Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?
Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa täällä päätä aukovien miettiä mille sitten tuntuu kun olet lapsesi ja miehesi kanssa pahassa onnettomuudessa eikä olekaan hoitohenkilökuntaa teitä hoitamaan tai lastasi pelastamaan. Myös ne lääkärit tarvitsee niitä hoitajia.
Just tällaisten viestien takia ei ole pätkääkään sympatiaa teille.
Eli av- palstalla kirjoittaville. Koska mitään muuta et voi tietää. Sinä OLETAT , että tuon kirjoittaja on hoitaja. Mistä kommenttisi kertoo SINUSTA JA SINUN HOITAJAVIHAKIIMASTASI, EI MISTÄÄN MUUSTA. MENE HOITOON , OLET KIPEÄ
TERVEISIN EI HOITAJA AV PALSTALAINEN
Ja voin kertoa että olen tuon kirjoittaja enkä ole hoitaja, olen rakennusalalla. Silti olen täysin hoitajien puolella tässä asiassa koska arvostan työtä jota tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.
Niin että kaikki alkaa keikkatyöläisiksi ja kaikki voivat valita mihin menevät ja voivat jättää huonoimmat ottamatta. Selvä. Voi todellisuus iskee kasvoille aika piankin.
Eiköhän osa vaihda alaa, joku jää kotiin, joku lähtee ulkomaille, joku opiskelemaan jne.
On kyllä varakasta porukkaa hoitajat, kun noin vaan voivat irtisanoutua töistään. Ja ei ketään näköjään edes haittaa vaikka on perhekin elätettävänä. Siitä vaan sitten ulkomaille ja perhekö jää Suomeen? Aika naivia on monien kirjoitukset täällä.
No miksi sinä huolehdit asiasta? Kateudestako?
Jos heillö on varaa niin eikös se ole heidän asiansa.
Minä teen pimeästi keikkaa sitten. On paljon ihmisiä jotka ostavat vanhuksille palveluita, ettei itse kaikkea tarvitse. Nostan tuet ja käyn muutaman vanhuksen/päivä. Menee kuutisen tuntia. Itke sinä kateuttasi. Ei minua haittaa. Läskikasana istut perceelläsi ja uliset, kun me muut mennään ja tehdään. Tätäkin kirjoittaessa tuli soitto ja sain uuden asiakkaan. Kivasti tienaan, ohi verottajan kaikki.
En tosiaankaan ole kateellinen hoitajille, kun insinöörinä tienaan kyllä huomattavasti heitä enemmän. Mistä lienee tuokin tuli sinun mieleesi. Lähinnä vaan mietin miten naiveja ihmiset oikein ovatkaan. Ei ihmiset noin vaan lähde minnekään ulkomaille. Tai ala opiskelemaan kun pitäisi olla se opiskelupaikkakin.
Sinulle ei ole kukaan soittanut yhtään mitään. En usko tuota hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että hoitajan työ on niin tärkeää että lain voimalla pakotetaan töihin muttei kuitenkaan niin tärkeää että siitä pitäisi maksaa kunnolla.
Siitä maksetaan jo vähintäänkin kunnolla. Hoitajien todellisuudentaju on ihan hukassa.
1700 € käteen ei ole hyvä palkka hoitajan työstä. Eikä edes 2000 € käteen.
Palkkavertailussa vertaillaan aina bruttoja, ei nettoja. Hoitajat ovat ainoa ammattiryhmä, jotka eivät tätä tajua.
2600 € brutto ei ole hyvä liksa vaativasta ja raskaasta työstä, jossa joutuu tekemään 3 ihmisen hommat hoitajapulan vuoksi ja jatkuvasti tuplavuoroja ja kärsimään ahdistelusta, väkivallasta ja haukuista.
Tuplavuoroja ei ole pakko tehdä.
Ei niitä vanhuksia voi sinne keskenäänkään jättää kun ei sijaisia ole eikä löydy.
"En pysty jäämään tuplavuoroon"
"En tule tänään vapaapäivänä töihin"Näin helppoa se on. En ole viimeiseen viiteen vuoteen tehnyt tuplaa tai mennyt vapaalta töihin. Pitää vain osata pitää puolensa ja uhkailla liitolla, mikäli pomo yrittää hyppiä silmille. Ei ole minun ongelma jos sijaisia ei löydy T. Hoitsu, joka osaa pitää huolta hyvinvoinnistaan
Kiitos mutta minä välitän meidän vanhuksista. Ei aikaakaan kun siellä makaa itse huutaen hoitajaa joka ei tule.
