Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
41/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään nyt oikeesti mitään kunnollista suunnitelmaa?

No mitä hevon v i T T u A muitten suunnitelmat sinulle kuuluu? Ää. liö olet.

Pinna kireellä? Check.

Tyhmänilkeä? Check.

"Kutsumusammattilainen"? Check.

Vierailija
42/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Mistä sinä tiedät millainen hoitsu olen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.

No, et ainakaan helpompaan ja parempipalkkaiseen vaihtanut! Oon nimittäin ollut joskus luokan ope ja läheltä hoitsujen elämää seuranneena sanoisin, et hoitsuna pääsee vähemmällä. Kokemusta ei hoitsutyöstä kumminkaan ole enkä sitä siten mitenkään väheksy. Mut ope hommista on ja voin sanoa että jos pitää valita niin ennen meen vaikka vankilaan kuin luokanopeksi enää!

Vierailija
44/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.

Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.

Höpöhöpö. Keikkailla hoitajan hommissa, saa valita parhaimmat paikat.

Jos joka hommaan on monta sataa halukasta, sä et valitse yhtään mitään.

Huono provo. Keikkailla saa just niin paljon kuin haluaa missä haluaa.

Vierailija
45/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mitä te kyselette, kukin tekee mitä tekeee. Itsemme osaamme hoitaa jos jotain sattuu, hoitakaa tekin itšenne. Ähäkutti.

Vierailija
46/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.

Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Vierailija
47/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa täällä päätä aukovien miettiä mille sitten tuntuu kun olet lapsesi ja miehesi kanssa pahassa onnettomuudessa eikä olekaan hoitohenkilökuntaa teitä hoitamaan tai lastasi pelastamaan. Myös ne lääkärit tarvitsee niitä hoitajia.

Nii-in, niin siinä käy jo tänä syksynä, kun teho-osastohoitsut menevät lakkoon. Katsotaan, kuinka moni kolareissa omaisia menettänyt lähtee viemään hoitsuja käräjille.

Vierailija
48/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu?

Vastaan puolesta, kun tekee lopputyötä, eikä ehdi palstalle. Vaihtoi alaa ja irtisanoutuu heti, kun saa uuden työpaikan. Pari on jo tiedossa ainakin alustavasti. Ei palaa alalle. Toinen vaihtoi jo opiskeluaikana. On DI.

Vierailija
49/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, et ainakaan helpompaan ja parempipalkkaiseen vaihtanut! Oon nimittäin ollut joskus luokan ope ja läheltä hoitsujen elämää seuranneena sanoisin, et hoitsuna pääsee vähemmällä. Kokemusta ei hoitsutyöstä kumminkaan ole enkä sitä siten mitenkään väheksy. Mut ope hommista on ja voin sanoa että jos pitää valita niin ennen meen vaikka vankilaan kuin luokanopeksi enää!

Näinpä. Pikkupirut yrittävät tehdä opettajien elämästä aivan harkitusti ja tarkoituksella helvettiä. 

Vierailija
50/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas aloitus Pihlajalinnalta/Terveystalolta/Mehiläiseltä. Yksityisethän siinä voittaa, kun julkinen rampautetaan. Follow the money jälleen kerran.

Ja sä oletat että valkkaa sut eikä jotain muuta niistä 500:sta muusta hakijasta? Ok.

Vierailija
51/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinna kireellä? Check.

Tyhmänilkeä? Check.

"Kutsumusammattilainen"? Check.

Sinä olet ää liö. Check.

Äärettömän lapsellista tuo anglismien hokeminen, luuletko olevasi joku? Oletkin, sontakasa.

Vierailija
52/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele nyt edes yhdyssanat kirjoittamaan oikein kun opettaja valehtelet olleesi. V i T u n tollo!

Vierailija
53/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin apteekin kassalle.

Vierailija
54/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.

Höpö höpö. Hoitajat eivät ole korkrasti kolutettuja. He ovat duunareita, ei edes amk koulutettuja jotka tekevät vaan vaativaa, haadteellista ja arvokasta työtä.

Nykyään lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan aikaisempaa kokemusta ja alan koulutus (tai alaa sivuava koulutus). Hoitaja ei pääse kampaajaksi, kosmetologiksi, kokiksi, hotellin respaan tai edes sinne sairaalan toimistoon vaan sen takia että hoitajien työ on nostettu nyt viimeaikoina vadille.

Hoitajille on kyllä töitä muissa vastaavissa paikoissa yllin kyllin mutta ei ne nyt mihin tahansa voi tosta noin vaan siirtyä. Siivoojiksi postinkantajiksi ja taksia ajamaan ei tarvi koulutusta. Niillä aloilla onki pula työntekijöistä.

Vierailija
55/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas aloitus Pihlajalinnalta/Terveystalolta/Mehiläiseltä. Yksityisethän siinä voittaa, kun julkinen rampautetaan. Follow the money jälleen kerran.

Juuri näin. Vasemmistoliitto ja Vihreät ajavat kovia arvoja jossa terveydellä kiristetään rahaa ja palvelua tulee saamaan ainoastaan ne joilla on varaa maksaa. Noista puolueista on tullut tässä kysymyksessä suomen taloudellinen äärioikeisto.

Vierailija
56/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.

Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.

Vierailija
57/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Vierailija
58/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele nyt edes yhdyssanat kirjoittamaan oikein kun opettaja valehtelet olleesi. V i T u n tollo!

Asiallista argumentointia siinä kivasti. Oliko sulla oikeesti jotain sanottavaakin?

Vierailija
59/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.

Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.

Vierailija
60/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla hoitsut sen verran aggressiivia, että on paukahtanut defenssit päälle. Eli ei nää oo ajatellut yhtään sen pidemmälle. Elävät kuvitelmissa, että saavat yhteiskunnan polvilleen ja ne kutsutaan samaan työhön paljon isommalla palkalla. 

Kohta voi tulla monelle itku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan