Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
121/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.

Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.

Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni

t. Eri

Moni  muu silti palkkaa koska arvostavat ko työtä.

Minä arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta halveksin hoitajia jotka irtisanoutuvat tässä tilanteessa. Tuo ryhmä on kuitenkin pieni, joten sillä ei ole väliä vaikka tippuisivat pitkäaikaistyöttömiksi.

Miksi ei saisi irtisanoutua, jos kokee että työ sairastuttaa? Minulle ainakin oma terveys ja perhe ovat tärkeämpiä. Mikä estää sinua opiskelemasta alalle, jos on huoli tilanteesta?

Saa tehdä niin, mutta ihmiset jotka kiristävät itselleen lisää rahaa toisten terveydellä saavat painua minun puolestani kortistoon

Ymmärsinkö oikein? Rahaa ei saa pyytää lisää, mutta ei myöskään saa vaihtaa alalle jossa tienaa paremmin tai vaihtoehtoisesti saa rahansa helpommalla? Mielummin kortistoon? Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
122/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikkihulluden aikana lähdin hoitoalalta, enkä takaisin palaa.

Nyt tienaan puolet vähemmän kuin hoitajana, mutta ei tehtaan liukuhihnalla tarvitse stressata mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.

Ole hyvä vaan, mutta muista että kun on paljon keikkalaisia, työnantajakin valitsee kuinka paljon keikkaa teet ja jättää huonoimmat ottamatta.

Ei ne hommat loput, sairaita ja vanhuksia on vaan koko ajan enemmän.

Vierailija
124/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.

Ole hyvä vaan, mutta muista että kun on paljon keikkalaisia, työnantajakin valitsee kuinka paljon keikkaa teet ja jättää huonoimmat ottamatta.

Juu, ei ole hommat loppumassa lähiaikoina. Että siitä vaan opiskelemaan alalle, töitä kyllä riittää kaikille halukkaille!

Vierailija
125/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt oikein taida käsittää hoitoalan kriisin syvyyttä?

Vierailija
126/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni

t. Eri

Minä arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta halveksin hoitajia jotka irtisanoutuvat tässä tilanteessa. Tuo ryhmä on kuitenkin pieni, joten sillä ei ole väliä vaikka tippuisivat pitkäaikaistyöttömiksi.

Miksi ei saisi irtisanoutua, jos kokee että työ sairastuttaa? Minulle ainakin oma terveys ja perhe ovat tärkeämpiä. Mikä estää sinua opiskelemasta alalle, jos on huoli tilanteesta?

Saa tehdä niin, mutta ihmiset jotka kiristävät itselleen lisää rahaa toisten terveydellä saavat painua minun puolestani kortistoon

Eli hallitus, kuntapäättäjät ja yksityiset terveysjätit?

Taidat olla hieman yksinkertainen. Nämä kiristäjät ja ammattiyhdistysliike tuhoaa järkevien ja kohtuullisten sairaanhoitajien maineen.

Ammattiyhdistyspomoille käy kuin Putinille konsanaa. Lähdetään näyttävästi taisteluun, jota ei voida voittaa. Eikä oikein kehdata vetäytyä takaisinkaan.

Vierailija
127/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu mutta vähitellen ollaan tilanteessa jossa hoitoja aletaan karsia eli ei kaikille enää kaikkea. Siihen kannattaa varautua hyvinkin pian. Ei pelkästään hoitajien määrän takia vaan myös siksi ettei yhteiskunnalla ole enää varaa. Samaan aikaan joudutaan leikkamaan kaikesta muustakin paljon. 

Vierailija
128/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt oikein taida käsittää hoitoalan kriisin syvyyttä?

Joskus on parempi olla palkkaamatta huono. Voi olla jopa että hommat toimivat kokonaisuudessaan paremmin, ilman tuon henkilön panosta.

Vierailija
129/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Jo vuosikausia on päässyt keikalle hoitoalalle, jos osaa edes välttävästi suomen kieltä ja ei ole täysin sekopää.

Vierailija
130/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Eli hallitus, kuntapäättäjät ja yksityiset terveysjätit?

Taidat olla hieman yksinkertainen. Nämä kiristäjät ja ammattiyhdistysliike tuhoaa järkevien ja kohtuullisten sairaanhoitajien maineen.

Ammattiyhdistyspomoille käy kuin Putinille konsanaa. Lähdetään näyttävästi taisteluun, jota ei voida voittaa. Eikä oikein kehdata vetäytyä takaisinkaan.

Ay-liikkeet on viimeinen linnake duunarin ja riistäjän välillä.

Vierailija
131/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Ymmärsinkö oikein? Rahaa ei saa pyytää lisää, mutta ei myöskään saa vaihtaa alalle jossa tienaa paremmin tai vaihtoehtoisesti saa rahansa helpommalla? Mielummin kortistoon? Anna mun kaikki kestää.

Et ymmärtänyt oikein. Luo uudelleen

Vierailija
132/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen nykyään yliopistossa ihan muuta alaa. Moni on vaihtanut alaa mm. insinööriksi, logistiikkaan, myyntiin, tilihommiin, vaikka minne. Kyllä maailmassa on paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
133/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Jo vuosikausia on päässyt keikalle hoitoalalle, jos osaa edes välttävästi suomen kieltä ja ei ole täysin sekopää.

Tuossa onkin jo yksi kriteeri joka blokkaa nyt irtisanoutuvat.

Vierailija
134/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin yliopisto-opinnot vuosi sairaanhoitajaksi valmistumisen jälkeen. Eli suosittelen kaikkia muitakin sairaanhoitajia opiskelemaan uuden ammatin. Aikuiskoulutustuellq pääsee hyvin alkuun. Melkein sama kun mitä hoitajana saa käteen raatamalla niska limassa ilman taukoja, ilman lomia ja ilman riittävää määrää työkavereita.

Vierailija
135/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Ei se kyllä salli. Kohta on monella ylläri edessä.

Vierailija
136/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen nykyään yliopistossa ihan muuta alaa. Moni on vaihtanut alaa mm. insinööriksi, logistiikkaan, myyntiin, tilihommiin, vaikka minne. Kyllä maailmassa on paljon vaihtoehtoja.

Joo. On hyvin yleistä että sairaanhoitajat lähtevät lukemaan insinööriksi. Taitaa ihan olla omia muunnoskoulutuksia?

...sarkasmi loppuu

Vierailija
137/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep äitini on eläkkeellä ja tekee keikkoja, saa ihan vapaasti valita ja voisi olla ihan jokaisen tunnin töissä kun on niin paha vaje. Hoitoalalla työskentelevät taas tekevät jatkuvasti ylitöitä ja tuplavuoroja kun ei sijaisia tai lisää hoitajia löydy. Koko ajan toimitaan vajaalla ja tehdään hommat juuri rajaa hipoen siten kun on pakko, ei mitenkään hyvin.

Vierailija
138/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna varmaan loisin jonkun puoli vuotta tai vuoden. Jahka keksin jonkin sopivan koulun, mihin mennä.

Vierailija
139/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?

No mitä hevon v i T T u A muitten suunnitelmat sinulle kuuluu? Ää. liö olet.

Pinna kireellä? Check.

Tyhmänilkeä? Check.

"Kutsumusammattilainen"? Check.

Tollo olet! Chech.

Ää liö olet. Chech.

V i T T u n A am A olet. Kyllä!

Jooga vois auttaa.

Vierailija
140/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus iskee lujaa, kun huomaa, miten hyväpalkkaisessa duunissa on hoitsuna oikeasti ollut.

Tämä. Ja miten helposti töitä on saanut, kun tekijöistä on pula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme