Olenko kohtuuton kun haluan miehen laittavan tavarat takaisin paikalleen?
Tämä on taas niitä pieniä mutta isoja ärsytyksen aiheita parisuhteessa. Mies ei laita siirtämiään tai käyttämiään tavaroita takaisin paikoilleen. Ja minulla pinna siitä kiristyy. Jos hän vaikka käyttää jotain työtasoa, jolla on säilytyksessä pino työpapereitani hän siirtää sen pinon tason viereen lattialle. Eikä nosta takaisin tasolle lopetettuaan hommansa. Tai jos hän haluaa laskea tavaroitaan hetkeksi olohuoneen sivupöydälle, jossa on koristeena minun jotain kukka-asetelmia hän työntää ne sivuun (minä sinänsä ok) mutta ei laita takaisin paikalleen otettuaan ne tavaransa pois. Ja minä joudun sitten laittelemaan näitä tavaroita takaisin paikalleen tai elämään kodissa missä asiat on lattioilla tai kauniit sisustusjutut rumasti jonnekin työnnettynä. Tai jos lainaa tavaroitani niin ei palauta niitä paikoilleen vaan palauttaa jonnekin muuhun paikkaan, josta en sitten itse löydä tai laittaa vaan pöydälle, josta sitten joudun siivoamaan ne itse paikoilleen. Miehen mielestä olen rasittava nalkuttaja ja nillittäjä kun näistä sanon enkä anna hänen elää kodissamme. Minun mielestä taas mies estää minua elämästä kodissamme kun ei huolehdi tavaroistani kun niihin koskee ja rumentaa kotia niissä asioissa joissa olen yrittänyt kotia kaunistaa.
Kysymys otsikossa.
Kommentit (408)
Miehellä pitää olla oma työtaso, jossa hän pitää tavaroitaan levällään kuten sinä paperinivaskoja pöydällä. Jos ette miehelle pysty järjestämään omaa työtasoa, teillä pitää olla yhteinen taso, josta molemmat siivoavat jälkensä pois jotta toinen voi siinä työskennellä. Eli sinä raivaat paperisi pois, jotta mieskin voi tasoa käyttää ilman että hänen pitää ensin tyhjentää se taso.
Kohtuutonta on, että sinä olet vallannut kaikki tasot, ja miehen pitää niitä raivata tyhjäksi, että pääsee omia juttujaan tekemään.
On kohtuutonta vaatia sitä mieheltä, joka ei koskaan ole laittanut asioita paikoilleen, paljon helpompi valita kumppaniksi mies joka jo valmiiksi osaa laittaa asiat paikoilleen.
Huh huh mitä shaissea taas naiselta. Oikea pirttihirmu.
Jos mies sanoo ettei tavaroiden paikalla ole väliä niin silloin ei hänen mielestään sillä ole väliä. Mikä sinä luulet olevasi sanomaan miten miehen pitää elää?? Ei kai mieskään sinulle sano missä tavaroiden pitää olla. Se siivoaa ja siirtelee tavaroita jota asia häiritsee...
Kaapinovien aukijättämisestä: vielä pahemmin ne jää auki, jos kaappi sattuu olemaan eteisen tai makkarin liukuovikaappi! Ne jää vuorenvarmasti auki, jos joku miespuolinen sellaisen avaa.
Menin kerran kauan sitten nuoruudessani käymään poikakaverini kotona, joka asui vielä vanhemmmillaan. Oli ollu yksin kotona useampia päiviä. Menin keittiöön, jossa poikakaverini ei ollut hetkeen käynyt. Siellä oli lähes kaikki keittiökaappien ovet auki :O Olin ihan, että mitä ihmettä :D Myöhemmin kävi ilmi, että tämä kyseinen henkilö oli tosi laiska mitä kotiasioihin tuli, mutta töissä kyllä teki töitä aina viimeiseen asti. Asteli töihi jopa silloin, kun muut olivat lakossa :O
Meillä se olen minä, nainen, joka jättää tavarat lojumaan. Miestä ei ilmeisesti hirveästi haittaa, kun huomauttelee vain joskus. Ja jättää kyllä joskus omiakin kamppeitaan, eikä ole kovin innokas siivoamaan lasten kamppeita/patistamaan heitä siivoamaan. Joten eletään sitten lievässä sekaisuudessa koko ajan.
Mutta jos puolisoani oikeasti ärsyttäisi niin kyllä varmaan yrittäisin parantaa tapani. Kyllä minustakin olisi kiva elää siisteydessä, mutta jotenkin en vaan osaa ylläpitää sitä 😅 siivotaan kyllä sitten säännöllisesti ja viedään tavaroita paikalleen, mutta kyllä meillä on myös semmoisia "sekalaista" laatikoita olemassa jonne on vaan työnnetty jotain.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se myös miehen koti? Jos ei ole, niin kerro sille, että lopettaa siellä omanlaisensa elämisen. Vai sopisiko sinulle, että mies ryhtyy nalkuttamaan siitä, että levität koriste-esineitä ja kukka-asetelmia ympäriinsä.
Kysymys ei koskenut lainkaan tuota asiaa vaan siitä laittaako mies/tai nainen tavarat takaisin paikoilleen. Tällä kertaa mies jättänyt tavarat sikseen mikä ei ole oikein.
Joo, lohduton tulevaisuus tuollaisen kanssa, eikä ollut edes vieraskorea, vaikka olitte vasta seurusteluvaiheessa. Yhteisasuminen yhtä helvettiä. Ja jatkuvat riidat sotkusta. Tuskin pysyy tuo mies vakituisessa ja pitempiaikaisessa suhteessa.