat hokee, miten on sen seitsemän eri alan koulutusta ja tutkintoja. Silti ollaan sinnitelty hoitajana vuosia ja valitettu, miten surkeaa ja alipalkattua työ on.
Kyllähän sieltä on lähdössä ihan juuri alalle tulleitakin ja vielä koulussa oleviakin. Ei ne kaikki ole vuosikausia alalla sinnitelleitä jotka häipyy.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-12622712
Länsimaissa hoitajapula. Ehkä Floridaan?
Lähärinkään ei tarvitse pitkää lisäkoulutusta käydä sh:ksi, kun lähäri on laajempi koulutus kuin practical nurse. Aurinkoa, vapaampaa fiilistä...ja helpoksi tehty!
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan opiskelemaan alalle jos olet sitä mieltä että sinne tarvitaan ihmisiä töihin. Ai niin en minä mutkun ne muut.
Jep juuri näin. Eihän tässä ole mitään ongelmaa, sen kun kaikki huolestujat opiskelevat alalle. Lähäriksi pääsee ihan oppisopimuksellakin. Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.
Ole hyvä vaan, mutta muista että kun on paljon keikkalaisia, työnantajakin valitsee kuinka paljon keikkaa teet ja jättää huonoimmat ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Eri
Saa tehdä niin, mutta ihmiset jotka kiristävät itselleen lisää rahaa toisten terveydellä saavat painua minun puolestani kortistoon
Eli hallitus, kuntapäättäjät ja yksityiset terveysjätit?
Käsittämätöntä on sun tiedon vähyys ja katkeruus. Ite PMkö se siellä huutelee?