Minua hoitajana ihmetyttää kyllä kovasti se mistä lähtien suomalaiset ovat olleet näin kovin huolissaan hoitajaparkojen toimeentulosta mahd. irtisanoutumisen jälkeen tai töiden loppumista :D Onpas täällä palstalla huolehtivaista ja välittävää sakkia (/sarkasmi).
Vierailija kirjoitti:
en oo suunnitellut oikeen mitään vielä, mutta ajatus ulkomaille muutto kiinnostais.
Joo, muuttaminenhan on tunnetusti helppoa ja halpaa eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä että hoitajan työ on niin tärkeää että lain voimalla pakotetaan töihin muttei kuitenkaan niin tärkeää että siitä pitäisi maksaa kunnolla.
Siitä maksetaan jo vähintäänkin kunnolla. Hoitajien todellisuudentaju on ihan hukassa.
Palkkavertailussa vertaillaan aina bruttoja, ei nettoja. Hoitajat ovat ainoa ammattiryhmä, jotka eivät tätä tajua.
2600 € brutto ei ole hyvä liksa vaativasta ja raskaasta työstä, jossa joutuu tekemään 3 ihmisen hommat hoitajapulan vuoksi ja jatkuvasti tuplavuoroja ja kärsimään ahdistelusta, väkivallasta ja haukuista.
Ei niitä vanhuksia voi sinne keskenäänkään jättää kun ei sijaisia ole eikä löydy.
Lähteäkää vaan pois, työnantajan vastuulla on järjestää vuotoihin tekijät.
Sen takia sitä kutsutaankin kutsumusammatiksi, ei sieltä henno vaan lähteä ja jättää toisia pulaan. Siksi työ onkin todella henkisesti raskasta.
Ja sen takia mikään ei koskaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut luokanopettajana jo elokuusta alkaen.
Hyvä, opettajat jostain syystä eivät viihdy hommassaan ja lopettavat joukoittain.
Mä en ymmärrä hoitajia, jotka kitkuttavat siellä hirmutyöpaikassa, jossa tehdään koko ajan ylitöitä, ilmapiiri myrkyllinen, johtaminen aivan kauheaa... MIKSI?
Nyt on hoitajien markkinat. Henkilökunnasta on kaikkialla niin hirveä pula, että pääset käytännössä ilmoittamalla ja ovesta sisään osumalla lähes mihin tahansa hoitoalan työpaikkaan töihin. Ja uskokaa minua, ihan joka paikassa ei ole niin hirveää, on myös kivoja työyhteisöjä ja hyviä pomoja, mukavia yksiköitä ja paikkoja, joissa homma toimii ihan OK.
Täällä hoitajia vihaavat eivät tunnu tajuavan että kohta kopsahtaa omaan nilkkaan. Esim sairaaloiden ensiavuissa tilanne on jo sietämätön: Jorvissa käännytetään ambulansseja pois, koska eivät voi hoitaa potilaita, jonot voivat ensiapuun olla ko monta vuorokautta. Leikkausjonot kiireellisiin leikkauksiin ovat venyneet yli vuoden mittaisiksi, samoin syöpähoitoohin jonot ovat kuukausien mittaiset, kiireellisiä rtg tutkimuksia ei voida tehdäriittävän paljon, vaikka niitä tehdää useassa vuorossa ja viikonloppuisin myös.
Ja en siis ole hoitaja , vaan omainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan keikkatyöläiseksi. Voin valita itse missä ja minkä verran teen keikkaa ja jättää huonoimmat ottamatta.
Niin että kaikki alkaa keikkatyöläisiksi ja kaikki voivat valita mihin menevät ja voivat jättää huonoimmat ottamatta. Selvä. Voi todellisuus iskee kasvoille aika piankin.
Eiköhän osa vaihda alaa, joku jää kotiin, joku lähtee ulkomaille, joku opiskelemaan jne.
