Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Todellako on nykyään niin, että ansiosidonnainen alkaa, vaikka tekisi karenssin ajan töitä? Kuulostaa erikoiselta. Eikö työkkäri tuolloin sanoisi vain, että jatkahan tuota keikkailua, kun olet tähänkin saakka sillä pärjännyt?
Häh? Karenssi tarkoittaa kolmen kk:n omavastuuaikaa, sen voi rahoittaa keikkaillen. Sitten alkaa anssi.
Mutta keikkaillessakin sinulla on työsopimus johonkin - eli et ole sitä aikaa työtön = TE-toimiston silmissä olet töissä ja jos lopetat karenssi alkaa uudelleen. Ei ole hoitsut ennen taineet työkkärin kanssa asioidakkaan? Sieltä ei meinaan niin vaan saakkaan rahaa :D
Tähän sanoisin, että hoitajat, irtisanoutukaa vaan ja keikkailkaa. Ette tule saamaan tuolla tavalla työkkäristä pennin hyrrää. Ai että mitä typeryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lomailen ensin ainakin 6 kk, jona aikana teen pimeää keikkaa, on paljon vanhuksia jotka maksaa mielellään pimeästi hoivasta ja voin tehdä sen verran kuin viitsin, pysyn omissa rahoissa, mies maksaa elämisen. Puhun sujuvaa norjaa ja tanskallakin pärjään, äidinkieleni on ruotsi, joten enköhän minä sitten saa töitä kun haluan niitä tehdä. Neljä velatonta sijoitusasuntoa (kaksi perittyä) kerryttää eläkettä. Erikoissairaanhoitajan olen, lapsiin erikoistunut.
Jestas! On ollut palkat kohdillaan kun sijoitusasuntoja on, vaikka kuinka!
It-alalla eikä kyllä yhtäkään sijoitusasuntoa. Omastakin hitosti lainaa
Sitten olet hoitanut asiasi huonosti.
Tai sitten väitteet, ettei hoitajan palkalla edes elä, ovat silkkaa puppua kun jokainenhan niistä ilmeisesti on sikarikas. Pitääkin saada it-alan palkkoihin tuntuva korotus, että päästään mekin elelemään pääomatuloilla joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Todellako on nykyään niin, että ansiosidonnainen alkaa, vaikka tekisi karenssin ajan töitä? Kuulostaa erikoiselta. Eikö työkkäri tuolloin sanoisi vain, että jatkahan tuota keikkailua, kun olet tähänkin saakka sillä pärjännyt?
Häh? Karenssi tarkoittaa kolmen kk:n omavastuuaikaa, sen voi rahoittaa keikkaillen. Sitten alkaa anssi.
Mutta keikkaillessakin sinulla on työsopimus johonkin - eli et ole sitä aikaa työtön = TE-toimiston silmissä olet töissä ja jos lopetat karenssi alkaa uudelleen. Ei ole hoitsut ennen taineet työkkärin kanssa asioidakkaan? Sieltä ei meinaan niin vaan saakkaan rahaa :D
Yritä rakas lapsi ymmärtää: karenssi=omavastuuaika=voit keikkailla koska et ole oikeutettu mihinkään tukeen, se on näes rangaistus siitä kun julkeat irtisanoutua. Kun tämä omavastuuaika on ohi, alkaa ansiosidonnainen.
Ai oikein rakas? Taitaa olla ne senssipalstat erikseen :D joo, onnea tuon kokeilemiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaanhoitajan palkka voi olla huono? Kuntasektorilla 3207 ja valtiolla 3474? Moni insinööri ei saa edes tuota palkaa tai it-alalla oleva. Oma palkka toimistotyötä ja alle 3.000. Sairaanhoitajan työ on raskasta ja hoitajia vähän, mutta en pitäisi tuota palkkaa pienenä. Ja en vaihda alaa, koska parin vuoden kuluttua olen eläkkeellä.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa keskiarvo jossa lisät mukana, ei tuo ole se mikä kaikille automaattisesti maksetaan.
Tiedän oikein hyvin mikä on keskiarvo, koska laskenta-alalla teen töitä. Se myös tarkoittaa, että osa saa HUOMATTAVASTI enemmän ja osa saa vähemmän. Insinöörin palkka kuntasektorilla on 3875 ja valtiolla 4822. Insinöörin koulutus on 4 v. ja sairaanhoitajan 3,5 v. Ja osa insinööreistä saa myös huonompaa palkkaa, koska tuo on keskiarvo. Tiedän insinöörejä, joiden lähtöpalkka on 2.500 eur. Mutta kummassakaan alassa ei voi olettaa, että lähtöpalkka olisi 5000 eur/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lomailen ensin ainakin 6 kk, jona aikana teen pimeää keikkaa, on paljon vanhuksia jotka maksaa mielellään pimeästi hoivasta ja voin tehdä sen verran kuin viitsin, pysyn omissa rahoissa, mies maksaa elämisen. Puhun sujuvaa norjaa ja tanskallakin pärjään, äidinkieleni on ruotsi, joten enköhän minä sitten saa töitä kun haluan niitä tehdä. Neljä velatonta sijoitusasuntoa (kaksi perittyä) kerryttää eläkettä. Erikoissairaanhoitajan olen, lapsiin erikoistunut.
Tai sitten väitteet, ettei hoitajan palkalla edes elä, ovat silkkaa puppua kun jokainenhan niistä ilmeisesti on sikarikas. Pitääkin saada it-alan palkkoihin tuntuva korotus, että päästään mekin elelemään pääomatuloilla joskus
Kyllä it alan palkoista säästöön ja sijoituksiin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt sieltä äidin kellarista ensin omaan asuntoon?
Yksi yliopistotutkinto alla. Kouluttauduin hoitajaksi, 8 vuotta ollut nyt alalla. Olen nyt täydentänyt yliopisto-opintojani työllistävälle alalle, sinne suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että hoitajan työ on niin tärkeää että lain voimalla pakotetaan töihin muttei kuitenkaan niin tärkeää että siitä pitäisi maksaa kunnolla.
Siitä maksetaan jo vähintäänkin kunnolla. Hoitajien todellisuudentaju on ihan hukassa.
1700 € käteen ei ole hyvä palkka hoitajan työstä. Eikä edes 2000 € käteen.
Palkkavertailussa vertaillaan aina bruttoja, ei nettoja. Hoitajat ovat ainoa ammattiryhmä, jotka eivät tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.
Niin että kaikki alkaa keikkatyöläisiksi ja kaikki voivat valita mihin menevät ja voivat jättää huonoimmat ottamatta. Selvä. Voi todellisuus iskee kasvoille aika piankin.
Eiköhän osa vaihda alaa, joku jää kotiin, joku lähtee ulkomaille, joku opiskelemaan jne.
On kyllä varakasta porukkaa hoitajat, kun noin vaan voivat irtisanoutua töistään. Ja ei ketään näköjään edes haittaa vaikka on perhekin elätettävänä. Siitä vaan sitten ulkomaille ja perhekö jää Suomeen? Aika naivia on monien kirjoitukset täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä rakas lapsi ymmärtää: karenssi=omavastuuaika=voit keikkailla koska et ole oikeutettu mihinkään tukeen, se on näes rangaistus siitä kun julkeat irtisanoutua. Kun tämä omavastuuaika on ohi, alkaa ansiosidonnainen.
Ai oikein rakas? Taitaa olla ne senssipalstat erikseen :D joo, onnea tuon kokeilemiseen
Kokeiltu jo ja näin menee. Minkä minä sille voin ettet ymmärrä näistä mitään.
Oma äiti ja sisko on hoitoalalla ja kyllä on vierestä saanut kauhulla katsoa touhua mitenhoitajia kohdellaan ja miten rankkaa homma on. Ja vanhusten määrä vaan lisääntyy ja moni jää sukulaisten ja lapsien hoidettavaksi kun ei hoitsuja riitä. Se on raskasta duunia se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sairaanhoitajan palkka voi olla huono? Kuntasektorilla 3207 ja valtiolla 3474? Moni insinööri ei saa edes tuota palkaa tai it-alalla oleva. Oma palkka toimistotyötä ja alle 3.000. Sairaanhoitajan työ on raskasta ja hoitajia vähän, mutta en pitäisi tuota palkkaa pienenä. Ja en vaihda alaa, koska parin vuoden kuluttua olen eläkkeellä.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa keskiarvo jossa lisät mukana, ei tuo ole se mikä kaikille automaattisesti maksetaan.
