Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjaan tai muualle ulkomaille töihin.
Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.
Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.
Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.
Paikkoja on joitakin satoja, hakjoita tuhansia. Laske siitä.
Ja silti niin monet työllistyy siitäkin huolimatta.
2000-200=1800
Ihan vihjeeksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitoalallahan on monenlaista työtä mikä on kevyempää eikä perus hoitsutyötä.
Niin niin. Meinaat että ihan vaan tanssahtelet niihinkevyempiin hommiin? Vaikka kohta samaa paikkaa hakee parisataa irtisanoutunutta ja siten kiukuttelijaksi tiedettyä hoitsua. Reality check: voi olla vähän vaikeempaa kuin kuvittelet.
Ethän sinä tiedä mikä hoitaja minä olen tai mistä mulla on koulutusta tai työkokemusta. Ei ne kaikki hae samaa paikkaa.
Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni
t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas aloitus Pihlajalinnalta/Terveystalolta/Mehiläiseltä. Yksityisethän siinä voittaa, kun julkinen rampautetaan. Follow the money jälleen kerran.
Ja sä oletat että valkkaa sut eikä jotain muuta niistä 500:sta muusta hakijasta? Ok.
Sielläon jatkuva pula joten kyllä. Ja keikkailemalla saa tehdä just missä ja milloin tykkää. Kokemusta on kun kaikkialla pulaa hoitajista.
Aloin jo yrittäjäksi koronapandemian aikaan. Hyvin menee. Kevyt työ, sama raha jää käteen kuussa kuin sairaanhoitajana kotihoidossa. Välillä on vaikea edes uskoa, että näinkin helpolla voi ihminen päästä työssään versus se raataminen jota tein yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Noh noh trollit ja lapsukaiset, älkää kiusatko näillä hölöömööllä kyselyillä hoitajia, ottavat vielä nämä tosissaan ja tulistuvat entisestään. Vaikka sitähän te tahdottekin.
Yksinkertainen ei huomaa tahallista ärsyttämistä.
Sanoin itseni irti jo 20 v sitten ja lähdin ulkomaille. Sillä tiellä olen edelleenkin.
Itse juuri keväällä irtisanouduin vakkarista ja nyt teen keikkahommia. Saa lomailla kun tahtoo, ei ylikuormitu ja saa itse valita paikat missä tekee ja milloin tekee. Liksakin tulee ajallaan.
Hiljattain oli maran johtaja tv:ssä puhumassa siitä kuinka hoiva alalta ravintolatyöhön siirtyneille on joko jouduttu tekemään todella paljon koeaikapurkuja tai ovat itse lähteneet koeajalla pois.
Ravintolatyö on kuullemma niin raskasta, kokoajan nostelua, minuuttiaikataulutettua, ei jakseta asiakaspalvelua, palkka on pieni kun ei ole koulutusta eikä kokemusta jne....
Eo se ruoho ole aina vihreämpää aidan toisellakaan puolen.
Vierailija kirjoitti:
Aloin jo yrittäjäksi koronapandemian aikaan. Hyvin menee. Kevyt työ, sama raha jää käteen kuussa kuin sairaanhoitajana kotihoidossa. Välillä on vaikea edes uskoa, että näinkin helpolla voi ihminen päästä työssään versus se raataminen jota tein yli 10 vuotta.
Ei muuta kuin yrittäjäksi. Vielä parempi. Tuolloin yhteiskunnan ei tarvitse maksaa edes tukia. Itse kokemuksesta ja kymmeniä yrittäjiä tuntevana voin sanoa että yhdellekkään yrittäjälle raha ei tule helpolla, vaan kaikkien pitää tehdä työtä, usein enemmän kuin työntekijöiden.
Käytän sitä pankkia, jonka päällä päivisin istun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.
Höpöhöpö. Keikkailla hoitajan hommissa, saa valita parhaimmat paikat.
Jos joka hommaan on monta sataa halukasta, sä et valitse yhtään mitään.
Monta sataa halukasta? Mistä sä tuo keksit? Mä en ollut tehnyt sairaanhoitajan hommia moneen vuoteen ja olen saanut valita useammastakin paikasta, mihin mennä tekemään keikkaa. KeikkalaisistaKIN on huutava pula.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.