On kyllä varakasta porukkaa hoitajat, kun noin vaan voivat irtisanoutua töistään. Ja ei ketään näköjään edes haittaa vaikka on perhekin elätettävänä. Siitä vaan sitten ulkomaille ja perhekö jää Suomeen? Aika naivia on monien kirjoitukset täällä.
No miksi sinä huolehdit asiasta? Kateudestako?
Jos heillö on varaa niin eikös se ole heidän asiansa.
Minä teen pimeästi keikkaa sitten. On paljon ihmisiä jotka ostavat vanhuksille palveluita, ettei itse kaikkea tarvitse. Nostan tuet ja käyn muutaman vanhuksen/päivä. Menee kuutisen tuntia. Itke sinä kateuttasi. Ei minua haittaa. Läskikasana istut perceelläsi ja uliset, kun me muut mennään ja tehdään. Tätäkin kirjoittaessa tuli soitto ja sain uuden asiakkaan. Kivasti tienaan, ohi verottajan kaikki.En tosiaankaan ole kateellinen hoitajille, kun insinöörinä tienaan kyllä huomattavasti heitä enemmän. Mistä lienee tuokin tuli sinun mieleesi. Lähinnä vaan mietin miten naiveja ihmiset oikein ovatkaan. Ei ihmiset noin vaan lähde minnekään ulkomaille. Tai ala opiskelemaan kun pitäisi olla se opiskelupaikkakin.
Sinulle ei ole kukaan soittanut yhtään mitään. En usko tuota hetkeäkään.
Tottakai lähtee ja tekee, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä hoitajia, jotka kitkuttavat siellä hirmutyöpaikassa, jossa tehdään koko ajan ylitöitä, ilmapiiri myrkyllinen, johtaminen aivan kauheaa... MIKSI?
Nyt on hoitajien markkinat. Henkilökunnasta on kaikkialla niin hirveä pula, että pääset käytännössä ilmoittamalla ja ovesta sisään osumalla lähes mihin tahansa hoitoalan työpaikkaan töihin. Ja uskokaa minua, ihan joka paikassa ei ole niin hirveää, on myös kivoja työyhteisöjä ja hyviä pomoja, mukavia yksiköitä ja paikkoja, joissa homma toimii ihan OK.
Ei me kitkutrtakaan,kuin ne joiden on pakko. Muut lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa täällä päätä aukovien miettiä mille sitten tuntuu kun olet lapsesi ja miehesi kanssa pahassa onnettomuudessa eikä olekaan hoitohenkilökuntaa teitä hoitamaan tai lastasi pelastamaan. Myös ne lääkärit tarvitsee niitä hoitajia.
Just tällaisten viestien takia ei ole pätkääkään sympatiaa teille.
Eli av- palstalla kirjoittaville. Koska mitään muuta et voi tietää. Sinä OLETAT , että tuon kirjoittaja on hoitaja. Mistä kommenttisi kertoo SINUSTA JA SINUN HOITAJAVIHAKIIMASTASI, EI MISTÄÄN MUUSTA. MENE HOITOON , OLET KIPEÄ
TERVEISIN EI HOITAJA AV PALSTALAINEN
Lisäisin vielä että tällaisille sekohuutajille vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En tule tänään vapaapäivänä töihin"Näin helppoa se on. En ole viimeiseen viiteen vuoteen tehnyt tuplaa tai mennyt vapaalta töihin. Pitää vain osata pitää puolensa ja uhkailla liitolla, mikäli pomo yrittää hyppiä silmille. Ei ole minun ongelma jos sijaisia ei löydy T. Hoitsu, joka osaa pitää huolta hyvinvoinnistaan
Kiitos mutta minä välitän meidän vanhuksista. Ei aikaakaan kun siellä makaa itse huutaen hoitajaa joka ei tule.
Sitten on ihan turha valittaa väsymystä. Miksipä työnantaja palkkaisi lisää väkeä kun aina joku joustaa.
upeaa milla saattaa joukkonsa venäjän rajan taakse EI TULE IKÄVÄ. miksi puhutaan perus palkasta EI KOSKAAN LISINEEN. sairaala linnoissa eläneet hoitsut eivät tajua nyky työ markkinoita saatikka sitä että niissä pitää tehdäkkin jotakin. milla 17000e/kk liksalla on hyvin aivopessyt alammaisensa. milloin milla EROAA EROTETAAN
Vierailija kirjoitti:
Ja näin sen pitäisi mennäkkin! Äänestäkää jaloillanne, ehkä silloin työnantaja joutuu pakostakin tekemään työoloille jotain. Ja nehän eniten kuitenkin merkkaavat. Sen sijaan pimeät tienestit ja niihin päälle tukien vetäminen ei saa sympatioita.