Ymmärrätkö itse mitä keskiarvo tarkoittaa? Jos väität että iso osa tienaa tuota huomattavasti vähemmän, tarkoittaa se samalla että iso osa myös tienaa huomattavasti ENEMMÄN. Eli on paljon hoitajia jotka sitten tienaavat 4000+ euroa tai jopa enemmän.
Ei ole ellei tee paljon ylitöitä ja yövuoroa. Perushoitsu ei tuohon pääse.
Sovitaanko että tässä ketjussa ei enää ylistetä sairaanhoitajien koulutuksen laatua. Miten voi olla aikuisia ihmisiä jotka eivät ymmärrä edes keskiarvo-käsitettä. Fyysinen työ on tuollaisille ainoa vaihtoehto.
Sinusta taas ei ole minkäänlaiseen työhön, aivoton kun olet. Kuole pois paskakasa.
Vierailija kirjoitti:
Oma äiti ja sisko on hoitoalalla ja kyllä on vierestä saanut kauhulla katsoa touhua mitenhoitajia kohdellaan ja miten rankkaa homma on. Ja vanhusten määrä vaan lisääntyy ja moni jää sukulaisten ja lapsien hoidettavaksi kun ei hoitsuja riitä. Se on raskasta duunia se.
Jos palkkaa nostetaan kauheasti, on työt vielä raskaampia tulevaisuudessa. Rahan määrä ei tee työtä kevyemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että hoitajan työ on niin tärkeää että lain voimalla pakotetaan töihin muttei kuitenkaan niin tärkeää että siitä pitäisi maksaa kunnolla.
Siitä maksetaan jo vähintäänkin kunnolla. Hoitajien todellisuudentaju on ihan hukassa.
Palkkavertailussa vertaillaan aina bruttoja, ei nettoja. Hoitajat ovat ainoa ammattiryhmä, jotka eivät tätä tajua.
2600 € brutto ei ole hyvä liksa vaativasta ja raskaasta työstä, jossa joutuu tekemään 3 ihmisen hommat hoitajapulan vuoksi ja jatkuvasti tuplavuoroja ja kärsimään ahdistelusta, väkivallasta ja haukuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkaa nostetaan kauheasti, on työt vielä raskaampia tulevaisuudessa. Rahan määrä ei tee työtä kevyemmäksi.
Ei se myöskään niitä tee raskaammiksi. Ne on jo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2600 € brutto ei ole hyvä liksa vaativasta ja raskaasta työstä, jossa joutuu tekemään 3 ihmisen hommat hoitajapulan vuoksi ja jatkuvasti tuplavuoroja ja kärsimään ahdistelusta, väkivallasta ja haukuista.
Tuplavuoroja ei ole pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.
Niin että kaikki alkaa keikkatyöläisiksi ja kaikki voivat valita mihin menevät ja voivat jättää huonoimmat ottamatta. Selvä. Voi todellisuus iskee kasvoille aika piankin.
Eiköhän osa vaihda alaa, joku jää kotiin, joku lähtee ulkomaille, joku opiskelemaan jne.
On kyllä varakasta porukkaa hoitajat, kun noin vaan voivat irtisanoutua töistään. Ja ei ketään näköjään edes haittaa vaikka on perhekin elätettävänä. Siitä vaan sitten ulkomaille ja perhekö jää Suomeen? Aika naivia on monien kirjoitukset täällä.
perhe tulee mukaan. monissa perheissä tienaa myös mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplavuoroja ei ole pakko tehdä.
Ei niitä vanhuksia voi sinne keskenäänkään jättää kun ei sijaisia ole eikä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sinä huolehdit asiasta? Kateudestako?
Jos heillö on varaa niin eikös se ole heidän asiansa.
Minä teen pimeästi keikkaa sitten. On paljon ihmisiä jotka ostavat vanhuksille palveluita, ettei itse kaikkea tarvitse. Nostan tuet ja käyn muutaman vanhuksen/päivä. Menee kuutisen tuntia. Itke sinä kateuttasi. Ei minua haittaa. Läskikasana istut perceelläsi ja uliset, kun me muut mennään ja tehdään. Tätäkin kirjoittaessa tuli soitto ja sain uuden asiakkaan. Kivasti tienaan, ohi verottajan kaikki.
Toinen meistä on kykeneväinen toimistotöihin, toinen ei osaa edes yksinkertaista matematiikkaa ja aloittaa tämän takia argumentoinnissa solvaamisen.