Höpö höpö. Hoitajat eivät ole korkrasti kolutettuja. He ovat duunareita, ei edes amk koulutettuja jotka tekevät vaan vaativaa, haadteellista ja arvokasta työtä.
Nykyään lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan aikaisempaa kokemusta ja alan koulutus (tai alaa sivuava koulutus). Hoitaja ei pääse kampaajaksi, kosmetologiksi, kokiksi, hotellin respaan tai edes sinne sairaalan toimistoon vaan sen takia että hoitajien työ on nostettu nyt viimeaikoina vadille.
Hoitajille on kyllä töitä muissa vastaavissa paikoissa yllin kyllin mutta ei ne nyt mihin tahansa voi tosta noin vaan siirtyä. Siivoojiksi postinkantajiksi ja taksia ajamaan ei tarvi koulutusta. Niillä aloilla onki pula työntekijöistä.
Monilla hoitajilla on muukin koulutus. Itse olen ollut pankissa ja kaupassa töissä aiemmin. Kyllä sieltä suhteilla löytyy uusi duuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas aloitus Pihlajalinnalta/Terveystalolta/Mehiläiseltä. Yksityisethän siinä voittaa, kun julkinen rampautetaan. Follow the money jälleen kerran.
Juuri näin. Vasemmistoliitto ja Vihreät ajavat kovia arvoja jossa terveydellä kiristetään rahaa ja palvelua tulee saamaan ainoastaan ne joilla on varaa maksaa. Noista puolueista on tullut tässä kysymyksessä suomen taloudellinen äärioikeisto.
Niinpä! Sataa niin oikeiston laariin, kun vasemmisto kieltää pienipalkkaisten naisalojen lakko-oikeuden. Ei tarvitse oikealla edes vaalimainontaan satsata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.
Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.
Voi lapsiparat!
Tämän ketjun perusteella hoitajat eivät Vaihda alaa vaan alkavat tekemään keikkaa. Tekevät siis vähemmän työtunteja isommalla tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.
Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä.
Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajille kyllä löytyy töitä. Korkeasti koulutettuja ovat. Monilla myös toinen aikaisempi ammatti.
Höpö höpö. Hoitajat eivät ole korkrasti kolutettuja. He ovat duunareita, ei edes amk koulutettuja jotka tekevät vaan vaativaa, haadteellista ja arvokasta työtä.
Nykyään lähes kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan aikaisempaa kokemusta ja alan koulutus (tai alaa sivuava koulutus). Hoitaja ei pääse kampaajaksi, kosmetologiksi, kokiksi, hotellin respaan tai edes sinne sairaalan toimistoon vaan sen takia että hoitajien työ on nostettu nyt viimeaikoina vadille.
Hoitajille on kyllä töitä muissa vastaavissa paikoissa yllin kyllin mutta ei ne nyt mihin tahansa voi tosta noin vaan siirtyä. Siivoojiksi postinkantajiksi ja taksia ajamaan ei tarvi koulutusta. Niillä aloilla onki pula työntekijöistä.
Monilla hoitajilla on muukin koulutus. Itse olen ollut pankissa ja kaupassa töissä aiemmin. Kyllä sieltä suhteilla löytyy uusi duuni.
Huutonaurua. Soitteleppa sinne naapurin pankkikonttoriin ja pyydä päästä töihin. Varmasti löytyy. Te ette ole pääseet nauttimaan joka vuotisista YT-neuvotteluista, jossa saa miettiä tuleeko tällä kerralla kenkää ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan palkkaisi sairaanhoitajia jotka ovat nyt irtisanoutuneet. Toiminta kertoo paljon asenteesta, enkä minä tuollaista asennetta omaavia halua yritykseeni
t. Eri
Moni muu silti palkkaa koska arvostavat ko työtä.
Noh noh trollit ja lapsukaiset, älkää kiusatko näillä hölöömööllä kyselyillä hoitajia, ottavat vielä nämä tosissaan ja tulistuvat entisestään. Vaikka sitähän te tahdottekin.