Noh, mulla alkaa työt 1.10 alkaen uudessa työssä, olen opiskellut onneksi 2 ammattia, toinen hoitopuolella josta irtisanouduin 1.9 ja laitoin valviralle hakemuksen ammattioikeuksieni poistamiseksi, toinen ammattini on kirjanpitopuolella. On ihan mukava päästä säännölliseen työhön jossa ei tarvi tehdä tuplaa eikä iltaa eikä viikonloppua, lomatkin saa pitää :D Ja mikä parasta, kukaan ei ole sylkemässä naamalle ja syyttämässä ahneeksi murhaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä hoitajia vihaavat eivät tunnu tajuavan että kohta kopsahtaa omaan nilkkaan. Esim sairaaloiden ensiavuissa tilanne on jo sietämätön: Jorvissa käännytetään ambulansseja pois, koska eivät voi hoitaa potilaita, jonot voivat ensiapuun olla ko monta vuorokautta. Leikkausjonot kiireellisiin leikkauksiin ovat venyneet yli vuoden mittaisiksi, samoin syöpähoitoohin jonot ovat kuukausien mittaiset, kiireellisiä rtg tutkimuksia ei voida tehdäriittävän paljon, vaikka niitä tehdää useassa vuorossa ja viikonloppuisin myös.
Ja en siis ole hoitaja , vaan omainen.
Hoitajien AY-liikeet ja ay-aktiivitko ovat täysin syyttömiä siihen, miksi sairaanhoitajien arvostus on laskenut alas? Mielestäni nuo ovat tarkoituksella ajaneet sairaanhoitaja-työn arvostusta alas, jotta sinne ei haettaisi. Tuolloin päästään paremmin kiristämään lisää palkkaa vähemmälle juokolle. Kuten lääkärit tekevät.
Suurin osa hoitajista on hyviä ihmisiä. Hoitajia julkisuudessa edustavat ovat ainoastaan ihmiskunnan pohjasakkaa, joka pilaa helposti myös muiden maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin ajan voi keikkailla ja sitten ansiosidonnaisella vetää henkeä ja miettiä mihin seuraavaksi suuntaa. Ei oo vaikeeta.
Keikkailla missä? Ja mitäpä luulet, miltä näyttää cv:ssä kun näyttää että velttoilit vuoden, kun alkoi kiukuttaa. Ja tiedätkö, minkä verran Suomessa on jo nyt ihan oikeesti päteviä työnhakijoita.
Älytön kommentti!! Meille just palkattiin hoitaja joka ei ole tehnyt muutamaan vuoteen hoitajan töitä. Mutta on hoitajan paperit ja lääkeluvat kunnossa.
Ettekö nyt tajua että me tullaan saamaan aina keikkahommaa ym. jos vaan halutaan.
Vaikka olisit viisi vuotta kotona niin tervetuloa keikalle senkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en oo suunnitellut oikeen mitään vielä, mutta ajatus ulkomaille muutto kiinnostais.
Joo, muuttaminenhan on tunnetusti helppoa ja halpaa eiku.
Yhtä helppoa ja halpaa kuin niillä Filippiiniläisillä, Espanjalaisilla, Intialaisilla ja Kenialaisilla hoitajilla jotka tänne tulevat. Se on kyllä jännä, ollaan valmiita työntämään omat, suomenkieliset, ammattitaitoiset hoitajat ulkomaille ja samaan aikaan tuomaan tilalle kielitaidottomia halpahoitajia.
"En tule tänään vapaapäivänä töihin"
Näin helppoa se on. En ole viimeiseen viiteen vuoteen tehnyt tuplaa tai mennyt vapaalta töihin. Pitää vain osata pitää puolensa ja uhkailla liitolla, mikäli pomo yrittää hyppiä silmille. Ei ole minun ongelma jos sijaisia ei löydy T. Hoitsu, joka osaa pitää huolta hyvinvoinnistaan